CDM Darwin 107 Storm na testu: Riders on the storm



6 min

Poslovni plan koji pogoduje i brodogradilištu i naručiteljima, predanost gradnji kvalitetnih jahta spremnih na suočavanje s najvećim izazovima i uživanje u poslu – tajne su uspjeha brodogradilišta Cantiere Delle Marche

Cantiere Delle Marche Darwin 107 Storm upoznali smo u Cannesu. Nakon daleko najzabavnije konferencije za medije na sajmu, na kojoj su vlasnik Cantiere Delle Marche Ennio Checchini i njegov poslovni partner Vasco Buonpensiere oduševili novinare kako smislom za humor, tako i skromnošću posve nekarakterističnom za industriju luksuza, zamolili smo ih da nas upoznaju sa svojom najnovijom jahtom. Prvo pitanje koje smo im postavili nešto je što nas već neko vrijeme zanima, a na što nam Vasco nije želio odgovoriti mailom: budući da su neke od prvih jahta koje su izgradili zrele za prodaju drugim vlasnicima, jer njihovi prvi vlasnici žele nešto veće ili samo novije, koji dio originalne cijene polovni Cantiere Delle Marche postiže na tržištu? ‘Sada vam konačno mogu dati odgovor na to pitanje jer je jedna od naših jahta našla svog drugog vlasnika’, rekao nam je Vasco, direktor odjela za prodaju i marketing Cantiere Delle Marche. ‘Prvi je vlasnik zaradio 500.000 eura na toj prodaji, dakle prodao ju je za toliko više od cijene koju je nama platio kad je za njega izgrađena. To je neviđeno u ovom segmentu.’ Ono što je nas zapanjilo bio je podatak da se radi o MY Yolo, prvom modelu Nauta Air 86, jahti neobično uređenog interijera koji bi, realno gledano, trebao dodatno sniziti ionako malen broj kupaca zainteresiranih za jahtu tog tipa. Vasco je nastavio: ‘A nedavno smo saznali da je još jedna naša jahta na prodaju i čuli od vlasnika da će vjerojatno također zaraditi na tome, zahvaljujući našoj dominaciji u tom segmentu i jedinstvenosti naših jahta.’ Novi Darwin 86 stoji 7,2 milijuna eura i težak je 200 tona, pa je po cijeni od 35.000 eura po toni to vrlo visoka cijena, nedostižna mnogima. Prije razgledavanja Darwina 107 Ennio nam je ponosno rekao da je građen za klijenta koji je prethodno posjedovao nekoliko jahta prestižnih sjevernoeuropskih brodogradilišta. ‘Za mene je ovo dodatna potvrda onoga što nam je tržište već pokazalo: da je Cantiere Delle Marche uspjelo uzeti najbolje elemente dviju brodograditeljskih kultura, talijanske i sjevernoeuropske, i spojiti ih uspješnije nego bilo tko prije nas, od čega najviše koristi imaju naši klijenti’, nastavlja Ennio. Budući da su nas sve prethodne jahte Cantiere Delle Marche osvojile, silno nas je zanimalo hoće li i ova najnovija biti jednako genijalna i drži li se kuća i dalje gotovo apsurdno visokih standarda. Prvo što smo primijetili bile su linije eksterijera, djelo Sergia Cutola. Izdržljive jahte serije Darwin – među njima i ova tamnosivog trupa i bijelog nadgrađa – odlikuju se estetikom koja nije za svakoga. Iako privlačna onima koji cijene jahte ovog tipa – tipa expedition, koji se itekako razlikuje od onoga što industrija naziva explorerima i što je najčešće samo pomodno ime, a ne dokaz izdržljivosti – očigledno je i da će se na njih malo teže naviknuti svi oni kojima je pojam jahte delikatni kruzer od stakloplastike.

