Ted Lelekas: Čovjek s najboljim poslom na svijetu

6 MINUTES READ

Razgovarali smo s ambasadorom brenda Moët & Chandon o šampanjcima, berbama, hrvatskim vinima, maslinovim uljima…

Virtualna radionica degustacije Moët & Chandon šampanjaca u organizaciji MIVA galerije vina dokazala nam je da se u šampanjcu može uživati i u digitalnom svijetu. Iskusni predavač Ted Lelekas, ambasador Moët Hennessy grupe za srednju i južnu Europu, uspio je prenijeti svima koji su se registrirali na Miva Facebook stranici, svu ljepotu šampanjaca Moët & Chandon, predstavivši tri nova – Imperial Brute, Rose i Ice iz njegovog doma u Ateni.

Iskoristili smo priliku da Tedu postavimo nekoliko pitanja, pa vam donosimo intervju s čovjekom s vjerojatno najboljim poslom na svijetu. A svim zaljubljenicima u kvalitetna vina i druga pića, preporučujemo da pratite Facebook stranicu galerije vina MIVA koja nastavlja s nizom virtualnih degustacija poznatih hrvatskih vina.

Moët Mini: Ikona ‘izolacijskog luksuza’

Moet Collection Champagne 01
Kolekcija Moët & Chandon šampanjaca

G. Lelekas, ambasador ste brenda Moët & Chandon i izgleda kao da imate najbolji posao na svijetu, no trenutno u ovim teškim vremenima, čini se da slavlje i luksuz ispijanja šampanjca mnogima nije pri vrhu liste prioriteta. Kako se nosite s novonastalom situacijom i kako promovirate kulturu uživanja šampanjca, da li je tajna u mini pakiranju?
Istina je, volim svoj posao i ne pokušavam to sakriti! I u pravu ste, vremena su teška, ali čini da se ljudi nisu prestali nadati, nisu izgubili optimizam i, naravno, nisu prestali piti šampanjac. Ne zaboravimo riječi francuskog cara Napoleona, koji je bio veliki obožavatelj šampanjca (posebice Moët & Chandon-a) i bliski prijatelj obitelji Moët: ‘U pobjedi zaslužujete šampanjac, u porazu ga trebate!’. Što se tiče mojih predavanja, nisam ih prestao održavati već sam ih preselio u digitalni svijet, zbog nemogućnosti putovanja i javnih okupljanja. Naravno da online komunikacija ne može zamijeniti iskustvo osobnog i društvenog kontakta, ali unatoč tome, iznenađen sam entuzijazmom ljudi ovih dana – i potrošača i profesionalaca – da sudjeluju u digitalnim radionicama koje uključuju degustaciju iz udobnosti njihovog doma. Konačno, što se tiče Moët Mini, duboko vjerujem da bi mogao postati ikona ‘izolacijskog luksuza’ u vremenima socijalne distance. Danas, kada nisu svi još spremni družiti se na javnim mjestima, dijeliti boce i čaše i biti u bliskom kontaktu s drugima, Moët Mini im daje priliku da uživaju u svom omiljenom šampanjcu iz vlastite boce koju nitko drugi ne mora dotaknuti ili servirati: svima na zadovoljstvo!

Od 1743. Moët & Chandon, obavezan je ‘sudionik’ u brojnim svečanim i možda najljepšim životnim trenucima, a kako ste i sami rekli u ovom šampanjcu i po nekoliko generacija jednako uživa jer garantirate jednaku kvalitetu proizvoda već par stoljeća. Tako slobodno možemo kazati da svaki kupac Brut Imperiala uživa u ‘istim mjehurićima’ kao i što su Napoleon ili kraljica Victoria uživali. S obzirom na to da proizvodnja ovisi o ukupno 2840 ha vinograda od čega je više od pola u rukama kooperanata, kako ovaj brend uspijeva i dalje proizvoditi najbolji šampanjac na svijetu?
Odgovor je vrlo jednostavan: dosljednost. A to je upravo ono što svi očekuju od Moët & Chandona, zbog dosljednosti koja traje već skoro tri stoljeća. Tajna je u velikoj površini vrhunskih vinograda koje ova kuća posjeduje ili ima na raspolaganju i činjenici da njima upravlja velika ‘vojska’ stručnjaka zaslužnih za vrhunsku brigu vinograda tijekom cijele godine. To podjednako vrijedi i za vinograde u vlasništvu i u najmu, s tim da je većina potonjeg pod Moët & Chandon upravom generacijama. Spoj izvrsne izrade, stručnosti i tehnologije, kako u vinogradu, tako i u vinariji, osigurava vrhunsku kvalitetu i, prije svega, kao što je već spomenuto, dosljednost.

