Riva Iseo na testu: Bella Machina



5 min
00:00:54
00:00:54

Kad se spoje bezvremenska elegancija kuće Riva, vrhunska kvaliteta izrade talijanskih ‘kalafata’, moć grupacije Ferretti da stvori igračku bez premca i spektar mogućnosti moderne informatičke tehnologije, dobije se – Riva Iseo, savršen gliser koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim!

S duljinom od 27 stopa Riva Iseo najmanji je model ove legendarne talijanske kuće koji je ime dobio po jezeru Iseo gdje se mladi stolar Pietro Riva prvi put proslavio 1842. godine, popravljajući čamce koje je opustošila oluja.

Priča o Rivi je priča o Dolceviti

Ovo je fotografija Rivin čamac
Riva Iseo je nešto puno više od broda u kojem dobivate i najljepšu priču u povijesti jahtinga

Pietro je potom otvorio vlastito brodogradilište za trajekte, teretne čamce i ribarske brodove. Posao se generacijama prenosio s oca na sina. Dvadesetih godina 20. stoljeća Serafino Riva počeo je graditi motorne čamce, a do Drugog svjetskog rata Riva je postavila brojne brzinske rekorde i osvojila mnoge trofeje na utrkama glisera koje su u to doba uživale veliku popularnost. Pedesetih godina 20. stoljeća, pod upravom vizionara Carla Rive, brodovi Riva postali su oličenje elegancije, izrade i stila.

Koristeći samo najfinije materijale koje su sastavili najvještiji i najiskusniji majstori, Carlo Riva gradio je čamce za kraljeve i kraljice, sportaše, filmske zvijezde i bogate ljude, a na valu ‘Dolcevite‘ stvoren je najprepoznatljiviji nautički brend na svijetu. Riva je postala sinonim za luksuz, a ne za jahte.

Riva Iseo nosi šarm starih vremena

Ovo je fotografija talijanske Rive u plovidbi
Rivu Iseo može pokretati benzinski ili dizelski Volvo Penta motor

Danas je Riva dio Ferretti grupacije, a u njezinoj su ponudi brodovi od 8 do 50 metara duljine. S jedne strane, tu je ponos brodogradilišta superjahta Riva 50 Metri, flybridge jahte kao što su Riva 110 Dolcevita i Riva 100 Corsaro, sportfly jahte poput Rive 88 Folgore, Rive 76 Perseo i Rive 66 Ribelle, a s druge strane tu su i manji modeli koji nose šarm starih vremena poput Rive Dolcerive, Rive Rivamare ili Rive Rivale, a u tu kategoriju spada i Riva Iseo koju smo imali na testu.

Kao što samo ime Iseo sugerira, radi se o brodiću idealnom za vožnju mirnim alpskim jezerima, ali i dnevne plovidbe morem, te valjanom da posluži kao elegantni tender za mega-jahte. U svoj početni model brodogradilište je uložilo velik trud, iako se to na prvi pogled ne vidi; ali ova ljupka mala ‘barka’ obiluje zanimljivostima i tehnološkim inovacijama.

Ovo je fotografija Riva Iseo glisera
Riva Iseo može poslužiti kao tender za veće jahte ili brod za dnevne izlete

Riva Iseo je ploveći Rolls Royce

Na prvi se pogled da zamijetiti da pripada brodograditeljskoj obitelji koja je svojim dizajnom postala nezaobilazan dio povijesti nautičke industrije. Besprijekorno elegantna u svojim proporcijama, obogaćena detaljima od mahagonija i fine kože, Riva Iseo sigurno će biti atraktivna i ljubiteljima lijepih i skupocjenih artikala, kao što kažu u brodogradilištu, ona je ‘must have’ proizvod.

