Prestige 680 na testu: Francuski bestseler



4 min

Novi model iz linije Prestige oduševio nas je nizom dizajnerskih i funkcionalnih rješenja, obiljem unutrašnjeg prostora, prirodnog svjetla, modernim i ‘laganim’ interijerom, vlasničkom kabinom u pramcu…

Novi model iz linije Prestige jahta je koju smo jako dobro upoznali. Naime, Prestige 680 svoju je svjetsku premijeru doživio u Hrvatskoj prošlog ljeta, a na sajmu u Cannesu, gdje je ta jahta imala svoju sajamsku premijeru, uživali smo u plovidbi tom jahtom u lijepom izletu na otočić St. Margarita. Postoji razlog zbog kojeg smo posvetili tako puno pažnje tom novom modelu. Naime, radi se o najvećem plovilu proizvedenom u mjestu Vendee, odakle dolaze sva Prestige (i Jeanneau) plovila. Najveći model brenda, jahta Prestige 750, radi se u talijanskom Monfalconeu, pa je razumljiv ponos francuskih brodograditelja predstavljenim plovilom. Pritom Prestige 680 u mnogim detaljima podsjeća na Prestige 750, ali u manjim (i jeftinijim) gabaritima.

Prestige

Ideja dizajnera jasno se vidi na novom brodu – elegantni eksterijer s dizajnom koji traje, istovremeno zadržavajući veliki volumen u unutrašnjosti. Tako u funkcionalnim elementima model 680 podsjeća na velike jahte, ali u manjim dimenzijama. Sam kokpit cijeli je natkriven gornjim mostom, koji je produljen do krmenog zrcala i bokova plovila, čime krma postaje pravi lounge prostor, nedjeljiv od salona. Za dodatni dojam prostranosti zaslužna je krmena klupa koja s desne strane zatvara kut s bočnom razmom, bez prolaza prema krmenoj platformi. Brodska kuhinja smještena je na rubu salona i potpuno je okrenuta kokpitu. Zahvaljujući svom L obliku (a ne uobičajenom U) ona je otvorena prema vanjskom prostoru, dok se preko puta nalazi stol sa stolicama koji također uživa u svježem zraku i neposrednoj blizini kokpita. Dizajneri su ispred kuhinje montirali mali šank čime su zaokružili tu brodsku cjelinu.

Prestige
Jednostavne, nenapadne linije interijera stvaraju ugodan ambijent

Cijela površina kokpita i salona izvedena je na istoj razini, čime se povećava osjećaj za veličinu tog prostora. A on je namješten – lagano. Komforan i moderan salon odlikuju jednostavne linije i ‘mirne’ boje s mnogim detaljima od sjajnog inoksa, a okružen je velikim staklenim prozorima koji propuštaju prirodno svjetlo, što čini cjelinu u kojoj se osjećate izuzetno ugodno. Zapravo, ‘open space’ dojam zajednički je svim Prestige jahtama, a u ovoj je posebno naglašen. Dizajniran je kao ugodan dom, pomični dijelovi namještaja dopuštaju vam da interijer namjestite po svom guštu i životnom stilu, a ravan pod bez stuba podsjeća na moderne vile, uz već spomenuti mekani, ‘cozy’ osjećaj. Uz jedan bitan detalj: iza skiperskog sjedišta, s desne strane salona nalaze se pomična staklena vrata za izlazak na palubu koja su jednostavno – spektakularna. Osim što predstavljaju odličnu komunikaciju s palubom, ona služe i kao balkon za sjedeći dio salona smješten na lijevom boku dok je jahta u mirovanju, a estetski se gotovo i ne vide. Za nas su ona najljepša dizajnerska značajka plovila i jednostavno genijalno rješenje studija Garroni koji je dizajnirao i ovaj Prestige i koji uvijek pokušava nešto novo i posebno dati novom modelu. Također, joystick za manevriranje montiran je tako da se može koristiti i kada izađete kroz ta vrata motreći na desni bok plovila. Na lijevi bok možete paziti s kormilarskog sjedišta na gornjem mostu. Prije odlaska prema gore, treba se zadržati – dolje. U potpalublju novi Prestige nudi konfiguraciju s tri ili četiri kabine, od čega je vlasnička, kao i na modelu 750, smještena u pramcu i odvojena zasebnim ulazom. Takvu izvedbu posebno vole vlasnici koji uživaju u povećanoj dozi privatnosti zahvaljujući njenoj visini u odnosu na vodenu liniju i manjku buke s obzirom na smještaj u pramcu. Nama se svidjela velika količina svjetla i u ovoj kabini, za što je najzaslužniji veliki svjetlosni otvor na njenom krovu, a izdvojili bismo i veliku kupaonica te ‘walk in’ ormar.

Prestige
Vlasnička kabina smještena u pramcu ponos je graditelja

Ovaj prostor ima i pravu alternativu: VIP kabina koja pripada drugom, odvojenom dijelu potpalublja, smještena je u krmi u punoj širini plovila, uz još dvije manje kabine ispred nje. Iako je opcija s četiri kabine logičniji izbor, ako se odlučite za tri kabine, uživat ćete u još jednom, centralnom full beam prostoru, pa će smještaj na vašem plovilu biti zaista poseban – čineći plovilo s tri vlasničke kabine, po izboru. Tajna tako puno prostora u potpalublju je u dizajnu koji je omogućio korištenje gotovo iste količine volumena kao na modelu 750. Za razliku od potpalublja, gornji most nudi klasična rješenja i dizajnerski je najobičniji dio plovila, što nama nije smetalo. Podijeljen je u tri cjeline: pramčano sunčalište, kormilarsko mjesto i lijepo (i veliko) sjedište na krmi. Taj prostor lako se natkriva hidrauličnim biminijem, a postoji i opcija tvrdog krova. Zahvaljujući svojim velikim dimenzijama, nudi obilje prostora i malu kuhinjicu opremljenu svim uređajima koji vam mogu zatrebati. Zanimljivo je kako su stube kojima se dolazi na taj prostor gotovo nevidljive jer su smještene s lijeve strane u kokpitu, odmah iza brodske kuhinje. Plovilo ima i lijepu skipersku kabinu s dva kreveta i odvojenim tušem, smještenu uz krmeno zrcalo, te veliku krmenu platformu. Krasi ga i velika strojarnica koja skriva motore Volvo IPS 1200 i žiroskopski stabilizator, s kojima postiže solidnih 30 čvorova brzine, uz neznatne vibracije, za što je zaslužan Jernej Jakopin, koji je projektirao korito i zaslužan je za dobre hidrodinamičke značajke novog modela. Valja napomenuti kako je cijelo plovilo građeno u vakuumskoj infuziji, a prilikom gradnje koriste se i posebna aluminijska pojačanja, radi velikih staklenih površina u salonu. Prestige planira u prvoj godini proizvesti deset ovih plovila, a sudeći po viđenom, vrlo skoro će tu brojku morati povećati. Bravo i za projektante i za brodograditelje koji su zaista uložili veliki trud u novo plovilo, što se vidi u svakom detalju.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 21,46 m
Širina: 5,33 m
Gaz: 1,58 m
Istisnina: 29.800 kg
Spremnik za gorivo: 3.450 l
Spremnik za vodu: 920 l
Maksimalna brzina: 30 čv.
Brzina krstarenja: 25 čv.
Motori: Volvo IPS 1200
Autonomija pri brzini krstarenja: 350 nm
Dizajn: J&J Design – Garroni Design
Zastupnik: Euromarine

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above