Pirelli 50 kao najveći model TechnoRibove walkaround serije spaja sportski duh gumenjaka s kvalitetom i luksuzom, uz prostranu unutrašnjost i udobnu plovidbu
Razvijen iz hvaljenog modela Pirelli 42, koji je privukao dosta pozornosti u nautičkom svijetu, proizvođač Pirelli gumenjaka TechnoRib odlučio je otići još korak dalje, te dostići magičnu dužinu od 50 stopa, odnosno 15 metara.
Unatoč svojoj veličini, Pirelli 50 svojim izgledom, sa sportskim T-topom koji se spaja s vjetrobranskim staklom, zadržava duh sportskog gumenjaka, čime ironično u oku promatrača umanjuje pravu veličinu broda budući da smo navikli da su gumenjaci, čak oni najveći, tek pomoćni brodovi većim jahtama.
U idealnim uvjetima, ovaj gumenjak na testovima postiže maksimalnu brzinu veću od 50 čvorova
Prava veličina Pirellija 50 postaje očita tek kada stupite na njega, pogotovo na krmenu platformu koja okružuje dva velika izvanbrodska motora. Još jedna odlika koja postaje očita ulaskom na ovaj gumenjak je njegova širina od čak 4,70 metara, koja ostavlja dovoljno mjesta za široke bočne prolaze i široko sunčalište na krmi, ispod kojeg je prostrano dvodijelno spremište, odnosno još veće spremište ispod razine palube kada se cijelo sunčalište hidraulikom podigne, što je zapravo prostor za motore u verziji s unutrašnjim motorima.
Na sunčalište prema pramcu naslanja se stol za objedovanje kod kojega sam vrh postaje jedna od sofa za objedovanje zahvaljujući preklopnom naslonu. Uz rasklopivi stol ovdje se ugodno može smjestiti osam osoba. Vanjska kuhinja koja se nalazi odmah ispred sastoji se od bara koji služi kao kuhinjska ploha, a ispod se nalaze sudoper, indukcijsko kuhalo uz mogućnost ugradnje električnog grilla, a u podnožju bara su dva spremišta te hladnjak.
I dok bi kod većine sličnih brodova to bilo dovoljno, kuhinja Pirellija 50 nastavlja se na drugoj strani koja se naslanja na sjedišta upravljačkog mjesta te se tu nalazi još mjesto za tri hladnjaka ili, možda, za ledomate i perilicu posuđa, a poviše njih u malenim pretincima nalaze se spremišta za čaše koje dolaze sa samim brodom. Kuhinja je natkrivena krajem T-topa koji se nad upravljačkim mjestom spaja s vjetrobranskim staklom tvoreći tako poluzatvoreni kokpit po kojemu su gumenjaci Pirelli toliko prepoznatljivi.
Upravljačka ploča je smještena na lijevoj strani upravljačkog mjesta kako bi se ostavilo mjesta za ulaz u unutrašnjost, ali upravljač je i dalje u sredini. Većinu gornjeg prostora zauzimaju dva Raymarineova touchscreen ekrana preko kojih se upravlja većinom funkcija na brodu, dok je između njih još maleni Mercuryjev ekran za brzi pregled postavki motora.
Donji dio upravljačke ploče zauzima centralno postavljen upravljač, dok je lijeva strana rezervirana za ručice gasa, joystick za manevriranje u marinama te panel autopilota. Pramcem Pirellija 50 dominira prostrano sunčalište ispred vjetrobranskog stakla, dok je vrh pramca rezerviran za malenu sofu.
Unutrašnjost je dizajnirana da ispuni potrebe dnevnog krstaša te pruži ugodan smještaj za prespavati nekoliko dana i ima dvije kabine, krmenu kabinu s dva odvojena ležaja smještenu ispod stuba kojima se spuštate u unutrašnjost, te vlasničku kabinu u pramcu s bračnim krevetom i kupaonicom. TechnoRib kod ovog modela nudi i mogućnost ugradnje i drugog bočnog ulaza s lijeve strane direktno u vlasničku kabinu, što je nova odlika kod Pirellijevih modela, te mogućnost ugradnje veće kupaonice koja se proteže cijelom širinom tvoreći tako prostor koji odvaja prednju kabinu od ostatka unutrašnjosti.
Primjerak koji smo imali priliku testirati bio je opremljen dvama izvanbrodskim motorima Mercury 600 V12 Verado, koji su posebni po tome što se kod njih zakreće samo podvodni dio motora s propelerom i perajom umjesto cijelog motora. Isplovljavanje i uplovljavanje je jednostavno i sve se obavlja preko joysticka koji kombinira zakretanje propelera i pramčani propeler, a tu je i opcija automatskog držanja pozicije.
Sam upravljač je elektronički te će u kombinaciji s kompjutorom koji prati zakret motora automatski ograničavati maksimalan zakret. U oštrim okretima Pirelli 50 se čini dosta lagan na bokovima te se sportski naginje, ali samo do određene razine kada tubusi, koji u normalnoj plovidbi nisu u dodiru s morem, dođu u doticaj s morem te ograničavaju naginjanje, a i lijepo sprječavaju da prskanje mora pri glisiranju dopre do palube.
Zahvaljujući sportskom trupu na testu s ukupno deset osoba brod je izglisirao pri oko 14 čvorova, a maksimalna brzina koju smo uspjeli postići je 45 čvorova, unatoč punim tankovima, valovitom moru i vjetru od 15 čvorova, što je daleko od idealnih uvjeta na kojima ovaj brod na testovima postiže i više od 50 čvorova.
Zanimljiva odlika je i brzina krstarenja koja se kreće od 30 do 35 čvorova, pri čemu potrošnja ostaje skoro ista od oko 115 litra na sat po motoru, što je odličan pokazatelj učinkovitosti trupa. Kao dnevni krstaš ili kao chase brod velikoj jahti, Pirelli 50 će sigurno biti prvi izbor kupcima koji traže najveću kvalitetu i luksuz ukomponiran u sportski duh gumenjaka koji se nije izgubio unatoč svojoj veličini.
Tekst Mlađan Marušić
Fotografije & video TechnoRib Pirelli