Hibridni hiperautomobili s tehnologijom razvijenom na trkaćim stazama donose na cestu vizualnu dramu i brutalnu brzinu
Aston Martin Valhalla
Nakon izrazito ekstremnog Valkyrieja, Valhalla je drugi model Aston Martina koji na cestu donosi tehnologiju iz Formule 1. Valhalla je prvi serijski Astonov automobil sa središnje smještenim motorom, prvi koji koristi baterije i elektromotore i prvi plug-in hibrid koji ima domet na struju od 15-ak kilometara. U srcu karbonske ljušture smješten je karizmatični Mercedes-AMG V8, koji je inače službeni dobavljač motora za Aston Martinovu F1 momčad. S dodatna tri elektromotora snaga sustava iznosi 1079 konjskih snaga. Dizajnerski, Valhalla je prepoznatljiv Aston Martin, a vozački orijentirana unutrašnjost s odrezanim upravljačem podsjeća na radno mjesto Fernanda Alonsa.

McLaren W1
U povijesti McLarena modeli koji imaju jedinicu u imenu predstavljaju apsolutni vrhunac automobilske industrije, koji uključuje epske performanse, teatralni nastup i vrhunsko vozačko iskustvo. Prije više od tri desetljeća model F1 bio je najbrži automobil na svijetu, a njegov nasljednik – P1 bio je jedan od začetnika kategorije hibridnih hiperautomobila. Novi W1 lansiran je na 50. obljetnicu McLarenove prve pobjede u Formuli 1, a posebno atraktivno izgleda u službenoj Papaya boji. Kao i kod svih cestovnih bolida, dizajn je diktiran aerodinamikom, hibridni pogon daje ukupno 1275 konjskih snaga, a opsežna upotreba naprednih laganih materijala zaslužna je za samo 1399 kg težine.

Hibridni hiperautomobili dizajnirani za vječnost
Ferrari F80
Priča o Ferrarijevim superautomobilima započela je 1984. godine modelom 288 GTO, a kasnije su uslijedili F40, F50, Enzo i LaFerrari. Poput svojih prethodnika, F80 na cestu donosi tehnologiju razvijenu na trkaćim stazama. Najsnažniji cestovni Ferrari svih vremena trolitreni V6 dijeli s modelom 499P koji je 2023. i 2024. pobijedio na 24 sata Le Mansa, a ukupna snaga hibridnog pogona iznosi 1200 konjskih snaga. Ferrari tvrdi kako je svaki aspekt arhitekture zamišljen kako bi se maksimizirale performanse, od karbonske šasije i ekstremnih aerodinamičkih rješenja do novog aktivnog ovjesa, a pritom je F80 ostao upotrebljiv za svakodnevno korištenje.

Bugatti Tourbillon
Dizajniran za Pour l’éternité (za vječnost, op.a.), Bugatti Tourbillon je oda mehaničkoj vječnosti, utjelovljujući beskonačnost u svakom detalju. Već sam pogled na instrument-ploču koja podsjeća na prekrasne mehaničke satove pokazuje kako novi Bugattijev hiperautomobil slavi analognu ljepotu. U srcu Tourbillona kuca moćni 8,3-litreni atmosferski V16 motor, nastao u suradnji s Cosworthom. Uparen s električnim pogonom, ovaj hibridni div razvija impresivnih 1800 konjskih snaga. Iako prekrasan po svom dizajnu i proporcijama, svaka površina, usisnik i otvor pažljivo su oblikovani kako bi se uravnotežile ogromne aerodinamičke sile koje djeluju na automobil koji se kreće brzinom većom od 400 km/h.

Tekst Hrvoje Bulešić
Fotografije Aston Martin, McLaren, Bugatti i Ferrari