Stefano de Vivo

5 MINUTES READ

Posjet atelijeru

Mladi talijanski menadžer Stefano De Vivo uspješno nastavlja ono što je prije tri godine započeo u kompaniji Ferretti Group, preoblikujući brodogradilište iz Ancone u boutique graditelja s jasnim ciljem da zadrži vodeću poziciju u Italiji

Stefano de Vivo glavni je komercijalni direktor Grupe Ferretti, a jednaku funkciju obavlja i u brodogradilištu CRN, najvećem u sastavu grupe i posvećenom gradnji potpuno personaliziranih velikih jahta. Ovako opisuje svoj položaj: ‘U Grupi Ferretti glavni sam komercijalni direktor, zadužen za prodaju i marketing gotovo svih brendova grupe osim Itame i Mochi. Što se tiče CRN-a, tu sam glavni komercijalni direktor i član izvršnog odbora kuće. Iako mi je uloga jednaka, zadaci i potrebna umijeća posve su različiti. U CRN-u je ključno ojačati izravan odnos s kupcima i njihovim zastupnicima, te sačuvati privilegiranu komunikaciju sa svakim od njih kako bismo ostvarili najbolji zajednički pristup u stvaranju njima prilagođene jahte. Naravno, imam potporu iskusnih i poslu posvećenih ljudi koji su zaduženi za zasebna tržišta diljem svijeta.
Radite u industriji posve različitoj od proizvodnje manjih jahta?
Da, naravno! Kao što sam već objasnio, gradnja superjahta zahtijeva posve drugačiji pristup. Ne radi se samo o prodaji, nego o odnosu s klijentima koji je personaliziran – blisko surađujemo s njima; morate sjesti s tim ljudima, početi od oblika broda, uključiti dizajnere… razumjeti kako ćete njihove želje prevesti u novo plovilo. Svaki vlasnik jahte sagrađene u CRN-u duboko je povezan sa svojim brodom, a na nama je da tu strast pretvorimo u njegovo oblikovanje i gradnju, i da pomognemo klijentu da iznese svoju želju iz svojih misli, srca, nutrine, da pokušamo shvatiti što klijent doista želi.
Gdje vidite mjesto CRN-a u jahting industriji?
Možemo reći da je CRN danas među vodećim kompanijama u svijetu kad je riječ o gradnji superjahta. Ne hvalimo se sami, u tome se slaže većina relevantnih ‘igrača’ u sektoru. Lako je vidjeti da je naša kvaliteta bliska onoj nizozemskih brodogradilišta, ako nije i viša, dok smo svakako konkurentni cijenama. CRN se često spominje kao dokazana ikona talijanske izvrsnosti i tvorac jedinstvenih remek-djela. Stoga je naše brodogradilište sinonim za inovaciju, s tim što budući vlasnici mogu sudjelovati u razvoju broda, ugrađivati svoje želje bez ograničenja, izuzmemo li tehnička. Cilj nam je dati oblik snovima klijenta i to nije samo slogan: primjeri za ostvarene snove su Atlante, s dojmljivim linijama explorera, Yalla tekućih linija ili klasična jahta Saramour po nacrtu Francesca Paszkowskog. Dizajnirali smo Cloud 9 tako da usprkos velikim volumenima ne djeluje glomazno. Sve te jahte potpuno se međusobno razlikuju po dizajnu, kao i one koje su sada u gradnji. Da bismo u tome uspjeli, rekonstruirali smo pogone i drugačije organizirali proizvodnju, značajno ulažući u preoblikovanje nekih pogona.
Hoćete li graditi još veće jahte?
Mnogi pokušavaju graditi jahte od 100 metara i dulje, ali je jedna od naših temeljnih odluka da nećemo graditi jahte veće od 2.999 bruto tona. Te dimenzije su prijelomna točka, nakon toga se mijenjaju standardi, a već postoje kompanije specijalizirane za tu kategoriju jahta. Nije to naša specijalnost: izgubili bismo iz vida naše ključno opredjeljenje da gradimo custom superjahte zapremine između 450 i 3.000 tona. Trenutno predvodimo tržište u kategoriji između 50 i 80 metara, što odgovara zapremini od oko 2.300 tona. Pet remek-djela isporučenih u posljednjih pet godina konkretan su dokaz našeg temeljnog posla – a drugo je što ne znam ni za jedan atelijer koji proizvodi 6.000 odijela godišnje? Ograničili smo proizvodnju na 3.000 tona godišnje jer smo izračunali da naša proizvodnja može toliko podnijeti ako želimo služili klijentima, usrećiti ih i zadržati privlačnost naših proizvoda.
Kako se to odražava na politiku cijena?
Ne raspolažem preciznim brojkama, jer kada sam počinjao u ovoj djelatnosti, svi su govorili o duljinama, da bi oko 2008. odjednom počeli govoriti o širinama broda, a kasnije o broju paluba. Trenutno vrijednost izražavaju u bruto-registarskim tonama, što izražava zapreminu. Mnogo je lakše objasniti kupcima zašto je Cloud 9 sa svojih 2.250 tona skuplji od Yalle od samo 1.650 tona. Ali morate razumjeti da je to pojednostavljivanje, jer naše su jahte jedinstvene, s toliko osebujnih detalja – od interijera da specifičnih tehničkih zahtjeva – i sve se to odražava na posebnostima cjenika. Svaka jahta je remek-djelo zasebne vrijednosti.

