Cranchi E26 Rider na testu: Talijanski žigolo



4 min
00:03:55
00:03:55

Klasične gliserske linije i prekrasna tamnoplava boja s efektom, koju je Christian Grande savršeno spario s tamno crvenim kožnim tapecirungom, čine Cranchi E26 Rider modernim i opremljenim iznad prosjeka današnjih bowridera

Možda je malen, niske siluete i otvoren, no Cranchi E26 Rider je sve ono što želite od proizvoda s natpisom ‘Design Italiano’ – eleganciju, kvalitetu i ‘fun’ faktor. Rijetko se koje brodogradilište može pohvaliti 150 godina dugom tradicijom, no Cranchi je upravo jedno takvo i još uvijek obiteljski vođeno. Ovaj najmanji ‘talijanski žigolo’, koji smo imali priliku i zadovoljstvo ne samo testirati, već i porinuti u marini Agana, inačica je prvog modela E26 Classica.

Klasične gliserske linije s izduženim vjetrobranom i prekrasnu tamnoplavu boju s efektom (Blue Murano), Christian Grande savršeno je spario s interijerom obloženim crvenim kožnim tapecirungom i tikovinom, čime je ova brodica zakoračila u segment luksuznih tendera. Završna obrada je iznimna, ponajviše zahvaljujući zanatskoj tradiciji, ali i Cranchijevim dvama modernim pogonima oko jezera Como.

Stoga će se ovaj bowrider podjednako snaći u ulozi luksuznog tendera, ali i za brze transfere, jer osim prostora za do 12 ljudi, E26 odiše stilom i opremom daleko iznad prosjeka današnjih bowridera. Najbolje je ući preko krme gdje je prolaz koji ide sve do pramca i gdje se nalazi tikovinom prekriven poklopac sidra, koji također služi kao dobro gazište. Dok je lounge u pramcu rezerviran za sjedenje uz hladnu čašu šampanjca, za što se može postaviti i priručni stol, sofe uz bokove na krmi idealne su za uživanje u vožnji, a još bolje za ležanje

Naime, ispod sjedala se nalaze spremišta u kojima se skrivaju jastuci i s kojima se polovica kokpita pretvara u sunčalište s mogućnošću instaliranja stolića i prekrivanja krme biminijem. Ipak je ovaj retro ‘rider’ namijenjen mlađoj klijenteli, pa možda i onima koji prvi put kupuju brod, jer je upravljanje njime zaista jednostavno, pogotovo s pramčanim potisnikom.

Skipersko sjedalo je vrlo udobno i rotira se oko svoje osi, a osim poluga gasa, trima, raznih prekidača i upravljača, te četiri analogna brojača (pa čak i brzine), nema ništa što bi vas ometalo u vožnji. Tako, umjesto zaslona navigacije, centralno mjesto zauzima zaslon za prikaz podataka motora. Vjetrobran je dovoljna zaštita, a prolaz u sredini i prema pramcu se lako otvara. Ispred mjesta suvozača voljeli bismo vidjeti par držača za čaše, a i spremište za mobilne uređaje i druge stvarčice, jer je WC, koji se skriva ispod konzole, poprilično neupotrebljiv (osim za djecu).

Prednjim loungeom dominiraju dva zvučnika moćnog Fusiona ugrađena u stijenke s rukohvatima, što će mlađi korisnici htjeti i znati iskoristiti. Takva klijentela stoga neće imati problema s upravljanjem, jer E26 ima odličan odziv na upravljaču, s lakoćom ubrzava, a s obzirom na to da je dobar dio trupa u zraku, pruža i veliko zadovoljstvo malog ‘proklizavanja bokom’.

Takav osjećaj poznat je vozačima automobila sa stražnjim pogonom (starija BMW serija 3), a što je, na njihovu radost, Cranchi sasvim slučajno uspio rekonstruirati s ovim modelom. Zahvaljujući težini od dvije tone (bez motora) i više nego dostatnih 350 KS s Mercuryjem koji drži krmu ‘ukopanom’, takvo nešto moguće je u potpunoj sigurnosti i s velikim guštom, što ne utječe na brzinu, već takvu vožnju nagrađuje fenomenalnim osjećajem. To ne bi bilo moguće s unutarnjim motorima kakvi se mogu ugraditi u E26, pa se stoga izvanbrodski motori nameću kao logičan izbor, ne samo zbog ‘fun’ faktora, već i zbog održavanja, cijene i potrošnje.

Izglisirali smo s 11 čvorova, a s 4000 rpm lako smo došli do dvadesetak čvorova, pri čemu je potrošnja bila otprilike 30 l/h, dok smo za ekstra pet čvorova podigli na 4400 rpm (46 l/h). Pri ovoj brzini i nagloj promjeni kursa, trup se naglo nagne (bilo nas je samo troje na brodu), da motor ‘kupi’ malo zraka, pa je brzinu u okretajima potrebno dozirati ili pametno rasporediti putnike po kokpitu. Pri ravnom kursu putna brzina od tridesetak čvorova je zbilja ugodna, ali možete bez straha odvrtjeti 6400 rpm, kada u manje od 20 sekundi E26 ide preko 40 čvorova i sve je u najboljem redu, i to bez grčevitog držanja upravljača, već opušteno i elegantno baš u talijanskom stilu.

Cranchi E26 Rider tehnički podaci

Duljina: 7,85 m
Širina: 2,53 m
Gaz: 0,83 m
Istisnina: 2 t
Spremnik za gorivo: 280 l
Spremnik za vodu: 76 l
Motori: Mercury Verado 350 KS HP
Najveća brzina: preko 40 čv.
Graditelj: Cranchi
Zastupnik: Princess Yachts Adriatic

Tekst Filip Bubalo
Fotografije Cranchi

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above