Ted Lelekas: Čovjek s najboljim poslom na svijetu

6 MINUTES READ

Razgovarali smo s ambasadorom brenda Moët & Chandon o šampanjcima, berbama, hrvatskim vinima, maslinovim uljima…

Virtualna radionica degustacije Moët & Chandon šampanjaca u organizaciji MIVA galerije vina dokazala nam je da se u šampanjcu može uživati i u digitalnom svijetu. Iskusni predavač Ted Lelekas, ambasador Moët Hennessy grupe za srednju i južnu Europu, uspio je prenijeti svima koji su se registrirali na Miva Facebook stranici, svu ljepotu šampanjaca Moët & Chandon, predstavivši tri nova – Imperial Brute, Rose i Ice iz njegovog doma u Ateni.

Iskoristili smo priliku da Tedu postavimo nekoliko pitanja, pa vam donosimo intervju s čovjekom s vjerojatno najboljim poslom na svijetu. A svim zaljubljenicima u kvalitetna vina i druga pića, preporučujemo da pratite Facebook stranicu galerije vina MIVA koja nastavlja s nizom virtualnih degustacija poznatih hrvatskih vina.

Moët Mini: Ikona ‘izolacijskog luksuza’

Moet Collection Champagne 01
Kolekcija Moët & Chandon šampanjaca

G. Lelekas, ambasador ste brenda Moët & Chandon i izgleda kao da imate najbolji posao na svijetu, no trenutno u ovim teškim vremenima, čini se da slavlje i luksuz ispijanja šampanjca mnogima nije pri vrhu liste prioriteta. Kako se nosite s novonastalom situacijom i kako promovirate kulturu uživanja šampanjca, da li je tajna u mini pakiranju?
Istina je, volim svoj posao i ne pokušavam to sakriti! I u pravu ste, vremena su teška, ali čini da se ljudi nisu prestali nadati, nisu izgubili optimizam i, naravno, nisu prestali piti šampanjac. Ne zaboravimo riječi francuskog cara Napoleona, koji je bio veliki obožavatelj šampanjca (posebice Moët & Chandon-a) i bliski prijatelj obitelji Moët: ‘U pobjedi zaslužujete šampanjac, u porazu ga trebate!’. Što se tiče mojih predavanja, nisam ih prestao održavati već sam ih preselio u digitalni svijet, zbog nemogućnosti putovanja i javnih okupljanja. Naravno da online komunikacija ne može zamijeniti iskustvo osobnog i društvenog kontakta, ali unatoč tome, iznenađen sam entuzijazmom ljudi ovih dana – i potrošača i profesionalaca – da sudjeluju u digitalnim radionicama koje uključuju degustaciju iz udobnosti njihovog doma. Konačno, što se tiče Moët Mini, duboko vjerujem da bi mogao postati ikona ‘izolacijskog luksuza’ u vremenima socijalne distance. Danas, kada nisu svi još spremni družiti se na javnim mjestima, dijeliti boce i čaše i biti u bliskom kontaktu s drugima, Moët Mini im daje priliku da uživaju u svom omiljenom šampanjcu iz vlastite boce koju nitko drugi ne mora dotaknuti ili servirati: svima na zadovoljstvo!

Od 1743. Moët & Chandon, obavezan je ‘sudionik’ u brojnim svečanim i možda najljepšim životnim trenucima, a kako ste i sami rekli u ovom šampanjcu i po nekoliko generacija jednako uživa jer garantirate jednaku kvalitetu proizvoda već par stoljeća. Tako slobodno možemo kazati da svaki kupac Brut Imperiala uživa u ‘istim mjehurićima’ kao i što su Napoleon ili kraljica Victoria uživali. S obzirom na to da proizvodnja ovisi o ukupno 2840 ha vinograda od čega je više od pola u rukama kooperanata, kako ovaj brend uspijeva i dalje proizvoditi najbolji šampanjac na svijetu?
Odgovor je vrlo jednostavan: dosljednost. A to je upravo ono što svi očekuju od Moët & Chandona, zbog dosljednosti koja traje već skoro tri stoljeća. Tajna je u velikoj površini vrhunskih vinograda koje ova kuća posjeduje ili ima na raspolaganju i činjenici da njima upravlja velika ‘vojska’ stručnjaka zaslužnih za vrhunsku brigu vinograda tijekom cijele godine. To podjednako vrijedi i za vinograde u vlasništvu i u najmu, s tim da je većina potonjeg pod Moët & Chandon upravom generacijama. Spoj izvrsne izrade, stručnosti i tehnologije, kako u vinogradu, tako i u vinariji, osigurava vrhunsku kvalitetu i, prije svega, kao što je već spomenuto, dosljednost.

