
Dracan 42 na testu: Futuristički motorni katamaran
Dracan 42 je katamaran dugačak 12,6 metara koji spaja vrhunski dizajn, udobnost i performanse zahvaljujući dvama snažnim izvanbrodskim motorima skrivenim ispod velikog sunčališta na krmi. Djelo poljskog brodograditelja Model-Art vrijedan je doprinos tržištu i cruisera i luksuznih brodova za dnevne izlete
Poljski zmaj
Trenutačno malo tko zna odgovoriti na pitanje što je Dracan – a to je novi brend na tržištu nautike, nazvan po poljskoj riječi za zmaja. Ali iza brenda i njihova prvog modela, Dracan 42, stoji graditelj koji ima dugačku povijest u proizvodnji brojnih brodova za različite međunarodne brendove.
Poljska kuća Model-Art ima 800 zaposlenika i izgradila je više od 10.000 brodova tijekom svoje 25-godišnje povijesti, a brend Dracan njihova je ideja kako se uhvatiti ukoštac s brzim trendovima nautičkog tržišta.
Već na prvi pogled se vidi koliko je pažnje posvećeno detaljima i kvaliteti završne obrade novog modela. Očito je da su se ozbiljno pripremili za svoj svjetski debi, a drago nam je što smo ga imali priliku testirati i u Hrvatskoj, točnije tijekom Dalmatia Boat Showa u Marini Baotić, te u Šibeniku gdje smo odradili fotografiranje.
Tri dostupne konfiguracije
Dracan 42 je model koji se može koristiti kao day cruiser, a istodobno nudi mogućnost udobnog boravka na brodu ako ga koristite za ljetna krstarenja, zahvaljujući smještajnom kapacitetu u oba trupa. Dostupan je u tri konfiguracije: Voyage, standardni raspored s vlasničkom kabinom i dvije gostinske kabine, Supreme, s dvije dvokrevetne kabine, i Holiday, s četiri dvokrevetne kabine, predviđen za čarter.
Sve konfiguracije uključuju dvije kupaonice, a mi smo testirali model sa standardnim rasporedom. Očito je da je jedna kabina po trupu ono u čemu se model zaista ističe, dok dvije kabine u jednom trupu nude potrebni prostor za spavanje, ali im nedostaje prostora za dnevni boravak.
Mediteranski utjecaj
Interijer slijedi trend nordijskog minimalizma sa svijetlim, funkcionalnim prostorima, ali najzanimljiviji aspekt modela Dracan 42 je eksterijer, čiji dizajn uključuje mediteranske utjecaje, uključujući velika sunčališta, ogroman salon i pramčanu zonu za opuštanje. Udobnost eksterijera je jednostavno fantastična, s dovoljno mjesta za sjedenje i druženje, kuhanje, sunčanje i privatna pića na pramcu, uz malo sreće uz izlazak ili zalazak sunca.
Čim smo stupili na široku krmenu platformu prekrivenu visokokvalitetnom sintetičkom tikovinom, primijetili smo prostrane platforme za sunčanje. Motori su vješto skriveni ispod sunčališta na krmi, čime se optimizira iskorištenje prostora i smanjuje razina buke. Dalje prema naprijed slijedi salon na otvorenome natkriven golemim krutim krovom.
Funkcionalna rješenja u kokpitu
Na obje strane salona nalaze se prostrane sofe u obliku slova L orijentirane prema pramcu s pomičnim stolovima, mala vanjska kuhinja je s lijeve strane, opremljena indukcijskom pločom i hladnjakom, a na desnoj strani su razni spremnici.
Na pramčanom dijelu se desno nalazi upravljačko mjesto koje ima izvanrednu pregledost i ima zaslon Nextfour Q-Experience osjetljiv na dodir, izrađen za Dracan 42, koji nudi sveobuhvatnu kontrolu nad navigacijskim i komunikacijskim sustavima.
Zanimljiva i praktična značajka je mogućnost ručnog otvaranja krutog krova, što omogućava dodatni povjetarac ili pogled na noćno nebo iz kokpita. Dalje prema pramcu, možete se spustiti prema kabinama u oba trupa ili nastaviti, otvoriti vjetrobransko staklo i završiti na lijepom pramčanom sunčalištu.
Moćni pogon s dva V10 Verada
Kad nas je eksterijer tako zadivio, zanimalo nas je što Dracan, s dva motora Verado V10 od 400 KS, nudi u plovidbi. Primijetili smo lakoću manevriranja u marini, a taj dojam nas nije napustio do kraja našeg testa nekoliko sati kasnije.
Kako je usto opremljen pramčanim potisnicima, Dracan 42 lako mijenja smjer u ograničenom prostoru, a pri velikim brzinama glatko klizi.
Performanse i potrošnja goriva
Što se tiče performansi, postigli smo maksimalnu brzinu od 26,5 čvorova pri 5100 okretaja u minuti, ali i vrlo ugodnih 20 čvorova pri 4000 okretaja u minuti s potrošnjom od 100 litara na sat, što smatramo optimalnom brzinom krstarenja. Usto, tu je i alternativna mogućnost krstarenja brzinom od devet čvorova, s potrošnjom od 40 litara za lijene dane na moru.
Dracan 42 je zanimljiv, svestran i luksuzan motorni katamaran koji donosi prostranost, dobre performanse i napredne tehnologije, zbog čega je zanimljiva opcija koja donosi svježe ideje na tržište.
Dracan 42 tehnički podaci
Opće | |
---|---|
Loa (m) | 12,50 |
Širina (m) | 4,85 |
Gaz (m) | 1,2 |
Pomak (t) | 10.8 |
Kabine | 2,3 ili 4 |
Ležajevi | 4,6 ili 8 |
Spremnik za gorivo (l) | 2 x 500, 2 x 750 |
Spremnik za vodu (l) | 2 x 200 |
Max brzina (kts) | 30 |
Pomorska arhitektura | Dracan Marine |
Proizvođač | Dracan Marine |
Prodavač | Master Yachting |
Standardni motori |
---|
Mercury Verado 2 x 350 |
Opcionalni motori |
---|
Mercury Verado 2 x 400 |
Fotografije Tim Oppermann
Video Yachts Croatia