Rand Escape 30 na testu: Mala jahta velikih namjera

4 MINUTES READ
00:00:47

Vanjske linije modela Rand Escape 30, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom dizajnu, koji nije agresivan, ali je sportski

Nakon predstavljanja prvih uspješnih brodova od 18 do 30 stopa, i to s električnim motorima, tvrtka Rand Boats, sa sjedištem u Danskoj, otvorila je pogone za proizvodnju i nadomak Splita, s jasnom namjerom da u suradnji sa splitskim stručnjakom za malu brodogradnju Davorom Paićem, splitski pogon postane glavni proizvodni centar grupacije.

Rand Escape 30 prepoznatljivi je Skandinavac

Rand Escape 30 prvi je i dosad najveći njihov (u pripremi je Archipelago 31) odgovor na sve veću potražnju za otvorenim dnevnim kruzerima, koja ne jenjava već nekoliko godina.

Ovo je fotografija Rand Escape 30 u plovidbi
Rand Escape 30 moguće je opremiti, benzinskim, dizelskim i električnim motorima

Od samog početka ova tvrtka je okrenuta ekološki osviještenoj klijenteli, pa uz električne motore, prilikom proizvodnje brodova, nastoji koristiti ekološki prihvatljive komponente i tu leži njihova komparativna prednost, ali i budućnost nautike u koju je vlasnik kompanije Carl Rand duboko zagledan. Escape 30 već u nazivu daje naslutiti obrise filozofije ovog 10-metarskog dnevnog kruzera.

Idealan brod za par ili manju obitelj

Premda je registriran za 12 osoba pa može služiti i za transfere, Rand Escape 30 zapravo je idealan za par ili manju obitelj i vikend-đitu ili, ako ćete baš doslovno, za bijeg od svakodnevice. Vanjske linije ovog modela, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom i prepoznatljivom skandinavskom dizajnu, koji nije agresivan, ali je sportski.

Ovo je fotografija kokpita Randa Escape 30
Escape 30 nudi moderan raspored, a u kokpitu ima mjesta za 12 osoba

Opremljen svim potrebitim, poput spremišta i hladnjaka ispod skiperske klupe, malenog sudopera koji nekako strši na kraju klupe i fiksnim stolom za konzumaciju jela, ovaj brod će vlasnici najviše koristiti za jednodnevnu zabavu i kupanje. Prijatelji, zalogaji, piće i pravac prva uvala, plaža ili osamljeni otočić.

Guštanje u ljetnim radostima

Po konceptu ovo je klasičan walkaround (moguća ugradnja izvanbrodskih motora), no prema pramcu treba prijeći dvije skale (prema krmi samo jednu) i nalazite se u pramčanoj zoni namijenjenoj sunčanju i guštanju u ljetnim radostima.

Klupa smještena u skiperskoj konzoli najbolje je mjesto za uživanje u brzini, a s dvije klupice sa strane tvori ugodnu zonu koja se može natkriti biminijem uz pomoć šipki, isto kao i na krmi. Pomicanjem naslona, kako na sjedištima, tako i na sun decku, otvaraju se razne mogućnosti socijalne interakcije i položaja za izležavanje.

Skiperska pozicija pomaknuta je desno od ulaza u kabinu, ima odličnu preglednost, dok se staklena stijenka spaja na tvrdi krov i pruža odličnu zaštitu od vjetra, sunca pa i kiše.

Rand nudi Escape 30 u nekoliko boja trupa, a unutrašnjost je moguće u potpunosti prilagoditi vašim potrebama

Dva Raymarine zaslona osjetljiva na dodir pružaju sve potrebne informacije o elektronici i sustavima na brodu, a sve komande su na dohvat ruke, pa se brodom opušteno upravlja s klupe koja je, unatoč bazičnom izgledu, jako udobna. Komunikacija s ostalim dijelovima broda iz skiperske pozicije je odlična, pa ako ste sami na brodu, lako se dobacite do pramca i krme prilikom vezivanja za obalu.

Pročitajte: Frauscher 1212 Ghost na testu: Odvažan i lijep

Pročitajte: De Antonio 42 Open na testu: Luksuzan open mediteranskog šarma

Pročitajte: Sacs Rebel 40 na testu: Uglađen izgled i buntovan duh

Prolazi su relativno uski, kao i ulazak u kabinu, što je i za očekivati na trupu ove duljine jer je svaki centimetar iskorišten i pruža dojam kompaktnosti. Naglašeno visoki bokovi tu su da ‘napumpaju’ vizualni dojam većeg broda, a nešto više osobe mogu se komotno nalaktiti na bandu. Oprema u unutrašnjosti je pomalo spartanska, te ćete morati sve stvari koje vam trebaju staviti u svega tri ladice.

U kabini se nalazi bračni krevet za dvije osobe, kao i praktičan i minimalistički WC

No, ako je riječ o kupaćem kostimu i ručnicima, i više od toga vam ne treba. Tuš-kabina s WC-om je na trupu ove veličine dosta komotna, a svjetlo, osim kroz strop kupaonice, prolazi i s pramca kroz malu staklenu stijenku u dnu konzole.

Kakav je Rand Escape 30 u plovidbi?

