Princess 82 Motor Yacht na testu: Respektabilne performanse



5 min

Predstavljena prije tri godine, motorna jahta Princess 82 predstavlja dopunu game između modela Princess 75 i Princess 88, a priliku za testiranje još jedne lijepe ‘princeze’ iskoristili smo u trogirskom akvatoriju

Iako je Princess 82 zamišljen kao model koji će popuniti prazninu između modela Princess 75 i Princess 88, po dizajnu i rasporedu ipak je bliži Princess 88, a mi smo se još jednom uvjerili u sposobnost brodogradilišta Princess da stvori unutarnji volumen koji svojim izgledom nadilazi mjere koje se daju iščitati iz specifikacije. Kada pobliže pogledate interijer, vidjet ćete da se ne radi o potpuno novom konceptu, već o kombinaciji dobro promišljenog prostornog uređenja, naprednih konstruktivnih elemenata te pažljivog odabira namještaja. Velike staklene površine salona tome još više doprinose, tako da imate dojam da ste na puno većem brodu nego što je njegova stvarna veličina. Pomična staklena stijenka iz prostranog kokpita vodi u salon. Salon ima klasičan raspored na koji smo već navikli kod Princess jahti ovih dimenzija. Obično prvi dio salona bude sastavljen od dvije garniture za sjedenje od kojih je jedna velika oblika slova U, dok je druga preko puta u obliku dvosjeda. Među njima se nalazi niski stol. Model koji smo mi testirali ima nešto drugačiji raspored garnitura za sjedenje. Tako je, za razliku od standardnog U oblika garniture, na ovom modelu sjedeća garnitura pravokutnog oblika kojem su dodane dvije fotelje, prema želji vlasnika. Za razliku od klasičnog dvosjeda koji se nalazi nasuprot veće garniture za sjedenje, na testiranom modelu je smješten nešto veći trosjed. Iza njega, u bočnoj stijenci, nalazi se smart TV koji se daljinskim upravljačem podiže i spušta. U nastavku se nalazi stol za kojim se ugodno može smjestiti osam osoba. Nasuprot njemu je niska dugačka komoda u koju je moguće smjestiti sav pribor potreban za objedovanje.

Princess 82
Veliki bočni prozori propuštaju veliku količinu dnevnog svjetla i nude gotovo neomeđen pogled

Cijeli prostor salona okružen je velikim staklenim površinama koje mu daju osjećaj još veće prostranosti i omogućuju vizualnu povezanost s okolišem. Ukrasni pregradni zid dijeli salon od kuhinje, tako da je blizina kuhinje i stola za objedovanje smanjena na minimum i uvelike olakšava služenje jela. Kuhinja je svojom veličinom i opremom optimizirana za ovu veličinu broda, funkcionalna i veoma praktično složena. Također je povezana s vanjskim dijelom broda kroz zasebna vrata. U nastavku prema pramcu smještena je još jedna garnitura za sjedenje te upravljačko mjesto opremljeno svim navigacijskim instrumentima, kontrolama motora i stubama koje vode u potpalubni dio gdje su kabine. U potpalublju opet imamo klasičan raspored s četiri gostinske kabine. U samom pramcu je VIP kabina, bočno su smještene dvije kabine od kojih je jedna s duplim ležajem, a druga s bračnim, te centralno smještena vlasnička kabina koja je, razumljivo, i najveća. Vlasnička kabina je opremljena najluksuznije i obiluje prostorom. Velike staklene stijenke na boku broda vizualno integriraju unutrašnji i vanjski dio, tako da je boravak u kabini ugodan i osjeća se izravna povezanost s morem. Osjećaj ekskluzivnosti također prati i stil kupaonice: dva umivaonika te veliki prostor tuš-kabine. I ostale su tri kabine opremljene zasebnim sanitarnim čvorovima. Na krmi ispod prostora kokpita nalazi se kabina za posadu s duplim ležajem i vlastitim sanitarnim čvorom. Oprema i materijali u kabinama, kao i na cijelom brodu, izrađeni su od visoko kvalitetnih komponenti i odgovaraju kategoriji broda. Princess 82 i 88 prati skoro identičan raspored, dok je kombinacijom svjetlijih boja interijera i manjim kozmetičkim zahvatima dobiven dojam da je Princess 82 ‘rame uz rame’ s Princess 88. Općenito gledajući, cijela linija proizvoda Princess u ovoj kategoriji najviše ovisi o potrebi kupca za većim ili manjim brodom.

