S novim modelom u segmentu od 70 stopa Talijani su koncept navette doveli do perfekcije
Absolute već je dugi niz godina tržišni lider u regiji u segmentu navetta od 50 do 80 stopa. Jahte s poludeplasmanskim trupovima svakog su dana sve popularnije, pogotovo u čarteru i kod vlasnika koji žele što veću autonomiju.
Absolute Navetta 70 predstavlja vrh ponude
Absolute je gamu Navetta odlučio proširiti s još jednim modelom – Navetta 70, koji je premijeru imao na Cannes Yachting Festivalu u rujnu prošle godine. Uz flagship Navettu 75, nova Navetta 70 predstavlja sam vrh ponude talijanskog brodogradilišta, pokrivajući segment manjih jahti. Estetski, vidljivo je da je Absolute uložio mnogo pažnje u to da svi njihovi modeli budu potpuno usklađeni, tako da je nemoguće pogriješiti o kojem je brodogradilištu riječ.
Vanjski prostori: funkcionalnost i stil
Absolute Navetta 70 ima visoki trup koji se čini kao da postaje sve viši prema pramcu, završavajući s pramcem koji se sužuje prema samoj vodenoj liniji kako bi se osigurao ekonomičan dizajn trupa.
Na trupu su prepoznatljivi veliki romboidni bočni prozori na sredini trupa i na pramcu, a tu su i veliki otvori u razmi broda, koji cijelom modelu daju nešto sportskiji izgled od prethodnih modela.
Nadgrađe je čitavom dužinom okruženo zatamnjenim staklenim površinama, koje na pramcu završavaju s prepoznatljivim zaobljenim vjetrobranskim staklom. I na vrhu se nalazi prostrani flybridge natkriven s velikim hard-topom koji natkriva cijeli prednji dio istoga.
Flybridge kao dnevni boravak na otvorenom
U jahtu ulazimo preko prostrane krmene platforme koja ujedno služi i kao mjesto za tender budući da se središnji dio hidraulički spušta u more, a na krmi iza tamnog zatamnjenog stakla je ulaz u skipersku kabinu s dva odvojena kreveta.
Bočne stube smještene su uz prepoznatljive Absoluteove završetke bočnih stranica prekrivene plavom rebrastom plastikom. Uz staklenu stijenku, koja čini krmenu ogradu u sredini na krmenom prostoru, smjestio se rasklopivi stol s obje strane okružen sofama.
Uz krmeni ulaz u salon na desnoj strani nalazi se krmeni vanjski bar, a na lijevoj je stubište koje vodi na prostrani flybridge koji se svojom površinom proteže na više od polovice ukupne dužine jahte. Njegov prostrani krmeni dio ostavljen je prazan za postavljanje pomičnih ležaljki ili klupa.
Na desnoj strani je jedan maleni stol uz sofu, dok se na prednjem dijelu koji je natkriven hard-topom nalazi stol za objedovanje za šest osoba, dok je na lijevoj strani prostrana vanjska kuhinja kod koje vlasnik može birati između zatvorenije verzije u obliku slova U ili linearne kuhinje.
Komandni most i boravak na pramcu
Na samom pramčanom dijelu u sredini nalazi se komandno mjesto s jednim sjedištem, koje pruže odličan pogled prema naprijed, a sa strana je okruženo sofama s kojih i gosti mogu uživati u kapetanskom pogledu.
Prostor na pramcu još je jedno mjesto za boravak na otvorenom, a sastoji se od polukružne sofe s pogledom prema vrhu pramca te pripadajućeg stolića i velikog sunčališta koje se na palubi ističe kao zaseban otok. Do pramca se dolazi preko lijepih bočnih prostora, a sam pramčani prostor povišen je za tri stube od glavne palube.
Salon: svijetla estetika i futuristički ugođaj
Koliko god su vanjski dijelovi broda zanimljivi, unutrašnjost je, počevši od salona, uistinu impresivna. Uređenje u svijetlom drvu, oblim rubovima svake površine, bijelim stropovima, bijelim površinama kuhinje i svijetlim tkaninama na sofama tvori ugodno futurističko uređenje.
Salon započinje s polukružnom kuhinjom na lijevoj strani te prostranim stolom za objedovanje na desnoj strani. Na sredini salona na desnoj strani nalaze se dvije sofe postavljene kao slovo L te maleni stolić za kavu u sredini.
Desno od ovog prostora nalazi se glavno stubište broda koje prema dolje vodi u vlasničku kabinu u pramcu te niže u kabine u trupu, a prema gore do unutrašnjeg upravljačkog mjesta koje je tek nekoliko stuba povišeno od salona i od njega odvojeno stijenkom od drvenih stupića kako bi se održala komunikacija sa salonom.
Ovo upravljačko mjesto sastoji se od dva sjedišta, centralnog upravljača te čak četiri velika Garminova touchscreen multifunkcijska displeja i još jednog malog preko kojeg možete pratiti stanje rada motora, čime možemo reći da ovaj brod ima ono što se u zrakoplovstvu naziva glass cockpit.
Kabine: vlasnička prostranost i VIP detalji
Prostrana vlasnička kabina smještena je u međupalubi u pramcu, što joj daje prostranost. Bračni krevet uzglavljem je okrenut prema krmi pa ima lijep pogled iz kreveta prema pučini kroz prostrane bočne prozore, uz koje se nalaze komode, a uz lijevu stranu je stolić za šminkanje. Kupaonica smještena u vrhu pramca opremljena je s WC-om, dva umivaonika i prostranom tuš-kabinom.
Niže u trupu su se smjestile kabine za goste, dvije kabine s po dva pojedinačna kreveta koje dijele jednu kupaonicu te VIP kabina, smještena u sredini trupa veličinom i luksuzom tek malo iza vlasničke.
VIP kabina ima prostrani krevet, radni stol te neobičnu kupaonicu koja otvaranjem prostranih kliznih vrata može postati dio kabine. Uz sve kabine treba dodati i prostrani ormar i spremište u pramcu broda ispod vlasničke kabine te hladnjak za vina.
Performanse u plovidbi i potrošnja goriva
Absolute Navetta 70 opravdava ime i u plovidbi – stabilnošću, lijepim probijanjem valova i minimalnim naginjanjem u okretima, tako da je kretanje po brodu sasvim ugodno čak i u punoj brzini.
Na testu s čak 13 osoba na brodu te polovično punim tankovima goriva i 2/3 punim tankovima vode, Navetta 70 postigla je maksimalnu brzinu od 27,5 čvorova pri 2450 okretaja, uz potrošnju od 380 litara na sat.
Optimalna brzina krstarenja postignuta na testu iznosi 15,5 čvorova s potrošnjom od 189 litara na sat, odnosno osam čvorova za maksimalni domet, pri čemu motori, dvije Volvo Pente D13-IPS1350, svaka od po 1000 konjskih snaga, troše samo 39 litara na sat.
S novom Navettom 70 Absolute je apsolutno doveo formulu navette do perfekcije u svojoj klasi, što je čini popularnim modelom za čarter, ali i za privatne vlasnike.
Tekst Mlađan Marušić
Fotografije & video Absolute