Sirena 88 duga gotovo 27 metara, jedinstveni je brod namijenjen dugim krstarenjima koji pruža pravi komfor od pet zvjezdica, a beskompromisna luksuzna rješenja i mnogobrojni dizajnerski detalji jamče udobnost prave vile na moru kojoj savršeno stoji krilatica – Go further
U 2020. godinu brodogradilište Sirena ušlo je na najbolji mogući način, jer ni dva mjeseca nakon premijere u Cannesu prodali su čak pet Sirena 88, njihova najvećeg i dosad najluksuznijeg modela i nasljednika Sirene 64.
Sirena 88 dizajn
Zapravo i ne čudi uspjeh s obzirom na količinu luksuza kojim je najveća Sirena 88 opremljena i činjenice da privlačne i iznimno moderne linije eksterijera, ali i pomorski dizajn, potpisuje veliki German Frers. Da nije stvoren samo lijep brod, pokazuje korištenje hibridne karbonske laminacije uz vakuumsku infuziju ne samo trupa, nego i superstrukture i palube, pa je smanjen otpor koji rezultira minimalnom potrošnjom goriva pri svim režimima plovidbe i većim dosegom.
Ukrcaj na brod evocira ulazak u kakvu raskošnu palaču, čiji vanjski gabariti odišu prostranošću, a niske siluete izdignute i prema naprijed pomaknute kormilarnice i gornje palube, u kombinaciji s okomitim pramcem i ostakljenim linijama bokova, čine ovu najveću Sirenu impresivnom u svakom pogledu.
Već na krmi pažnju privlači predivan stol od tikovine oko kojega je ‘omotana’ sofa dovoljna za komotan smještaj desetak pa i više ljudi. Ispod velike tlocrtne površine krme nalazi se preko četiri metra širok ‘beach club’, koji se može prenamijeniti u spremište za sea bob ili ostaviti kao potpuno otvorena krma s uronjivom krmenom platformom za ‘lansiranje’ tendera i drugih vodenih igračaka.
Dizajneri studija Cor D. Rover oplemenili su unutrašnjost s mnogo drvenih detalja u kombinaciji s prošivenom bijelom kožom i detaljima od poliranog čelika, pa se ta tema provlači kroz cijeli interijer i daje jedan ujednačen i smiren stil kompletne Sirene 88.
Da se u brodogradilištu nije štedjelo ni na najsitnijim detaljima, pokazuje blagovaonički stol oko kojega je atmosfera Michelinova restorana, od regala s neobičnom staklenom slikom do umjetničke instalacije u obliku svjetlećih ‘grana’, koja podiže osjećaj luksuza za još jednu skalu
Iza fenomenalne završne obrade krije se i tipična brodska funkcionalnost pa dva kabineta, osim što diskretno dijele salon na lounge i blagovaonički dio, skrivaju i brojne pretince te vinski hladnjak. Dvije velike sofe s dvije sjedeće garniture smještene su uz bokove ispod staklenih stijenki, što predstavlja pravo mjesto za punopravno odmaranje jer s krmenom palubom čine prošireni dio za dnevni boravak i zabave.
Da se u brodogradilištu nije štedjelo ni na najsitnijim detaljima, pokazuje blagovaonički stol oko kojega je atmosfera Michelinova restorana, od regala s neobičnom staklenom slikom do umjetničke instalacije u obliku svjetlećih ‘grana’, koja podiže osjećaj luksuza za još jednu skalu.
S lijeve strane blagovaonice prolaz je do kuhinje koja bi mogla biti i veća s obzirom na veličinu broda, no u drugim verzijama i to se može promijeniti. S desne strane prolaz je prema pramcu i glavnoj atrakciji broda – vlasničkoj kabini.
Upravo taj prolaz glavna je žila kucavica broda jer, osim što ste na prolazu pramac – krma, tu su prolazi za gotovo svaki kutak jahte. Ukupno su na raspolaganju četiri kabine, od kojih su dvije VIP, i to jedna smještena po sredini trupa, dok je druga u pramcu.
Impresivna vlasnička kabina
U vlasničkoj kabini veliki je bračni krevet omeđen staklenim stijenkama od vrha do stropa, a puna širina trupa iskorištena je u potpunosti. Uz sve to staklene stijenke transformiraju se u staklene balkone, tako da možemo doista govoriti o beskompromisnom luksuzu.
Obilje svjetla dopire u kabinu zahvaljujući kupaonici s tuš-kadom i toaletom čiji je strop u potpunosti ostakljen, a koji je od sobe odvojen kliznim vratima. Kroz kupaonicu prolaze stube koje vode na pramac s ‘infinity’ bazenom, doduše skromnih dimenzija, no bazen je ipak bazen. S pramca je prolaz do gornje palube omogućen samo s desne strane, a pogled sa zapovjednog mjesta i ugođaj na fly bridgeu su fenomenalni.
Položaj skipera za kormilom pruža izvrsnu preglednost, a s dodirom na dva Simradova (18 inča) zaslona mogu se kontrolirati sustavi cijelog broda. Osjećaj lakoće upravljanja jahtom od gotovo 27 metara pružaju joystick, trimovi i potisnici, dok snaga plovidbe dolazi od dva MAN-ova V12 motora s 1550 KS, koji su nadohvat ruke putem klasičnih ‘manica’. Sirena 88 se na moru ponaša kako i izgleda, moćno i stabilno, a kako je riječ o ‘trawleru’, nagle promjene smjera ni ne zanimaju vlasnike ove klase namijenjene ekspedicijama, već je udobnost pri krstarenjima na duge staze u prvom planu.
Sirena 88 ima doseg od preko 1600 milja
Pa iako se na nekih 1000 okretaja Sirena 88 kreće djelić manje od desetak čvorova, brzina je manje važna kad se radi o oko 1660 Nm dosega, od čega će ostati tek trećina (461 Nm) plovite li brzinom od 16 čvorova s potrošnjom od 345 l/h. Top brzinu od 23,3 čvora nismo dosegnuli jer je pri prvim manevrima jednog kolege novinara, i to prvog na redu za testiranje, došlo do blokade kormila u krajnjem položaju, nakon čega nitko više nije imao priliku testirati.
Ono što smo na testu osjetili bili su bočni valovi koje smo prethodno sami stvorili, a koji su se zbog visine nadgrađa itekako osjetili na brodu. Stoga je s ovako teškim i visokim trupom najbolje ploviti u smjeru ravno i u režimu umjereno.
Dio šarma, možemo reći, i ekskluziviteta leži u činjenici da vlasnik može svoj primjerak u potpunosti izmijeniti, stoga teško da ćete na moru sresti dva ista primjerka, no zato je izvana Sirena 88 jedinstvena jahta namijenjena dugim krstarenjima zbog kojih joj savršeno stoji krilatica – ‘Go further’.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije Sirena / Jeff Brown
Video Sirena Yachts