Veličanstveni ‘terroir’ čini hrvatska vina vrlo posebnima. Rekao bih da se to isto odnosi na fantastično ekstra djevičansko maslinovo ulje koje vaša zemlja proizvodi

Chandon Grapeyards 01
Kuća Moët & Chandon zalaže se za potpunu zaštitu okoliša

Moët & Chandon mnogo ulaže u održivu poljoprivredu i ekološku proizvodnju, no globalno zatopljenje već je nekim regijama ‘naškodilo’ u proizvodnji, te berba počinje sve ranije i to s nedozrelim bobicama. Kako se planirate nositi s tim problemima?
Kuća se 100% zalaže za krajnje poštivanje okoliša, prenošenje zemlje budućim generacijama u još boljem stanju od one koju je naslijedila, usprkos svim rizicima i troškovima. Moram naglasiti da kuća ima kolektivno, sabrano znanje i iskustvo svoje zemlje koje seže mnogo stoljeća u prošlost. Njeni su ljudi živjeli (i procvjetali) kroz suše, poplave, bolesti, led i druge ‘čudne’ pojave. Ta ‘mudrost’ dovodi do optimalnog upravljanja zemljištem, biljem i voćem koje jamči najbolji mogući rezultat. Ne mogu reći da je jača, ali reći ću da je u nekim slučajevima baština jednaka prirodi!

Prije tri godine baš u Hrvatskoj imali ste promociju Moët & Chandon nove linije Ice Imperial Rose s većim udjelom šećera, što je iskorak u tradiciji proizvodnje pa i u samom načinu konzumiranja. Možemo li u budućnosti očekivati nove linije i koliko vam je Hrvatska bitno tržište?
S velikim zadovoljstvom se sjećam ove promocije i još uvijek ne mogu smisliti prikladnije mjesto od Malog Lošinja za tako nevjerojatan događaj. Sve skupa se pokazalo jako uspješnim, jer su prodaja i priznanje za Moët Ice Rosé bili nevjerojatni od prvog dana! Da odgovorim na vaše pitanje, definitivno možete očekivati inovacije, nove proizvode i nove načine uživanja u šampanjcu (i životu) od Moët & Chandona – hrabrost i duh osvajanja dio su našeg DNK-a, pa tako i stalna potraga za stvaranjem nezaboravnih iskustava s našim brendovima, vinima i našim duhom u samom centru. Također možete očekivati da će se u Hrvatskoj održati još mnogo luksuznih događaja, lansiranja proizvoda, večere, degustacije itd., jer je vaša prelijepa zemlja za nas strateški važno tržište. Impresivna kultura hrvatskog naroda, kao i visoka društveno-ekonomska razina turista koji svake godine posjećuju Hrvatsku, znače da ćemo se i dalje fokusirati i ulagati znatna sredstva za održavanje vodeće pozicije naših brendova i proizvoda na hrvatskom tržištu.

Berba 1996 ili berba 2012?

Kazali ste da je za Moët & Chandon ‘kvaliteta u količini’, no u Hrvatskoj postoji niz malih proizvođača šampanjaca napravljenih od autohtonih vrsta, koji su ostvarili zapažene rezultate na svjetskim izložbama. Da li ste upoznati s nekima od njih i što bi ste preporučili kako nastupati na internacionalnom tržištu s obzirom na to da količinom ne mogu konkurirati?
Imao sam zadovoljstvo kušati nekoliko hrvatskih vina – zapravo svaki put kad dođem u Hrvatsku inzistiram na kušanju lokalnih delicija i vina. I ne čudim se što se jako dobro snalaze na međunarodnim natjecanjima i događajima; sudeći po mojim osobnim iskustvima većina ih je vrlo zanimljiva i izuzetno dobro napravljena. Kada je u pitanju natjecanje na globalnoj razini, pogotovo jer se ne mogu natjecati u količini, moj savjet bi bio da vinari komuniciraju i promoviraju svoj rad kroz pripovijedanje priča, a također ističući jedinstvenost njihovih autohtonih sorti grožđa, kao i veličanstveni ‘terroir’. To je ono što hrvatska vina čini vrlo posebnim – i rekao bih da se to isto odnosi na fantastično ekstra djevičansko maslinovo ulje koje vaša zemlja proizvodi.

