Ted Lelekas: Čovjek s najboljim poslom na svijetu

6 MINUTES READ

Razgovarali smo s ambasadorom brenda Moët & Chandon o šampanjcima, berbama, hrvatskim vinima, maslinovim uljima…

Virtualna radionica degustacije Moët & Chandon šampanjaca u organizaciji MIVA galerije vina dokazala nam je da se u šampanjcu može uživati i u digitalnom svijetu. Iskusni predavač Ted Lelekas, ambasador Moët Hennessy grupe za srednju i južnu Europu, uspio je prenijeti svima koji su se registrirali na Miva Facebook stranici, svu ljepotu šampanjaca Moët & Chandon, predstavivši tri nova – Imperial Brute, Rose i Ice iz njegovog doma u Ateni.

Iskoristili smo priliku da Tedu postavimo nekoliko pitanja, pa vam donosimo intervju s čovjekom s vjerojatno najboljim poslom na svijetu. A svim zaljubljenicima u kvalitetna vina i druga pića, preporučujemo da pratite Facebook stranicu galerije vina MIVA koja nastavlja s nizom virtualnih degustacija poznatih hrvatskih vina.

Moët Mini: Ikona ‘izolacijskog luksuza’

Moet Collection Champagne 01
Kolekcija Moët & Chandon šampanjaca

G. Lelekas, ambasador ste brenda Moët & Chandon i izgleda kao da imate najbolji posao na svijetu, no trenutno u ovim teškim vremenima, čini se da slavlje i luksuz ispijanja šampanjca mnogima nije pri vrhu liste prioriteta. Kako se nosite s novonastalom situacijom i kako promovirate kulturu uživanja šampanjca, da li je tajna u mini pakiranju?
Istina je, volim svoj posao i ne pokušavam to sakriti! I u pravu ste, vremena su teška, ali čini da se ljudi nisu prestali nadati, nisu izgubili optimizam i, naravno, nisu prestali piti šampanjac. Ne zaboravimo riječi francuskog cara Napoleona, koji je bio veliki obožavatelj šampanjca (posebice Moët & Chandon-a) i bliski prijatelj obitelji Moët: ‘U pobjedi zaslužujete šampanjac, u porazu ga trebate!’. Što se tiče mojih predavanja, nisam ih prestao održavati već sam ih preselio u digitalni svijet, zbog nemogućnosti putovanja i javnih okupljanja. Naravno da online komunikacija ne može zamijeniti iskustvo osobnog i društvenog kontakta, ali unatoč tome, iznenađen sam entuzijazmom ljudi ovih dana – i potrošača i profesionalaca – da sudjeluju u digitalnim radionicama koje uključuju degustaciju iz udobnosti njihovog doma. Konačno, što se tiče Moët Mini, duboko vjerujem da bi mogao postati ikona ‘izolacijskog luksuza’ u vremenima socijalne distance. Danas, kada nisu svi još spremni družiti se na javnim mjestima, dijeliti boce i čaše i biti u bliskom kontaktu s drugima, Moët Mini im daje priliku da uživaju u svom omiljenom šampanjcu iz vlastite boce koju nitko drugi ne mora dotaknuti ili servirati: svima na zadovoljstvo!

Od 1743. Moët & Chandon, obavezan je ‘sudionik’ u brojnim svečanim i možda najljepšim životnim trenucima, a kako ste i sami rekli u ovom šampanjcu i po nekoliko generacija jednako uživa jer garantirate jednaku kvalitetu proizvoda već par stoljeća. Tako slobodno možemo kazati da svaki kupac Brut Imperiala uživa u ‘istim mjehurićima’ kao i što su Napoleon ili kraljica Victoria uživali. S obzirom na to da proizvodnja ovisi o ukupno 2840 ha vinograda od čega je više od pola u rukama kooperanata, kako ovaj brend uspijeva i dalje proizvoditi najbolji šampanjac na svijetu?
Odgovor je vrlo jednostavan: dosljednost. A to je upravo ono što svi očekuju od Moët & Chandona, zbog dosljednosti koja traje već skoro tri stoljeća. Tajna je u velikoj površini vrhunskih vinograda koje ova kuća posjeduje ili ima na raspolaganju i činjenici da njima upravlja velika ‘vojska’ stručnjaka zaslužnih za vrhunsku brigu vinograda tijekom cijele godine. To podjednako vrijedi i za vinograde u vlasništvu i u najmu, s tim da je većina potonjeg pod Moët & Chandon upravom generacijama. Spoj izvrsne izrade, stručnosti i tehnologije, kako u vinogradu, tako i u vinariji, osigurava vrhunsku kvalitetu i, prije svega, kao što je već spomenuto, dosljednost.