Veličanstveni ‘terroir’ čini hrvatska vina vrlo posebnima. Rekao bih da se to isto odnosi na fantastično ekstra djevičansko maslinovo ulje koje vaša zemlja proizvodi

Chandon Grapeyards 01
Kuća Moët & Chandon zalaže se za potpunu zaštitu okoliša

Moët & Chandon mnogo ulaže u održivu poljoprivredu i ekološku proizvodnju, no globalno zatopljenje već je nekim regijama ‘naškodilo’ u proizvodnji, te berba počinje sve ranije i to s nedozrelim bobicama. Kako se planirate nositi s tim problemima?
Kuća se 100% zalaže za krajnje poštivanje okoliša, prenošenje zemlje budućim generacijama u još boljem stanju od one koju je naslijedila, usprkos svim rizicima i troškovima. Moram naglasiti da kuća ima kolektivno, sabrano znanje i iskustvo svoje zemlje koje seže mnogo stoljeća u prošlost. Njeni su ljudi živjeli (i procvjetali) kroz suše, poplave, bolesti, led i druge ‘čudne’ pojave. Ta ‘mudrost’ dovodi do optimalnog upravljanja zemljištem, biljem i voćem koje jamči najbolji mogući rezultat. Ne mogu reći da je jača, ali reći ću da je u nekim slučajevima baština jednaka prirodi!

Prije tri godine baš u Hrvatskoj imali ste promociju Moët & Chandon nove linije Ice Imperial Rose s većim udjelom šećera, što je iskorak u tradiciji proizvodnje pa i u samom načinu konzumiranja. Možemo li u budućnosti očekivati nove linije i koliko vam je Hrvatska bitno tržište?
S velikim zadovoljstvom se sjećam ove promocije i još uvijek ne mogu smisliti prikladnije mjesto od Malog Lošinja za tako nevjerojatan događaj. Sve skupa se pokazalo jako uspješnim, jer su prodaja i priznanje za Moët Ice Rosé bili nevjerojatni od prvog dana! Da odgovorim na vaše pitanje, definitivno možete očekivati inovacije, nove proizvode i nove načine uživanja u šampanjcu (i životu) od Moët & Chandona – hrabrost i duh osvajanja dio su našeg DNK-a, pa tako i stalna potraga za stvaranjem nezaboravnih iskustava s našim brendovima, vinima i našim duhom u samom centru. Također možete očekivati da će se u Hrvatskoj održati još mnogo luksuznih događaja, lansiranja proizvoda, večere, degustacije itd., jer je vaša prelijepa zemlja za nas strateški važno tržište. Impresivna kultura hrvatskog naroda, kao i visoka društveno-ekonomska razina turista koji svake godine posjećuju Hrvatsku, znače da ćemo se i dalje fokusirati i ulagati znatna sredstva za održavanje vodeće pozicije naših brendova i proizvoda na hrvatskom tržištu.

Berba 1996 ili berba 2012?

Kazali ste da je za Moët & Chandon ‘kvaliteta u količini’, no u Hrvatskoj postoji niz malih proizvođača šampanjaca napravljenih od autohtonih vrsta, koji su ostvarili zapažene rezultate na svjetskim izložbama. Da li ste upoznati s nekima od njih i što bi ste preporučili kako nastupati na internacionalnom tržištu s obzirom na to da količinom ne mogu konkurirati?
Imao sam zadovoljstvo kušati nekoliko hrvatskih vina – zapravo svaki put kad dođem u Hrvatsku inzistiram na kušanju lokalnih delicija i vina. I ne čudim se što se jako dobro snalaze na međunarodnim natjecanjima i događajima; sudeći po mojim osobnim iskustvima većina ih je vrlo zanimljiva i izuzetno dobro napravljena. Kada je u pitanju natjecanje na globalnoj razini, pogotovo jer se ne mogu natjecati u količini, moj savjet bi bio da vinari komuniciraju i promoviraju svoj rad kroz pripovijedanje priča, a također ističući jedinstvenost njihovih autohtonih sorti grožđa, kao i veličanstveni ‘terroir’. To je ono što hrvatska vina čini vrlo posebnim – i rekao bih da se to isto odnosi na fantastično ekstra djevičansko maslinovo ulje koje vaša zemlja proizvodi.

