Odavno nismo imali priliku testirati novo Sea Ray plovilo. Također, odavno nismo vidjeli brod koji ima toliko korisnih detalja na relativno maloj duljini trupa. Novi Sea Ray je u punom smislu riječi veliki brod u malom. On ima baš sve što treba četveročlanoj obitelji za dulji boravak na moru, dok je istodobno idealan za luksuzne dnevne izlete
Sea Ray 320 dizajn
Ono što ćete odmah primijetiti čim ugledate Sea Ray 320 je pramac u kojem se smjestio dodatan kokpit s tri udobna sjedišta okrenuta prema naprijed. Trik je u tome što pramcu možete pristupiti samo s lijeve strane, a s desne strane je odmah iza vjetrobranskog stakla kormilarsko sjedište, koje se na taj način izmaklo od središta broda i otvorilo prostor za prolaz na pramac i silazak u kabinu.
Treba kazati kako Sea Ray 320 ima moderni, četvrtasti oblik pramca koji mu omogućava veću iskoristivost tog prostora koji je za romantične trenutke osvijetljen i LED svjetlima. Bočni prolazi imaju dovoljno pozicija za objesiti bokobrane, a prolaskom kroz vratašca na vjetrobranskom staklu dolazi se u kokpit. Tu ćete naići na dvostruka sjedišta, kako za kormilara, tako i za suputnika, pa možemo zamisliti kako se cijela obitelj tu smješta i otkriva nove horizonte.
Kormilarsko mjesto opremljeno je i s dva ekrana Simrad od 12 inča, preko kojih kontrolirate sve brodske sustave, a dodatni joystick za pristajanje s dva Mercury Verado motora od 350 KS pretvara ovaj brod u igračku. Odličan trik je u tome što se naslon sjedišta s lijeve strane može okrenuti prema kokpitu, tvoreći velik prostor za sjedenje, u čijem je centru trokutasti stol od tikovine. Preko puta se nalazi potpuno opremljena kuhinja na otvorenom.
I stol se može spustiti i pretvoriti krmeni dio u sunčalište, dok je posebno zanimljiva krmena klupa koja se zakretanjem naslona također orijentira ili prema kokpitu ili prema krmi, što je posebno praktično kada ste na kupanju. Ovaj mali ‘transformer’ ima i veliko spremište ispod kokpita kojem se prilazi podizanjem poda pomoću električno pokretanih amortizera, a taj dio je i tehnička zona.
Također, ispod svake klupe u kokpitu nalaze se dodatna spremišta. Šlag na kraju eksterijera je na krmenoj platformi, koja zahvaljujući razmaknutom položaju izvanbrodskih motora ima neuobičajeno puno prostora za plovilo ove veličine, a platforma je pokrivena tikovinom koja je ugodna i oku i bosim nogama.
Višenamjenski životni prostori
Unutrašnjost plovila također je zanimljiva: u pramcu se nalazi sjedište u obliku slova V koje se (pogađate) pretvara u veliki ležaj, a u krmi se nalaze dva ležaja koja se uz pomoć umetka također mogu spojiti u široki krevet za dvoje. S lijeve strane se nalaze dodatna mikrovalna pećica i frižider, a s desne kupaonica.
Dodatan dojam na testiranom plovilu ostavila je i sva sila dodatne opreme koja je na njega ugrađena, uključujući pramčanu zaštitu od sunca, pramčani propeler, klimu i generator, ali i solare kao garanciju za ugodne duge plovidbe. Mi smo, nažalost, plovili kratko, ali slatko. Po sunčanom mirnom vremenu isplovili smo iz splitske luke i lako smo osjetili snagu 700 konjskih snaga na krmi.
Uz potrošnju od četiri do pet litara po milji, ovisno o režimu plovidbe, lako smo krstarili brzinama između 20 i 30 čvorova, te smo došli preko zavidnih 40 čvorova maksimalne brzine. U krstarenju ćete sigurno ploviti sporije, ali ako zatreba, možete stisnuti ručice gasa i požuriti kada treba. Kao ‘točka na i’ našeg testa bilo je pristajanje koje je pomoć joysticka sveo na razinu zabave. Koja i jest glavni adut ovog modela.
Fotografije Sea Ray