Dizajnerska ‘ruka’ studija Garonni prepoznaje se i na ovoj jahti, a zajedno s francuskim osjećajem za estetiku ona predstavlja besprijekornog obiteljskog krstaša
Jedna od prednosti odlazaka na medijske evente Jeanneaua jest činjenica da iz prve ruke možemo saznati sve o plovilu, u najsitnijim detaljima, i to direktno od vodećih ljudi tvrtke. Slučaj je to bio i prilikom testiranja nove jahte Prestige 630 u Cannesu u travnju, kad je naš skiper bio Adrien Berton, inače voditelj tog brenda. Nova jahta mijenja dosadašnji model 620, a iako je samo jednu stopu dulji, Prestige 630 je potpuno novo plovilo, i u smislu linija trupa, i u smislu pogona, i u smislu unutrašnjeg uređenja. Pritom su svi elementi jahte savršeno uravnoteženi, izrađeni po uzoru na fantastičan model 680, a za to je najviše ‘kriv’ Studio Garonni, koji prati razvoj ovog brenda od samog početka i najbolje razumije evoluciju svojih proizvoda.
Više od dvadeset pet godina angažmana talijanskih dizajnera u stvaranju brenda Prestige te francuski osjećaj za profinjenost proizvoda odlično su se poklopili i u ovom modelu. Kako kaže g. Berton, namjera im nije bila stvoriti agresivno plovilo, nego obiteljsku jahtu, dobrih performansi i bezvremenskog dizajna, koja u sebi ima sve vrijednosti koje Prestige danas čine jednim od najbolje prodavanih jahti na svijetu.
Ulaskom u salon, jasna je sličnost ovog modela i veće jahte Prestige 680. Svijetao i ležeran, ovaj prostor vas jednostavno poziva da uđete u brod. Nova LED svjetla s prigušivačima učinit će ambijent u unutrašnjosti još šarmantnijim kada padne mrak, a glavna paluba ima jednostavnu konfiguraciju s kuhinjom smještenom u krmenom dijelu i lijepom blagovaonicom u prednjem lijevom, te kormilarnicom u prednjem desnom dijelu. U krmenom desnom dijelu broda nalazi se Garonnijev ‘specijalitet’, zaseban ulaz u VIP kabinu, koja osim velikog kreveta ima udoban naslonjač i noćni ormarić, te veliki toaletni prostor.
U prednjem dijelu potpalublja su VIP i kabina za goste, u koju se silazi prolazom u prednjem dijelu salona. Zahvaljujući proširenju trupa za 15 centimetara i pomicanju pregrade, pramčana kabina je dobila na prostoru. Osim lijepog kreveta, toaletni je prostor možda dobio najviše ‘komoda’, a taj prostor ima i dva svjetlosna otvora te je moderno uređen. Jako lijepu unutrašnjost možete odabrati u tri izvedbe drva i bezbroj kombinacija s različitim vrstama tkanina.
Za nas su ‘forte’ ove jahte ipak njezini dnevni prostori, a gornji most je njezin najveći otvoreni prostor. Može biti natkriven ili biminijem ili fiksnim hard topom, a osim obilja prostora, dizajneri su pažnju posvetili i obilju sunčališta, primjerice spuštanjem stola cijeli krmeni dio gornjeg mosta pretvara se u sunčalište. Treba napomenuti kako je jahta puna pretinaca i spremišta, čime se praktičan boravak na brodu maksimalno olakšava.
Kada smo isplovili na umjereno valovito more ispred Cannessa, shvatili smo o čemu je g. Berton govorio kada je objašnjavao obiteljski duh te jahte. Kao prvo, na njoj smo za vrijeme testa bili samo nas dvoje, a uz pomoć IPS joysticka isplovili smo bez ikakvih problema (ova jahta ima i krmene komande koje nismo upotrebljavali). U početku se čula samo tišina, a ubrzavanjem broda u salonu razina buke nije prelazila 70 decibela. Kliznuvši lako brzinom krstarenja od 23 čvora, uz potrošnju od 230 litara na 2.300 okretaja (zanimljiva slučajnost), uživali smo u plovidbi doslovno klizeći preko valova, u čemu se vidi dugogodišnje iskustvo u projektiranju korita s ‘podovima’.
Uz maksimalni broj od 2.600 okretaja postigli smo 29 čvorova brzine. Ova jahta bi mogla biti i brža, ali bi njezina težina i potrošnja zbog jačih motora značajno rasli; po nama su francuski brodograditelji u pravu s izborom motora i pogona. Inače, pokreću je dva Volvo D11 motora od 725 konjskih snaga s IPS 950 ‘nogama’. Ali to nije sve, Prestige je poznat po inženjerskoj preciznosti i pažljivom rasporedu težina.
a ovoj su jahti motori pomaknuti prema naprijed, što se baš osjeća u mirnoj i uravnoteženoj plovidbi. Strojarnica je veća od prethodnika, a u nju se ulazi iz skiperske kabine u krmi. Prestige je do sada prodao deset primjeraka ovog modela, a njegov ‘veći brat’ Prestige 680 prodan je u čak trideset primjeraka, pa ne sumnjamo u uspjeh modela Prestige 630.