Poljski brodograditelj Galeon sad već ima dovoljno iskustva da sebi može dopustiti i neke hrabrije poteze. Dizajner Tony Castro i Galeon stvorili su supermoderan i superkomforan model, 660 Fly, koji će i najsumnjičavije osvojiti dimenzijama i udobnošću svoje četiri kabine
Kuća Galeon postoji 32 godine i u Europi je dobro poznata, a njihovi modeli prodaju se i u Sjevernoj Americi, Kini i, pomalo iznenađujuće, u Južnoj Koreji.
Gama kuće Galeon Yachts
Gama kuće već je prilično opsežna – uključuje 20 modela između 32 i 78 stopa, tipa open, skydeck i fly. Galeon proizvodi i male brodove od 4,4 do 7,7 metara, a većinu svojih modela svih dimenzija razvija u suradnji s dizajnerom Tonyjem Castrom. Najnoviji model, 660 Fly, također je djelo Tonyja Castra.
Nakon nekog vremena u rukama vlasnika, primjerak najnovijeg modela stigao je u Cannes tijekom prošlog salona i predstavio se javnosti. Ono što prvo upada u oči jest elegantna silueta – prvi je dojam fantastičan. Krov koji štiti fly palubu i nosi antene i radar (koji se može i sklopiti) ni na koji način ne narušava estetiku gornjeg dijela broda, niti ukupnu ravnotežu, a tijekom ljetnih mjeseci svakom će vlasniku biti drago što ga ima. Žao nam je, puristi, ali ovom elementu dajemo čistu peticu.
Impresivna fly paluba
Kad smo se uspeli na 660 Fly, zastali smo od čuđenja pri pogledu na krmenu platformu: 14 metara četvornih na brodu od 20 metara duljine? Dvije trećine platforme pokreće hidraulički sustav, koji ujedno i olakšava porinuće tendera, koji se na krmenoj platformi smjestio jer je fly predviđen za druge aktivnosti, a od garaže je bila važnija kabina za posadu. Čak i kad je tender na platformi, pristup brodu s krme je jednostavan, a platforma ima dovoljno prostora za svakakve aktivnosti.
Dva simetrično postavljena stubišta s platforme vode u kokpit, nad koji se čitavom dužinom i širinom nadvija fly paluba i koji je iz tog razloga ugodno mjesto za druženje ili uživanje u obroku bez obzira na vremenske prilike. Dva naslonjača smještaju šestero gostiju, a stol je dobrih dimenzija, iako bi mogao biti ljepši: nije nam se previše svidio poliester od kojeg je izrađen i predlažemo tikovinu (isto vrijedi i za stol na fly palubi).
Širina bočnih prolaza, prekrivenih protukliznom podlogom i zaštićenih povišenim rubom od 25 cm, dovoljna je za siguran prolaz prema pramcu, iako bi ograda trebala biti malo viša. Rub ograde bočnog prolaza ukrašen je pločom od nehrđajućeg čelika koja se proteže čitavom dužinom od pramca do krme. Do fly palube i gornjeg upravljačkog mjesta uspeli smo se stubama, a zatim još jednom zadovoljno kimnuli glavom. Fly paluba, koja se nadvija gotovo nad polovicu Galeona 660 Fly po duljini, apsolutno je fantastično opremljena.
Na krmi se nalazi salon sa stolom za šest osoba, a do njega roštilj. Na krmi je i sunčalište s madracima za dvije osobe, koje se nalazi blizu upravljačkog mjesta. Fly se, kao što smo rekli, može zaštititi krovićem od poliestera i platna, koji može biti i sklopljen ako tako žele ljubitelji sunčevih zraka.
Savršen primjer moderne jahte
Primjerak Galeona 660 Fly koji smo testirali u strojarnici je skrivao dva motora MAN od po 1.000 KS, no brodogradilište je spremno 660 Fly opremiti motorima MAN do 1.360 KS. Motori su povezani s linijskom osovinom, a preporučujemo i ugradnju pramčanih i krmenih potisnika, koji uvijek dobro dođu u zakrčenim lukama kao što je stara luka Cannesa. Na dan našeg testa, dan nakon završetka sajma, ta je luka izgledala kao parkiralište trgovačkog centra, no naš je 660 Fly iz nje izašao smireno, održavajući savršen nagib.
Vrlo brzo pronašao je idealnu brzinu – 22,7 čvorova pri 1.800 okr./min – pri kojoj ima autonomiju od 256 milja. Najveću brzinu, od 27,1 čvora, postigao je tek nešto kasnije, no nama se najviše svidjela plovidba na 20 čvorova, idealna za dulja putovanja, pri kojoj jahta plovi tiho i bez vibracija, a tiho je čak i otvoreno upravljačko mjesto na glavnoj palubi, iz koje je vidljivost donekle ometana mrtvim kutom sa svake strane.
Prije nego što krenemo na opisivanje unutrašnjosti, naglasili bismo da je ovaj primjerak bio izveden prema željama naručitelja i da je moguće i drugačije uređenje i raspored. Bilo kako bilo, na testiranom modelu glavna je paluba izvedena kao jedan veliki open-space salon vizualno podijeljen na tri zone. S krme se ulazi kroz staklena vrata u salon opremljen naslonjačem oblika slova U i drvenim stolom. Blagovaonica se nastavlja na salon i ima stol za četiri osobe, a moguća je i izvedba sa stolom za šest osoba, pri čemu nestaje hodnik koji povezuje salon i blagovaonicu.
Do blagovaonice se nalazi bar koji djelomično skriva kuhinju, a kuhinja je na ovom primjerku bila toliko dobro opremljena da smo pomislili da je vlasnik sigurno ili šef kuhinje, ili gurman bez premca. Posljednja zona na glavnoj palubi je upravljačko mjesto, koje je ergonomski izvedeno i dobro se uklapa u open space glavne palube. U donji dio broda vode stube, a tamo se nalaze čak četiri kabine, od kojih najveća pripada vlasniku, naravno.
Vlasnička je kabina smještena u sredini donje palube, a od strojarnice je razdvajaju privatna kupaonica i garderoba. Krevet je u toj kabini naslonjen na lijevu stranu broda, pa gleda na okna i ima krasan pogled na more. Vlasnik na raspolaganju ima i mali privatni salon sa stolom za doručak. VIP kabina se nalazi u pramcu, nešto je manja od vlasničke, ali podjednako udobna i ima krovni prozor. Između ove dvije kabine izvedene su dvije gostinske; jedna dvokrevetna i jedna jednokrevetna, koje dijele jednu kupaonicu. Galeon 660 Fly arhetipski je fly model, koji potvrđuje da se u ovom segmentu ne snalaze samo Talijani i Britanci. Zaključili bismo da je suradnja s Tonyjem Castrom Galeonu bila izvanredan potez.
Fotografije Galeon Yachts