Phil Popham

5 MINUTES READ

Phil Popham – Efikasno u budućnost

Najavljujući nove investicije, direktor Sunseekera objašnjava logiku svojih ulaganja i najavljuje nove modele tog brenda, kao i ulazak u sasvim novi segment tržišta

Novog generalnog direktora britanskog Sunseekera Phila Pophama upoznali smo u Cannesu, tijekom nautičkog sajma, kada je govorio o uspješnim poslovnim rezultatima tog brenda i planovima za ulaganje u budućnost. S bogatim iskustvom u automobilskoj industriji gdje je bio direktor Range Rovera, vođenje britanskog proizvođača plovila na jedan je način kruna u dosadašnjoj karijeri engleskog biznismena kojem, kada govori o Sunseekeru, ne manjka ambicije, planova i vjere u kreiranje još snažnije prisutnosti na tržištu, koja prati želje klijenata, ali i ostvaruje financijske efekte za brodograditelja, o čemu govore njihovi financijski izvještaji za 2016, s jasnim pokazateljima rasta za narednu godinu. Vidljiv korak u prisutnosti te tvrtke na našim prostorima otvaranje je velikog ureda u Porto Montenegru i osnaživanje njihove prisutnosti u našoj regiji, što je dio globalne strategije brenda koju je najavio. Za početak smo upitali gospodina Pophama može li povući paralelu između automobilske industrije i brodogradnje i što donosi sa sobom ‘u miraz’:
‘Iako je ova industrija drugačija, volumeni (prodaje) su jako različiti, dizajniramo, proizvodimo, prodajemo i servisiramo luksuzne proizvode. Automobilska industrija ima jaku disciplinu u smislu nadzora i procesa, i ja tu disciplinu pokušavam uvesti u brodogradnju, u smislu nadzora, procesa i dugoročnog planiranja, u odnosu na stanje koje imamo u Sunseekeru danas. Planiramo pet do sedam godina unaprijed, planiramo razvoj prodajne mreže, poput otvaranja novog ureda u Crnoj Gori, bolje odnose s klijentima i povećavanje kapaciteta u proizvodnji, i to planiramo na značajno dulji rok nego je to bilo do sada. Definitivno smo fokusirani na dizajn i ‘inženjering’ u proizvodnji; da bismo dizajnirali proizvode tako da ih je lakše graditi, ulažemo tako da procesi za gradnju jahte budu što efikasniji, a da razina kvalitete bude što ujednačenija.
Možete li biti konkretniji?
Dobar primjer je gradnja trupa, za koju stopa tolerancije mora biti – nula. Tu mislim da svaki trup mora biti sasvim jednak, tako da svaka pregrada ide na isto mjesto. Također, jahte se ne trebaju graditi ‘ground up’ pristupom, mogu se graditi modularno, s predmontiranim dijelovima koji se zatim slažu u cjelinu. Neke dijelove broda možete sastaviti unaprijed, ali samo ako je tolerancija u trupu zaista nula. Efikasnost možemo podići na taj način, što nam omogućava i da kasnije konfiguriramo brod, ako je već u proizvodnji, a još nije prodan. I to je moguće ako znamo da će ‘moduli’ odgovarati, a jahtu možemo završiti brzo. Tu nije stvar samo u brzini, već i u kvaliteti jer nema odstupanja od naših standarda. Potrebe za dodatnim radom također nema. Ako takvu efikasnost udružite s dugoročnijim planiranjem, možemo planirati volumene proizvodnje, komponente jahti, možemo raditi s našim dobavljačima i snižavati cijene. Manje sati, jeftiniji materijali, novi uredi, bolja zarada – nije to nuklearna znanost, ali traži vrijeme i investiciju.

Popham
Sunseeker 116 Yacht

Plan investiranja ste napravili?
Planiramo investirati u našu proizvodnju, u naše brodogradilište. Ako je trup izgrađen na jednom mjestu, tu biva i porinut, zvuči jednostavno. Ali neke od naših tvornica su okrenute u drugom, krivom smjeru. Mi ćemo to promijeniti, kao što ćemo promijeniti i njihovu unutrašnju opremu, poput dizalica i stanica za rad. Ovdje se ne radi samo o dizajniranju sjajnih jahti, već i o dizajnu procesa kako ih izgraditi. Ako investirate pet milijuna funti u novi model i izgradite ih 150, gdje vam je najbolji povrat investicije? Moramo biti sigurni da će gradnja biti efikasna.
Najavili ste ulazak i u novi segment tržišta, možete li reći nešto više o tome?
To će biti tema za novu konferenciju za tisak. Ali kriteriji su sljedeći, jedan je da segment postoji ili može postojati. Drugi je da mi možemo izgraditi Sunseeker koji će biti vjeran brendu, prepoznatljiv u dizajnu, kvalitetan po izradi, da i dalje ima DNK Sunseekera, i treći je da na takvom proizvodu možemo zaraditi. Razmatramo sve opcije, konkurentske brendove, želje naših klijenata i sigurno imamo potencijal da stvorimo novi segment. Već smo to jednom napravili, Predatori su kreirali vlastitu nišu na tržištu, zašto ne bismo to ponovili. Možda jahta treba biti veća ili manja, ali ona će imati svoju vrijednost. Ne trebamo raditi jeftine proizvode jer mislim da brend ima potencijal imati širu paletu proizvoda veću nego do sada. Izgradit ćemo nešto zanimljivo…
Kazali ste kako gradite jahte prema željama klijenata, kako se dobivene informacije od tržišta obrađuju; tko odlučuje o tome što ćete graditi?
Sve odluke o novim proizvodima donose se na posebnom odboru za tu svrhu. Imamo vrlo strog proces za uvođenje novih proizvoda (modela). U tom timu smo ja, predstavnici prodaje i marketinga, financija, proizvodnje, projekta i dizajna. Zajednički donosimo odluke. Ali ja sam odlučan u tome da ostanemo organizacija koju će voditi želje tržišta, poštujemo ono što klijenti žele i što je u trendu.