Princess 82
Vlasnička kabina na ovoj jahti je prostrana, smještena u punoj širini po sredini potpalublja

Eksterijer Princess 82 je gotovo pa identičan kao i kod Princess 88. Gornji most ima potpuno isti raspored, koji se sastoji od garnitura za sjedenje, upravljačkog mjesta, bara, sunčališta i jacuzzija, koji, kada se natkrije, postaje veliki ležaj. Upravljanje s gornjeg mosta je pregledno osim u slučaju vožnje unatrag, kada se uplovljava krmom u marinu, što je normalno za veličinu broda. Tada se koriste kamere postavljene na krmi, a brod je inače opremljen daljinskim komandama, pa je moguće njime upravljati i s krme. Razlika između ove dvije ‘princeze’ što se tiče eksterijera je u nešto većoj prostornosti kod 88 i male razlike u dizajnu pramčanog dijela, gdje je smješten ležaj za sunčanje i prostrana klupa za sjedenje. Razlike postaju izraženije kod maritimnih sposobnosti. Linije trupa su doživjele manje izmjene zbog povećanja volumena interijera kod 82. Unatoč tome brzine su i dalje na strani manjeg modela, što je i razumljivo zbog manje težine te odabira motora. Tako su u ponudi tri opcije pogonskih dizelskih motora: Twin Caterpillar C32 A (2 x 1.622 mph), Twin MTU 10V 2000 M94 (2 x 1.624 mph) i Twin Caterpillar C32 A (2 x 1.723 mph). Nas je iznova oduševila lakoća upravljanja, velika okretnost i brzina. Prilikom vožnje, Princess 82 ostavlja dojam da upravljate puno manjim brodom, a zadržavate sve prednosti koje donosi veći brod. Maksimalna brzina koju postiže doseže i više od 30 čvorova, ovisno o uključivanju ili isključivanju stabilizatora i uvjeta na moru. Za ovu veličinu broda to su respektabilne performanse. Konstrukcija trupa omogućava ugodnu plovidbu i kod izraženo valovitog mora. Uključivanjem stabilizatora taj osjećaj je još više izražen.

Princess 82
Eksterijer Princess 82 je gotovo identičan kao i kod Princess 88

Ono što posebno može zanimati potencijalne kupce je potrošnja goriva, koja ovisi o tome je li brod opremljen stabilizatorima. Tako motor CAT C32 1.723 mhp s uključenim stabilizatorima pri brzini od 22 čvora na sat troši 436 litara, dok isti motor s isključenim stabilizatorima (ili model kojem nisu ugrađeni stabilizatori) troši 359 litara. Maksimalnu brzinu smo postigli na 2.350 okretaja, i to od 31 čvora uz potrošnju od 679 litara po motoru s uključenim stabilizatorima. Kod isključenih stabilizatora pri maksimalnom dodavanju gasa postigli smo 2.360 okretaja i brzinu od 34 čvora i potrošnju od 665 litara. Pri manjim brzinama stabilizatori ne stvaraju toliki otpor kao pri maksimalnim, ali se cijena plaća udobnošću vožnje. Na kraju možemo zaključiti da Princess 82 pruža jako puno u odnosu na veličinu i performanse i da je uspješno popunila prazninu između modela 75 i 88.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 25,22 m
Širina: 5,74 m
Gaz: 1,75 m
Istisnina: 50,7 t
Motori: 2 x 1.622 KS Caterpillar C32 ACERT diesel inboards
Maksimalna brzina: 33 čvora
Spremnik za gorivo: 6.442 l
Spremnik za vodu: 1.386 l
Graditelj: Princess Yachts
Zastupnik: Princess Yachts Adriatic

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above