Veličanstveni ‘terroir’ čini hrvatska vina vrlo posebnima. Rekao bih da se to isto odnosi na fantastično ekstra djevičansko maslinovo ulje koje vaša zemlja proizvodi

Chandon Grapeyards 01
Kuća Moët & Chandon zalaže se za potpunu zaštitu okoliša

Moët & Chandon mnogo ulaže u održivu poljoprivredu i ekološku proizvodnju, no globalno zatopljenje već je nekim regijama ‘naškodilo’ u proizvodnji, te berba počinje sve ranije i to s nedozrelim bobicama. Kako se planirate nositi s tim problemima?
Kuća se 100% zalaže za krajnje poštivanje okoliša, prenošenje zemlje budućim generacijama u još boljem stanju od one koju je naslijedila, usprkos svim rizicima i troškovima. Moram naglasiti da kuća ima kolektivno, sabrano znanje i iskustvo svoje zemlje koje seže mnogo stoljeća u prošlost. Njeni su ljudi živjeli (i procvjetali) kroz suše, poplave, bolesti, led i druge ‘čudne’ pojave. Ta ‘mudrost’ dovodi do optimalnog upravljanja zemljištem, biljem i voćem koje jamči najbolji mogući rezultat. Ne mogu reći da je jača, ali reći ću da je u nekim slučajevima baština jednaka prirodi!

Prije tri godine baš u Hrvatskoj imali ste promociju Moët & Chandon nove linije Ice Imperial Rose s većim udjelom šećera, što je iskorak u tradiciji proizvodnje pa i u samom načinu konzumiranja. Možemo li u budućnosti očekivati nove linije i koliko vam je Hrvatska bitno tržište?
S velikim zadovoljstvom se sjećam ove promocije i još uvijek ne mogu smisliti prikladnije mjesto od Malog Lošinja za tako nevjerojatan događaj. Sve skupa se pokazalo jako uspješnim, jer su prodaja i priznanje za Moët Ice Rosé bili nevjerojatni od prvog dana! Da odgovorim na vaše pitanje, definitivno možete očekivati inovacije, nove proizvode i nove načine uživanja u šampanjcu (i životu) od Moët & Chandona – hrabrost i duh osvajanja dio su našeg DNK-a, pa tako i stalna potraga za stvaranjem nezaboravnih iskustava s našim brendovima, vinima i našim duhom u samom centru. Također možete očekivati da će se u Hrvatskoj održati još mnogo luksuznih događaja, lansiranja proizvoda, večere, degustacije itd., jer je vaša prelijepa zemlja za nas strateški važno tržište. Impresivna kultura hrvatskog naroda, kao i visoka društveno-ekonomska razina turista koji svake godine posjećuju Hrvatsku, znače da ćemo se i dalje fokusirati i ulagati znatna sredstva za održavanje vodeće pozicije naših brendova i proizvoda na hrvatskom tržištu.

Berba 1996 ili berba 2012?

Kazali ste da je za Moët & Chandon ‘kvaliteta u količini’, no u Hrvatskoj postoji niz malih proizvođača šampanjaca napravljenih od autohtonih vrsta, koji su ostvarili zapažene rezultate na svjetskim izložbama. Da li ste upoznati s nekima od njih i što bi ste preporučili kako nastupati na internacionalnom tržištu s obzirom na to da količinom ne mogu konkurirati?
Imao sam zadovoljstvo kušati nekoliko hrvatskih vina – zapravo svaki put kad dođem u Hrvatsku inzistiram na kušanju lokalnih delicija i vina. I ne čudim se što se jako dobro snalaze na međunarodnim natjecanjima i događajima; sudeći po mojim osobnim iskustvima većina ih je vrlo zanimljiva i izuzetno dobro napravljena. Kada je u pitanju natjecanje na globalnoj razini, pogotovo jer se ne mogu natjecati u količini, moj savjet bi bio da vinari komuniciraju i promoviraju svoj rad kroz pripovijedanje priča, a također ističući jedinstvenost njihovih autohtonih sorti grožđa, kao i veličanstveni ‘terroir’. To je ono što hrvatska vina čini vrlo posebnim – i rekao bih da se to isto odnosi na fantastično ekstra djevičansko maslinovo ulje koje vaša zemlja proizvodi.