Popham
Sunseeker 116 Yacht krasan je primjer nove generacije jahta

Koji vam je od novih modela Sunseekera najdraži?
Zaista volim Yacht 116 jer ima jako puno prostora s obzirom na veličinu. Njegovi korijeni dolaze od Predatora 115, koji je postao 115 Sport Yacht, da bi se kroz različite trendove pretvorio u 116. Ima velike prostore za zabavu u salonu, na krmi, na pramcu, ogroman gornji most, ljupke interijere. Osobno ne bih tražio ništa veće od svoje jahte. Drugi proizvodi također imaju svoju vrijednost, koju možete uživati i u puno manjoj duljini, poput jahte Manhattan 52 koja se doima značajno većom. Interijeri i eksterijeri su ponovno impresivni, u unutrašnjosti, na pramcu i na krmi, za jahtu koja je malo manja od one koju zamjenjuje njeni korisni prostori su zadivljujući, dizajnerski tim je odradio odličan posao.
Što ćete predstaviti u Düsseldorfu?
Svakako Manhattan 52 kao prvi novi model u gami Manhattan jahti, sljedeći će biti Manhattan 66 koji će biti predstavljen i u Londonu i u Düsseldorfu.
Bili ste u Hrvatskoj ovog ljeta?
To je predivna zemlja i uspio sam posjetiti mnoga mjesta. Započeo sam u Splitu, bio sam tamo i kao mladić prije mnogo godina, posjetio sam Hvar i Vis, jako mi se svidio NP Kornati… Bio sam devet dana na Sunseekeru i to mi je prvi put da sam bio tako dugo na jednoj od naših jahti.
Poznajete jako dugo i osnivača tvrtke Roberta Braithwaitea, svojedobno ste mu prodali i auto.
Viđam ga svakog tjedna, Robert dva puta tjedno dolazi u tvornicu i dio je našeg tima, a njegov brat je naš tehnički direktor. Upoznao sam ga još 1991., kada smo napravili suradnju s Range Rover automobilima.

Popham
Novi Sunseeker Manhattan 52 predstavnik je nove linije plovila s gornjim mostom
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Intervjui

Ante Bekavac: Kvalitetno i NAJEKO poslovanje

Betina je poznata kao jedan od centara tradicionalne brodogradnje u Hrvatskoj, čuvena po drvenoj brodogradnji, koja na otoku uspješno djeluje više od dva stoljeća. U …

OTP Leasing na Adriatic Lagoon Regatti Jahting

OTP Leasing potvrđuje svoju posvećenost nautici

OTP Leasing nastavlja realizirati želje svojih klijenata i svoju je raznoliku ponudu proizvoda i akcija obogatio mogućnošću otplate financijskog leasinga kroz tzv. sezonske rate. Takva …

Internautica nauticki sajam Jahting

Internautica 2022. ponovno u Portorožu

Nakon nekoliko godina neodržavanja, najveći slovenski, i jedan od najznačajnijih jadranskih sajmova vraća se u Portorož. U terminu od 5. do 8. svibnja u marini …

Intervjui

Tanya Golesic: Pokreće me strast prema životu

Glavna izvršna direktorica američke modne kompanije Mackage i jedna od najmoćnijih žena u svijetu luksuzne mode Tanya Golesic govori o svojim hrvatskim korijenima i promjenama …

Ovo je fotografija Maud Truchi Intervjui

Maud Truchi: Luksuz na poseban način

Uvijek je zadovoljstvo upoznati istinske vizionare. Maud Truchi je stvorila nešto vrlo vrijedno u našem dvorištu, da se tako izrazimo, pozitivno utječući na naš okoliš …

Ovo je fotografija Booking Manager Summita Jahting

Idući tjedan kreće 3. Booking Manager Summit

Booking Manager Summit nastavlja sa svojom misijom educiranja i osnaživanja charter industrije. Tri dana, od 10. do 12. studenog 2021., Hilton Garden Inn hotel u …

elektricni sklopivi bicikli Jahting

Najbolji električni bicikli i romobili za brodove

Sklopivi i ekološki orijentirani e-bicikli i e-romobili vrlo su popularni kod onih koji vole krstariti obalom. Mnogi vlasnici brodova rado ih imaju jer predstavljaju jednostavan …

Jahting

ClubSwan 80 MY Song porinut u La Speziji

Dugačak 80 stopa, ClubSwan 80 dokazuje sposobnost Nautor’s Swan da ponudi niz modela koje se temelje na stilu, brzini, inovacije, tehnologije i konkurentnog jedrenja Nautor’s …

wallytender43 X Testovi

wallytender43 (X) na testu: Simbol stila

Nikad popularnija klasa dnevnih cruisera danas doživljava svoj procvat u svjetskim razmjerima, a mi smo imali priliku isprobati – original. Novi wallytender43 baštini sve najbolje …

Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

gradić jelsa na otoku hvaru Destinacije

Jelsa: Hvarski sklad plavog i zelenog

Slikovita Jelsa na sjevernoj strani otoka Hvara pravi je magnet za nautičare zbog fascinantne vinske povijesti, tirkiznih uvala i otočnog načina života Jelsa, očaravajući gradić …

Hoteli

Radisson Blu Split: Jadranska oaza koja pruža baš sve

Uronite u opuštajuću atmosferu Radisson Blu Resort & Spa Split i iznenadite se njegovom čarobnom energijom Uzduž jadranske obale, sve je više hotela najviše kategorije …

Scroll to Top