Squadron 68 najveći je Fairline model do sada i diči se fino uređenom i modernom unutrašnjošću, velikim gornjim mostom i sportskom siluetom, a na tržištu je dostupan u izvedbi s tri ili četiri kabine
Rijetki su proizvođači koji neće iskoristiti Cannes Yachting Festival za prezentiranje najnovijih dizajnerskih i inženjerskih pothvata, pa je tako i novi Fairline Squadron 68 predstavljen svjetskoj javnosti ove jeseni na najatraktivnijem sajmu brodova u Europi, jer nasljednika Squadrona 65 s nestrpljenjem su željeli vidjeti apsolutno svi. Naime, Fairline je ovim modelom, po pitanju iskoristivosti prostora i sveukupnog izgleda, otvorio novo poglavlje u svojoj povijesti.
Fairline Squadron 68 dizajn
Novi uzlet brodogradilišta neraskidivo je vezan uz suradnju s Albertom Mancinijem, čiji nagrađivani dizajn, u kombinaciji s inženjeringom nizozemske kuće Vripack, na tržište lansira novi najveći Fairline. Ovaj model mijenja stari ‘fly’ od 65 stopa i vraća brendu privlačnost koju je linija Squadron oduvijek imala.
Osim dizajnom, čijim vanjskim dijelom dominiraju velike staklene površine, niska silueta i velik gornji most, rasporedom elemenata u samom interijeru u odnosu na model 65, ovaj je ‘porastao’ u prosjeku deset posto na gornjoj i donjoj palubi, dok je salon neznatno ‘napredovao’. Stoga ne čudi odluka uprave Fairlinea što su ovaj model, koji se inicijalno trebao zvati 64, preimenovali u 68-icu.
U plovidbi se ovaj luksuzni cruiser ponaša se kao i što je dizajniran – sportski
Tako je ovaj najsofisticiraniji trup do sada izgrađen u novom pogonu u Hytheu pored Southamptona dobio ekstenziju od osamdeset centimetara na krmenom dijelu, pa se, osim prostora za posadu te spremanje tendera, ‘sea boba’ i sličnih igračaka, krma proširila i na prostor za neposredni kontakt s morem i krmena platforma sada ima mjesta i za dvije ležaljke.
Krmena sofa sa stolom smještena je između dva prolaza i znatno je komotnija od one na 65-ici, a taj je model s osamdeset prodanih jedinica u deset godina postojanja stekao veliku popularnost među jahtašima. Nova generacija tog plovila jednostavno mora biti dobra, pa je od palube prema gore novi Squadron 68 uistinu klasa za sebe.
Otvorene vizure salona u svim smjerovima, ali i stakleni otvori koji prelaze skoro cijelom dužinom trupa, kreiraju sportski i pomalo agresivan izgled, no izdaleka je to i dalje prepoznatljivi Fairline. Koliko se pazilo na linije, svjedoči i ‘uokvireno’ sunčalište na pramcu, odnosno vratašca koja spajaju prednje sunčalište s trupom pa, gledajući odozgo, palubu zaokružuje jedna linija koja slobodno teče i u funkcionalnom smislu omogućava fluidnost kretanja po cijelom brodu.
Unutrašnji raspored Fairline Squadron 68
Unutrašnjost Fairlinea je ta koja privlači poglede, i to ‘na prvu’. Iako je na brodu tijekom press-konferencije u Cannesu bila zbilja gužva, i u toj gužvi detalji poput lakiranih drvenih površina koje na domišljat način skrivaju noseće elemente, hladnjaka za piće s vanjske strane kuhinje, pa i LED traka razmještenih po stropu salona, svjedoče o nastojanju Fairlinea da zadrži smjer postizanja gotovo nemogućeg, a to je ‘sretan brak’ između luksuza i funkcionalnosti.
Premda se može birati između dva osnovna rasporeda, s tri ili četiri kabine, sigurno je raskošniji onaj s tri kabine, odnosno s proširenom VIP kabinom u pramcu, i vjerojatno je da će upravo taj raspored biti privatnim kupcima najatraktivniji. Ne samo zbog volumena što se širi po lijevom boku, a odnosi se na veliku kupaonicu i sofu za odmaranje, već što se otvorilo mjesta za smještaj dodatnih ormara pa i kozmetički kutak, što će gosti, bilo prijatelji ili obitelj u posjetu, itekako cijeniti.
Inače, cijela unutrašnjost Squardona 68 može se prilagoditi potrebama kupca, a pomno promišljeni izbori tekstura, boja i materijala evociraju četiri geografske teme: obale Amalfija, Caprija, St. Tropeza ili Hamptonsa. Velika vlasnička kabina smještena po sredini broda, i to punom širinom trupa, opremljena je s velikim toaletom iza uzglavlja, a unutrašnjost, iako modernog dizajna, s količinom ugrađenog plemenitog drva ostavlja dojam topline.
U intuitivno smještenim spremištima na svim pravim mjestima može se smjestiti i cijela garderoba od kuće. Gledajući vanjske prostore, vrhunac užitka na novoj jahti ipak ćete doživjeti na gornjem mostu, do kojega vode LED svjetlima osvijetljene i tikovim drvom prekrivene stube. Velika sofa U-oblika uz ‘wet’ bar i dodatno sjedište pored kormilarskog mjesta, koje se može zamijeniti sunčalištem, te krmeni dio u opciji bez namještaja, ostavljaju više nego dovoljno prostora za veću zabavu.
Fairline Squadron 68 u plovidbi
Ako odaberete opremu s namještajem, za večeru na otvorenom to je definitivno najbolje mjesto, a noć najbolje vrijeme za posebne užitke na ovoj jahti. Mogućnost ugradnje TV-a koji izlazi iz kuhinjskog bloka može ovaj prostor učiniti i intimnim kutkom za gledanje filmova ili, pak, sportskih događaja.
Za skipera, preglednost i udobnost su bez zamjerke, a pokrov tvrdoga krova izveden pomoću rotirajućih letvica propušta sunčeve zrake, ali i uvijek dobrodošli povjetarac. S tek četvrtinom manje od pune težine napunjenih tankova (46 t), te s parom Caterpillar motora od 1150 KS, ovaj luksuzni cruiser ponaša se kao i što je dizajniran – sportski. S 2300 okretaja puna brzina mjeri nešto više od 33 čvora. Plovidba u tom režimu je rijetkost, ne zbog opterećenja motora i potrošnje od 446 litara, već što je plovidba kudikamo ugodnija i ‘stres free’ oko 21 čvora, kada je potrošnja ispod tri stotine litara po satu.
Squadron 68 najveći je model brodogradilišta, barem dok ne stigne u kuloarima spominjani i dosad najveći Squadron 82, te je dobrodošlo osvježenje na prekrcanom tržištu jahti ovih duljine i jasno utjelovljuje temeljnu filozofiju Fairlinea: na moru ništa nije važnije od dobrog provoda, kako u plovidbi, tako i na sidru. U ovom slučaju protkanog s luksuznim detaljima à la Mancini.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije Fairline