Od savršeno mirne plovidbe na 30 čvorova, do profinjeno uređene i raskošno opremljene unutrašnjosti, Princess 43 je najbolji mali fly bridge na tržištu s tehničkim osobinama i kvalitetom superjahte
Odat ću vam tajnu: Princess 43 se lažno predstavlja. Iako je sa svoje 43 stope izravna nasljednica modela Princess 42, i iako u imenu nosi navodnu duljinu, u specifikacijama otkriva prave dimenzije: 47’ 6’’. A sad kad to znate, znate i odgovor na pitanje koje intrigira otkako je zamijenila obožavanu 42: kako su smjestili sve to u 43 stope? Vlasnička kabina Princess 43 je očigledno prostranija i ima više slobodnog prostora od one na modelu 42, a ima i prostraniju privatnu kupaonicu, koja sad ima odvojenu tuš-kabinu.
Gostinska kabina također ima vlastitu kupaonicu, a i sama je veća od one na starijem modelu i usto ima krevete koje je moguće spojiti tek jednim pritiskom na tipku. Iako slobodnog prostora na Princess 43 ima napretek, to nije postignuto nauštrb uređenja.
Komforna kuhinja izvedena na pola puta između salona i donje palube ugodna je i ne izolira kuhara od druženja u salonu. Izvedena je u obliku slova U i dovoljno prostrana da smjesti i perilicu posuđa, te perilicu i sušilicu rublja. Salon Princess 43 jednak je salonu starijeg modela, opremljen udobnim naslonjačem smještenim iza povišenog upravljačkog mjesta, te jedan nasuprot kuhinji i baru.
Stol u salonu ne može se ni spustiti, ni sklopiti, no nije ugrađen u pod, nego je samostojeći, pa ga možete pomaknuti kamo god želite (ili na njegovo mjesto staviti donji dio manjeg naslonjača, koji je tada nemoguće spojiti s većim).
Atmosfera na Princess 43 je otmjena, a uređenje temeljeno na kvaliteti. Krasni drveni stol osvijetljen LED rasvjetom dostupan je u trešnji ili svijetloj hrastovini, ili skupljim varijantama, američkom orahu ili talijanskom hrastu; tkanine svilenkaste i mekane na dodir, rasvjetna tijela raspoređena tako da stvaraju intiman ugođaj.
Princess 43 djeluje poput vrlo skupe motorne jahte i po tome je doista pravi predstavnik svoje kuće, koja je usavršila luksuz u najmanjem segmentu ispod 100 stopa. Ipak, izbirljiviji klijent primijetit će da nema prigušivača svjetla (ili puni sjaj, ili mrak!), kao niti blokade za ravne plohe namještaja (pazite kamo stavljate čaše jer jedno skretanje, i zbogom!). U tikovini obloženom kokpitu naslonjači su raspoređeni oko velikog stola s nogom od nehrđajućeg čelika, što je idealno za obroke ili druženje. Iz kokpita prema krmi vode dvoja vratašca.
Drugi se salon nalazi na fly palubi, a zauzima cijelu krmu, dok je na pramcu upravljačko mjesto, do kojeg se nalazi naslonjač oblika slova L na koji se nastavlja sunčalište. Ovo je puno bolje rješenje od uobičajenih naslonjača polukružnog oblika, kakav je imala i Princess 42. Princess 43 doista je evolucija Princess 42, a to vrijedi i za njezino ponašanje na vodi. Veća je, pametnije konfigurirana, ima bolji raspored, kvalitetnija je i ugodnija, ali tek kad krenete ploviti, shvatit ćete u čemu je doista evolucija.
Princess 42 bila je sjajan brod, no Princess 43 je savršena. Testirali smo je dva puta, oba puta nakon oluje i po ružnom vremenu, dok je more ispred Plymoutha krilo neugodna iznenađenja. Princess 43, kao prava princeza, na sve to nije ni okom trepnula. Iako je mnogo novih modela u njezinoj klasi žrtvovalo stabilnost zbog klijentima, na prvi pogled, važnijeg komfora, Princess 43 je prije svega brod, a tek tada dom na vodi.
Valovitim morem i kroz vjetar se probila kao da ih ni ne primjećuje, smireno poput mnogo veće i teže jahte. Čak smo morali pripaziti da ne pretjeramo s korištenjem korektora nagiba – nije bilo potrebno previše intervencije i nakon što smo malo pretjerali, jurnuli smo valovima toliko žestoko da je prednje staklo bilo mokro kao da smo prošli kroz srce uragana.
Ako ne namjeravate ploviti naslijepo, dakle, oprezno s trimom, pustite jahtu da sama pronađe najbolji položaj. Jedino u čemu je Princess 43 identična modelu 42 jesu motori: motori Volvo Penta D6 od po 435 KS pokreću i Princess 43, možda stoga što su oni veći od njih, D9, gotovo dvostruko teži. Budući da je od modela 42 nova jahta teža i duža, motori koji su Princess 42 mogli ‘pogurnuti’ do 30 čvorova njoj su dovoljni za 28 – to je svakako dobro, no svjesni smo da ima vlasnika kojima dobro neće biti i dovoljno dobro.
Kuća je, međutim, najavila da će od ove godine u Princess 43 po želji naručitelja ugraditi i Cummins QSB 6.7-550, koji od Volvo Pente D6 imaju veću zapreminu za 1,2 l. Na testu smo isprobali jedan primjerak 43 opremljen tim motorima i poletio je do 31 čvora – no zapravo su nas ti britanski motori oduševili pri manjim brzinama.
Dodatnu snagu koriste za stabilno i bezbrižno kretanje valovitim morem, omogućavajući skiperu da svlada žestoko more ne žureći. Iako su manji motori Volvo Penta D6-435 savršeno prikladna opcija za mnoge vlasnike, drago nam je da za mali dodatni trošak možemo dobiti i dizelske Cummins motore, koji su vrlo vjerojatno najveća prednost Princess 43 u odnosu na jedva dostižan ideal Princess 42.