Benetti 63 MY 11-11 na testu: Timski rad



4 min

Brodogradilište Azimut Benetti u novo je stoljeće zakoračilo kako bi ovladalo svojim segmentom tržišta, a s najnovijim primjerkom modela od 63 metra još je jednom pokazalo da je u toj namjeri i uspjelo

Talijanski div Azimut Benetti već 16 godina sjedi na prijestolju u svojem segmentu. Naručitelje kojima je stabilnost poslovanja važan čimbenik u odabiru jahte smiruje podatkom o čak 63 broda u izgradnji. Projekt FB 265 naručio je jedan ruski klijent koji je naposljetku bio prisiljen odustati od kupnje, no kako je u tom trenutku projekt već bio prilično uznapredovao, kratko vrijeme do isporuke privuklo je novog klijenta, poslovnog čovjeka koji je imetak stekao razvojem luksuznih nekretnina. Nadareni dizajneri kuće Benetti spremno su se bacili na ispunjavanje svih želja novog vlasnika jahte, koji je s njima surađivao do kraja gradnje u pitanjima dizajna, rasporeda prostorija i unutarnjeg uređenja. Porinut 2015., Benetti 63 nazvan je 11-11, a najčešće ga uspoređuju s modelom 65 Nataly (ex-Amnesia IV, 2011.), s kojim dijeli zaobljen pramac. Od Nataly se razlikuje po visini nadgrađa, koja se odrazila na unutrašnjost, pa tako 11-11 ima golem VIP apartman, četiri gostinske kabine i vlasnički apartman koji se proteže čitavom zasebnom palubom, a vlasnik je imao posljednju riječ u uređenju svih prostorija.

Benetti
Vlasnik i dizajneri nisu uklonili već ugrađene elemente uređenja, već su ih uklopili u novi stil jahte

‘U svom poslu surađujem s nekima od najuglednijih svjetskih dizajnera, no moja tvrtka ima i vlastite dizajnere, pa su nam i oni pomogli. Moram odati priznanje Benettiju na razini profesionalnosti s kojom su svi njihovi stručnjaci pristupili ovom projektu. Bili su uistinu izvrsni.’ Vlasnik priznaje da se u izgradnju, opremanje i uređenje 11-11 i previše ‘petljao’, a njegov entuzijazam je i nama očit. Dok smo razgledavali 11-11, uvjerili smo se da su i vlasnik i brodogradilište odradili posao besprijekorno, Benetti 11-11 uređen je u modernoj verziji stila art deco, s detaljima renomiranih dizajnera i kompanija kao što su Bill Cleyndert i Madson Black. Unutrašnjost jahte je komforna, praktična, ugodne atmosfere, a njome dominiraju ulašteni kamen, mekana koža i tekstili. Svaka je mramorna i kamena ploča odabrana posebno, a vlasnik i dizajneri su posebnu pažnju obratili na žilice i uzorak u kamenu, koji se u svakoj prostoriji savršeno slažu i s elementima uređenja i sa svjetlosnom shemom. ‘Problem s mramorom je da s vremenom izgubi sjaj, bez obzira na završni sloj i na sve što su dizajneri obećavali’, kaže vlasnik s uzdahom. ‘Na tržištu se svako malo javljaju novi materijali, ali meni su draža jednostavnija rješenja, pogotovo na jahtama, koje mi često izgledaju prenatrpano i kao da se dizajner previše trudio.’ S tim se komentarom slažemo i tim više cijenimo čistu suvremenu estetiku njegove jahte u kojoj se ističe tek pokoji upadljiviji element. Nakon šetnje 11-11 upitali smo vlasnika koji mu je najdraži dio jahte. ‘Ovisi o dobu dana’, odgovorio je, razmišljajući. ‘Ujutro vjerojatno salon na najvišoj palubi, u kojem moja kći voli gledati crtiće, a ja s njom. Kad se trebam opustiti, to je hidromasažna kada vlasničkog apartmana, a kad su sa mnom na jahti prijatelji, vanjska blagovaonica na najvišoj palubi… Iskreno, na ovoj jahti ima mnogo lijepih prostora i u svima podjednako uživamo. Tako smo i željeli.’

Benetti
Vlasnik na raspolaganju ima zasebnu palubu

Jahtu je originalno naručio ruski klijent, pa pitamo konačnog vlasnika koliko je promijenio u odnosu na njegove želje. ‘U kokpitu je bila golema dizalica’, kaže odmah pokazujući dio krme iznad krmenog zrcala. ‘Trebala je služiti garaži, u kojoj je između ostaloga trebao biti smješten i Rolls Royce. Nama to očigledno nije bilo od koristi, pa je tako dizalica uklonjena, čime je kokpit dobio na dimenzijama i sad je vrlo ugodan, savršen za druženje. Isto tako na gornjoj palubi trebala je biti kinodvorana, no to je sada krasna radna soba. Ukratko, najvažnije se izmjene odnose na način života.’ Za razliku od većine novih jahta ovih dimenzija, Benetti 11-11 nema beach club krmu, već se ispod nje krije golema garaža u kojoj su skrivene sve igračke, uključujući i custom tender od osam metara. Djelo Benettija, taj otmjeni tender izgledom se slaže s jahtom, a pokreće ga 3-litarski turbodizelski motor Mercury. Za manje formalna i zabavna poslijepodneva na vodi, jahta ima i drugi tender, 19’6’’ dugačku gumenu brodicu Novurania s Yanmarovim motorom od 260 KS. Nažalost, nismo ih imali prilike testirati jer nas je 11-11 dočekao u marini, no zaključili smo da su savršeno odabrani za ovu jahtu – baš kao i sve na njoj. Benetti 11-11 izuzetno je skladna jahta, u čemu je njezin ljubazni vlasnik bez sumnje odigrao najvažniju ulogu.

Benetti
Privatna terasa na pramcu opremljena je hidromasažnom kadom
Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 63 m
Širina: 10,80 m
Gaz: 3,50 m
Težina: 1.181 GT
Motori: 2 x Caterpillar 3512 C
Snaga: 2x 1.810 KS (2x 1.350 kW)
Najveća brzina: 17 čv.
Brzina krstarenja: 16 čv.
Autonomija: 5.000 nm
Spremnik za gorivo: 110.000 l
Dizajn eksterijera: Benetti
Dizajn interijera: Benetti i vlasnik
Graditelj: Benetti

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above