Wider Genesi 150

6 MINUTES READ

Wider Genesi 150 – Novi početak

Kombinirajući provjerene visokotehnološke sisteme i maštu, ozračje, te iskustvo projektanata koji su isporučili tisuće brodova visoke kvalitete, Genesi ne predstavlja samo prvi Widerov iskorak u novo područje, nego i donosi svjež pogled na cijeli sektor superjahta

Željno smo očekivali prigodu da provedemo neko vrijeme na palubi ove jahte, još otkako je kuća Wider objavila prve koncepcijske računalne prikaze svoga projekta od 150 stopa. Mnogima se činjenica da ta jahta uključuje komplikacija koliko i proizvod elitnoga švicarskog urarstva činio kao pretjerano ambiciozan pothvat – čemu tolika sofisticiranost na jahti kojom jedno novo brodogradilište debitira u sektoru superjahta? Kako će izgledati cjelovito prerađen pogonski sustav s obzirom da nema klasične strojarnice, nego se četiri generatora varijabilna hoda nalaze u pramčanom dijelu, a s pogonskim elementima na krmi povezuju ih debeli električni kabeli, i kako će taj dizelsko-električni sklop uopće raditi? Neće li se, uz mnoge elemente koji se izvlače poput dijelova švicarskoga vojničkog nožića, opasno zakomplicirati mehanički sustav broda? Sada, oduševljeni što je na ta i mnoga druga pitanja odgovoreno upravo besprijekorno, možemo izvijestiti da Wider 150 Genesi premašuje sve razine očekivanja što ih je taj projekt pobudio. Obično prvom primjerku u novoj seriji svi pomalo progledamo kroz prste, a poštedimo kritike i novo brodogradilište kojem ostaje prostora za stjecanje iskustva, ali kad je riječ o Genesi, takve ‘olakšice’ nisu potrebne. Je li nas trebalo iznenaditi što je sve izvedeno savršeno precizno, besprijekorno ugrađeno i završno obrađeno; što je gradnja izvanredno kvalitetna, a jahta nadmašuje najavljene performanse i nadasve plijeni uspješnim dizajnom? Ni govora. S Tillijem Antonellijem za kormilom i Fulviom De Simonijem, projektantom s kojim Wider dugo surađuje, ovaj projekt u svakom je trenutku bio u sigurnim rukama. Sjetimo se samo da su njih dvojica bili ključni protagonisti pri nastajanju Pershinga, kao i da su zajedno dizajnirali i isporučili na tisuće jahta – nema marine u Sjevernoj Americi u kojoj na vezu ne stoji barem jedna s njihovim potpisom. Ali, udruživši  svoja iskustva i reputacije, ovoga puta jednostavno su poderali bilježnicu sa skicama linija i oblika ustaljenih u gradnji brodova za razonodu i odlučili okrenuti novi list.

Wider
Genesi je djelo potpisnika jednog od najznamenitijih svjetskih brendova i čovjeka koji je projektirao na tisuće jahta

Projekt Wider nastao je doslovce na praznom listu papira. Počnemo li od kupališne platforme s beach club krmom, jasno je da se s Genesi ne može usporediti niti jedan drugi brod. Prišli vi iz kokpita ili izravno iz salona, nećete se moći oteti dojmu da je riječ o brodu duljem za najmanje polovicu onih metara koji su istaknuti u specifikacijama. Klizna vrata spuštaju se, tvoreći šetnicu oko krme, a tu je i cijeli niz terasa za uživanje u svemu što more pruža. Na Genesi ima mjesta za sve, od sunčanja i kupanja do spuštanja i dizanja tendera duljine 32 stope (koji tijekom plovidbe miruje u krmenom spremištu, u koje doslovce uplovljava i iz njega isplovljava nakon podizanja krmenog zrcala). Izrazito maštovito je rješenje pretvaranja ove jahte u ploveći zabavni park, s tim što neka rješenja jesu već viđena na brodovima serije Custom Line, ali nikada nisu primijenjena na jahtama ove veličine. Wider svjedoči da pomicanje granica također uključuje iskušano i provjereno, kako bi se optimizirao rad svih sustava na jahti. Upravo u spomenutom spremištu za tender jasno se vidi što znači izvedba bez kompromisa. U luksuzno opremljenom prostoru obloženom kamenom, mjesto za tender se, kad on isplovi, pretvara u prekrasan unutarnji bazen s morskom vodom. Dok smo testirali jahtu, porinuće tendera i izvlačenje na suho odvijalo se besprijekorno, što ipak neće biti lako na uzburkanu moru, kada spremišta na razini vodene linije pokazuju značajan nedostatak. Ali zato je Wider, umjesto da spava na lovorikama osvojenim izvedbom beach cluba krme na manjim plovilima, onu na Genesi oblikovao optimizirajući sigurnost i udobnost, kao i uz izvanredno pažljiv pristup detaljima. Primjerice, premda se ‘terase’ sastoje od niza rasklapajućih dijelova, kad se svi otvore, pod je savršeno ravan – doslovce nemate o što zapeti obućom ili bosom nogom. Bazen se lako pretvara u plesni podij, a nekoliko rješenja za upravljanje krmenim zrcalom omogućuje različite konfiguracije te cjeline, uključujući i stvaranje ograde koja priječi slabijim plivačima da zarone pod platformu. Dizajneri nisu zaboravili ni posebne efekte: metalizirano sjenilo služi kao platno za projekciju odraza s morske površine, pa se osjećate kao u kakvoj podvodnoj pećini za hedonističke užitke.

