Volvo Ocean Race

3 MINUTES READ

Everest jedrenja

Globalni jedriličarski event u svojem 13. izdanju ponudit će izazovno jedrenje preko četiri oceana, dodirujući šest kontinenata i 12 gradova, a nakon preplovljenih 45.000 milja bit će to najduža regata do sada

Volvo Ocean Race ima mnogo nadimaka. Naziva se Everestom jedrenja, majkom svih izazova i avanturom života. Svi ovi nadimci imaju smisla jer riječ je o jednom od najtežih sportskih pothvata na svijetu. Zaboravite reli Dakar, biciklističke utrke poput Tour de Francea, Gira d’Italia ili Vuelte, različite maratone ili triatlone… Sve je to gotovo za mjesec dana, dok ova jedinstvena regata traje, traje i traje. Prevedeno u brojke, ovogodišnje 13. izdanje započet će tijekom druge polovice listopada u Alicanteu i završiti krajem lipnja iduće godine u Haagu. Nakon 45.000 preplovljenih milja. Tijekom tog puta regata će obići 12 gradova (Alicante, Lisabon, Cape Town, Melbourne, Hong Kong, Guangzhou, Auckland, Itajaí, Newport, Cardiff, Göteborg i Haag) na šest kontinenata i proći četiri svjetska oceana. Prava mjerna jedinica za ekstremnost i ultimativni test za jedrilice i ljude. Iako nema brutalnost ragbija ili fizičku agresivnost borilačkih vještina, jedrenje spada među opasnije sportove. Upravo je taj miris avanture i smrtne opasnosti od Volvo Ocean Racea napravio legendu na koju dolaze pobjednici America’s Cupa, olimpijski prvaci i najpriznatiji jedriličari svijeta. Ove godine najveće zvijezde su friški pobjednici America’s Cupa, Novozelanđani Peter Burling i Blair Tuke, jedriličari koji su na Bermudi ponizili Amerikance.

Volvo Ocean
Ova se regata dobiva na moru koje krije brojne zamke

Partneri i olimpijski pobjednici iz klase 49er ovaj će put biti na različitim stranama. Burling će biti u Teamu Brunel, a Tuke u Mapfreu. Obojica na Volvo dolaze s jednim ciljem: postati prvi jedriličar u povijesti koji će osvojiti trostruku krunu (AC, olimpijsko zlato i VOR). No, za razliku od America’s Cupa gdje caruje fojlanje, a dizajneri i inženjeri igraju jednako važnu ulogu kao i jedriličari, Volvo je u ovom izdanju ostao na brodovima iz prošlogodišnjeg izdanja. Jednotrupac nazvan jednostavno Volvo Ocean 65 za sve je momčadi jednak. Nema pokušaja traženja rupa u pravilima i izmišljanja rješenja koja će donijeti novu brzinu, nema potrebe za zapošljavanjem vojske ljudi s laptopima koji će danonoćno pokušavati ubrzati brod pola čvora brže od konkurencije, u prijevodu nema ni dodatnih troškova. Svi dobivaju jednako oružje za borbu. Neka vrsta jedriličarskog ‘komunizma’. Fokus je na atletama i njihovim sposobnostima. Pobijedit će onaj koji će jedriti žešće i pametnije. Ova se regata dobiva na moru, a ne u uredima. A more krije brojne zamke, posebice na Južnom oceanu i zloglasnom Cape Hornu. ‘Da bi završio prvi, moraš prvo završiti’, kako je to lijepo sročio skiper Charlie Enright. No, ni najbrži brod ne vrijedi ništa bez posade. A na Volvo Ocean Raceu fokus je na timskom radu u najtežim mogućim uvjetima. Jer samo onaj tko jako obožava jedrenje može devet mjeseci provesti s još šest muškaraca (ili 10 žena) na brodu duljine 20 metara gdje je životni prostor ograničen na 25 kvadrata, bez tuša, s jednim toaletom veličine kahlice i jednim rezervnim odijelom po etapi. Tu ‘patnjama’ nije kraj.