Rand Escape 30 osjetljiv je na raspored težine, no trup s izrazitim V-pramcem, koji je izdignut iz mora pri glisiranju, odlično ide i na valove, te je stabilan u svim režimima, a pramac se ne uzdiže toliko da biste izgubili preglednost, pa se trimanje koristi malo, za dobivanje dodatnih čvorova. Na testiranom Escapeu s benzinskim Mercruiser 6.2 (350 KS), ubrzanja su linearna i s 3900 okretaja postigli smo 31 čvor i premda smo dosegnuli 40 čvorova, upravo je 30-ak čvorova optimalna brzina kako za plovidbu, tako i za potrošnju.

Puni gas s osmijehom na licu. Rand Escape 30 idealan je partner za vikend plovidbu

Zbog potrebe snimanja nismo ga štedjeli, okretalo se, ubrzavalo i sjeklo valove, pa prilikom naglih promjena smjera timun treba objeručke držati. Vožnja s Escapeom 30 ne samo da je ugodna, već je i zabavna.

Okolnosti radnog tjedna za većinu ljudi i vlasnika brodova su svugdje slične, što znači uglavnom vikend-plovidbe, i u taj se scenarij otvoreni kruzer poput Randa Escape 30 savršeno uklapa.

Rand Escape 30 tehnički podaci

Duljina: 9,95 m
Širina: 2,89 m
Istisnina: 3 t
Gaz: 0,53 m
Spremnik za gorivo: 512 l
Motor: Mercruiser 6.2 350 KS
Raspon snage: 105 – 460 kW
Kapacitet baterije: 47 – 234 kwh
Proizvođač: Rand Boats
Zastupnik: Yacht Centar Baotić

Tekst Filip Bubalo
Fotografije & video Rand Boats

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Cranchi E26 Rider u plovidbi Testovi

Cranchi E26 Rider na testu: Talijanski žigolo

Klasične gliserske linije i prekrasna tamnoplava boja s efektom, koju je Christian Grande savršeno spario s tamno crvenim kožnim tapecirungom, čine Cranchi E26 Rider modernim …

Saxdor 320 gto gliser Testovi

Saxdor 320 GTO na testu: Brzina je vrlina

Saxdor 320 GTO zamišljen je da vaš boravak na moru učini dinamičnim i udobnim, vanjski izgled s ‘naopakim’ pramcem i niskom siluetom prati trendove, a …

axopar 45 xc cross cabin Jahting

Axopar 45 XC Cross Cabin: Najuzbudljiviji model dosad

Novi model Axopara, Axopar 45 XC Cross Cabin, impresionirati će i najizbirljivije ljubitelje plovidbe, bez obzira na njihovu viziju savršenog dana na moru Axopar, koji …

Azimut Verve 42 u plovidbi Jahting

Novi odvažni weekender Azimut Verve 42

Nakon uspješnog modela Verve 47, Azimut je predstavio Verve 42, novi model odvažnog dizajna u ekstra kompaktnoj verziji Ovaj model predstavlja začetak novog segmenta weekend, …

motorna jahta Pardo GT52 u plovidbi Jahting

Pardo GT52: Funkiconalnost i udobnost plovidbe

Cantiere del Pardo predstavio je potpuno novi model Pardo GT52 koji se svojim performansama smjestio između modela Walkaround i Endurance Zamišljena za klijente koji žele …

Solaris Power 40 Open vanjske linije Jahting

Revolucionarni Solaris Power 40 Open

Osim već poznatih plovnih vještina tipičnih za cijeli asortiman Solarisa, inovativni 40 Open nudi najduže vanjske linije u svojoj kategoriji, s najvećim prostorom za život …

Hoteli

Prijeko Palace: Dodir renesanse

U srcu grada Dubrovnika, hotel Prijeko Palace i restoran Stara Loza savršeno skladno spajaju prošlost i sadašnjost Ako tražite nezaboravno i drukčije mjesto za odmor …

Cranchi E26 Rider u plovidbi Testovi

Cranchi E26 Rider na testu: Talijanski žigolo

Klasične gliserske linije i prekrasna tamnoplava boja s efektom, koju je Christian Grande savršeno spario s tamno crvenim kožnim tapecirungom, čine Cranchi E26 Rider modernim …

nikki beach montenegro pogled iz hotelske sobe Putovanja

Nikki Beach: Nova destinacija za jahtaše

Doživite ljetnu idilu kompleksa Nikki Beach Montenegro uz nezaboravan spoj zabave, uživanja i gastro–avanture Nikki Beach Montenegro, dio svjetskog lanca luksuznih odmarališta, je restoran i …

Gastronomija

Touch Wine: Dodir vrhunskog vina

Hrvatski brend na jedinstvenom vinskom mikrolokalitetu u svijetu, na kojem je, prema legendi, i grčki bog vina Dioniz imao najbolje vinograde i podrume Svjesni smo …

brodogradilište Adriatic42 crna gora Brodogradilišta

Adriatic42: Profesionalna razina usluga

Puštanje u promet najvećeg plutajućeg doka na Jadranu označava početak nove ere za brodogradilište Bijela, koje postaje remontni servis za superjahte. Novi projekt vode međunarodni …

Gastronomija

Vinarija Bastiàn: Uronite u istarski užitak

Istra je poznata regija vrhunske enogastronomije, a njezin zapadni dio posljednjih je godina postao mjesto radnje nekih od najuzbudljivijih vinskih priča. Na padinama podno Buja, …

Scroll to Top