Novi model talijanskog Bluegamea odvažna je jahta namijenjena vlasnicima koji vole avangardni dizajn i obilje prostora
U klasičnom pogledu na jahte i brodice mnogi vlasnici imaju striktnu podjelu na jahte za krstarenje i dnevne brodice koje najčešće koriste kao tender. I dok prvu kategoriju krase prostrane kabine i prostori za objedovanje, drugu krase otvoreni prostori. Ipak, posljednjih godina, novi trendovi počinju spajati ova dva naoko potpuno odvojena koncepta u jedinstveni dizajn jahte.
Najzvučnije ime proizvođača koji je spojio ova dva koncepta je talijanski proizvođač Bluegame, koji je od 2018. dio Sanlorenzo grupacije. Počevši kao proizvođač manjih dnevnih cruisera otvorenog kokpita, lansiranjem modela BX70 Bluegame je predstavio model s puno otvorenog prostora, salonom na flybridgeu te vanjskim dizajnom, koji neodoljivo podsjeća na explorer jahtu s primjesama profesionalnog radnog broda, s kojim je pokupio nagrade za dizajn te epitete najavangardnijeg dizajna jahti 2019. godine.
Bluegame je 2021. podignuo dizajn BX70 na novu razinu s modelom BG72. Novi model uzima sve radikalne komponente dizajna prethodnika te ih podiže na novu razinu, dodajući otvoreni salon na gornjoj palubi. Kao i sve modele Bluegamea, i BG72 je dizajnirao pomorski arhitekt Luca Santella, a imali smo ga priliku testirati na sajmu u Cannesu prošle godine.
BG72 uzeo je sve radikalne komponente dizajna svojih prethodnika i podignuo ih na novu razinu
Prva karakteristika koja će vam zapeti za oči je uistinu ogromna krmena platforma koja je prirodni nastavak prostranog krmenog prostora. Ova platforma proteže se skoro dva metra od kraja trupa, a sama platforma, uz pomoć jake hidraulike, može se još dodatno odmaknuti od krme za oko metar te podignuti metar više ili spustiti do metar niže od svoje početne pozicije, pri čemu stube poput harmonike izlaze iz platforme i spajaju platformu s ostatkom broda čineći od nje pasarelu ili stubište koje vodi u more.
Nakon platforme očekuje nas krmeni prostor koji je sam po sebi samo prostrana platforma prekrivena tikovinom, a s bokova zaštićena visokim stranicama trupa. Smisao ovog prostora, koji više nalikuje na krmu radnog broda, a ne jahte postaje jasan kada shvatite koliko prostora nudi vlasniku koji ga može koristiti kako god želi – može ga napuniti ležaljkama ili igračkama za more. Podizanjem poda na krmi otvara se motorni prostor koji nudi odličan pristup motorima, generatoru i klima-uređajima i svim sustavima.
Salon je, kao i ostatak unutrašnjosti, uređen u kombinaciji tamnog wenge drva i sivih tkanina
Napokon dolazimo do nadgrađa broda, gdje se nalazi glavni ulaz u unutrašnjost s kabinama preko prostranih kliznih vrata, koja su ujedno i glavni prozori zatvorenog dnevnog boravka ove jahte, a s obje strane su stube koje vode na drugu palubu s komandnim mostom te otvorenim salonom ove jahte. Salon je, kao i ostatak unutrašnjosti, pomalo neobično cijeli uređen u stilu tamnog wenge drva i sivih tkanina, kao suprotnost svim otvorenim prostorima.
Sam salon i kabine su tri stube niže od razine krmenog dijela, a dnevni boravak sastoji se od crnog staklenog stola za objedovanje sa sofom na lijevoj strani boravka, na kojoj je šank koji odvaja kuhinju od boravka, te prostrane sofe u obliku slova L sa stolićem za kavu na desnoj strani. Dalje u trupu smjestile su se dvije kabine za goste, svaka sa po dva pojedinačna kreveta, svaka s vlastitom kupaonicom, te vlasnička kabina smještena u pramcu s uzglavljem prema vrhu pramca. U ponudi je još i verzija uređenja u kojoj je prostor salona u krmi iskorišten za vlasničku kabinu dok su salon i kuhinja u toj verziji smješteni u sredini trupa uz jednu gostinsku kabinu te VIP kabinu u pramcu.
Kružnim stubama iz hodnika, koji spaja kabine, stižemo do komandnog mosta koji je jedini potpuno zatvoren prostor na gornjoj palubi. Zatvoreno, s odličnom preglednosti u svih 360 stupnjeva te vrlo čistom komandnom pločom na kojoj dominiraju tri multifunkcijska touchscreen ekrana, volan kormila te ručice gasa i Volvo IPS joystick, komandno mjesto pri plovidbi daje odličnu preglednost uz zaštićenost od elemenata. Na prostoru na pramcu ispred upravljačkog mjesta smještena je klupa okrenuta prema pramcu, te odvojeno sunčalište prema vrhu pramca.
Iza komandnog mjesta je otvoreni salon ove jahte natkriven roll barom, a sastoji se od rasklopivog stola kojim se mogu povezati dvije sofe smještene nasuprot jedne druge, grill bara sa sudoperom i hladnjacima te sunčališta na krmenom dijelu gornje palube. Što se tiče plovnih karakteristika, s dva Volvo Penta IPS 1350 D13 motora, Bluegame BG72 je pravi krstaš koji se najučinkovitije ponaša pri brzinama od oko 14 čvorova, kada je potrošnja oba motora samo 111 litara na sat, a optimalna brzina krstarenja iznosi 25 čvorova s potrošnjom od 316 litara. Maksimalna brzina je 30 čvorova.
U probijanju valova Bluegame BG72 se odlično snalazi, pogotovo radi svog visokog pramca, dok se u okretima, čak i po visokoj brzini, naginje za maksimalno oko deset stupnjeva, a valjanje je umanjeno upotrebom žiroskopskog stabilizatora, koji je u standardnoj opremi i umanjuje naginjanje i trzanje pri plovidbi. Uz sve nabrojeno s testa smo otišli impresionirani ovom odvažnom jahtom odvažnog dizajna za odvažne buduće vlasnike.
Tekst Mlađan Marušić
Fotografije & video Bluegame