Wider
Pravi raskošni apartman, vlasnička kabina zauzima pramčani dio glavne palube

Zamišljena kao središnji prostor aktivnosti na brodu, beach club krma je izvanredno kreativno izveden vanjski zabavni park. Osim krme, svidjelo nam se i sunčalište na pramcu, zaštićeno krovom i varijabilne veličine, okruženo naslonjačima i stolovima. Kokpit i dio palube iza upravljačkog mjesta su velikih proporcija, pa omogućuju udoban boravak, objedovanje ili opuštanje na namještaju koji se može slobodno pomicati; tako se uređenje mijenja ovisno o osobnom izboru vlasnika. Posebno vrijedan dio eksterijera na Genesi je izuzetno prostrana paluba za sunčanje koja obuhvaća nekoliko cjelina u nizu: krmeno sunčalište, lounge pod platnenim bimini krovićem, bar i roštilj dostatan za opskrbu povećeg društva, hidromasažnu kadu s grijanom vodom, ležaljke raznih vrsta i veličina i vrstan integrirani razglasni sustav. Među mnogim kreativno oblikovanim cjelinama je i De Simonijevo originalno rješenje prostora za goste na glavnoj palubi: povišeni salon širok koliko i sam trup oblikovao je bočnim dodacima na izvlačenje koji se protežu u smjeru krme, tako da su nastali lijepi balkoni koji omogućuju nesmetan pristup i estetski unapređuju bokove jahte. To rješenje može stvarati probleme pri vezivanju krmom u napučenoj luci, s obzirom da razvučeni balkoni zalaze u zračni prostor susjednih brodova. Za našeg boravka u pretrpanom Port Herculesu u Monaku posada je ipak uspijevala uskladiti sve to, i to besprijekorno. Unutrašnje prostorije dizajnirane su izrazito originalno, a svaka cjelina definirana je vlastitim stilom, materijalima i načinom obrade. Zamjetan je također trud uložen u opremanje jahte na razini kojom će ona konkurirati brodovima graditelja na sjevernim europskim morima: sve je na Genesi, od zidnih obloga do ugrađenih drvenih elemenata bez oštrih bridova, izvedeno da zadivi i naručitelje s visokim prohtjevima.

Wider
Veliki sklopivi krov diže se da bi otkrio udoban lounge na pramčanom dijelu

Salon, blagovaonica i vanjski salon na najvišoj palubi zahtijevaju više opisa nego što ovdje imamo prostora, pa ćemo se posvetiti jednoj od nama osobito omiljenih cjelina: vlasničkoj kabini. Smještena na prednjem dijelu glavne palube, otvara se višenamjenskim prostorom koji se može koristiti kao privatni salon, ured ili dvorana za filmske projekcije. Taj luksuzni apartman, koji se pomičnim pregradama može preoblikovati u jedinstvenu prostoriju od čak 75 četvornih metara ili pak razbiti u dvije cjeline, cjelovit je odraz filozofije koja pokreće Wider – svestranost i beskompromisna praktičnost. Vlasnička se kabina može posve zatvoriti ili otvoriti dijelom prozora, ali povećati terasom od 5,60 četvornih metara. Ta terasa nije tek običan balkon: da bi se izbjeglo nagrđivanje nadgrađa tikovinom na podu terase, ona se izvlači iz svoga vodoravnog ležišta na pritisak dugmeta… Na donjoj su palubi, budući da nema uobičajene strojarnice, izvedene čak četiri prostrane, luksuzne kabine, savršeno zvučno izolirane od prostorije koja krije motore, kao i pet kabina za jedanaest članova posade. I gostinske kabine mogu se preuređivati, tako da se dvije prema krmi povećavaju u raskošne dvokrevetne, a one prema pramcu smanjuju na dimenzije pri kojima se postelje podižu jedna nad drugu.

Wider
Među mnogim čarobnim detaljima, unutarnji bazen možda je onaj koji najsnažnije obilježava Genesi

