Marex 375

4 MINUTES READ

Funkcionalnost iznad svega

Jahtica prepoznatljivog skandinavskog dizajna obiluje praktičnim rješenjima koja život na brodu poboljšavaju u mnogim detaljima, s dvije komforne kabine i skladno uređenom unutrašnjosti

Zvijezda ovogodišnjeg sajma u Biogradu bila je jahtica norveškog proizvođača Marex. Odlično osmišljena, jednako dobro građena, privukla je mnogo pozornosti posjetitelja sajma, ali isto tako i profesionalaca koji prate svijet motornih jahti zbog toga što ćemo tu jahtu od sljedećeg ljeta moći vidjeti i u čarteru. Ono što ćete prvim pogledom na vanjštinu jahte primijetiti jest njezin dizajn, točnije skandinavski dizajn po kojem je norveški brodograditelj Marex poznat. Jednostavne linije teku od pramca do krme niske siluete, dok ćete za istinsko shvaćanje filozofije tog plovila morati proučiti što ono ispod jednostavne vanjštine krije, a toga je pregršt. Naime, Marex 375 u sebi objedinjuje mnoga funkcionalna i praktična rješenja koja na sličnim plovilima nismo nikada vidjeli i koja ga svrstavaju u red najmaštovitijih jahti koje smo do sada testirali. Ovo su smjele tvrdnje, pa ćemo rado pojasniti o čemu se radi. Svaki četvorni centimetar prostora iskorišten je u korist korisnika ove jahte. Bokoštitnici stoje u spremištima koja su ugrađena u palubu plovila, koja su pokrivena poklopcima u samoj palubi, te u krmenoj platformi, čime ste jedan značajan praktičan detalj ‘maknuli s radara’, a kada vam isti trebaju, odmah su vam na raspolaganju.

Marex 375
Praktični detalji koje smo zatekli na ovoj jahti omogućit će iznimnu lakoću u njezinu korištenju

Cijeli krmeni kokpit može se zatvoriti zaštitnom ‘tendom’ koja je skrivena u bočnim obrubima vrata salona, klizeći besprijekorno u postavljenoj vodilici po okviru iznad kokpita.  Jednako lako ‘odozgo’ klizi i platneni pokrov kokpita, a pravo priznanje treba odati za (također klizeći) krov salona koji se u dva poteza pretvara u prostor pod vedrim nebom, na sličan način kao što otvarate krov kabriolet automobila. Ono što nas kao poznavatelje sličnih sistema oduševljava jest jednostavnost kojom su spomenuti sistemi izvedeni, što jamči i pouzdanost u uporabi, pa jednostavni kuglični ležajevi po kojima krov klizi najviše podsjećaju na klizače na jedrilicama. U samom kokpitu nalazi se dodatna klupa s desne strane koja skriva i spremište, a sve skupa, ako vam smeta, možete jednostavno, kao na regatnim jedrilicama, iskrcati s broda. Spremišta u kuhinji, smještenoj na desnoj strani salona, organizirana su bez mane, klizeće ladice nisu na nas ostavile poseban dojam nakon što smo svjedočili kako se gotovo pola broda rasklapa, ali su izvedene u istom duhu – štedeći prostor i olakšavajući korištenje plovila.

Marex 375
Udobna i lijepo namještena unutrašnjost izvedena je u drvu tikovini i plavim tkaninama

Kokpit ima stol s velikim sjedištem U oblika oko njega, jednako kao i salon. Razlika je u tome što se, pogađate, salon pretvara u krevet spuštanjem stola. U potpalublju se nalaze dvije prostrane kabine, jedna, kao na velikim jahtama, u punoj širini broda u krmenom dijelu i jedna u pramčanom dijelu, a dijele zajednički toaletni prostor. Obje kabine imaju velike bočne prozore, a kad smo kod njih, treba reći i da prozori u salonu imaju otvore za dodatno provjetravanje tog prostora. Glavno drvo korišteno u izradi namještaja je tikovina, što plovilu daje uravnoteženost i finoću, posebno s korištenim tkaninama sive alcantare. Na pramcu se još nalazi sunčalište s jastucima, i savršena obiteljska jahtica spremna je za isplovljavanje. Kada smo mi to uradili, more ispred Biograda bilo je savršeno mirno, a treba naglasiti kako je testirani primjerak opremljen i pramčanim i krmenim potisnikom, što manevriranje svodi na razinu dječje igre.

