Ugodni motorni kataraman vrlo je popularan u Aziji i Sjevernoj Americi, a spoj funkcionalnog dizajna i prostranog kokpita čini ga zanimljivim izborom i za Mediteran
Predstavljanje na Biograd Boat Showu
Aquila 54 predstavljena je 2021. i već je iste godine dobila nagradu za Multihull godine, a ovaj zanimljivi motorni katamaran kinesko-američkog proizvođača imali smo priliku testirati tijekom ovogodišnjeg Biograd Boat Showa, gdje je imao hrvatsku premijeru.
Dizajn i proporcije
S visokim nadgrađem na koje se nastavlja flybridge s masivnim visokim hard-topom, Aquila 54 se naoko čini još veća unatoč svojim dimenzijama od 54 stope, odnosno 16,5 metara. Njezini visoki trupovi, čiji podvodni dio ispod pramaca započinje s bulbovima, koji su tu da osiguraju veću učinkovitost i stabilnost, polagano postaju sve niži prema krmi, koja završava s prostranim fiksnim krmenim platformama.
Krmeni prostor i flybridge
Na krmi između trupova je prostrana platforma za tender, koja je postala standard kod katamarana većih od 50 stopa i koja je, kada je podignuta, na razini glavne palube. Naručitelj može birati između platforme koja se hidraulički spušta u more ili fiksne platforme te se u tom slučaju tender u more spušta s pomoću teleskopske dizalice koja je skrivena u krmenoj terasi flybridgea.
Dobro zaštićen od vjetra i kiše, krmeni prostor glavne palube sastoji se od blago polukružne sofe, uz koju je prostrani stol za objedovanje, bara koji se dobije otvaranjem staklene stijenke, ulaza u skipersku kabinu na lijevoj strani nadgrađa te stuba koje vode na flybridge na desnoj strani nadgrađa.
Interijer i salon
Pramčani dio je prostran, a na vrhovima pramca su prostrana duboka spremišta za bokobrane. Širokim bočnim prolazom, koji je za tri stube povišen od glavne palube, vraćamo se na krmeni dio te ulazimo u salon. Odmah po ulazu dočekuje nas prostrana kuhinja s rasporedom u obliku slova L na lijevoj strani i malenim kuhinjskim otokom u sredini dok je s desne strane od ulaza prostrani dvokrilni hladnjak s ledenicom u donjem dijelu.
Vlasnička kabina i smještaj
Još jedna prostorija koja ima predivan pogled na more je vlasnička kabina, smještena u prednjem dijelu nadgrađa, čiji prozori visoko uz strop osiguravaju predivan pogled prema pramcu i čine kabinu odlično osvijetljenom.

Druge dvije kabine za goste također su opremljene prostranim bračnim krevetima i zasebnim kupaonicama te imaju svoje zasebne ulaze iz salona, a skiperska kabina s jednim krevetom također je uređena kao i kabine za goste i dolazi sa svojom vlastitom kupaonicom.
Dostupne su još verzije s četiri kabine s kuhinjom u lijevom trupu te verzija s pet kabina, koja je pogotovo pogodna za čarter.
Performanse i stabilnost
Na kratkom testu Aquila 54 se pokazala kao jako ugodna jahta, koja lijepo probija valove umjesto da se penje na njih zahvaljujući svojim bulbovima na pramcima, a u okretima se naginje skoro neprimjetno, tek za nekoliko stupnjeva.
Maksimalna brzina koju smo postigli s dva motora Volvo Penta D6 od po 480 KS iznosila je 21 čvor pri 3650 okretaja i potrošnju od 185 litara na sat, a ekonomična brzina za duga krstarenja bila je 11 čvorova pri potrošnji od 50 litara na sat ili samo 32 litre na sat pri 9 čvorova.
Katamaran za čarter na Mediteranu
S nekoliko mogućih rasporeda kabina i flybridgeom, u otvorenoj i zatvorenoj verziji, Aquila 54 već je vrlo popularna u Aziji i Sjevernoj Americi, a u verziji s otvorenim kokpitom ovaj model će se zasigurno pokazati kao popularna jahta u čarteru na Mediteranu, zahvaljujući solidnom i funkcionalnom dizajnu i prostranosti koju pruža gostima.
Tekst Mlađan Marušić
Foto MESINOVICPHOTO, bloompix.net
Video Aquila