Čak i ako ne znate što točno tražite, alat Shopping Muse prepoznaje preferencije kupca na temelju prethodnih pretraživanja
Uzbudljiva vijest dolazi iz Mastercarda, koji je u Zagrebu 30. studenog predstavio svoj najnoviji proizvod – Shopping Muse, sofisticiranog asistenta za osobnu kupnju temeljenog na umjetnoj inteligenciji. Ova inovativna platforma značajno mijenja način na koji potrošači istražuju i pronalaze proizvode u webshopovima, pružajući personalizirane preporuke i savjete.
Shopping Muse rekreira iskustvo kupnje na način da razumije što ljudi govore o proizvodima te im pruža preporuke prilagođene njihovom stilu i nudi savjete o tome kako kombinirati proizvode i dodatke. Ova platforma omogućava korisnicima istraživanje modernih trendova (npr. ‘što odjenuti na vjenčanje u prosincu u Barceloni’), stilova oblačenja i specifičnih pojmova poput ‘cottagecore’ ili ‘beach formal’.
Preporuke koje Shopping Muse daje su prilagođene svakom korisniku, uzimajući u obzir njihov osobni profil, želje i preferencije. Ove preporuke se kontinuirano prilagođavaju na temelju informacija koje je korisnik napisao u chatu. Kroz personalizaciju putem alata Dynamic Yield, ova platforma koristi kontekstualne informacije (npr. vremenska prognoza) i uvide u ponašanje korisnika (što je korisnik pretraživao tijekom sesije) kako bi im predložila proizvode. Prati što ljudi pretražuju, što im se sviđa i kako se ponašaju na internetu te na temelju toga daje preporuke za proizvode koji bi im mogli odgovarati.
‘Shopping Muse i slična rješenja predstavljaju sljedeći korak u promjeni načina prodaje, fokusirajući se na potrošače kao ključni element njihova iskustva’, izjavila je Raj Seshadri, predsjednica Odjela za podatke i usluge u tvrtki Mastercard, te dodala: ‘Mastercard koristi tehnologiju i strojno učenje kako bi postigao bolje rezultate i za robne marke i za potrošače.’
Shopping Muse ne samo da pomaže kupcima da pronađu proizvode pomoću ključnih fraza, već i umanjuje frustraciju pomažući potrošačima da pronađu savršen proizvod čak i kada ne znaju kako ga opisati riječima. Kroz integrirane alate za prepoznavanje slika, trgovci mogu preporučiti relevantne proizvode na temelju vizualnih sličnosti s drugim proizvodima, neovisno o tome nedostaju li odgovarajuće tehničke oznake.
Ovaj alat također uzima u obzir preferencije kupca, temeljene na povijesti pregledavanja ili prošlim kupnjama, kako bi bolje predvidio buduće potrebe za kupnjom. Razumijevajući preferencije potrošača i šireg konteksta njihovog ponašanja, trgovac može osigurati da predloženi proizvodi budu komplementarni jedni drugima, a ne suvišni.
‘Personalizacija omogućava ljudima da dožive upravo onakvo iskustvo kupnje kakvo žele, a inovacije vođene umjetnom inteligencijom su ključne za stvaranje uzbudljivih i prilagođenih online kupnji’, istaknuo je Ori Bauer, izvršni direktor tvrtke Dynamic Yield koja je u vlasništvu Mastercarda. Dodao je: ‘Korištenjem generativne umjetne inteligencije u Shopping Museu, zadovoljavamo očekivanja potrošača te činimo proces kupnje pametnijim i jednostavnijim nego ikad prije.’
U današnjem vremenu brzih promjena trendova i naprednih tehnologija, trgovci se moraju prilagoditi promjenjivim zahtjevima i većim očekivanjima potrošača. Bitno je da se fokusiraju na dugoročne strategije umjesto da se povode kratkotrajnim trendovima. Kako bi postali prilagodljiviji, važno je da trgovci prihvate nove tehnologije – više od četvrtine njih već koristi napredna AI rješenja, a još trinaest posto planira ih uvesti sljedeće godine.
Mastercard je akvizirao tvrtku Dynamic Yield, koja je šest puta proglašena liderom u Gartner® Magic Quadrant™ za personalizacijske platforme u 2022. Ovo je osnažilo njihovu ponudu usluga usmjerenih na uključivanje potrošača i jačanje njihove vjernosti, pomažući brendovima da pruže bolja i pouzdanija iskustva putem raznih komunikacijskih kanala. Mastercard implementira najbolje prakse zaštite privatnosti u svoje proizvode i usluge uz temeljiti pristup Privacy by Design te primjenom učinkovitih i odgovornih principa i standarda umjetne inteligencije.
Alat u svoja sučelja integriraju trgovci, a jezik alata se može prilagoditi kako bi odgovarao komunikacijskom izričaju trgovca. Trgovci odjećom, obućom i modnim dodacima su prvi slučaj na koji se ovaj alat koristi, ali može funkcionirati i za kupnju namještaja (‘pomogni mi naći kauč za sobu određenih dimenzija’) ili namirnica (‘pomogni mi obaviti kupnju za novogodišnju večeru’).