Marex 375
Dvije prostrane kabine, u potpalublju, dijele zajednički toaletni prostor

Na moru smo pokušali osjetiti duh ove jahte u plovidbi, a jedino što smo osjetili jest kako ona mirno klizi morskom površinom s obzirom na već spomenute ‘labaratorijske uvjete’ za test-vožnju. Opremljena s dva Volvo Penta motora od 300 konjskih snaga, ona postiže maksimalnu brzinu od 28,5 čvorova pri 3.500 okretaja motora, počinje glisirati na 2.000 okretaja pri čemu razvija brzinu od 13,5 čvorova, a pri 2.750 okretaja jahta troši 60 litara na sat i plovi s 20 čvorova brzine, što je, prema našoj procjeni, adekvatna brzina krstarenja. Treba istaknuti da brzina (i cijena) plovila ovisi o pogonu; u opciji su tri vrste motora različitih proizvođača, a može biti opremljen i samo s jednim motorom. Ukupno gledajući, Marex 375 je skandinavska jahta koja nudi niz iznenađenja, praktičnih i funkcionalnih, koja idu, u prvom redu, u prilog korisniku. Ako ste u prilici proučiti što sve ona nudi vlasniku, vjerujem da ćete, kao i mi, ostati oduševljeni viđenim.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 11,99 m
Širina: 3,45 m
Gaz: 0,92 m
Istisnina: 7.700 kg
Spremnik za gorivo: 700 l
Spremnik za vodu: 340 l
Motori: 2 x D4-300 EVC DPH (2 x 300 KS)
Dizajn: Marex
Proizvođač: Marex, Norveška
Zastupnik: NCP & Mare

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Nova X5⁶: Svestrana jahta pod jedrima

Na godišnjem sastanku s novinarima danski brodograditelj X-Yachts predstavio je dva svoja nova modela, krstaše od 56, odnosno 60 stopa – prvi, X5⁶, u proizvodnju …

Extra 93 Jahting

Extra 93: Novi standard za brodove do 100 stopa

S modelom Extra 93 brodogradilište Palumbo Superyachts u prvom je redu htjelo unaprijediti standarde na brodovima kraćim od 100 stopa u smislu povećanja volumena prostorija, …

Azimut/Benetti Jahting

Azimut/Benetti je najveći graditelj megajahta

Slaveći 50. obljetnicu postojanja, brodogradilište Azimut/Benetti potvrdilo je svjetski primat u gradnji luksuznih megajahta. Prema listi narudžbi za 2020. godinu, koju je objavio časopis Boat …

Royal Huisman Jahting

Royal Huisman: Dva nova projekta

Godina 2020. je počela izvanredno dobro za nizozemsko brodogradilište Royal Huisman: po završetku u pogonima u Vollenhoveu, gnijezdo je napustio Sea Eagle II, koji se …

Pardo 60 Jahting

Pardo 60: Trawler vrhunskog stila i elegancije

Cantiere del Pardo priprema i značajno iznenađenje – model Pardo Endurance 60, najavljen kao prvi brod nove linije trawlera oplemenjenih vrhunskim stilom i elegancijom. U …

Sajam nautike Jahting

Sajam nautike imat će više od 300 izlagača

Već tradicionalno Zagrebački velesajam započinje novu poslovnu godinu u veljači sa Sajmom nautike, koji je najposjećeniji i najposlovniji nautički sajam u Hrvatskoj, a u svom …

Ovo je fotografija pogled odozgo na otok Silbu Destinacije

Otok Silba: Skriveni kutak Dalmacije

Premda je površinom malen otok, Silba obiluje pješčanim i šljunčanim plažama i uvalicama, područjima obraslim crnikom, te nesvakidašnjim znamenitostima Svaka usporedba otoka Silbe odnosno njegovih …

Ovo je fotografija srebrni olimpijac tonci stipanovic Intervjui

Tonči Stipanović: Srebrni letač

Tonči Stipanović jedini je hrvatski jedriličar koji je dva puta osvajao medalje na Olimpijskim igrama, u Riju i Tokiju Za one koji ne znaju, Srebrni …

Ovo je fotografija bundeva, jesenske delicije Gastronomija

Bundeva je gastronomska kraljica jeseni

Bundeva je jednostavna i nezahtjevna namirnica, nekad zanemarena, danas se na velika vrata vraća u restorane i kuhinje urbanih domaćinstava Cucurbita pepo ili u narodu …

Ovo je fotografija Only&Only Portonovi Putovanja

Luksuzna zimska avantura One&Only Portonovi čeka na vas

Okružen samotnim plažama, slikovitim otocima i srednjovjekovnim gradićima, One&Only Portonovi nudi opuštanje uz more, vrhunske restorane i pionirski pristup wellnessu Smješten na ulazu u Boku …

Gastronomija

Čokolatijer Claude Krajner oduševio čokoladnim desertom u Esplanadi

Čokolatijer Claude Krajner stigao je u Zagreb i u restoranu Zinfandel’s zagrebačkog hotela Esplanade pred brojnom publikom predstavio svoj poznati čokoladni desert mousse od gorke …

Luksuz

Zaboravite na novčanik, plaćajte Garmin satom

Garmin Pay je brz, siguran i praktičan način plaćanja na svim mjestima koja omogućuju beskontaktno plaćanje – sada uz Visa debitne kartice Zagrebačke banke Ponekad …

Scroll to Top