Stefano De Vivo
Ostvarujući snove za svoje klijente, CRN gradi jahte u duljinama između 50 i 80 metara, u čemu De Vivo značajno pridonosi i svojim tehničkim znanjem

Što se tiče sljedećih nautičkih sajmova, kakvi su planovi CRN-a za Monaco Yacht Show?
Monaco Yacht Show je najznačajniji događaj u svijetu posvećen superjahtama duljim od 40 metara. Na ovogodišnjem sajmu CRN će izložiti 74 metra dugačku jahtu Cloud 9. Bit će to njezino prvo predstavljanje međunarodnoj javnosti. Nautička industrija, a osobito sektor superjahta, definitivno je osebujna tržišna niša, a Monaco Yacht Show predstavlja izvanrednu poslovnu priliku za našu kompaniju i za predstavljanje Cloud 9 i još nekih novih koncepata. Taj sajam je i sjajna prigoda za jačanje naših odnosa s kupcima, susret s njima i razgovore na samoj jahti. S ponosom ćemo nastupiti s Cloud 9 kojom CRN potvrđuje stručnost i sposobnost gradnje po posve novom dizajnu s ciljem ostvarivanja vizije klijenta. Ta je jahta krajnji izraz najsuvremenije tehnologije, najboljega što CRN može i naše kvalitete.
Posljednjih godina izrazito ste se angažirali u grupi Ferretti?
Od svibnja 2014. godine, kad sam počeo raditi u Ferrettiju, predstavili smo 27 novih modela, a još će ih devet izići iz pogona sljedeće godine. Kad sam došao u grupu, proizvodila su se 54 modela, ne računajući CRN – to brodogradilište pripada drugačijem svijetu – s tim što je prosječan vijek modela bio 6,3 godine. Sad težimo skraćenju na 4,2 godine. Nevjerojatno je to ako se sjetite modela poput Aquarive, koja je stara sedamnaest godina, a nikako je ne želimo mijenjati jer je apsolutno čarobna. Ali jedan od glavnih razloga uspješnosti Grupe Ferretti je predstavljanje novih ili osvježenih modela. To nam je potrebno da klijenti vjeruju u nas, da vide da smo sposobni za uzlet i ostanak u zraku, a ne pad, kao što je tvrtka posrnula tri puta u šest godina… To nam se više ne smije događati.
Koji od novih modela je vama poseban?
Sretan sam što sam član Odbora za strategiju proizvodnje, kojim rukovodi gospodin Ferrari, a koji osobno prati svaki model. Svakom novom modelu posvećeno je desetak sastanaka, a on donosi konačnu odluku o svakom modelu. Navetta 37 djelo je gospodina Ferrarija i moje, jer smo zajedno potpuno izmijenili koncept te jahte počevši od nule, preuzevši rizik iako je već bilo potrošeno nešto novca. Vjerovali smo da će njezin uspjeh najbolje opravdati ulaganje i vratiti nam miran san. Prodali smo pet primjeraka, pregovara se o gradnji šestog, za otprilike godinu i pol dana. Natjerali smo tehnički odjel da se napregne do krajnjih granica i uzvratili su fantastičnim rezultatima. Ta se jahta trenutno gradi u CRN-u.
Imate priliku raditi na zaista krasnom nizu proizvoda…
Sretan sam što radim u jedinstvenoj grupi kao što je Ferretti – ništa nije lako, ali pomaže kad imate tako sjajne brendove koji pogađaju svoje tržišne niše, postižu očekivani maksimum i uspijevaju zadovoljiti želje klijenata. U isti mah i delikatno je što nemamo posla samo s jednom vrstom kupaca, nego svaki brend – Riva, Pershing, Ferretti, CRN – ima svoju klijentelu. Neprocjenjiva je vrijednost pojedinačnog brodogradilišta, dok pripadnost grupaciji znači više financijske solidnosti za sve uključene.
Tko je tipičan kupac CRN-ove jahte i kako se odnosi prema njoj?
Vlasnici jahta s oznakom CRN su entuzijasti koji brod doživljavaju kao svoj dom. Prvi zahtjev što ga postavlja svaki od njih jest da jahta omogućuje njemu i njegovoj obitelji da iskuse nepoznate emocije i to sve u ugođaju koji odiše kvalitetom i raskoši. Naši klijenti pripadaju u kategoriju opisanu engleskim pojmom ultrauspješnih pojedinaca; najčešće su to poslovni ljudi koji djeluju posvuda po svijetu. Imaju 50 ili više godina, žive u svjetskim metropolama i slobodno putuju kamo god požele.

