Marex 375

4 MINUTES READ

Funkcionalnost iznad svega

Jahtica prepoznatljivog skandinavskog dizajna obiluje praktičnim rješenjima koja život na brodu poboljšavaju u mnogim detaljima, s dvije komforne kabine i skladno uređenom unutrašnjosti

Zvijezda ovogodišnjeg sajma u Biogradu bila je jahtica norveškog proizvođača Marex. Odlično osmišljena, jednako dobro građena, privukla je mnogo pozornosti posjetitelja sajma, ali isto tako i profesionalaca koji prate svijet motornih jahti zbog toga što ćemo tu jahtu od sljedećeg ljeta moći vidjeti i u čarteru. Ono što ćete prvim pogledom na vanjštinu jahte primijetiti jest njezin dizajn, točnije skandinavski dizajn po kojem je norveški brodograditelj Marex poznat. Jednostavne linije teku od pramca do krme niske siluete, dok ćete za istinsko shvaćanje filozofije tog plovila morati proučiti što ono ispod jednostavne vanjštine krije, a toga je pregršt. Naime, Marex 375 u sebi objedinjuje mnoga funkcionalna i praktična rješenja koja na sličnim plovilima nismo nikada vidjeli i koja ga svrstavaju u red najmaštovitijih jahti koje smo do sada testirali. Ovo su smjele tvrdnje, pa ćemo rado pojasniti o čemu se radi. Svaki četvorni centimetar prostora iskorišten je u korist korisnika ove jahte. Bokoštitnici stoje u spremištima koja su ugrađena u palubu plovila, koja su pokrivena poklopcima u samoj palubi, te u krmenoj platformi, čime ste jedan značajan praktičan detalj ‘maknuli s radara’, a kada vam isti trebaju, odmah su vam na raspolaganju.

Marex 375
Praktični detalji koje smo zatekli na ovoj jahti omogućit će iznimnu lakoću u njezinu korištenju

Cijeli krmeni kokpit može se zatvoriti zaštitnom ‘tendom’ koja je skrivena u bočnim obrubima vrata salona, klizeći besprijekorno u postavljenoj vodilici po okviru iznad kokpita.  Jednako lako ‘odozgo’ klizi i platneni pokrov kokpita, a pravo priznanje treba odati za (također klizeći) krov salona koji se u dva poteza pretvara u prostor pod vedrim nebom, na sličan način kao što otvarate krov kabriolet automobila. Ono što nas kao poznavatelje sličnih sistema oduševljava jest jednostavnost kojom su spomenuti sistemi izvedeni, što jamči i pouzdanost u uporabi, pa jednostavni kuglični ležajevi po kojima krov klizi najviše podsjećaju na klizače na jedrilicama. U samom kokpitu nalazi se dodatna klupa s desne strane koja skriva i spremište, a sve skupa, ako vam smeta, možete jednostavno, kao na regatnim jedrilicama, iskrcati s broda. Spremišta u kuhinji, smještenoj na desnoj strani salona, organizirana su bez mane, klizeće ladice nisu na nas ostavile poseban dojam nakon što smo svjedočili kako se gotovo pola broda rasklapa, ali su izvedene u istom duhu – štedeći prostor i olakšavajući korištenje plovila.

Marex 375
Udobna i lijepo namještena unutrašnjost izvedena je u drvu tikovini i plavim tkaninama

Kokpit ima stol s velikim sjedištem U oblika oko njega, jednako kao i salon. Razlika je u tome što se, pogađate, salon pretvara u krevet spuštanjem stola. U potpalublju se nalaze dvije prostrane kabine, jedna, kao na velikim jahtama, u punoj širini broda u krmenom dijelu i jedna u pramčanom dijelu, a dijele zajednički toaletni prostor. Obje kabine imaju velike bočne prozore, a kad smo kod njih, treba reći i da prozori u salonu imaju otvore za dodatno provjetravanje tog prostora. Glavno drvo korišteno u izradi namještaja je tikovina, što plovilu daje uravnoteženost i finoću, posebno s korištenim tkaninama sive alcantare. Na pramcu se još nalazi sunčalište s jastucima, i savršena obiteljska jahtica spremna je za isplovljavanje. Kada smo mi to uradili, more ispred Biograda bilo je savršeno mirno, a treba naglasiti kako je testirani primjerak opremljen i pramčanim i krmenim potisnikom, što manevriranje svodi na razinu dječje igre.

