Predstavljena prije tri godine, motorna jahta Princess 82 predstavlja dopunu game izmeฤu modela Princess 75 i Princess 88, a priliku za testiranje joลก jedne lijepe โprincezeโ iskoristili smo u trogirskom akvatoriju
Iako je Princess 82 zamiลกljen kao model koji ฤe popuniti prazninu izmeฤu modela Princess 75 i Princess 88, po dizajnu i rasporedu ipak je bliลพi Princess 88, a mi smo se joลก jednom uvjerili u sposobnost brodogradiliลกta Princess da stvori unutarnji volumen koji svojim izgledom nadilazi mjere koje se daju iลกฤitati iz specifikacije. Kada pobliลพe pogledate interijer, vidjet ฤete da se ne radi o potpuno novom konceptu, veฤ o kombinaciji dobro promiลกljenog prostornog ureฤenja, naprednih konstruktivnih elemenata te paลพljivog odabira namjeลกtaja. Velike staklene povrลกine salona tome joลก viลกe doprinose, tako da imate dojam da ste na puno veฤem brodu nego ลกto je njegova stvarna veliฤina. Pomiฤna staklena stijenka iz prostranog kokpita vodi u salon. Salon ima klasiฤan raspored na koji smo veฤ navikli kod Princess jahti ovih dimenzija. Obiฤno prvi dio salona bude sastavljen od dvije garniture za sjedenje od kojih je jedna velika oblika slova U, dok je druga preko puta u obliku dvosjeda. Meฤu njima se nalazi niski stol. Model koji smo mi testirali ima neลกto drugaฤiji raspored garnitura za sjedenje. Tako je, za razliku od standardnog U oblika garniture, na ovom modelu sjedeฤa garnitura pravokutnog oblika kojem su dodane dvije fotelje, prema ลพelji vlasnika. Za razliku od klasiฤnog dvosjeda koji se nalazi nasuprot veฤe garniture za sjedenje, na testiranom modelu je smjeลกten neลกto veฤi trosjed. Iza njega, u boฤnoj stijenci, nalazi se smart TV koji se daljinskim upravljaฤem podiลพe i spuลกta. U nastavku se nalazi stol za kojim se ugodno moลพe smjestiti osam osoba. Nasuprot njemu je niska dugaฤka komoda u koju je moguฤe smjestiti sav pribor potreban za objedovanje.

Cijeli prostor salona okruลพen je velikim staklenim povrลกinama koje mu daju osjeฤaj joลก veฤe prostranosti i omoguฤuju vizualnu povezanost s okoliลกem. Ukrasni pregradni zid dijeli salon od kuhinje, tako da je blizina kuhinje i stola za objedovanje smanjena na minimum i uvelike olakลกava sluลพenje jela. Kuhinja je svojom veliฤinom i opremom optimizirana za ovu veliฤinu broda, funkcionalna i veoma praktiฤno sloลพena. Takoฤer je povezana s vanjskim dijelom broda kroz zasebna vrata. U nastavku prema pramcu smjeลกtena je joลก jedna garnitura za sjedenje te upravljaฤko mjesto opremljeno svim navigacijskim instrumentima, kontrolama motora i stubama koje vode u potpalubni dio gdje su kabine. U potpalublju opet imamo klasiฤan raspored s ฤetiri gostinske kabine. U samom pramcu je VIP kabina, boฤno su smjeลกtene dvije kabine od kojih je jedna s duplim leลพajem, a druga s braฤnim, te centralno smjeลกtena vlasniฤka kabina koja je, razumljivo, i najveฤa. Vlasniฤka kabina je opremljena najluksuznije i obiluje prostorom. Velike staklene stijenke na boku broda vizualno integriraju unutraลกnji i vanjski dio, tako da je boravak u kabini ugodan i osjeฤa se izravna povezanost s morem. Osjeฤaj ekskluzivnosti takoฤer prati i stil kupaonice: dva umivaonika te veliki prostor tuลก-kabine. I ostale su tri kabine opremljene zasebnim sanitarnim ฤvorovima. Na krmi ispod prostora kokpita nalazi se kabina za posadu s duplim leลพajem i vlastitim sanitarnim ฤvorom. Oprema i materijali u kabinama, kao i na cijelom brodu, izraฤeni su od visoko kvalitetnih komponenti i odgovaraju kategoriji broda. Princess 82 i 88 prati skoro identiฤan raspored, dok je kombinacijom svjetlijih boja interijera i manjim kozmetiฤkim zahvatima dobiven dojam da je Princess 82 โrame uz rameโ s Princess 88. Opฤenito gledajuฤi, cijela linija proizvoda Princess u ovoj kategoriji najviลกe ovisi o potrebi kupca za veฤim ili manjim brodom.