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Biograd Boat Show održava se u marini kornati Jahting

Biograd Boat Show: Najveći srednjoeuropski sajam na moru

Ovogodišnje, 24. izdanje sajma, održat će se od 26. do 30. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru u srednjoj i istočnoj Europi …

Jahting

SOS Yachting: Tim posvećen bezbrižnoj plovidbi

Usklađenost s PDV-om za komercijalne jahte koje posluju u EU-u može predstavljati značajnu regulatornu prepreku i pretvoriti čak i najugodnije iskustvo čartera u stresno. SOS …

Intervjui

Ludovit Cernak: Hrvatska je raj za jahting

Boutique resort LIOQA je rješenje bez komplikacija, novi standard u kojem se vlasnici tamošnjih vila ne moraju brinuti ni o čemu SITNO HOLDING Real Estate …

Intervjui

Darko Valentić: Brodovi za prave nautičare

Zagrebački nautički brend ime je dobio prema jednoj komiškoj legendi, a Terra Nauta 30 i 40 brodovi su namijenjeni ljudima koji vole dobar dizajn i …

Franz Schillinger Jahting

Franz Schillinger: Ispunjavanje snova

Austrijski poduzetnik za naš magazin govori o usponu brenda Sanlorenzo u regiji, poslovnoj filozofiji, Frauscherovim brodovima i Hrvatskoj kao ekskluzivnoj destinaciji Sanlorenzo Adria pokazuje znakove …

brodogradilište Adriatic42 crna gora Brodogradilišta

Adriatic42: Profesionalna razina usluga

Puštanje u promet najvećeg plutajućeg doka na Jadranu označava početak nove ere za brodogradilište Bijela, koje postaje remontni servis za superjahte. Novi projekt vode međunarodni …

Gastronomija

Michelin restorani u Hrvatskoj

Nagrađeni restorani nastoje na inovativan način prezentirati lokalnu namirnicu imajući na umu hrvatsku gastronomsku tradiciju Kada je 2017. godine, početkom veljače, na svom Twitter profilu …

Biograd Boat Show održava se u marini kornati Jahting

Biograd Boat Show: Najveći srednjoeuropski sajam na moru

Ovogodišnje, 24. izdanje sajma, održat će se od 26. do 30. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru u srednjoj i istočnoj Europi …

BMW X1 Automobili

Treća generacija novog BMW-a X1 u Hrvatskoj

U zagrebačkom BMW Tomić City Store na Roosveltovom trgu ekskluzivno je predstavljena treća generacija novog BMW-a X1 Robusna aura novog BMW-a X1, s motorom s …

Gastronomija

Međunarodnim festivalom Taste the Mediterranean počinje Mjesec gastronomije u Splitu

Jubilarnim 10. izdanjem najprestižnijeg domaćeg festivala mediteranske kuhinje, Taste the Mediterranean, u Splitu će započeti 1. Mjesec gastronomije Obilježit će ga čitav niz uzbudljivih događanja: …

Jahting

Brend Posillipo vraća se u grupu InRizzardi

Brend Posillipo vraća se u grupu InRizzardi, a ovom viješću završava ponovna akvizicija poznatog brenda i otvara novi ciklus koji će donijeti budući razvoj za …

Sport

IVICA KOSTELIĆ BLOG: Sezona potrganih spinakera

U novom blogu za Yachts Croatia, Ivica Kostelić piše o tri offshore regate u Klasi 40 koje su jedrene u Bretanji Class 40 flota s …

Scroll to Top