Prvi crossover britanskog brodogradilišta najavljuje čitavu novu liniju modela koji predstavljaju odmak od klasične Sunseekerove logike, prema ležernijem krstarenju i užitku boravka na moru
Kada je Sunseeker 90 Ocean predstavljen prošle godine na sajmu u Cannesu, dočekan je s dosta pompe jer je riječ o modelu koji je britansko brodogradilište najavilo još 2020. godine, više od godinu dana prije same premijere.
Taj je model i prvi u liniji Ocean Club, Sunseekerovoj liniji crossover jahti koje odlikuju poludeplasmanski trupovi, snižena potrošnja te prostrana unutrašnjost, koja je s prostranim prozorima i širokim vratima napravljena da bude što više povezana s također što prostranijim vanjskim prostorima na palubama.
Linija Ocean Club pokazala se toliko uspješnom da ju je Sunseeker već odlučio proširiti s modelima Ocean 156, Ocean 182, te 42M Ocean i 50M Ocean.
Sunseeker 90 Ocean dizajn
Visoki trup s romboidnim prozorima kabina na trupu te otvor u bočnoj ogradi na glavnoj palubi, kako bi se osigurala bolja preglednost iz salona prema van, odlike su dizajna koje 90 Ocean uspješno koristi preuzimajući ih iz tradicije Sunseekera, ali ono po čemu je ovaj model upečatljiv je nadgrađe, čija je gotovo cijela bočna strana prekrivena prozorima, te široki pramac, koji ovaj model razlikuje od svih dosadašnjih Sunseekera već na prvi pogled.
Razlog za ovaj pramac je drukčiji dizajn trupa, koji je sada prilagođen za ležerno krstarenje. Tako 90 Ocean svoj najbolji domet od 1200 nautičkih milja postiže pri brzini od 12 čvorova, dok je predviđena maksimalna brzina 26 čvorova.
U standardnoj opremi Sunseeker 90 Ocean je opremljen prostranom krmenom platformom koju Sunseeker naziva ‘beach clubom’, a ona, među ostalim, služi kao platforma za gumenjak budući da se njezin desni dio spušta u more, a uz gumenjak tu je dovoljno mjesta da se smjesti i jet-ski.
Tu je i spremište na krmi, ispod jedinstvenih rasklopivih hidrauličnih vrata, koje je Sunseeker patentirao pod imenom X-TEND, koja, kada se potpuno rasklope, služe kao sunčalište na krmenom dijelu glavne palube ili klupa na krmenoj platformi. Sama krmena platforma lijepo je zaštićena visokim bočnim stranicama, a u desnoj od tih bočnih stranica je i sklopivi električni roštilj. Stubama na obje strane krme dolazi se do glavne palube.
Krmeni prostor ove palube pred ulazom u salon je potpuno natkriven flybridgeom, a ako se želite sunčati pored gostiju koji žele biti zaštićeni od sunca, tu su X-TEND vrata koja, kada se podignu, mogu biti ili sunčalište ili ležište. Budući da je 90 Ocean klasična jahta s glavnom palubom i flybridgeom, prostrani prostor ostavljen je na pramcu kao lounge.
Prostranost i funkcionalnost u fokusu
Široki bočni prolazi na glavnoj palubi naprijed vode na pramac, a za lakši prolaz posadi na desnoj strani su vrata koja vode iz kuhinje i s upravljačkog mjesta. Fokus pramčanog loungea je veliko sunčano ležište na centralnoj poziciji koje je okruženo dvjema sofama.
Kruna otvorenog prostora je flybridge koji je prema Sunseekeru za 25 posto veći od flybridgea na prijašnjim modelima slične veličine, a dizajniran je tako da su svi elementi na njemu, osim dvaju barova, ostavljeni na izbor vlasniku, koji se kod testiranog primjerka odlučio na pomične sofe na krmi te pomični stol sa stolicama za objedovanje.
Krov flybridgea dolazi s otvorivim središnjim dijelom, kako je već postalo standardno. Nakon prostranih vanjskih prostora spuštamo se na glavnu palubu u salon. Glavni ulaz su široka vrata koja se sklapaju u desnom kutu za maksimalnu širinu ulaza budući da je na lijevoj strani stubište koje vodi na flybridge. Prostor koji stubište zauzima u unutrašnjosti salona lukavo je iskorišten kao mjesto za LCD TV te kao ulaz u kabine za posadu iz unutrašnjosti.
Elegancija interijera
Izbor materijala u unutrašnjosti ostavljen je na izbor vlasniku, a testirani primjerak bio je uređen u kombinaciji elegantnog tamnog wenge drva i svijetlih parketa i tepiha na podu. Bitna stavka je mogućnost ugradnje kliznih vrata na bočnim staklenim stijenkama salona, čime ovaj prostrani prostor može postati gotovo poluotvoren.
U salonu vlasnik može birati između dvaju rasporeda, bilo sa stolom za objedovanje smještenim lijevo od sofe u dnevnom boravku, što otvara više mjesta za veću sofu, ili s manjom sofom, ali stolom smještenim odmah do same kuhinje.
Kuhinja koja odvaja dnevni dio salona od upravljačkog mjesta je isto ostavljena na izbor vlasniku te se vlasnik može odlučiti na potpuno otvorenu kuhinju ili kuhinju koju je moguće potpuno zatvoriti i tako je odvojiti od ostatka broda. Nasuprot kuhinje na desnoj strani je malena dnevna kupaonica i polukružne stube koje vode u glavni hodnik u trupu broda koji spaja dvije kabine za goste i vlasničku kabinu.
Upravljačko mjesto koje se nalazi iza kuhinje, kako bi bilo zaštićeno od svjetala iz salona, dolazi uz malenu L-sofu sa stolom kao prostorom za posadu tijekom plovidbe. Na samom upravljačkom mjestu svi instrumenti su od Simrada, s posebnim sučeljem za Sunseeker i integracijom s MAN-ovim motorima.
Pored upravljačkog mjesta je i prolaz u VIP kabinu u trupu, koja se može pohvaliti predivnim pogledom budući da prostrani prozori na bokovima pramca daju odličan pregled prema van, a prostrani krevet s uzglavljem prema pramcu smješten je prema naprijed. Ova kabina, kao i ostale kabine za goste, dolazi s vlastitom kupaonicom.
Jahta Sunseeker 90 Ocean najbrža je u svojoj kategoriji
Vlasnička kabina smještena je na sredini trupa kako bi maksimalno iskoristila širinu trupa od sedam metara i šesnaest centimetara te, kako je to uobičajeno, dolazi s prostranim, bočnim prozorima ispod kojih se na desnoj strani smjestila sofa, a na lijevoj radni stol s pogledom na more.
Novi 90 Ocean predstavlja odmak od klasične Sunseekerove logike po kojoj je svaka jahta morala biti i među najbržima u svojoj kategoriji. Ovaj crossover je dokaz zaokreta prema nešto ekonomičnijem krstarenju i sve prostranijim otvorenim prostorima i ugodnijim unutarnjim prostorima čineći tako samo krstarenje do željene uvale užitkom, kad nije važno koliko će vremena proteći.
Tekst Mlađan Marušić
Fotografije & video Sunseeker