Zahvaljujući dizelsko-električnom pogonu, odnosno četirima generatorima varijabilna hoda i litijskim polimernim baterijama, Genesi, pokretana elektromotornim čahurama, ima sposobnost plovidbe u fantastično raznolikim načinima rada. Primjerice, baterije noću omogućuju potpunu tišinu na vezu, ali i šest sati plovidbe na struju bez ikakvog ispuštanja štetnih tvari. Sofisticiran računalni sustav određuje broj okretaja i aktiviranu snagu generatora, ovisno o načinu plovidbe i potrebama za energijom za napajanje brodskih uređaja. Stoga Genesi nije samo energetski najštedljivija jahta u svojoj kategoriji, nego i oplemenjena pogonskim sustavom temeljenim na primarnim izvorima energije, pa tako ima izuzetno dug radni vijek uz vrlo duge servisne intervale. Kad je o performansama riječ, najveća brzina što je ova jahta postiže iznosi 14,1 čvor i to uz prekooceansku autonomiju od 2.000 milja, te dodatnih 25% autonomije uz smanjenje brzine na 13 čvorova. Stoga, ukaže li vam se prigoda da stupite na palubu Genesi, ne propustite je: imat ćete materijala za razgovore tjednima.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 47,05 m
Širina: 8,60 m
Gaz: 2,20 m
Istisnina: 391 t
Spremnik za gorivo: 45.000 l
Spremnik za vodu: 12.000 l
Najveća brzina: 14,1 čv.
Brzina krstarenja: 13 čv.
Autonomija: 4.700 nm (pri brzini od 10 čv.)
Brzina uz električni pogon: 5 čv. (autonomija 30 nm)
Pogonski sustav: 4 generatora od po 350 kW
i 2 elektromotora od po 531 kW
Kapacitet baterija: 544 kW
Dizajn eksterijera: Fulvio De Simoni
Dizajn interijera: Ideaeitalia BB/Design
Projektant: Sydac
Graditelj: Wider (Ancona, Italija)

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Nova X5⁶: Svestrana jahta pod jedrima

Na godišnjem sastanku s novinarima danski brodograditelj X-Yachts predstavio je dva svoja nova modela, krstaše od 56, odnosno 60 stopa – prvi, X5⁶, u proizvodnju …

Extra 93 Jahting

Extra 93: Novi standard za brodove do 100 stopa

S modelom Extra 93 brodogradilište Palumbo Superyachts u prvom je redu htjelo unaprijediti standarde na brodovima kraćim od 100 stopa u smislu povećanja volumena prostorija, …

Azimut/Benetti Jahting

Azimut/Benetti je najveći graditelj megajahta

Slaveći 50. obljetnicu postojanja, brodogradilište Azimut/Benetti potvrdilo je svjetski primat u gradnji luksuznih megajahta. Prema listi narudžbi za 2020. godinu, koju je objavio časopis Boat …

Royal Huisman Jahting

Royal Huisman: Dva nova projekta

Godina 2020. je počela izvanredno dobro za nizozemsko brodogradilište Royal Huisman: po završetku u pogonima u Vollenhoveu, gnijezdo je napustio Sea Eagle II, koji se …

Pardo 60 Jahting

Pardo 60: Trawler vrhunskog stila i elegancije

Cantiere del Pardo priprema i značajno iznenađenje – model Pardo Endurance 60, najavljen kao prvi brod nove linije trawlera oplemenjenih vrhunskim stilom i elegancijom. U …

Sajam nautike Jahting

Sajam nautike imat će više od 300 izlagača

Već tradicionalno Zagrebački velesajam započinje novu poslovnu godinu u veljači sa Sajmom nautike, koji je najposjećeniji i najposlovniji nautički sajam u Hrvatskoj, a u svom …

Ovo je fotografija Dominique Chenot Intervjui

Dominique Chenot: Protokol za odgodu starenja

Dominique Chenot, suosnivačica Chenota, čiji je posljednji Espace otvoren u One&Only Portonovi resortu, govori o njihovu medicinsko-terapeutskom wellness programu za zdraviji, dulji i kvalitetniji život …

Ovo je fotografija serviranog jela, Cap Aureo Gastronomija

Cap Aureo: Teatar istarskih okusa

Cap Aureo perjanica je Maistrina restoranskog portfelja i u protekle dvije godine, otkako je otvoren, postavlja visoke standarde fine dining scene. Umješnost visoke kuhinje sazdana …

Ovo je fotografija Bali 4.6 u plovidbi a testu Testovi

Bali 4.6 na testu: Predvodnik klase

Kao nasljednik modela 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje sastojke, nastao je  moderan katamaran Bali 4.6 zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na …

Jahting

Ljetna prilika za Frauscher 1414 Demon

Frauscher se svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’, a upravo je takav ‘prvak stila’ i njihov najveći model 1414 Demon čiji …

Ovo je fotografija Teo Ivanišević i Luka Miletić, projekt Croeat Intervjui

Teo Ivanišević & Luka Miletić: Croeat jahtama nudi samo najbolje hrvatske proizvode

Prvoklasan izbor hrvatskih namirnica, vrhunska usluga i zarazni entuzijazam odlike su novog servisa za opskrbu jahti koji su pokrenuli Teo Ivanišević i Luka Miletić Teo …

Ovo je fotografija Breitling Superocean Heritage Ocean Conservancy Limited Edition ronilački satovi Luksuz

Ronilački satovi s ekološkim potpisom

Ronilački satovi posvećeni tajnovitim dubinama mora, veličanstvenim morskim bićima i legendarnim istraživačima podižu ekološku svijest o važnosti oceana za ljudsku civilizaciju IWC Aquatimer Chronograph Edition …

Scroll to Top