Preskoči na glavni sadržaj
Rand Escape 30 na testu: Mala jahta velikih namjera

Rand Escape 30 na testu: Mala jahta velikih namjera

Datum
Vrijeme čitanja 4 min

Vanjske linije modela Rand Escape 30, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom dizajnu, koji nije agresivan, ali je sportski

Nakon predstavljanja prvih uspješnih brodova od 18 do 30 stopa, i to s električnim motorima, tvrtka Rand Boats, sa sjedištem u Danskoj, otvorila je pogone za proizvodnju i nadomak Splita, s jasnom namjerom da u suradnji sa splitskim stručnjakom za malu brodogradnju Davorom Paićem, splitski pogon postane glavni proizvodni centar grupacije.

Rand Escape 30 prepoznatljivi je Skandinavac

Rand Escape 30 prvi je i dosad najveći njihov (u pripremi je Archipelago 31) odgovor na sve veću potražnju za otvorenim dnevnim kruzerima, koja ne jenjava već nekoliko godina.

Ovo je fotografija Rand Escape 30 u plovidbi

Rand Escape 30 moguće je opremiti, benzinskim, dizelskim i električnim motorima

Od samog početka ova tvrtka je okrenuta ekološki osviještenoj klijenteli, pa uz električne motore, prilikom proizvodnje brodova, nastoji koristiti ekološki prihvatljive komponente i tu leži njihova komparativna prednost, ali i budućnost nautike u koju je vlasnik kompanije Carl Rand duboko zagledan. Escape 30 već u nazivu daje naslutiti obrise filozofije ovog 10-metarskog dnevnog kruzera.

Idealan brod za par ili manju obitelj

Premda je registriran za 12 osoba pa može služiti i za transfere, Rand Escape 30 zapravo je idealan za par ili manju obitelj i vikend-đitu ili, ako ćete baš doslovno, za bijeg od svakodnevice. Vanjske linije ovog modela, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom i prepoznatljivom skandinavskom dizajnu, koji nije agresivan, ali je sportski.

Ovo je fotografija kokpita Randa Escape 30

Escape 30 nudi moderan raspored, a u kokpitu ima mjesta za 12 osoba

Opremljen svim potrebitim, poput spremišta i hladnjaka ispod skiperske klupe, malenog sudopera koji nekako strši na kraju klupe i fiksnim stolom za konzumaciju jela, ovaj brod će vlasnici najviše koristiti za jednodnevnu zabavu i kupanje. Prijatelji, zalogaji, piće i pravac prva uvala, plaža ili osamljeni otočić.

Guštanje u ljetnim radostima

Po konceptu ovo je klasičan walkaround (moguća ugradnja izvanbrodskih motora), no prema pramcu treba prijeći dvije skale (prema krmi samo jednu) i nalazite se u pramčanoj zoni namijenjenoj sunčanju i guštanju u ljetnim radostima.

sportski-kruzer-Rand-30-Escape-00.jpg

Rand nudi Escape 30 u nekoliko boja trupa, a unutrašnjost je moguće u potpunosti prilagoditi vašim potrebama

Klupa smještena u skiperskoj konzoli najbolje je mjesto za uživanje u brzini, a s dvije klupice sa strane tvori ugodnu zonu koja se može natkriti biminijem uz pomoć šipki, isto kao i na krmi. Pomicanjem naslona, kako na sjedištima, tako i na sun decku, otvaraju se razne mogućnosti socijalne interakcije i položaja za izležavanje.

Skiperska pozicija pomaknuta je desno od ulaza u kabinu, ima odličnu preglednost, dok se staklena stijenka spaja na tvrdi krov i pruža odličnu zaštitu od vjetra, sunca pa i kiše.

unutrasnjost-Rand-30-Escape-01.jpg

U kabini se nalazi bračni krevet za dvije osobe, kao i praktičan i minimalistički WC

Dva Raymarine zaslona osjetljiva na dodir pružaju sve potrebne informacije o elektronici i sustavima na brodu, a sve komande su na dohvat ruke, pa se brodom opušteno upravlja s klupe koja je, unatoč bazičnom izgledu, jako udobna. Komunikacija s ostalim dijelovima broda iz skiperske pozicije je odlična, pa ako ste sami na brodu, lako se dobacite do pramca i krme prilikom vezivanja za obalu.

Prolazi su relativno uski, kao i ulazak u kabinu, što je i za očekivati na trupu ove duljine jer je svaki centimetar iskorišten i pruža dojam kompaktnosti. Naglašeno visoki bokovi tu su da ‘napumpaju’ vizualni dojam većeg broda, a nešto više osobe mogu se komotno nalaktiti na bandu. Oprema u unutrašnjosti je pomalo spartanska, te ćete morati sve stvari koje vam trebaju staviti u svega tri ladice.

No, ako je riječ o kupaćem kostimu i ručnicima, i više od toga vam ne treba. Tuš-kabina s WC-om je na trupu ove veličine dosta komotna, a svjetlo, osim kroz strop kupaonice, prolazi i s pramca kroz malu staklenu stijenku u dnu konzole.

Kakav je Rand Escape 30 u plovidbi?

Rand Escape 30 osjetljiv je na raspored težine, no trup s izrazitim V-pramcem, koji je izdignut iz mora pri glisiranju, odlično ide i na valove, te je stabilan u svim režimima, a pramac se ne uzdiže toliko da biste izgubili preglednost, pa se trimanje koristi malo, za dobivanje dodatnih čvorova. Na testiranom Escapeu s benzinskim Mercruiser 6.2 (350 KS), ubrzanja su linearna i s 3900 okretaja postigli smo 31 čvor i premda smo dosegnuli 40 čvorova, upravo je 30-ak čvorova optimalna brzina kako za plovidbu, tako i za potrošnju.

Rand-30-Escape-bimini-krovic-00.jpg

Puni gas s osmijehom na licu. Rand Escape 30 idealan je partner za vikend plovidbu

Zbog potrebe snimanja nismo ga štedjeli, okretalo se, ubrzavalo i sjeklo valove, pa prilikom naglih promjena smjera timun treba objeručke držati. Vožnja s Escapeom 30 ne samo da je ugodna, već je i zabavna.

Okolnosti radnog tjedna za većinu ljudi i vlasnika brodova su svugdje slične, što znači uglavnom vikend-plovidbe, i u taj se scenarij otvoreni kruzer poput Randa Escape 30 savršeno uklapa.

Rand Escape 30 tehnički podaci

Duljina: 9,95 m

Širina: 2,89 m

Istisnina: 3 t

Gaz: 0,53 m

Spremnik za gorivo: 512 l

Motor: Mercruiser 6.2 350 KS

Raspon snage: 105 - 460 kW

Kapacitet baterije: 47 - 234 kwh

Proizvođač: Rand Boats

Zastupnik: Yacht Centar Baotić

Tekst Filip Bubalo

Fotografije & video Rand Boats