Moet Chandon Caves 01
Vinski podrumi Moët & Chandona u Epernayu

Po mnogima je berba Grand Vintage iz 2012. ponajbolja, no za vas osobno ipak vam je draža ona iz 1996. Možete li malo pojasniti razlike između te dvije edicije i da li očekujete da će se sada na tržištu kupovati ovakve izvrsne godine i više čuvati u podrumima, nego konzumirati s obzirom na cijelu situaciju?
Za mene nema smisla uspoređivati dvije berbe; svaka je berba sama po sebi jedinstvena – u stvari, svaka berba govori zanimljivu priču jedne iznimne godine. Berba 1996. godine privukla je moju pažnju od samog početka, a svaki šampanjac ove berbe koji sam ikad okusio bio je apsolutno čaroban. A to je istina i sada, gotovo 25 godina kasnije! S druge strane, berba iz 2012. godine još je uvijek nova, ali već pokazuje vrlo obećavajuće znakove. Neki su stručnjaci već rekli da će berba iz 2012. na kraju biti još bolja od one ‘mitske’ iz 1996. Jesu li u pravu? Mislim da je prerano riskirati takva predviđanja. Jedino što mogu reći je da sam kod šampanjca uvijek spreman (i sretan) biti iznenađen!

Tekst Filip Bubalo

Fotografije Moët & Chandon, Miva & Ted Lelekas private archive

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Svibanjski broj Yachtsa u prodaji

Novo izdanje našeg časopisa je na kioscima s pregršt zanimljivih tema Yachts Croatia u svojem 72. broju donosi test rasne jedrilice Scuderia 65, koja je …

bmw serija 7 Automobili

Ekskluzivno predstavljanje novog BMW-a serije 7 u Istri

BMW je, sa svojim partnerom, tvrtkom Tomić & Co., prvi put u Hrvatskoj organizirao ekskluzivni događaj pod nazivom ‘Legendary Moments by BMW’. Kao mjesto događanja …

Luksuz

Uljepšajte svoj dom dozom umjetnosti

Većina dizajnera namještaja stavlja funkciju ispred forme, ali zašto ne imati oboje? Uljepšajte svoj dom dozom umjetnosti na zabavan, prepoznatljiv i elegantan način CELLART Mathieu …

abeille maison glamping resort zlatni rat brac Putovanja

Glamping renesansa u Hrvatskoj i Sloveniji

Kao jedan od najbrže rastućih trendova u turizmu, glamping je savršena kombinacija prirode i luksuza, istraživanje bez žrtvovanja udobnosti doma Nastao od riječi glamurozan i …

Damiani Margherita kolekcija nakita Luksuz

Damiani Margherita: Tradicija i suvremenost

Kolekcija Damiani Margherita inspirirana je modernom i fascinantnom Margheritom Savojskom, poznatom po svojoj profinjenoj ljepoti, kraljevskom držanju i odlučnom karakteru Svaki komad nakita Damiani jedinstveno …

Bmw lifestyle kolekcija Moda

Lifestyle kolekcija i BMW originalni dodaci za savršene trenutke i komforna putovanja

Beskompromisna kvaliteta, dašak luksuza i prepoznatljiv dizajn nisu rezervirani samo za motorna vozila ovog njemačkog lidera automobilske industrije. Naime, BMW Lifestyle kolekcija i BMW originalni …

nova generazija aperitiva Chandon Garden Spritz Luksuz

Prvi gutljaj ljeta uz Chandon Garden Spritz

Profinjen i drukčiji, jednostavan no intrigantan, Chandon Garden Spritz je nova generacija aperitiva, koji klasičan spritz podiže na sasvim novu razinu Savršene ravnoteže između slatkoće …

Jedriličar Filip Jurišić Sport

Prvi blog Filipa Jurišića za Yachts Croatia

Čovjek na moru nikad nije sam, lijepa je misao Ernesta Hemingwaya koja mi prolazi kroz glavu dok se na obzoru naziru škoji mog djetinjstva, a …

Sunreef 70 Anima Testovi

Sunreef 70 na testu: Performanse s pedigreom

Sunreefova ekspertiza i ovdje je došla do izražaja jer, uz čvrstu superstrukturu i trup, katamaran Sunreef 70 uz performanse nudi i obilje životnog prostora, koji …

Luksuz

štof by prostoria: Novi život starom namještaju

Zagrebački dućan Štof mjesto je okupljanja ljudi koji poštuju kvalitetan namještaj, autentične vrijednosti, majstorstvo i održivi razvoj, a veliki izbor tkanina za unutrašnju i vanjsku …

dubrovnik stradun Destinacije

Dubrovnik: Jadranski simbol slobode i ljepote

Svojom prirodnom ljepotom, bogatom poviješću, zavodljivim šarmom, ugodnom klimom i obalom neusporedive ljepote, UNESCO-ov grad Dubrovnik spada među najposjećenije mediteranske destinacije Dubrovnik kao da je …

Jahting

Svibanjski broj Yachtsa u prodaji

Novo izdanje našeg časopisa je na kioscima s pregršt zanimljivih tema Yachts Croatia u svojem 72. broju donosi test rasne jedrilice Scuderia 65, koja je …

Scroll to Top