Sanlorenzo Adria: Osnovana nova tvrtka za našu regiju

by Yachts Croatia

Povijest talijanske kompanije započela je prije malo više od šezdeset godina, kada su 1958. Gianfranco Cecchi i Giuliano Pecchia otvorili prvo brodogradilište u blizini Firence

Nakon dugo vremena talijansko brodogradilište Sanlorenzo ponovno ima zastupnika u našoj regiji. Novootvorena tvrtka Sanlorenzo Adria zastupa to brodogradilište na tržištima Hrvatske, Slovenije, Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Mađarske, Albanije, Slovačke i Češke. Nova tvrtka tek se treba dokazati u poslu i samo će vrijeme pokazati koliko će u tome biti uspješni. Međutim, u ostvarivanju dobrih rezultata zasigurno će im pomoći njihovi principali, jer se Sanlorenzo danas nalazi u neviđenoj ekspanziji. Izlaskom na milansku burzu u rujnu ove godine pokazali su koliko ozbiljno promišljaju o budućnosti tvrtke, na čijem čelu je Massimo Perotti, talijanski biznismen koji je upravo dobio prestižnu nagradu Entrepreneur of the Year Award od strane ugledne kuće Ernst & Young. Povijest brodogradilišta počela je prije malo više od šezdeset godina, kada su 1958. Gianfranco Cecchi i Giuliano Pecchia otvorili prvo brodogradilište u blizini Firence. Godine 1972. vlasništvo je preuzeo Giovanni Jannetti, da bi 2005. novi vlasnik postao Perotti, s dva desetljeća iskustva rada u nautičkoj industriji. Zahvaljujući njegovu menadžmentu, tvrtka je doživjela strelovit uspon, od prihoda od 40 milijuna eura 2004. dosegnuli su rezultat od 327 milijuna eura 2018. godine. Taj smjer se ove godine nije promijenio – s premijerama koje su nautički svijet ostavile bez daha. Kao prvo i možda najmanje bitno za ovu priču spomenuli bismo kako su na nedavno održanom sajmu u Monaku predstavili svoju najveću jahtu do sada, 64-metarsku ljepoticu pod nazivom Attila. Samo nekoliko tjedana ranije u Cannesu je zablistala prinova iz njihove poludeplasmanske linije SD 96, da bi tamo neočekivano predstavili i novi model iz Blue Game linije od 78 stopa koji sasvim ‘izvrće’ ideju plovila za odmor i stvara potpuno novu nišu jahti kod kojih ‘bujanje’ kabina nije imperativ. Istodobno SD 96 predstavlja nove ideje iz uređenja luksuznih vila primijenjenih u jahtama u suradnji sa španjolskom dizajnericom Patricijom Urquiolom. Javna je tajna da ćemo uskoro vidjeti i Sanlorenzo dvotrupce, a mi bismo se vratili samo godinu dana u prošlost, kada je Sanlorenzo predstavio drugi iz svoje SX linije, koju sada čine jahte pod nazivom SX 76 i SX 88 te su stilski i konceptno najbolje primljene linije novih plovila na tržištu. I da to ne bi bilo dovoljno, pobrinuo se studio Zuccon dizajnom prve svjetske asimetrične jahte koja redefinira Sanlorenzo stil modelom SL 102.

Ta linija je inače zaštitni znak plovila Sanlorenzo i možemo kazati da, u najmanju ruku, nije lako mijenjati klasike, a što je Zuccon majstorski izveo. Ako niste, probajte pogledati tu jahtu koja, osim originalnog koncepta, predstavlja i izložbu stila i majstorstva talijanskih brodograditelja, kao pravo malo umjetničko djelo. Ukupno se modeli koje danas proizvodi ovo brodogradilište dijele u tri skupine – oni s oznakom SL pripadaju jahtama koje glisiraju, oznaka SD rezervirana je za poludeplasmanska plovila, a SX za ‘crossover’ jahte. Tu je još i Superyachts sektor brodogradilišta koji se bavi proizvodnjom velikih jahti s metalnom konstrukcijom, te Blue Game plovila koja su Sanlorenzu, kako je kazao sadašnji vlasnik, ‘kompatibilna duhom’. Zahvaljujući odličnim rezultatima, Sanlorenzo danas zauzima vodeću poziciju po duljini isporučenih jahta duljih od trideset metara u svijetu. Sanlorenzo je danas neodvojiv od modernog dizajna, a zbog svog artističkog pristupa je inače jako povezan s modernom umjetnošću. Primjerice, mogli ste ih donedavno sresti na Biennalu u Veneciji, a od 2018. Sanlorenzo je sklopio partnerstvo s organizacijom Art Basel, vodećom organizacijom koja promiče modernu umjetnost s izložbama u Hong Kongu, Miamiju i Baselu. Njihov art direktor Piero Lissoni je, primjerice, zajedno s autodivom BMW predstavio svoju umjetničku interpretaciju nazvanu ‘The Ark’ na nedavno održanom sajmu u Genovi. Istodobno, kao brodogradilište redovito sudjeluju i na milanskim izložbama dizajna. Takvu širinu nije lako pratiti i svakako predstavlja izazov za menadžment ove kompanije, koja i dalje raste. Međutim, Sanlorenzo se s izazovima kroz posljednje godine očito odlično nosi i uspješno raste u svim segmentima poslovanja. Mi im želimo da i u našem djeliću svijeta oplemene jahting ponudu, na zadovoljstvo svih ljubitelja specifičnog stila koji Sanlorenzo predstavlja. Nova tvrtka plod je suradnje dvaju ‘kompatibilnih’ ljudi u nautičkom biznisu, broker jahti Stephan Kohl udružio je znanje s tvrtkom Master Yachting koju predstavlja Franz Schillinger, kao CEO nove kompanije. Dvojac vrsnih poznavatelja nautike poznaje se dugi niz godina te su ovim potezom objedinili iskustvo koje u prodaji plovila ima Master Yachting s ekspertizom o velikim jahtama koje ima Stephan Kohl. Master Yachting je u Hrvatskoj poznat kao zastupnik za plovila Frauscher i Aquila, s težnjom da poslovanje proširi prodajom jahti iznad 24 metra duljine, za što je Sanlorenzo upravo idealan izbor. Sanlorenzo Adria ima glavni ured u Zagrebu, a u planu je otvaranje ureda u Splitu i Crnoj Gori. Ono što je zajedničko obama stručnjacima koji pokreću novu kompaniju je nedvojbena strast prema plovidbi i jahtama, za što smo sigurni da će se pozitivno odraziti na njihovo poslovanje.

Sanlorenzo

Dvojac vrsnih poznavatelja nautike Franz Schillinger i Stephan Kohl

Tekst Darko Šupuk Fotografije i video Sanlorenzo

Boot 2020.: Svjetske premijere i procvat explorera
Novi broj u prodaji