Eksterijer Princess 82 je gotovo pa identiฤan kao i kod Princess 88. Gornji most ima potpuno isti raspored, koji se sastoji od garnitura za sjedenje, upravljaฤkog mjesta, bara, sunฤaliลกta i jacuzzija, koji, kada se natkrije, postaje veliki leลพaj. Upravljanje s gornjeg mosta je pregledno osim u sluฤaju voลพnje unatrag, kada se uplovljava krmom u marinu, ลกto je normalno za veliฤinu broda. Tada se koriste kamere postavljene na krmi, a brod je inaฤe opremljen daljinskim komandama, pa je moguฤe njime upravljati i s krme. Razlika izmeฤu ove dvije โprincezeโ ลกto se tiฤe eksterijera je u neลกto veฤoj prostornosti kod 88 i male razlike u dizajnu pramฤanog dijela, gdje je smjeลกten leลพaj za sunฤanje i prostrana klupa za sjedenje. Razlike postaju izraลพenije kod maritimnih sposobnosti. Linije trupa su doลพivjele manje izmjene zbog poveฤanja volumena interijera kod 82. Unatoฤ tome brzine su i dalje na strani manjeg modela, ลกto je i razumljivo zbog manje teลพine te odabira motora. Tako su u ponudi tri opcije pogonskih dizelskih motora: Twin Caterpillar C32 A (2 x 1.622 mph), Twin MTU 10V 2000 M94 (2 x 1.624 mph) i Twin Caterpillar C32 A (2 x 1.723 mph). Nas je iznova oduลกevila lakoฤa upravljanja, velika okretnost i brzina. Prilikom voลพnje, Princess 82 ostavlja dojam da upravljate puno manjim brodom, a zadrลพavate sve prednosti koje donosi veฤi brod. Maksimalna brzina koju postiลพe doseลพe i viลกe od 30 ฤvorova, ovisno o ukljuฤivanju ili iskljuฤivanju stabilizatora i uvjeta na moru. Za ovu veliฤinu broda to su respektabilne performanse. Konstrukcija trupa omoguฤava ugodnu plovidbu i kod izraลพeno valovitog mora. Ukljuฤivanjem stabilizatora taj osjeฤaj je joลก viลกe izraลพen.

Ono ลกto posebno moลพe zanimati potencijalne kupce je potroลกnja goriva, koja ovisi o tome je li brod opremljen stabilizatorima. Tako motor CAT C32 1.723 mhp s ukljuฤenim stabilizatorima pri brzini od 22 ฤvora na sat troลกi 436 litara, dok isti motor s iskljuฤenim stabilizatorima (ili model kojem nisu ugraฤeni stabilizatori) troลกi 359 litara. Maksimalnu brzinu smo postigli na 2.350 okretaja, i to od 31 ฤvora uz potroลกnju od 679 litara po motoru s ukljuฤenim stabilizatorima. Kod iskljuฤenih stabilizatora pri maksimalnom dodavanju gasa postigli smo 2.360 okretaja i brzinu od 34 ฤvora i potroลกnju od 665 litara. Pri manjim brzinama stabilizatori ne stvaraju toliki otpor kao pri maksimalnim, ali se cijena plaฤa udobnoลกฤu voลพnje. Na kraju moลพemo zakljuฤiti da Princess 82 pruลพa jako puno u odnosu na veliฤinu i performanse i da je uspjeลกno popunila prazninu izmeฤu modela 75 i 88.