CDM Darwin 107 Storm
Unutrašnjost Darwina 107 Storm nadahnuta je tradicionalnim engleskim ladanjskim kućama

Ipak, Darwin 107 je, sa svojim impresivnim pramcem koji se izdiže pune dvije palube nad okruglastim podvodnim dijelom pramca i visokim bokovima prošaranim elementima koji čine ogradu, jednom riječju impozantan. Produljena krma tog modela unaprjeđuje mu estetiku, ali i povećava dimenzije kokpita, spremišta za Cobra RIB tender (duljine 6,6 m) na višoj palubi i ostavlja dovoljno prostora za samostojeći namještaj i sunčalište. Najviša paluba namijenjena je sunčanju i opuštanju, opremljena između ostaloga i s četiri dugačke ležaljke, no na pramcu glavne palube također ima mjesta za opuštanje na suncu. Na kraju obilaska svi pozvani predstavnici medija okupili su se na najvišoj palubi i kad vam kažemo da nas je bilo petnaestak i da smo imali sasvim dovoljno prostora, bit će vam jasno da će očekivanih desetak gostiju za koje je jahta predviđena uživati u potpunom komforu. Prije nego što smo uopće stigli do glavnoga salona, pronašli smo vjerojatno najslikovitiji dokaz kvalitete ove jahte – i dokaz koji će čak i najneiskusnije uvjeriti da doista i jest ono što se tvrdi: umjesto očekivanog nježnog klizanja, zatamnjena staklena vrata sklonila su se pred nama uz milozvučnu buku kakvu i trebaju stvarati vodonepropusna vrata. Očigledno potrebna na brodu koji je spreman otputiti se i u srce oluje ako treba, takva će vrata u slučaju nevremena jamčiti sigurnost unutrašnjoj oazi. Što se te unutrašnjosti tiče, reći ćemo vam da je djelo studija PFA Design i da je fenomenalna, ali ne i mnogo više – pustit ćemo fotografije da vam kažu sve što trebate znati. Estetika i kvaliteta ovdje idu ruku pod ruku, a svaki element je točno ondje gdje treba i biti. Darwin 107 je izdržljivi explorer, no svoje goste ne tjera na asketizam. Kabine i druge prostorije su raskošne na praktičan način, nerazmetljivo, kako uostalom i priliči njezinim suzdržanim vlasnicima klasično engleskog ukusa. Detalj koji nam je upao u oči su tapete: neobičan element uređenja na jahti, ali nakon što smo vidjeli kako je uklopljen u cjelinu na Storm, zapitali smo se zašto se ne koristi više. Kuhinja je također interesantna, ponajprije zbog visine, koja iznosi čak 2,10 metara iznad radnih ploha predviđenih za šefa kuhinje, što je nešto što se inače povezuje s jahtama od oko 40-50 metara. ‘Uz upravljačko mjesto, kuhinja je jedini dio jahte u kojem je netko uvijek prisutan i na dužnosti’, objašnjava Vasco, ‘a kako je takva visina bila izvediva, odlučilo se iskoristiti sav prostor. Isto smo tako dodali neke sitnice na prijedlog posade vlasnika, koja je s nama surađivala tijekom cijelog projekta. Skiper je predložio da stvorimo mjesta za spremište za odjeću za mokro vrijeme, nešto poput predvorja u kojem bi se gosti i posada mogli presvući u suhu odjeću nakon ulaska s vanjske palube dok kiši.’ Blizu tih vrata u unutrašnjosti se nalazi prostor za doručak sa zgodnim visokim stolcima, idealan za vreli napitak i zalogaj, a na jahti ima dovoljno prostora za velike kuhinje kakve očekuju američki naručitelji.

CDM Darwin 107 Storm
Vlasnik se odrekao dijela svojeg životnog prostora da bi učinio život na duljim krstarenjima ugodniji posadi

