Rio Yachts Colorado 44 na testu: Elegancija plovidbe
- March 17, 2017
Jednostavne i skladne linije, uz prostran kokpit i mogućnost uređenja unutrašnjosti prema željama klijenata, te dobre performanse karakteristike su koje Rio Yachts Colorado 44 odvajaju od ostalih
Za svoj 55. rođendan prošlog je ljeta talijansko brodogradilište Rio Yachts predstavilo novi model Colorado 44. Ime Colorado nosili su modeli ovog brodograditelja šezdesetih godina prošlog stoljeća, kada je Rio Yachts izrađivao već legendarne glisere od mahagonija s Rolls-Royce motorima. Današnji Colorado, za razliku od svog prethodnika, ima 44 stope i evolucija je dizajna modela Rio 42 Air. Novi je Colorado krstaš sa zatvorenim kokpitom koji je na ovom modelu najuočljivija karakteristika. Veliki bočni prozori kokpita, hard top i elegantan izgled trupa stvaraju skladnu cjelinu, pogotovo uz srebrnu boju donjeg dijela trupa kombiniranu s klasičnom bijelom palubom te bijelom kabinom kokpita, uz nekoliko elemenata u crnoj koji ostavljaju upečatljiv dojam. Pri ulasku primjećujemo prostranu krmenu platformu koja služi kao vanjsko mjesto za tender te se hidraulički podiže i spušta u more. Jednu stubu više i ulazimo u kokpit s ukupnom površinom od osam metara četvornih na svom vanjskom i unutrašnjem dijelu.
Na vanjskom dijelu je sofa u obliku slova L s trokutastim stolom na koji se postavljanjem jastuka može dobiti krmeno sunčalište. Ako vam je previše sunca, na kraju čvrstog krova kokpita nalazi se teleskopska tenda kojom se može natkriti čitav vanjski dio kokpita. Bočni prolazi prema pramcu su pristojno široki, uz visoku ogradu kakva se i očekuje u ovoj klasi. Kroz četverodijelna zatamnjena klizna vrata ulazimo u natkriveni dio koji spaja funkcionalnost klasičnog i prostranog salona, u kojem se objeduje i boravi dok je vrijeme loše, i kokpita, u kojem se uživa u pogledu i plovidbi. Najinovativnija odlika ovog prostora je rasklopivi stol koji je u svom sklopljenom obliku veličine klasičnog stolića za kavu, no kada se raširi, uz njega mogu bez problema objedovati četiri osobe smještene na pripadajućoj bočnoj sofi ili više njih uz dodatne stolice. Nasuprot stola je kuhinja, vješto skrivena u bočnom elementu. Podizanjem gornje stranice otkriva se keramička ploča za kuhanje i veliki sudoper, a ispod i hladnjak. Tu je i mjesto za LCD televizor koji se podiže ili skriva u istom elementu pritiskom na dugme. Sjedeći u natkrivenom kokpitu, primjetno je da sa svih mjesta imamo pogled od 360 stupnjeva. Jednostavne i ravne linije ničim nam ne ometaju pogled i ukazuju na skladno uređenje, a otvaranjem velikog pomičnog krova kokpita i svih pomičnih stražnjih stranica, zbog strujanja zraka lako je zaboraviti da je ovo krstaš s natkrivenim kokpitom.
Upravljačko mjesto je klasično postavljeno na desnoj strani kokpita, uz odličnu preglednost u svim smjerovima. Od instrumenata na ploči, analogni su jedino brojači okretaja motora i pokazivač goriva, dok se sve ostalo može iščitati s Raymarineova multifunkcijskog displeja s touch screenom. Odmah pored upravljačkog mjesta je ulaz u unutrašnjost koji vodi do salona. U testiranom primjerku, u salonu se nalazila samo sofa te veliki hladnjak skriven iza vrata od bijelog drva. Za vlasnike kojima ovakav salon nije dovoljan, Rio Yachts je spreman ponuditi klasičan salon sa stolom za objedovanje s ili bez unutrašnje kuhinje na mjestu kabine za goste s krevetima na kat. U pramcu se smjestila VIP kabina sa stojećom visinom stropa do prostranog bračnog kreveta. Ova kabina svoju kupaonicu dijeli s kabinom za goste. Vlasnička kabina se nalazi na sredini trupa broda u čijoj se unutrašnjosti, osim povećeg bračnog kreveta, nalazi i jedna sofa, a treba istaknuti i veliki broj spremišta za odjeću i ladice razmještene po cijeloj kabini. Kako i priliči vlasničkoj kabini, veliki pravokutni prozori osiguravaju dobru osvijetljenost bez narušavanja elegantne vanjske linije broda budući da su smješteni unutar stilizirane crne linije na trupu.
Kupaonica vlasničke kabine prilično je prostrana te posjeduje odvojenu tuš-kabinu. Prilikom testa na moru, primjerak opremljen s dva Cummins QSB 6.7 l šestcilindarska dizelska motora od po 480 konjskih snaga oduševio nas je fleksibilnom ekonomičnom brzinom. Naime, najbolju potrošnju od 5,2 litre po nautičkoj milji dobili smo pri brzini od 23 čvora na 2.500 okretaja, te pri brzini od 28 čvorova na 2.800 okretaja čime bismo prema putnom računalu ostvarili domet od 220 nautičkih milja (s preostalih 20% rezerve). Maksimalna brzina je 32 do 33 čvora pri 3.200 okretaja, a i pri takvoj brzini potrošnja je porasla na tek šest litara po milji. Krstaš mediteranskog duha velikog kokpita s hard topom, prostrane platforme na krmi, sportskog izgleda i dobrih performansi svakako predstavlja novi korak u dizajnu krstaša s natkrivenim kokpitom u veličini do 45 stopa, što potvrđuje i njegova nominacija za europski motorni brod 2017. godine.
TEHNIČKI PODACI
Duljina: 14,11 m
Širina: 4,00 m
Istisnina: 12.500 kg
Spremnik za gorivo: 1.400 l
Spremnik za vodu: 330 l
Motori: 2 x Cummins QSB 6.7
Najveća brzina: 35 čvorova
Brzina krstarenja: 28 čvorova
Dizajner: Marino Alfani
Graditelj: Rio Yachts (Italija)
Zastupnik: Almissani