Titulu najinovativnijeg plovila predstavljenog za dolazeću sezonu novi je Galeon sasvim zasluženo osvojio, nudeći nova funkcionalna rješenja, a zadržavajući pritom sve karakteristike prave jahte
Poljsko brodogradilište Galeon već godinama je ozbiljan konkurent najboljim svjetskim proizvođačima motornih jahti. Za pridobiti povjerenje kupaca, nije dovoljno samo napraviti dobar brod, stoga su se u Galeonu uvijek trudili da za svoj euro dobijete što više, po pitanju i kvalitete i dizajna i veličine plovila. Istu logiku slijedio je model 500 Fly, premijerno predstavljen na nautičkom sajmu u Cannesu u rujnu 2015. I taj model, kao i cijelu gamu Galeon jahti, dizajnirao je Tony Castro, u suradnji s brodogradilištem. Ali u ovom slučaju Poljaci su otišli korak naprijed, ispalo je da je Galeon 500 najinovativnija jahta koju smo prošle godine vidjeli, a zašto je to tako, nije teško shvatiti.
Krma plovila doslovce se rasklapa s dva bočna balkona, tvoreći platformu široku točno šest metara. Za taj su se detalj u Galeonu morali svojski potruditi; naizgled jednostavni sistem za zakretanje bočnih prolaza i pretvaranje u dodatnu površinu krmene palube pažljivo je izveden i integriran u kalup plovila. Tako kada je jahta u ‘rastavljenoj’ izvedbi, možete uživati u malom balkonu i sofi na desnom, odnosno šanku s dvije barske stolice na lijevom boku, i to, naravno, tik uz more. Kada su bočne stranice složene, jahta ni po čemu ne odstupa od ostalih sličnih plovila. Ovome treba dodati i tri moguće izvedbe krmenog kokpita, s varijacijama oko prostora garaže ili pretvaranja iste u skipersku kabinu.
U sklopu izvedbe kokpita nudi se i rotirajuća krmena klupa, pa se cijeli krmeni dio plovila u nekoliko poteza iz klasične jahte pretvara u ‘beach club’. Zanimljivo je i da se pramčano sunčalište pomicanjem svojih dijelova lako pretvara u dodatnu zonu za blagovanje, čime se i taj dio plovila mijenja i nudi nešto sasvim novo. Kada smo kod otvorenih prostora, moramo spomenuti i veliki gornji most koji je najraskošniji vanjski prostor na jahti, a na testu je tu bilo jedanaest ljudi koji su uživali u privilegiranom pogledu na Cannes.
Konfiguracija tog prostora je klasična, uz kormilarsko mjesto smješteno s lijeve strane, na desnoj se strani nalazi sunčalište i sjedište koje se lako pretvara u dodatno veliko sunčalište. Predviđeno je da se taj prostor lako natkriva pomičnim biminijem. U krmenom dijelu je klasično veliko sjedište. Zanimljivo je da je nakon Cannesa, u siječnju, u Düsseldorfu, predstavljen i model blizanac ovog plovila koji, umjesto Fly, nosi naziv Sky. Kod tog plovila gornji most je značajno manjih dimenzija, zahvaljujući čemu se strop salona otvara – otvorenom nebu, a kompletan flybridge se zatvara pritiskom na jedno dugme.
Koliko uspjeha ima ovaj model, dobro govori činjenica da je sljedeći primjerak za isporuku moguće dobiti tek u travnju 2017. Za to nisu zaslužna samo inovativna dizajnerska rješenja. Tradicionalna visoka kvaliteta izrade interijera ponovno je vidljiva u svakom detalju nove jahte. Tamni tonovi orahova drva odlično se slažu s bijelim tkaninama, a pomicanjem dijelova interijera dobivate dodatna sjedišta uživajući u malim, ali pametnim trikovima iz Galeonove radionice. Kuhinja je smještena u krmenom dijelu glavne palube, a blagovaonica u prednjem, klasični je to raspored kojim Galeon igra na sigurno.
Krmeni kokpit nalazi se u istoj razini s cijelom glavnom palubom, čime se spajaju ti prostori, posebno u ‘rasklopljenom’ obliku. Po našem mišljenju model Sky nudi fantastičan izbor koji će vam vrlo zanimljivim učiniti smanjivanje gornjeg mosta zbog mogućnosti da salon ‘otvorite’ i prema gore, pretvarajući ga u drugi kokpit. Tako ćete potpuno zaokružiti mogućnost transformacije koju ovo plovilo nudi. U potpalublju su se smjestile tri kabine i dva toaletna prostora.
Vlasnička kabina nalazi se u punoj širini plovila u krmenom dijelu, mala gostinska kabina na desnom boku, a VIP kabina nalazi se u pramcu. Galeon je ponovno napravio korak naprijed i u ovom klasičnom rasporedu, mogućnošću razmještaja klupe na pramcu plovila u VIP kabinu se kroz stakleni krov propušta ‘tona’ dnevnog svjetla. Također, ono što ćete odmah primijetiti jest kvaliteta izrade drvenih dijelova koja jednostavno odskače od ove duljine i cjenovne kategorije plovila. Naravno, u pozitivnom smislu.
Za kraj bismo spomenuli kako na testu prototip koji se nalazio u Cannesu nije imao dovoljno razrađen pogon jer se radilo o tek porinutom plovilu, tako da, iako smo uživali u testnoj vožnji s guštom brazdajući tog dana mirno more, prave podatke nismo zabilježili, pa ćemo vjerovati Galeonu na izmjerenim vrijednostima koji ovise o snazi motora. Proizvođač jahtu oprema dvama Volvo IPS motorima od 575 ili 700 konjskih snaga, a možete izabrati i klasičan pogon s osovinama i motorima od 725 konjskih snaga. Rekli bismo da, kakvu god konfiguraciju pogona odaberete, čeka vas čistokrvna jahta koja je spremna za party.