Posada na raspolaganju ima kabine i zajedničke prostorije vrlo velikih dimenzija, dokaz vlasnikove svijesti o potrebama osoblja tijekom duljeg boravka na moru. Vlasnička kabina, široka koliko i sam trup, izvedena je na glavnoj palubi, a vlasnik se za izvođenje toliko prostranog životnog prostora za posadu odrekao donekle uobičajenog prostora često spojenog s njegovom kabinom, najčešće privatnog salona ili radne sobe. ‘Vlasnik je zaključio da je njegova kabina dovoljno prostrana za sve njegove potrebe, pa je odlučio olakšati život posadi’, kaže Vasco jednostavno, sliježući ramenima. Dovoljna nam je šetnja vlasničkom kupaonicom i kabinama za goste (četiri, sve na donjoj palubi) da se složimo da je Storm doista dovoljno prostran za sve. Nismo uspjeli pronaći ni jednu prostoriju koja nedostaje, a otkrili smo čak i prostoriju za radiokomunikaciju, izvedenu pored upravljačkog mjesta. Darwin 107 Storm pokreću dva motora Caterpillar C18 ACERT 500 kW, svaki sa po skromnih 640 KS, što znači da će između dva tankiranja prijeći čak 5.000 milja. Na brzinu računamo da to znači da troši oko 13,5 litara po milji pri brzini od 10 čvorova. Najveća brzina jahte iznosi tik ispod 13 čvorova, a preporučena brzina krstarenja oko 11 čvorova. Ako se pitate što Cantiere Delle Marche još smjera, reći ćemo vam da su vrlo uzbuđeni zbog početka gradnje novog primjerka Nauta Air 108, jahte naručene nakon pregovora u Cannesu. Dizajn ove linije plod je suradnje s milanskim studijem Nauta Design, a model 108 uza sve lijepe osobine jednog pravog explorera (pouzdanost svih dijelova na čelu s motorom, rješenja koja jamče sigurnost i u slučaju kvara određenih dijelova, prekooceanska autonomija) ima i delikatne linije, prostranu unutrašnjost i interijere na kojima je Cantiere Delle Marche surađivao s najuglednijim talijanskim dizajnerima.

CDM Darwin 107 Storm
Svaki dio novog Darwina 107 ostavio nas je bez daha

Brodogradilište pregovara za gradnju još tri jahte, sve dulje od 100 stopa, a kad pitamo imaju li ambicija za gradnju megajahta, Vasco nam iskreno odgovara: ‘Nismo zainteresirani za takav rast, cilj nam je samo rast kvalitete. Zapravo, dokazat ću vam da ne govorim gluposti.’ Traži nešto u mobitelu, pa nam prepričava nedavan razgovor s jednim klijentom. ‘Klijent mi kaže da želi jahtu dulju od 50 metara, a ja mu odgovaram: Može, predložit ću vam pravo brodogradilište za to. Na to on pita zašto mu je mi ne želimo izgraditi, a ja mu objašnjavam da smo si postavili 500 tona kao prag. Gledajte, mi smo realistični. Da ja sutra uđem u noćni klub u kojem su Johnny Depp i Leonardo Di Caprio, nitko me ne bi ni pogledao. Pronašli smo svoj dio tržišta i svjesni smo gdje smo privlačni. Ispunjavamo sve želje svojih klijenata i ne ganjamo nedostižne snove.’ Vasco, koji je prije radio za CRN i prodao impresivan broj njihovih megajahta, nema razloga za takvu skromnost, no iz tog se odgovora vidi trezvenost vodstva Cantiere Delle Marche i mudrost s kojom pristupaju poslovanju. Takvo razmišljanje i besprijekorna jahta koju smo razgledali uvjerili su nas da Cantiere Delle Marche čeka dug život u nautičkoj industriji i da imaju sposobnosti, snage i hrabrosti za sve oluje.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 33 m
Duljina na vodenoj liniji: 30 m
Najveća širina: 7,70 m
Dubina na sredini trupa: 4,30 m
Gaz:2,37 m
Istisnina: 273 t
Najveća brzina: 12.8 čv.
Brzina krstarenja: 11 čv.
Autonomija pri 10 čvorova: 5.000 nm
Motori: 2 x Caterpillar C18 ACERT
Snaga: 2 x 500 kW (680 KS) pri 1.800 okr./min
Spremnik za gorivo: 55.400 l
Spremnik za vodu: 6.600 l
Materijali: čelik i aluminij
Dizajn eksterijera: Sergio Cutolo
Graditelj: Cantiere Delle Marche (Ancona, Italija)

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above