Lijep i koristan

by Yachts Croatia

Novi Solaris Power 48 Open redefinira tradicionalni američki lobster u Open izvedbi i vrlo je tehnički orijentiran brod, fokusiran na maritimne mogućnosti, funkcionalnost i sigurnost

Novi Solaris Power 48 Open osmislio je i izgradio novoformirani tim iz snova koji čine Norberto Ferretti, projektant Brunello Acampora i vlasnik brodogradilišta Solaris Giuseppe Giuliani. Nakon uspješnog prvog modela Solaris Power 55, modeli Solaris Power nastavljaju redefinirati koncept tradicionalnih američkih lobstera, te od ove jeseni uvode novi model Solaris 48 Open, koji će biti dostupan i u verzijama hard top i fly bridge. Prije nego što smo isplovili s novim Solaris Powerom 48, imali smo priliku postaviti nekoliko kratkih pitanja Norbertu Ferrettiju, koji je glavni ‘krivac’ za nastanak ovog modela. Zanimalo nas je po čemu je specifičan ovaj dnevni kruzer. ‘Ovo je jedan od zadnjih brodova koji sam napravio u svom životu’, kazao je Norberto Ferretti i nastavio: ‘Uglavnom su dva pravca kod izrade koncepta broda: brod za korištenje i brod za pokazivanje. Ja radim brodove za korištenje jer provodim puno vremena na moru. Za mene je najvažnije da na brodu sve dobro funkcionira i da je sve na pravom mjestu.’ Zahvalili smo gospodinu Ferrettiju, te smo ‘na prvu’ primijetili da brod izgleda fantastično.

Spoj tradicionalnog i modernog prava je formula za uspjeh ovog modela

Spoj tradicionalnog i modernog, uz dobru funkcionalnost, prava je formula za uspjeh ovog modela, a neki detalji su ipak podređeni izgledu. Da bi se sačuvao dizajn čistih ravnih linija, izostavljena je ograda na bočnim stranicama broda, tako da je prilaz pramčanom dijelu broda otežan, posebno kada je brod u plovidbi. Ostali detalji su izrađeni vrlo kvalitetno i promišljeno. Ovo ipak nije samo dnevni kruzer, kako bi se mogao steći dojam na prvi pogled. Plovilo nudi brojne značajke koje su jedinstvene u kategoriji dnevnih krstarenja, s izvanrednom razinom udobnosti i funkcionalnosti, kako izvana, tako i iznutra. Kao i 55, novi 48 Open vrlo je tehnički orijentiran, fokusiran na maritimne mogućnosti, funkcionalnost i sigurnost. Pogonski sustav posljednje generacije savršeno je integriran u oblik trupa kako do sada nikad nije učinjeno u ovom segmentu. Ovakav koncept omogućuje dulje krstarenje i kod nepovoljnih vremenskih uvjeta sa sigurnošću i proširenim dometom. Osim toga, plovilo se može pohvaliti brojnim značajkama koje je teško kombinirati u jednom plovilu: sposoban je učinkovito krstariti pri malim brzinama u režimu deplasmanskih plovila, kao i glisirati brzinom od 33 milje na sat. Ovo su neke od prednosti koje možemo izdvojiti: vrlo sigurno plovi i u nepovoljnim vremenskim uvjetima, ima nisku potrošnju goriva, dakle veći domet, smanjenu emisiju CO2, povećanu upravljivost zahvaljujući svojim upravljačkim elementima, nisku razinu buke i nula vibracija te veliku stabilnost i na sidrištu. Ono što nam se nije svidjelo tijekom testa jest prskanje mora preko palube. U dva navrata smo prešli preko valova koje su napravili drugi brodovi u vožnji ispred Cannesa te su kapljice mora uspjele preletjeti preko palube do nas u kokpit – ovaj Open je ipak otvoren.

Brod nudi brojne značajke koje su jedinstvene u kategoriji dnevnih krstarenja, s izvanrednom razinom udobnosti i funkcionalnosti

Također, nismo uspjeli postići tvorničku deklariranu brzinu od 35 čvorova, nego dva čvora manje, vjerojatno zbog velikog broja ukrcanih ljudi na brodu. Ostale plovne karakteristike su upravo onakve kako su i deklarirane. Brod solidno leži na moru i osjećaj pri upravljanju je izvrstan. Dva motora Volvo Penta D6 od 600 KS odlično obavljaju svoj zadatak, a dobra upravljivost i u malim skučenim prostorima marina može se pripisati IPS sustavu upravljanja. Krstareći u prosjeku 20 milja na sat, domet je oko 300 milja. Kada smo završili s onim za nas najvažnijim dijelom testa u plovidbi, na red je došla i funkcionalnost kada je brod u mirovanju na sidru ili u marini. Na glavnoj palubi, počevši od pramca, nalazi se prostor za sunčanje sa zasjenjenim naslonom za glavu. Glavna upravljačka stanica racionalno je opremljena instrumentima, upravljačkom palicom IPS sustava za upravljanje i kompletnom nadzornom pločom, plus dva zaslona osjetljiva na dodir koji se mogu konfigurirati u skladu s potrebama vlasnika. U nastavku prema krmi smještena je jedinica za kuhanje na kojoj se nalazi nosač u obliku slova T izrađen od ugljičnih vlakana i izvrsno služi kao zaštita od sunca. U kokpitu su dvije klupice za sjedenje, okrenute jedna prema drugoj, sa stolom u središtu, savršenim za jelo ili aperitive. Na samoj krmi je platforma s tušem i pokretna pasarela. Tu je i prostrana garaža za pohranu tendera, bokobrana i igračaka za vodu. Što se tiče rasporeda unutrašnjosti, na raspolaganju su dvije različite mogućnosti, a obje imaju glavnu spavaću sobu s punom stajaćom visinom koja je opremljena s dva ormara i kozmetičkim prostorom. Tijekom dana, kabina je vrlo svijetla zahvaljujući svojim otvorima koji se mogu otvoriti, dok noću LED-diodna rasvjeta stvara opuštajuću atmosferu. U prvoj verziji postoji još jedna kabina s dva odvojena kreveta, otvorima za vrata i kupaonicom, dok je u drugoj verziji gostinski prostor opremljen kao udoban dnevni boravak.

Tehnički podaci

Duljina: 14,35 m
Širina: 4,87 m
Gaz: 0,75 m
Spremnik za gorivo: 1500 l
Spremnik za vodu: 430 l
Motori: 2 x Volvo Penta D6 IPS 600/650
Najveća brzina: 30/35 čvorova
Brzina krstarenja: 23/26 čvorova
Zastupnik: Merk & Merk

Tekst Mario Jelavić
Fotografije Solaris Power

 

 

International Charter Expo u Beču
Dekonstrukcija ikone