Volvo Ocean
Volvo Ocean Race održava se svake tri godine i slovi za najzahtjevniju jedriličarsku utrku na svijetu

Život im je organiziran u takozvanom 3×4 ritmu. Četiri sata su na dužnosti, četiri sata u stanju pripravnosti i četiri sata na odmoru ili spavanju i tako unedogled. Ali ovu posljednju stavku treba shvatiti uvjetno jer u slučaju promjene jedara ili zahtjevnih manevara potrebna je pomoć čitave posade. Pritom će ih većina i istesati liniju. Iako natjecatelji svaki dan u sebe ubacuju i do 6.000 kalorija (normalan čovjek oko 2.000), uspijevaju izgubiti i do 11 kilograma težine na duljim etapama. ‘Na stranu jedrenje, sve te situacije možeš istrenirati tijekom godina na moru. Ključ uspješnosti je razumijevanje ljudi. Tijekom jedrenja vidiš najbolje i najgore od ljudi. Važno je prepoznati kada su u najboljem, a kada su u najgorem izdanju. Kad utrka završi, svoj tim poznaješ bolje od vlastite obitelji’, opisuje jedan od veterana regate Richard Mason. Osim poruka o timskog duhu i žrtvovanju za zajednički cilj, Volvo Ocean Race stavlja jaki fokus na ekologiju. Svi timovi su praktički izbacili plastiku kao jednog od najvećih zagađivača oceana, a ljude će educirati u svim gradovima u kojima će regata pristati.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
This is a photography of Janko Tipsarevic Putovanja

Ekskluzivno partnerstvo Janka Tipsarevića i One&Only Portonovi resorta

U stilu nove Rivijere na crnogorskoj obali Jadrana, One&Only Portonovi najavljuje ekskluzivno partnerstvo sa Jankom Tipsarevićem i njegovom kompanijom svjetske klase, Tipsarević Luxury Tennis Pod …

Ovo je slika Rafaela Nadala na Sunreefu 80 Intervjui

Rafael Nadal: Na moru kao na pariškoj zemlji

Jedan od najboljih tenisača u povijesti strastveni je obožavatelj mora i brodova. Na rodnoj Mallorci Rafael Nadal koristi svaki slobodan trenutak za plovidbu motornim katamaranom …

Ivica Kostelic Jedrenje Portret 01 Intervjui

Ivica Kostelić: Mali princ u offshore jedrenju

Ivica Kostelić iz skijanja je prešao u jedrenje, a u idućih nekoliko godina namjerava nastupiti na dvjema kultnim prekooceanskim regatama, Transat Jacques Vabre i Route …

Intervjui

Gem, set, meč – Goran Ivanišević

Jedan od najboljih hrvatskih sportaša u povijesti Goran Ivanišević za Yachts govori o odrastanju na splitskim Firulama, osvajanju Wimbledona, primanju u tenisku Kuću slavnih i …

Moda

Pregled vida za ljepše sutra

Dobar vid je najvažnije ljudsko osjetilo jer se njime prima 90 posto svih informacija iz okoline i vrlo je učinkovit prozor u opće zdravlje pojedinca …

Optika Anda Ivan Rakitic Intervjui

Ivan Rakitić

Hrvatski reprezentativac već dugi niz godina jedan je od najtraženijih nogometaša na tržištu, a odnedavno je novo zaštitno lice Optike Anda Teško je zamisliti osobu …

Ovo je fotografija Regent Porto Montenegro Hoteli

Proljetni hedonizam u Regent Porto Montenegru

Regent Porto Montenegro privlači nenametljivim luksuzom, bezvremenskim dizajnom interijera i profinjenim ugođajem, a ovog je proljeća dostupan po posebnoj ponudi za državljane i rezidente zemalja …

Ovo je fotografija Basecamp bubble hoteli Luksuz

Bubble hoteli: Uronite u mjehuriće luksuza

Bubble hoteli omogućavaju jedinstveno iskustvo prirode, savršen pogled na zvjezdano nebo noću i uživanje u spektakularnim izlascima sunca u praskozorje Bubble Luxotel Wadi Rum Rezervirajte …

Ovo je fotografija Mercedes EQB Automobili

Mercedes EQB: Električna mobilnost u obiteljskom paketu

Električna ofenziva Mercedes-Benz automobila ne samo da ubrzava, nego ubrzava kao i sama Mercedes-EQ vozila: dok se prvi EQA modeli pojavljuju u europskim salonima, uz …

Ovo je fotografija grad Rovinj Hrvatska

Rovinj: Grad u kojem Istra ljubi more

Rovinj su slikari, pisci i moderni turistički nomadi proglasili jednim od najromantičnijih europskih gradića. U njemu ljeti na terasama gore svijeće, a putnik namjernik – …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Scroll to Top