S obiljem prostora, atraktivnim dizajnom, skladnim interijerima i odličnim maritimnim sposobnostima, nova motorna jahta u najboljem smislu afirmira motorne katamarane
Na svom predstavljanju na sajmu u Düsseldorfu u siječnju ove godine, Fountaine Pajot MY 44 privukao je mnogo pozornosti. Tada smo dogovorili testiranje ove jahte na Palma de Mallorci, kao priliku da se uvjerimo u sve njene karakteristike koje novo katamaransko plovilo svrstavaju u kategoriju jahti. Kao prvu značajku proizvođač ističe trup jahte, koji nije izveden iz trupa katamarana jedrilice slične veličine, već predstavlja jedinstveni dizajn rađen za to brodogradilište. Trup je rađen prema potrebama i željenim performansama deplasmanskih motornih jahti, a njegov dizajn potpisuje francuski dizajner Daniel Andrieu.
Oštrih linija eksterijera i plavog trupa s visokim nadgrađem, MY 44 daje do znanja da je jahta za dugu ozbiljnu plovidbu, no čak pomalo i skriva prostranost koja nas je dočekala unutra. Na krmi broda nas dočekuje prostrana hidraulička platforma koja je ujedno i mjesto za tender. Uz tri stube poviše platforme, širokim prolazom, stižemo na glavnu palubu te krmeni prostor sa sofom pred ulazom u unutrašnjost. Tu se na lijevoj stani nalaze polukružne stube koje vode do gornjeg mosta, a ulaz u salon čine četverodijelna klizeća vrata koja se mogu u potpunosti skloniti na lijevu stranu. Na desnoj strani salona nalazi se kuhinja s tlocrtom slova U, mudro postavljena tako da kuhinjska površina sa sudoperom služi i kao bar, kada se vrata salona otvore.
Tu je još i indukcijska ploča i pećnica, dok je veliki hladnjak s ledenicom smješten na suprotnoj strani salona. Naprijed u prostranom i vrlo širokom salonu očekuje nas malena sofa na desnoj i velika sofa sa stolom za objedovanje na lijevoj strani. Sam stol za objedovanje može se sklopiti, a pritiskom na dugme se spušta na visinu stolića za kavu. Salon, kao i ostatak unutrašnjosti, uređen je s elementima u svijetlom drvu, te sofama prekrivenim sivom tkaninom, dok su stropovi prekriveni bijelom kožom.
Upravljačko mjesto na desnoj strani salona ispred vjetrobranskog stakla blago je povišeno i kao takvo daje dobru preglednost. Dizajn upravljačke ploče predstavlja pravi moderni tehnološki minimalizam, u kojemu su svi analogni pokazivači i prekidači zamijenjeni s dva Garminova multifunkcijska displeja. Oba upravljačka mjesta (i gornje i donje) opremljena su s klasičnim kormilom, elektroničkim ručicama gasa, te Volvo joystickom za upravljanje IPS sustavom.
Ulaz u vlasničku kabinu nalazi se na lijevoj strani, nasuprot kuhinje, a kratko stubište vodi nas u kabinu smještenu na sredini dužine trupa u kojoj je prostrani vlasnički krevet, dok je u pramcu kupaonica s odvojenom tuš-kabinom. Ovakav raspored vlasniku daje potpunu privatnost, a moguća je i izvedba s četiri kabine koja će sigurno biti puno atraktivnija u čarteru. Dvije kabine za goste smještene su u desnom trupu, a u njih se ulazi iza upravljačkog mjesta. VIP kabina, kao i vlasnička kabina, ima bočno postavljen krevet te odvojenu kupaonicu u krmi.
Prednja kabina za goste ima klasičan prostran krevet s uzglavljem usmjerenim prema pramcu broda, dok je kupaonica smještena ispred ulaza u kabinu. Bočni prolazi, kao i svi ostali prolazi na ovoj jahti, dovoljno su široki da se dvije osobe mogu mimoići. Na pramcu se nalaze dvije ležaljke za sunce s podesivim naslonima.
Kod ove jahte očito je da su projektanti (ispravno) predvidjeli da će se puno vremena provoditi na flybridgeu. Na njegovu stražnjem dijelu je poveći stol za objedovanje izrađen od tikovine. Tu je i bar s hladnjakom i sudoperom, dok je prednji dio flybridgea rezerviran za sunčalište, kod kojeg se madraci mogu podignuti tako da tvore sjedišta s pogledom prema pramcu, a tu je i upravljačko mjesto koje je vizualno i ergonomski identično unutrašnjem.
Cijeli gornji most je natkriven čvrstim krovom s platnenim dijelom koji se može otvoriti nad sunčalištem i upravljačkim mjestom. U plovidbi MY 44 uistinu dokazuje svoj imidž prave jahte. Odmah smo primijetili odlično držanje jahte na nemirnom moru koje nas je dočekalo na testu.
Pritom se jahta predvidljivo penje na valove bez probijanja, što MY 44 radi pri svim brzinama. S dva motora Volvo Penta D6-435D-F (435 KS), najveća učinkovitost prilikom testa bila je pri brzini od 9 čvorova na 2.000 okretaja i potrošnji od 40 litara na sat (za oba motora). Ipak, većina vlasnika će željeti ploviti brže pa 15 čvorova pri 2.700 okretaja i 81 litrom na sat sigurno predstavlja zlatnu sredinu.
Ova jahta nije namijenjena glisiranju, ali je maksimalna brzina koju smo postigli 22 čvora pri 3.300 okretaja. Pokazane performanse ono su što kupci ove jahte traže, a to je učinkovitost sa sigurnim maritimnim sposobnostima. Manevriranje u malim marinama uz pomoć dva motora i njihovim elektroničkim komandama vrlo je jednostavno, budući da se može rotirati u mjestu, a Volvo IPS joystick valja koristiti i kada vjetar otežava manevriranje, jer bez problema ‘gura’ relativno visoko plovilo u svim smjerovima.
Zahvaljujući obilju prostora na relativno malim dimenzijama (i cijeni), dizajn MY 44 će sigurno imati odjeka u nautičkom svijetu, koji će u budućnosti na motorne katamarane početi sve više gledati kao na sigurnu opciju, a ne kao na rijetkost na moru.