Stoljeće stila

by Yachts Croatia

Simbol diskretnog britanskog šarma, zanatske izvrsnosti, udobnog putovanja i vrhunske ručne izrade

Walter Owen Bentley, ili W.O., kako je volio da ga se zove, odmalena je bio fasciniran strojevima. Iako je kao najmlađi od devetero djece potjecao iz dobrostojeće obitelji koja si je mogla priuštiti privatno obrazovanje, već je sa 16 godina napustio školu i odlučio se za naukovanje na željeznici. Petogodišnje putovanje završio je 1910. godine uz zaključak kako na željeznici neće imati dovoljno prostora za zadovoljavajuću karijeru. Krenuo je u svijet motociklističkih utrka, a 1912. pridružio se bratu Horaceu u prodaji automobila DFP. W.O. nije bio zadovoljan performansama Francuza, ali je shvatio kako su utrke najbolji marketing za prodaju automobila. Pametnim inženjerskim modifikacijama i korištenjem perolakog aluminija imao je uspjeha na utrkama, u glavi se počela rađati ideja o izradi vlastita automobila, ali planove je prekinuo Prvi svjetski rat. W.O. Bentley je pozvan u Ratno zrakoplovstvo gdje je kao dio tima stvorio jedan od tadašnjih najboljih lovačkih aviona – Sopwith Camel.

Bentley

U prve tri priče Iana Fleminga o Jamesu Bondu tajni je agent vozio Bentley

Zbog zasluga je dobio orden Britanskog kraljevstva i, još važnije za njega, honorar od 8000 funta. Taj je novac postao početni kapital s kojim je 1919. osnovan Bentley. W.O. je oko sebe okupio talentiran tim inženjera i dizajnera s jednim jedinim zadatkom: stvaranje brzog automobila, dobrog automobila, najboljeg u svojoj klasi. Iako se danas Bentley smatra luksuznim automobilom, W.O. je status izgradio na utrkama. Desetljeće nakon rata, od 1920. do 1930., bilo je za tvrtku poput dobrog noir-filma. Brzi automobili, playboy vozači i velikih pet pobjeda na legendarnim utrkama 24 sata Le Mansa od Bentleyja su stvorile kult. Priča o Bentley Boysima, društvu imućne gospode i trkaća koji su uvijek bili spremni za brzinu, šampanjac i žene, obišla je svijet. Ljubomoran je bio i slavni francuski konstruktor Ettore Bugatti koji je Bentley prozvao najbržim kamionom na svijetu. No, robusnost i izdržljivost na kojima je W.O. inzistirao donosila je pobjede. Iskustva s utrka Bentley je brzo implementirao u obične automobile koji su tijekom ludih dvadesetih i tridesetih bili simboli elegancije i prestiža, ali tvrtka nije bila profitabilna.

Bentley

Svaki Bentley prolazi tzv. ‘monsoon test’ koji uključuje tuširanje s 1820 litara vode

S nekoliko stotina tisuća funta Bentleyju je pomogao član originalnih Bentley Boysa Woolf Barnato, ali 1931. tvrtki nije bilo spasa. Velika depresija smanjila je potražnju za luksuzom, a veliki je rival Rolls Royce ugrabio priliku i kupio Bentley. W.O. je od vlasnika postao samo zaposlenik te je za nekoliko godina otišao iz kompanije. Iako je Bentley dobio potreban novac, izgubio je dušu. Postali su samo malo drugačiji Rolls Royce. Prelaskom u vlasništvo Volkswagena Bentley je počeo vraćati identitet. Danas imaju pet modela u ponudi i oko 10 tisuća prodanih primjeraka godišnje. Najprodavaniji je SUV Bentayga, što i ne čudi s obzirom na trendove koji trenutačno vladaju u automobilskom svijetu. Bentley je u svijetu luksuza zaslužio poseban status. Automobili diskretnog šarma, prepoznatljivog elegantnog stila, minuciozne posvećenosti detaljima, vrhunske izrade i nenadmašnog stila. Automobili za gospodu i trkače…

Fotografije Bentley

Univerzalni vojnik
Wraith Eagle VIII posvećen herojima iz 1919.