Riva je oduvijek bila statusni simbol; sljedeći bezvremensku eleganciju prethodnika i Iseo će postati predmet želja ljubitelja lijepih stvari, ali i moderne tehnologije u spoju s vrhunskim plovilom

Rasporedom tipičnog ‘day cruisera’ ne odudara od standarda industrije, ali završnom obradom pomiče te standarde korak dalje, u kategoriju plovila svojstvenih obitelji Riva. Svi dijelovi od mahagonija zaštićeni su s dvadeset(!) nanosa bezbojnog laka, od čega se deset nanosi ručno, a deset prska – kada dotaknete površinu tog drva, jasno vam je da ste ‘u srazu’ s plovećim Rolls Royceom.

Za kožne elemente zadužena je kuća Poltrona Frau, koja već godinama surađuje s grupom Ferretti, a stakloplastično korito niskog profila i tamne boje ‘točka je na i’ dizajnerskog sklada. Motor se nalazi u krmenom dijelu, pokrov kojeg čini malo sunčalište.

Ljupka barka za jezera i more

Ovo je fotografija Rivinog broda

Ovo je fotografija broda talijanske Rive
Riviu Iseo je najlakše opisati kao profinjeni morski kabriolet

Rasklopivi krović, poput onoga na cestovnim kabrioletima, smjestio se između sunčališta i kokpita, njime se upravlja električno-hidrauličkim sustavom, a potpuno je vodonepropustan. Kokpit nudi udobno sjedalo u krmenom dijelu, opremljeno stolićima na rasklapanje poput onih u privatnim avionima, a dva dvostruka sjedala nalaze se u prednjem dijelu brodice. Na prvi bi se pogled reklo da je to sve.

Velike stvari lako se vide u detaljima kojih na novoj Rivi ne manjka, a u njima ćete uz pomoć automobilske prikolice moći uživati gdje god poželite

Međutim, AYT, inženjerski odjel grupe Ferretti, pobrinuo se da Riva Iseo nema samo tradicionalna obilježja. Prva bitna karakteristika tog modela je što je predviđen za prijevoz prikolicom, tako da ga možete koristiti i na alpskim jezerima, i morskim odredištima poput Azurne obale ili Jadrana.

drveni rivin gliser
Mnogobrojni detalji na Rivi Iseo homagge su slavnim modelima iz prošlosti

Također, mnoga od tih područja uvela su restrikcije što se tiče emisije štetnih plinova, pa je od početka projektiranja predviđeno da se Iseo može pokretati i hibridnim pogonom, u tzv. ZEM inačici (Zero Emission Mode), što je bitno za plovidbu alpskim jezerima.

Riva Iseo u plovidbi

Kako je Iseo opremljen jednim motorom s krmenim pogonom (Z noga), s udvojenim vijcima, lako odgovara na ručicu gasa, a za maksimalno sigurnu upravljivost u lukama može se opremiti i laganim pramčanim potisnikom, što može biti značajno i ako se ova brodica koristi kao pomoćno plovilo za megajahte, kada je udobnost manevra bitna za goste.

Brzinom od 36 do 40 čvorova, ovisno o snazi motora, Riva Iseo se pretvara u pravu morsku igračku. Od tehnoloških novosti najimpresivnija je kompatibilnost tog modela s Appleovim iPad uređajima, a kako to Rivi i priliči, vaš/njezin iPad ima i lijepo mahagonijsko kućište.

Cijeli navigacijski i zabavno-elektronički dio moguće je kontrolirati pomoću iPada, tako da na tom uređaju možete čitati nautičke karte i poziciju na GPS-u, jednako kao i listati dnevne novine i puštati svoju omiljenu glazbu.

Spajajući tako modernu tehnologiju i bezvremensku eleganciju dizajna, Riva Iseo u potpunosti je ispunila naša očekivanja, te vjerujemo i mnogih ljubitelja navalne estetike i ‘hand made’ nautike.

Riva Iseo tehnički podaci
Duljina: 8,24 m
Širina: 2,50 m
Gaz: 0,96 m
Istisnina: 2.940 kg
Spremnik za gorivo: 330 l
Maksimalna brzina: 40 čv.
Brzina krstarenja: 35 čv.
Graditelj: Riva
Zastupnik: Mennyacht

Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Riva

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above