Moet Chandon Caves 01
Vinski podrumi Moët & Chandona u Epernayu

Po mnogima je berba Grand Vintage iz 2012. ponajbolja, no za vas osobno ipak vam je draža ona iz 1996. Možete li malo pojasniti razlike između te dvije edicije i da li očekujete da će se sada na tržištu kupovati ovakve izvrsne godine i više čuvati u podrumima, nego konzumirati s obzirom na cijelu situaciju?
Za mene nema smisla uspoređivati dvije berbe; svaka je berba sama po sebi jedinstvena – u stvari, svaka berba govori zanimljivu priču jedne iznimne godine. Berba 1996. godine privukla je moju pažnju od samog početka, a svaki šampanjac ove berbe koji sam ikad okusio bio je apsolutno čaroban. A to je istina i sada, gotovo 25 godina kasnije! S druge strane, berba iz 2012. godine još je uvijek nova, ali već pokazuje vrlo obećavajuće znakove. Neki su stručnjaci već rekli da će berba iz 2012. na kraju biti još bolja od one ‘mitske’ iz 1996. Jesu li u pravu? Mislim da je prerano riskirati takva predviđanja. Jedino što mogu reći je da sam kod šampanjca uvijek spreman (i sretan) biti iznenađen!

Tekst Filip Bubalo

Fotografije Moët & Chandon, Miva & Ted Lelekas private archive

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija bazen Villa Nai 3.3 Hoteli

Villa Nai 3.3: Arhitektonski dragulj

Villa Nai 3.3 može se promatrati kao jedna rezidencija s osam soba ili kao butik hotel s osam soba i suiteva s pogledom na more, …

Ovo je fotografija maleza modna kuća Moda

Upoznajte slow fashion boutique modne kuće Maleza

Snaga. Moć. Strast. Ženstvenost. Neustrašivost. Hrabrost. Sve su ovo karakteristike žena koja nose Maleza modele Maleza je boutique modna kuća osnovana u vrijeme početka pandemije …

Ovo je fotografija Dominique Chenot Intervjui

Dominique Chenot: Protokol za odgodu starenja

Dominique Chenot, suosnivačica Chenota, čiji je posljednji Espace otvoren u One&Only Portonovi resortu, govori o njihovu medicinsko-terapeutskom wellness programu za zdraviji, dulji i kvalitetniji život …

Jahting

Novi Yachts u prodaji: Dvojezično ljetno izdanje na 300 stranica

Od 16. srpnja u prodaji je ljetno izdanje našeg luksuznog jahting magazina na hrvatskom i engleskom jeziku koje i ove godine broji tri stotine stranica. …

Ovo je fotografija Donna Vekić Intervjui

Donna Vekić: Od suza do glamura

U svojoj prvoj mirisnoj kolekciji teniska zvijezda Donna Vekić spojila je Murano i Grasse, a dio zarade od prodaje svijeća daruje za opstanak pčelinje zajednice …

Ovo je fotografija teretana na brodu Jahting

Wellness na otvorenom moru: Kako opremiti teretanu na superjahtama

Superjahte su danas opremljene vrhunskim teretanama i fitness kutovima koji omogućavaju zadržavanje forme i tijekom odmora Jahting je jedna posebna vrsta hedonizma i ljubavi prema …

Ovo je fotografija Azimut S8 Testovi

Azimut S8 na testu: Savršena sportska jahta

Zanimljiv iz više aspekata, Azimut S8 nudi odlične performanse, velike prostore za boravak na otvorenom i moderan dizajn vanjštine i unutrašnjosti, u skladu s novim …

Heritage hoteli Lopud 1483 Hoteli

Heritage hoteli na Jadranu: 5 palača uz more

Vodimo vas u neke od najljepših heritage hotela na Jadranu, koji pružaju kraljevski odmor i koji su savršena utočišta za opuštanje – u prirodnom okruženju …

Ovo je fotografija bazen Villa Nai 3.3 Hoteli

Villa Nai 3.3: Arhitektonski dragulj

Villa Nai 3.3 može se promatrati kao jedna rezidencija s osam soba ili kao butik hotel s osam soba i suiteva s pogledom na more, …

ovo je fotografija mjesta Rab Destinacije

Otok Rab: Carstvo smaragdnih uvala i pješčanih plaža

Premda ga okolni otoci nadmašuju u površini, otok Rab svoju veličinu vješto nadomješta brojnim smaragdnim uvalama, prebogatom kulturnom baštinom i geološkim diverzitetom te zanimljivim otočnim …

Ovo je fotografija fine dining restoran bowa Gastronomija

Fine dining na dalmatinski način: Bowa, LD i Pelegrini

Predstavljamo tri restorana u Dalmaciji za fine dining koji su popularni među nautičarim LD Restaurant – otok Korčula Chef Marko Gajski dobitnik je nagrade Gault …

Ovo je fotografija maleza modna kuća Moda

Upoznajte slow fashion boutique modne kuće Maleza

Snaga. Moć. Strast. Ženstvenost. Neustrašivost. Hrabrost. Sve su ovo karakteristike žena koja nose Maleza modele Maleza je boutique modna kuća osnovana u vrijeme početka pandemije …

Scroll to Top