Isporučena pravodobno, tik prije ljeta, na Sredozemlju i u pravi čas da stigne na rujanski Monaco Yacht Show, druga po redu gradnja talijanskog brodogradilišta Tankoa Yachts oduševila je svoje vlasnike
Iako je riječ o novom brendu, igrači koji stoje iza imena Tankoa imaju mnogo utakmica u nogama, pa njihove ambicije itekako imaju pokriće. Kad je uprava kuće Tankoa naručila projekt jahte od 164 stope od Francesca Paszkowskog, svoga višegodišnjeg partnera, krenuli su naslijeđem pokojnog navalnog arhitekta Visibellija i postavili temelje koje nisu željeli mijenjati – tupi pramac, golema krmena paluba, pet ili šest kabina… i tako je nastala najelegantnija 50-metarska jahta na tržištu.
Odustajući od ustaljene konstrukcije u čeliku (trup) i aluminiju (nadgrađe), konstruktori S510 opredijelili su se za laganu leguru. S501 je trebala s motorima MTU SV400054R, koji daju samo 1.000 KS (746 kW) postizati maksimalnu brzinu od 16 čvorova, te brzinu krstarenja od 14 čvorova (s napola punim spremnicima). Čak i prije nego što stupite na palubu Vertigea, zapanjit će vas niski profil i zrcalno savršen završni premaz sustava zaštite Awlgrip.
Visok pramac spojen s prednjim staklom upravljačkog mjesta ističe sportski stil ove jahte, dok se 11 stopa široka kupališna platforma, proširenje područja krme izvedene prema konceptu beach club, nadovezuje na teretanu s parnom kupelji. Uzmemo li u obzir da su tu smješteni gumenjak SACS od 23 stope i jedan od dva jet skija (drugi se smješta u pramčanom spremištu), očito se radi o pravoj bazi za sportsku razonodu na moru. Uspnemo li se s platforme u kokpit, nailazimo na golemo sunčalište i krmenu sofu za čak 16 osoba – prostor za opuštanje kakav se rijetko vidi i na jahtama duljine 60 do 70 metara.
Na gornjoj palubi, na krmi velikih dimenzija, izvedena je blagovaonica za 12 osoba, ima poprijeko položen stol okružen sofama za 16 osoba i televizorom koji nestaje kad nije u upotrebi. Taj je dio palube natkriven bimini-krovićem i s dva velika suncobrana. Ta cjelina povezana je sa sunčališnom palubom, gdje se nalazi bar – također pod tvrdim krovićem – te jacuzzi za šestero… sve potrebno za savršeno opuštanje. Da završimo s otvorenim prostorima: krasan solarij i kutak za opuštanje nalaze se i ispred upravljačkog mjesta.
Za razliku od prostranog eksterijera, interijer je intimniji i više nalikuje na dom, počevši od glavnog salona u kojem je Margherita Casprini nadahnuto izvela kvadar obložen crnom kožom – ‘da bi se oni koji uđu odmah spontano prilagodili nižim razinama’, kako je objasnila taj detalj. Taj trik doista djeluje jer je prijelaz sa suncem osvijetljenog prostora u unutrašnjost posve prirodan.
Iz predvorja se ulazi u glavni salon, ostakljen gotovo od poda do stropa, s velikom sofom u obliku slova U i nekoliko poprečno postavljenih naslonjača koji naprosto pozivaju na ugodno opuštanje. Prevladavaju smirujući neutralni tonovi, naglašeni drvenim vratima u zlatnoj boji i detaljima od mjedi umetnutim u obloge od tikovine sa satenskom završnom obradom.
Salon je od blagovaonice dijelom odijeljen dvjema simetrično ugrađenim policama za knjige zaobljenih rubova, a u dijelu prema pramcu je Casprini uokvirila jeruzalemski kamen (žućkasti vapnenac) mjedenim elementima, stvorivši prostor za ugodne razgovore. Kuhinja je izvedena na lijevoj strani, na donjoj razini, kao i prostor za posadu, dok se stubištem na desnoj strani silazi do gostinskih kabina.
Tri su od njih opremljene velikim posteljama (queen size), a jedna je dvokrevetna i ima dodatni ležaj na izvlačenje za jednu osobu. Sve su uređene jednako, ali u različitim bojama, dok su im kupaonice opremljene elementima od jeruzalemskog kamena s mjedenim umetcima. Kad se – istim stubištem – prođe pored vinskog podruma s 300 butelja, dolazi se do kabine za VIP goste, koja je izvedena tik uz vlasničku, kao na mnogo većim brodovima.
Kad uđete u vlasničku kabinu, ostat ćete zadivljeni projektantskim znanjem i zanatskim umijećem brodograditelja Tankoe: na obje strane trup se jahte rastvara veličanstvenim terasama, tako da nastaju prostrane cjeline na zraku, tik uz more. Štoviše, moguće je i polako ploviti sa spuštenim terasama i uživati u popodnevnom povjetarcu tijekom sieste.
Vlasnička kabina uređena je u crvenom oniksu koji je u kontrastu s bijelim kamenom u kupaonici, a zauzima gotovo cijeli pramčani dio glavne palube. Od gotovo beznačajne razine buke do izvanrednih performansa i odnosa snage motora i brzine, Vertige uspostavlja vrtoglave standarde još jednom svjedočeći o neiscrpnom napredovanju brodogradilišta Tankoa.