Marex 375
Dvije prostrane kabine, u potpalublju, dijele zajednički toaletni prostor

Na moru smo pokušali osjetiti duh ove jahte u plovidbi, a jedino što smo osjetili jest kako ona mirno klizi morskom površinom s obzirom na već spomenute ‘labaratorijske uvjete’ za test-vožnju. Opremljena s dva Volvo Penta motora od 300 konjskih snaga, ona postiže maksimalnu brzinu od 28,5 čvorova pri 3.500 okretaja motora, počinje glisirati na 2.000 okretaja pri čemu razvija brzinu od 13,5 čvorova, a pri 2.750 okretaja jahta troši 60 litara na sat i plovi s 20 čvorova brzine, što je, prema našoj procjeni, adekvatna brzina krstarenja. Treba istaknuti da brzina (i cijena) plovila ovisi o pogonu; u opciji su tri vrste motora različitih proizvođača, a može biti opremljen i samo s jednim motorom. Ukupno gledajući, Marex 375 je skandinavska jahta koja nudi niz iznenađenja, praktičnih i funkcionalnih, koja idu, u prvom redu, u prilog korisniku. Ako ste u prilici proučiti što sve ona nudi vlasniku, vjerujem da ćete, kao i mi, ostati oduševljeni viđenim.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 11,99 m
Širina: 3,45 m
Gaz: 0,92 m
Istisnina: 7.700 kg
Spremnik za gorivo: 700 l
Spremnik za vodu: 340 l
Motori: 2 x D4-300 EVC DPH (2 x 300 KS)
Dizajn: Marex
Proizvođač: Marex, Norveška
Zastupnik: NCP & Mare

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Dufour 530 stiže na Boot

Stil novog modela Dufour 530 predstavlja estetiku svog dizajnera Umberta Felcija u njegovu najčišćem izdanju: moćna krma i prepoznatljive linije trupa na prvi pogled odaju …

Cannes Jahting

Predstavljamo 10 jedrilica i katamarana za uživanje

Jedrilice i sve vezano uz pogon na jedra prvi put su zasebna tema na Cannes Yachting festivalu u desetak minuta vožnje brodom udaljenom Port Cantu …

CustomLine Navetta42 Testovi

Custom Line Navetta 42

Nova jahta koju Custom Line predstavlja tržištu je ‘puna superlativa’ i u potpunosti zaslužuje titulu najbolje Navette do sada porinute s njihovih navoza Razdoblje od …

Top 10, brodske ikone Jahting

Predstavljamo deset brodskih ikona

Predmeti možda ne sanjaju o tome da postanu legende, kao što to čine ljudi, ali ipak ima onih koji su, zbog neke izuzetne osobine, postali …

Stari Grad, Hvar Plovidba

Drevni Stari Grad

Jedna od najsigurnijih prirodnih uvala na Jadranu i grad u kojem se osjeti duh starih civilizacija Već na samo ulasku u osam kilometara dug starogradski …

Azimut S6 Testovi

Azimut S6

Inovativan. Profinjen. Luksuzan. Angažiranje dizajnera s iskustvom na puno većim jahtama rezultiralo je savršenom harmonijom sportskog pedigrea i jedinstvenih vanjskih linija Nakon samo tri godine …

elektricni sklopivi bicikli Jahting

Najbolji električni bicikli i romobili za brodove

Sklopivi i ekološki orijentirani e-bicikli i e-romobili vrlo su popularni kod onih koji vole krstariti obalom. Mnogi vlasnici brodova rado ih imaju jer predstavljaju jednostavan …

Jahting

ClubSwan 80 MY Song porinut u La Speziji

Dugačak 80 stopa, ClubSwan 80 dokazuje sposobnost Nautor’s Swan da ponudi niz modela koje se temelje na stilu, brzini, inovacije, tehnologije i konkurentnog jedrenja Nautor’s …

wallytender43 X Testovi

wallytender43 (X) na testu: Simbol stila

Nikad popularnija klasa dnevnih cruisera danas doživljava svoj procvat u svjetskim razmjerima, a mi smo imali priliku isprobati – original. Novi wallytender43 baštini sve najbolje …

Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

gradić jelsa na otoku hvaru Destinacije

Jelsa: Hvarski sklad plavog i zelenog

Slikovita Jelsa na sjevernoj strani otoka Hvara pravi je magnet za nautičare zbog fascinantne vinske povijesti, tirkiznih uvala i otočnog načina života Jelsa, očaravajući gradić …

Hoteli

Radisson Blu Split: Jadranska oaza koja pruža baš sve

Uronite u opuštajuću atmosferu Radisson Blu Resort & Spa Split i iznenadite se njegovom čarobnom energijom Uzduž jadranske obale, sve je više hotela najviše kategorije …

Scroll to Top