Porsche Cayenne GTS predstavlja ‘sweet spot’ između verzija pokretanih V6 motorima i verzija s oznakom turbo. Pokreće ga V8 motor s 460 konjskih snaga, a performanse su na razini sportskih automobila
U Porscheovoj nomenklaturi GTS ili Gran Tourismo Sport vuče korijene iz motosporta u kojima je ovaj njemački proizvođač sportskih automobila stekao slavu. Priča o tri magična slova započela je na legendarnoj utrci Targa Florio na Siciliji, a prvi model s ovom oznakom 904 GTS je imao sve što trkaći automobil i treba imati. Snagu, pouzdanost i brzinu, ali Porscheovi su inženjeri tu dodali još jedan bitan sastojak.

Porsche Cayenne GTS predstavlja ‘sweet spot’ u obitelji Cayenne
Komfor koji je često bio odlučujući faktor na napornim utrkama izdržljivosti. Tako je nastala i kultna oznaka GTS koja kod Porschea označava modele koji na savršen način spajaju sportskije iskustvo vožnje, ali istovremeno nude visoku razinu udobnosti.

Redakcija Yachtsa dobila je priliku provozati najnovijeg člana GTS obitelji – Porsche Cayenne GTS. U ponudi najvećeg Porscheovog SUV-a Cayenne GTS predstavlja ‘sweet spot’ između verzija pokretanih V6 motorima i verzija s oznakom turbo. Cayenne GTS pokreće četverolitarski V8 motor koji ima 460 konjskih snaga, ali što je još važnije i okretni moment od 620 Nm koji je dostupan u širokom rasponu od 1,800 do 4,500 okretaja.
Trkaći geni iz Sttutgarta
Uz opcijski Sport Chrono paket automobil dug skoro pet metara i teži više od dvije tone lakoćom ubrzava do 100 kilometara na sat za samo 4,5 sekundi. No, kao i kod svakog Porschea osim snage i brzine, bitan je doživljaj u vožnji, a tu Cayenne GTS pokazuje stuttgartske trkaće gene.

Premda ceste koje vode prema zagrebačkoj Medvednici nisu prirodni okoliš za ovakav tip automobila, Porsche Cayenne GTS se u zavojima zahvaljujući pogonu i upravljanju na sva četiri kotača, aktivnom zračnom ovjesu te dinamičkoj kontroli šasije pretvara u Porsche 911, a pritom V8 zadovoljno mrmlja ispod prednjeg poklopca.
U Sport+ modu Porsche Cayenne GTS potpuno mijenja karakter
Stvari postaju još zabavnije kada izaberete Sport ili Sport+ modove vožnje u kojima Cayenne skida elegantno odijelo i cipele te navlači sprinterice i potpuno mijenja karakter. Sinergija ovjesa, motora i 8-stupanjskog mjenjača liči na savršeno uvježbani orkestar i pokazuje vrhunsko inženjersko umijeće, a vozač ima osjećaj kako su neki zakoni fizike u tom trenutku ponovno napisani.

Povratak na zagrebačke ulice u Normal modu vožnje pokazuje GTS-ovo drugo lice. Komfor je i na opcijskim 22-inčnim naplacima nalik na vožnji na tepihu, a unutrašnjost je luksuzna, elegantna i ukusna. Vrlo se lako zaljubiti u carstvo alcantare, kože i aluminija koji su besprijekorno dotjerani kako bi tvorili savršenu cjelinu, a među digitalnim gadgetima, sustavima pomoći u vožnji i haptičkim kontrolama dvije su sitnice kojima Porsche odaje počast junacima Le Mansa, Nürburgringa i ostalih kultnih staza. Automobil se i dalje pali s lijeve strane, a centralno mjesto na instrument ploči zauzima analogni okretomjer kao posveta nekim romantičnijim vremenima.
Posebno mjesto među SUV-ovima
Vrhunska izrada, iskustvo vožnje i dizajn stavljaju Cayenne GTS na posebno mjesto među SUV-ovima. Ovaj Porsche treba promatrati kao prvoklasan bend. U stanju je svirati nenametljivi jazz, ali isto će tako besprijekorno izvesti i agresivnije rock standarde. Tu se krije ljepota slova GTS jer automobila daju poseban karakter.
Fotografije Porsche & Yachts Croatia
Video Yachts Croatia