Obilježavajući dvadesetu godišnjicu brenda, Custom Line je prije godinu i pol dana predstavio plovilo koje je već danas postalo klasik, a razlog tome je jednostavan. Riječ je o zaista sjajnoj jahti
Talijanski Custom Line, kao značajan član grupe Ferretti, ‘plovi’ već dvadeset i jednu godinu. Okosnica tog brenda su plovila pomalo retro izgleda, manje brzine, ali zato raskošna u komforu i udobnosti za vlasnika. Iako plovila tog tipa, kako Talijani kažu ‘navetta’, nisu jedino što Custom Line nudi kupcima, ona predstavljaju zaštitni znak brenda. Stoga ne čudi da se posebna pažnja pridaje svakom novom modelu ‘navette’, posebno danas kada su ta plovila sve popularniji izbor kupaca. Prije godinu i pol dana Custom Line je s puno ponosa predstavio novi model od 28 metara (milimetar, dva manji od 24 metra na vodenoj liniji).
Čim smo prošetali glavnom palubom nove ‘navette’, dobili smo dojam koji nas je pratio do samog kraja obilaska ove jahte. Ona je građena po mjeri vlasnika, uz poneko napredno i pametno tehničko rješenje, ona nije posebna u detaljima, već je posebna u svojoj ukupnosti. Radi se o jednoj od najlogičnijih i najjednostavnijih novih jahti tog tipa na kojima smo bili. Osim brodograditeljima, velike zasluge za to pripadaju Studiju Zuccon koji potpisuje i ovo novo Ferrettijevo plovilo.
Po našem sudu, Gianni Zuccon je, sa svojim timom, u novu ‘navettu’ ugradio desetljeća iskustva u projektiranju sličnih plovila, a ovo nas direktno podsjeća na čuvenu Navettu Crescendo 33, u malo smanjenom izdanju, a usudili bismo se kazati i kako ove godine predstavljena Navetta 108 predstavlja testirano plovilo ‘rastegnuto’ na novu dimenziju. Na jahti ne nedostaje ni pametnih ni praktičnih rješenja, a kao najuočljivije ističu se bočni prozori velikih površina koji su njen zaštitni znak. Ova stakla također su upotrijebljena i kao brodograđevni elementi, bez pregrada, što osim estetskog dojma, ojačava i strukturu korita i nadgrađa.
Na krmi se nalazi drugi ‘highlight’ ovog plovila, a to su vrata krmene garaže nazvana Dual Mode Transom. Ona se mogu koristiti kao obična vrata inače uronjive garaže čiji donji kraj se lako podiže ili mogu zamijeniti os rotacije, pa se u tom slučaju cijela platforma zakreće oko donje osi i spušta čineći veliku privatnu morsku zonu (beach club) površine 15 četvornih metara. S krmene platforme vode i dva para stuba na glavnu palubu na kojoj počinje razgledavanje plovila. Kokpit je vrlo ugodan, spreman poslužiti i za sunčanje (ima originalno sunčalište s tri madraca i podesivim naslonima za leđa), a iz njega se pristupa i na gornju palubu, stubama s desne strane, i u strojarnicu, stubama s lijeve strane, a u unutrašnjost glavne palube ulazi se kroz velika staklena klizna vrata.
Prostrana, svijetla i uređena u bijeljenoj hrastovini i hrastovini prirodne boje, unutrašnjost je moderna i promišljeno dizajnirana. Niz detalja u snažnim bojama daje osobnost ovom inače klasičnom interijeru, kao i ukrasni elementi lakirani lakom visokog sjaja. Posebno je velika količina dnevnog svjetla koja zahvaljujući ogromnim prozorima po danu uživa glavna paluba. Salon od hodnika dijeli pregrada koja ne zatvara pogled, pa je i hodnik vrlo svijetao. Otamo vode dva stubišta; jedno prema višoj palubi i drugo prema gostinskim kabinama na nižoj, a na desnoj strani hodnika nalaze se kuhinjska vrata. Kuhinja je dostupna i s bočnog prolaza na desnom dijelu palube, kao i iz kabina za posadu na donjoj palubi.
Dalje prema pramcu nalazi se još jedan hodnik, iz kojeg se ulazi u dnevni toalet, te u vlasničku kabinu. Ta je kabina najveća na jahti, ima garderobu s kliznim vratima, niski namještaj i velike prozore, te bračni krevet. S desne se strane kabine nalazi radni stol, a do njega i kozmetički, s ogledalom. Privatna kupaonica vlasničke kabine uređena je u mramoru, ima dva umivaonika i zidove lakirane lakom visokog sjaja, a po želji naručitelja i mozaikom. Na donjoj palubi izvedene su kabine, raspoređene uzduž hodnika; tri dvokrevetne s bračnim krevetima i jedna s dva odvojena kreveta.
Obje kabine na krmi su VIP, a mogu biti opremljene i s dva odvojena kreveta, dok kabina na desnoj strani hodnika može dobiti i treći krevet. Posada na Navetti 28 ima na raspolaganju dvije kabine s dva kreveta i dvije kupaonice, dok skiper ima vlastitu kabinu. Prostorije za posadu izvedene su na pramcu donje palube i povezane s kuhinjom na glavnoj. Osim donje, jahta je prostrana i na gornjoj palubi.
Najviša paluba ima panoramski pogled, a njome dominiraju polukružna staklena vrata koja okružuju blagovaonicu. Ona ima stakleni stol koji je moguće produljiti, a okružena je spomenutim staklenim vratima. Salon ove palube ima naslonjač oblika slova L, niski element unutar kojega se skriva hladnjak, te još jedan televizor. Ispred salona, od njega odijeljeno staklenim zidom, nalazi se upravljačko mjesto, koje je na testiranom primjerku bilo opremljeno Simradovim sustavima najnovije generacije. U upravljačko mjesto ulaz je moguć i s vanjskog dijela palube.
Najviša i najmanja paluba Navette 28 i dalje nije mala, a usto je opremljena svime potrebnim za nekoliko vrsta aktivnosti. Na sredini te palube nalazi se element unutar kojega se skrivaju roštilj, sudoper, automat za led i hladnjak. Krmenim dijelom najviše palube dominira sunčalište koje može biti zamijenjeno hidromasažnom kadom. Navetta 28 zanimljiva je i zbog performansa.
Opremljena dvama motorima MAN V8 od po 1.200 KS, postiže najveću brzinu od 16 čvorova i brzinu krstarenja od 13,5 čvorova, te ima autonomiju od 400/650 milja. U ekonomičnom načinu rada, pri brzini od 10 čvorova, Navetta 28 ima autonomiju od 1.250 nautičkih milja.
Za kraj, treba navesti da je ova jahta opremljena vrhunskim sustavom za zabavu, sustav VOTIS (Videoworks One Touch Infotainment System) rezultat je suradnje s kućom Videoworks, a omogućava upravljanje sustavima uz pomoć iPada iz salona, pristup digitalnoj knjižnici spremljenoj na središnjem serveru, podizanje i spuštanje televizora instaliranog u stropu glavnog salona, pristup internetu, te dijeljenje streamova, ili neovisno slušanje glazbe i gledanje filmova u raznim dijelovima jahte. U svoj ukupnosti ova jahta je sjajan primjer što Custom Line, ovaj put u relativno malom ‘pakiranju’, može ponuditi svojim klijentima.