Sundeck 550

by Yachts Croatia

Naveta za duga krstarenja

S novim modelom talijanski je brodograditelj uspješno objedinio upečatljiv dizajn, ugodnu unutrašnjost i odlične plovne karakteristike

Sundeck Yachts talijanski je proizvođač jahti koji se specijalizirao upravo u proizvodnji poludeplasmanskih jahti koje se još nazivaju i navetama. Njihov prvi model Sundeck 550 već neko vrijeme plijeni pozornost talijanskog nautičkog svijeta, a mi smo priliku za razgledavanje i testiranje jednog primjerka dobili na nautičkom sajmu u Cannesu. Već na prvi pogled ova 17,35 metara duga jahta svojim ozbiljnim dizajnom daje do znanja da je rađena za otvorena mora. Ukupan izgled mogao bi se opisati ‘moderno klasičan’ budući da oštre linije trupa, minimalistički jarbol za radar i antene te čvrsta, sjajna ograda od nehrđajućeg čelika pobuđuju klasičan izgled broda, dok prostrani prozori kabina na trupu i salona u nadgrađu ipak daju do znanja da je riječ o modernoj jahti. Krmena platforma predviđena je kao mjesto za tender budući da se hidraulički spušta u more, a tu je i ulaz u skipersku kabinu s dva kreveta i kupaonicom. Na desnoj strani trupa nalaze se stube koje vode na glavnu palubu, do krmenog prostora koji je potpuno natkriven stražnjim dijelom flybridgea, te se na njemu nalazi sofa sa sjedištem za troje-četvero ljudi te rasklopivi stol. Odatle vode i bočni prolazi do pramca koji su dovoljno široki da se dvije osobe mogu mimoići na njima, a moguć je i lagan prolaz s otvorenim bočnim vratima. Na pramcu se nalazi prostrano sunčalište, a sidreno vitlo na samom vrhu pramca skriveno je u unutrašnjost trupa u spremištu – mali detalj koji ukazuje na količinu uloženog truda pri dizajnu prvog modela ovog proizvođača.

Sundeck 550

Unutrašnjost je moderno uređena, a salon u nadgrađu malo je povišen u odnosnu na kuhinju

Na flybridge se ulazi s krmenog dijela glavne palube. Kod istog zavidna je količina prostora, pogotovo na stražnjem dijelu na kojemu je moguća ugradnja elemenata prema željama vlasnika. Prednji dio flybridgea rezerviran je za upravljačko mjesto i rasklopivi stol za objedovanje koji okružuje sofa, a koji se spuštanjem pretvara u sunčalište. Ukupan izgled eksterijera i ergonomija nemaju niti jednu grešku. U unutrašnjost se ulazi kroz prostrana vrata na krmi koja, za razliku od većine drugih jahti, nisu klizna, već se otvaraju prema van. U unutrašnjosti se nalazi kuhinja kod koje su svi kuhinjski elementi prekriveni drvenim plohama kada se ne koriste. Dnevni prostor salona u nadgrađu smješten je dvije stube iznad kuhinje. Ovaj prostor ujedinjuje stol za objedovanje s dnevnim boravkom, a centralno mjesto ovog prostora je prostrana sofa koja okružuje stol. Kao i na flybridgeu, i njemu se može površina udvostručiti rasklapanjem, a spuštanjem se zajedno sa sofom može prenamijeniti u prostrani ležaj za dvoje. Nasuprot stola je još jedan trosjed iznad kojega je mjesto za LCD televizor, a tu je i upravljačko mjesto. Samim upravljačkim mjestom dominiraju Raymarineovi touchscreen multifunkcijski displeji te klasično kormilo s ručicama gasa. Radi povišene pozicije i prostranih prozora, upravljačko mjesto i salon imaju odličnu preglednost u svim smjerovima, a pogotovo prema krmi, što je bitno prilikom uplovljavanja. Stube za ulazak u kabine vode u hodnik koji spaja sve tri kabine te u dnevni WC koji se nalazi s lijeve strane.

Sundeck 550

I u vlasničkoj i u VIP kabini je prostrani bračni krevet jednake veličine

VIP kabina, kako je i očekivano, nalazi se u pramcu te se može pohvaliti prostranim bračnim krevetom koji je iste veličine, kao i onaj u vlasničkoj kabini. Vlasnička kabina skriveni je dragulj ovog broda smještena duboko u trupu. Proteže se cijelom širinom trupa, te osim prostranog kreveta, ima i sofu na lijevoj strani uz prostrane trodijelne kvadrataste bočne prozore koji gotovo da idu do same površine mora. Tu je još i kabina za goste s dva pojedinačna kreveta te vlastitom kupaonicom. Ekonomičnost i dobre maritimne sposobnosti dvije su karakteristike koje ne nedostaju kod ove jahte. Test smo napravili u Cannesu rano ujutro, prije nego se raspuhao snažan sjeverozapadni vjetar. Već po izlasku dočekalo nas je more jačine 2-3, no Sundeck 550 pokazao je odlično držanje, posebno s valovima u pramac i pola pramca koje je uredno probijao. Čak i valovi u krmu nisu učinili plovidbu neugodnom, dok je Seakeeper, žiroskopski stabilizator, spriječio neugodno valjanje kad je brod bio zaustavljen s valovima u bok. S valovima u pramac potrošnja se pokazala više nego dobrom, s obzirom da smo u brodu opremljenom s dva FPT ENT N67 motora od po 570 konjskih snaga, pri samo tisuću okretaja, krstarili brzinom od šest čvorova s potrošnjom od 0,58 nautičkih milja po litri. Ipak, prava štednja počinje pri 1.200 okretaja kada smo bez problema postizali osam čvorova usprkos valovima i vjetru i tek nešto većom potrošnjom od 0,46 nautičkih milja po litri. Sundeck 550 glisira pri otprilike 14 čvorova i 2.200 okretaja, a maksimalna brzina koju smo postigli na testu bila je 23 čvora pri 2.900 okretaja. Bitno je naglasiti da su uvjeti na testu bili daleko od idealnih, zbog vjetra od dvadesetak čvorova i valova, a prema tvrdnjama proizvođača ova jahta inače postiže 26 čvorova pri maksimalnih 2.950 okretaja. Sundeck 550 postavio se u sam vrh ponude ovog tipa jahti te jedva čekamo nove modele ovog proizvođača, čiji je prvi model čista petica.

Tehnički podaci

Duljina: 17,35 m
Širina: 5 m
Spremnik za gorivo: 2.500 l
Spremnik za vodu: 900 l
Motori: 2 x FPT ENT N67 or CUMMINS (2 x 570 KS)
Pogon sustav: klasična osovina s propelerom
Najveća brzina: 26 čv.
Brzina krstarenja: 14 čv.
Graditelj: Sundeck Yachts
Designer: Maurizio Zuccheri (Zuccheri Yacht Design)
Zastupnik: Almissani d.o.o.

Ferretti 780
Tankoa 164 MY Vertige