Moet Chandon Caves 01
Vinski podrumi Moët & Chandona u Epernayu

Po mnogima je berba Grand Vintage iz 2012. ponajbolja, no za vas osobno ipak vam je draža ona iz 1996. Možete li malo pojasniti razlike između te dvije edicije i da li očekujete da će se sada na tržištu kupovati ovakve izvrsne godine i više čuvati u podrumima, nego konzumirati s obzirom na cijelu situaciju?
Za mene nema smisla uspoređivati dvije berbe; svaka je berba sama po sebi jedinstvena – u stvari, svaka berba govori zanimljivu priču jedne iznimne godine. Berba 1996. godine privukla je moju pažnju od samog početka, a svaki šampanjac ove berbe koji sam ikad okusio bio je apsolutno čaroban. A to je istina i sada, gotovo 25 godina kasnije! S druge strane, berba iz 2012. godine još je uvijek nova, ali već pokazuje vrlo obećavajuće znakove. Neki su stručnjaci već rekli da će berba iz 2012. na kraju biti još bolja od one ‘mitske’ iz 1996. Jesu li u pravu? Mislim da je prerano riskirati takva predviđanja. Jedino što mogu reći je da sam kod šampanjca uvijek spreman (i sretan) biti iznenađen!

Tekst Filip Bubalo

Fotografije Moët & Chandon, Miva & Ted Lelekas private archive

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija viseće kade Hamaca Luksuz

Luksuzno spa iskustvo u vlastitu domu

Stvaranje luksuznog prostora za opuštanje u udobnosti vaše kuće najnoviji je trend u wellnessu Kada Hamaca Najzanimljiviji proizvod serije od karbona kuće Splinter Works je …

Luksuz

Diners Club Gold kartica je tek početak priče o sjajnim pogodnostima!

Ako tražite pametnu karticu s kojom ćete uživati i pritom se osjećati sigurno, vrijeme je da upoznate Diners Club Gold karticu. Ona nagrađuje vaše kupnje …

Ovo je fotografija poslovne limuzine Mercedes EQE Automobili

Mercedes EQE: Bezvremenski oblici za novu eru

Mercedes EQE poslovna je limuzina koja kombinira luksuz i brojne tehničke inovacije Poslovna limuzina EQE drugi je model Mercedesa nakon luksuznog EQS temeljen na vrhunskoj …

ovo je fotografija Porsche Panamera Special Edition Automobili

Porsche predstavio posebnu seriju Panamere Platinum Edition

Porsche od sada nudi posebno elegantnu i ekskluzivnu varijantu Panamere: Platinum Edition. Ovo posebno otmjeno izdanje modela Panamera, Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid odlikuju …

Automobili

Mercedes predstavio AMG SL: Novo izdanje ikone

Novi Mercedes-AMG SL, novo izdanje ikone, vraća se svojim korijenima s klasičnim mekim krovom i sportskim karakterom. Istovremeno, luksuzni 2+2 roadster posebno je prikladan za …

Ovo je fotografija novog BMW ix Automobili

BMW iX: Budućnost uživanja u vožnji

Zahvaljujući BMW eDrive tehnologiji pete generacije i električnom pogonu na sve kotače, BMW iX postiže izniman doseg i snažne performanse Rođen iz vizije i napravljen …

Ovo je fotografija Tanje Deman Intervjui

Tanja Deman: Moj novi horizont nakon izolacije

Snimanje ekološki angažiranog dokumentarnog filma ‘Horizont’ na najizoliranijem jadranskom otoku temeljito je promijenilo i urbani stil življenja svjetski priznate umjetnice rodom iz Splita Nedugo nakon …

Ovo je fotografija viseće kade Hamaca Luksuz

Luksuzno spa iskustvo u vlastitu domu

Stvaranje luksuznog prostora za opuštanje u udobnosti vaše kuće najnoviji je trend u wellnessu Kada Hamaca Najzanimljiviji proizvod serije od karbona kuće Splinter Works je …

Ovo je fotografija Frauscher 1212 Ghost u plovidbi Testovi

Frauscher 1212 Ghost na testu: Odvažan i lijep

Frauscher 1212 Ghost ne ispunjava samo prazninu u pogledu veličine i cijene između 1017 GT i 1414 Demon, već pruža šansu vlasnicima da evoluiraju u …

Putovanja

Goriška brda: Vino je umjetnost

Tri vinska tenora Goriških brda: Edi Simčič, Marjan Simčič i Aleš Kristančič primjer su strasti, posvećenosti i znanja koje donosi svjetski uspjeh ‘Budi svoj’ jedna …

Ovo je fotografija otok svetac jedrenje Hrvatska

Zašto je otok Svetac jadranska ‘ultima Thule’?

Svetac ili Sveti Andrija – pučinski otok u viškom arhipelagu, praktički na kraju jadranskog svijeta, bio je inspiracija brojnim hrvatskim umjetnicima, koje je privukla njegova …

Ovo je fotografija apartmana u hotelu Putovanja

Cheval Blanc: Novi hram za hedoniste

Najveći svjetski koncern luksuza otvorio je hotel s jedinstvenim pogledom na cijeli Pariz, ispunjen umjetninama i ekskluzivnim dizajnerskim kreacijama, te ponudom vrhunskih delicija u četiri …

Scroll to Top