Phil Popham

5 MINUTES READ

Phil Popham – Efikasno u budućnost

Najavljujući nove investicije, direktor Sunseekera objašnjava logiku svojih ulaganja i najavljuje nove modele tog brenda, kao i ulazak u sasvim novi segment tržišta

Novog generalnog direktora britanskog Sunseekera Phila Pophama upoznali smo u Cannesu, tijekom nautičkog sajma, kada je govorio o uspješnim poslovnim rezultatima tog brenda i planovima za ulaganje u budućnost. S bogatim iskustvom u automobilskoj industriji gdje je bio direktor Range Rovera, vođenje britanskog proizvođača plovila na jedan je način kruna u dosadašnjoj karijeri engleskog biznismena kojem, kada govori o Sunseekeru, ne manjka ambicije, planova i vjere u kreiranje još snažnije prisutnosti na tržištu, koja prati želje klijenata, ali i ostvaruje financijske efekte za brodograditelja, o čemu govore njihovi financijski izvještaji za 2016, s jasnim pokazateljima rasta za narednu godinu. Vidljiv korak u prisutnosti te tvrtke na našim prostorima otvaranje je velikog ureda u Porto Montenegru i osnaživanje njihove prisutnosti u našoj regiji, što je dio globalne strategije brenda koju je najavio. Za početak smo upitali gospodina Pophama može li povući paralelu između automobilske industrije i brodogradnje i što donosi sa sobom ‘u miraz’:
‘Iako je ova industrija drugačija, volumeni (prodaje) su jako različiti, dizajniramo, proizvodimo, prodajemo i servisiramo luksuzne proizvode. Automobilska industrija ima jaku disciplinu u smislu nadzora i procesa, i ja tu disciplinu pokušavam uvesti u brodogradnju, u smislu nadzora, procesa i dugoročnog planiranja, u odnosu na stanje koje imamo u Sunseekeru danas. Planiramo pet do sedam godina unaprijed, planiramo razvoj prodajne mreže, poput otvaranja novog ureda u Crnoj Gori, bolje odnose s klijentima i povećavanje kapaciteta u proizvodnji, i to planiramo na značajno dulji rok nego je to bilo do sada. Definitivno smo fokusirani na dizajn i ‘inženjering’ u proizvodnji; da bismo dizajnirali proizvode tako da ih je lakše graditi, ulažemo tako da procesi za gradnju jahte budu što efikasniji, a da razina kvalitete bude što ujednačenija.
Možete li biti konkretniji?
Dobar primjer je gradnja trupa, za koju stopa tolerancije mora biti – nula. Tu mislim da svaki trup mora biti sasvim jednak, tako da svaka pregrada ide na isto mjesto. Također, jahte se ne trebaju graditi ‘ground up’ pristupom, mogu se graditi modularno, s predmontiranim dijelovima koji se zatim slažu u cjelinu. Neke dijelove broda možete sastaviti unaprijed, ali samo ako je tolerancija u trupu zaista nula. Efikasnost možemo podići na taj način, što nam omogućava i da kasnije konfiguriramo brod, ako je već u proizvodnji, a još nije prodan. I to je moguće ako znamo da će ‘moduli’ odgovarati, a jahtu možemo završiti brzo. Tu nije stvar samo u brzini, već i u kvaliteti jer nema odstupanja od naših standarda. Potrebe za dodatnim radom također nema. Ako takvu efikasnost udružite s dugoročnijim planiranjem, možemo planirati volumene proizvodnje, komponente jahti, možemo raditi s našim dobavljačima i snižavati cijene. Manje sati, jeftiniji materijali, novi uredi, bolja zarada – nije to nuklearna znanost, ali traži vrijeme i investiciju.

Popham
Sunseeker 116 Yacht

Plan investiranja ste napravili?
Planiramo investirati u našu proizvodnju, u naše brodogradilište. Ako je trup izgrađen na jednom mjestu, tu biva i porinut, zvuči jednostavno. Ali neke od naših tvornica su okrenute u drugom, krivom smjeru. Mi ćemo to promijeniti, kao što ćemo promijeniti i njihovu unutrašnju opremu, poput dizalica i stanica za rad. Ovdje se ne radi samo o dizajniranju sjajnih jahti, već i o dizajnu procesa kako ih izgraditi. Ako investirate pet milijuna funti u novi model i izgradite ih 150, gdje vam je najbolji povrat investicije? Moramo biti sigurni da će gradnja biti efikasna.
Najavili ste ulazak i u novi segment tržišta, možete li reći nešto više o tome?
To će biti tema za novu konferenciju za tisak. Ali kriteriji su sljedeći, jedan je da segment postoji ili može postojati. Drugi je da mi možemo izgraditi Sunseeker koji će biti vjeran brendu, prepoznatljiv u dizajnu, kvalitetan po izradi, da i dalje ima DNK Sunseekera, i treći je da na takvom proizvodu možemo zaraditi. Razmatramo sve opcije, konkurentske brendove, želje naših klijenata i sigurno imamo potencijal da stvorimo novi segment. Već smo to jednom napravili, Predatori su kreirali vlastitu nišu na tržištu, zašto ne bismo to ponovili. Možda jahta treba biti veća ili manja, ali ona će imati svoju vrijednost. Ne trebamo raditi jeftine proizvode jer mislim da brend ima potencijal imati širu paletu proizvoda veću nego do sada. Izgradit ćemo nešto zanimljivo…
Kazali ste kako gradite jahte prema željama klijenata, kako se dobivene informacije od tržišta obrađuju; tko odlučuje o tome što ćete graditi?
Sve odluke o novim proizvodima donose se na posebnom odboru za tu svrhu. Imamo vrlo strog proces za uvođenje novih proizvoda (modela). U tom timu smo ja, predstavnici prodaje i marketinga, financija, proizvodnje, projekta i dizajna. Zajednički donosimo odluke. Ali ja sam odlučan u tome da ostanemo organizacija koju će voditi želje tržišta, poštujemo ono što klijenti žele i što je u trendu.

Popham
Sunseeker 116 Yacht krasan je primjer nove generacije jahta

Koji vam je od novih modela Sunseekera najdraži?
Zaista volim Yacht 116 jer ima jako puno prostora s obzirom na veličinu. Njegovi korijeni dolaze od Predatora 115, koji je postao 115 Sport Yacht, da bi se kroz različite trendove pretvorio u 116. Ima velike prostore za zabavu u salonu, na krmi, na pramcu, ogroman gornji most, ljupke interijere. Osobno ne bih tražio ništa veće od svoje jahte. Drugi proizvodi također imaju svoju vrijednost, koju možete uživati i u puno manjoj duljini, poput jahte Manhattan 52 koja se doima značajno većom. Interijeri i eksterijeri su ponovno impresivni, u unutrašnjosti, na pramcu i na krmi, za jahtu koja je malo manja od one koju zamjenjuje njeni korisni prostori su zadivljujući, dizajnerski tim je odradio odličan posao.
Što ćete predstaviti u Düsseldorfu?
Svakako Manhattan 52 kao prvi novi model u gami Manhattan jahti, sljedeći će biti Manhattan 66 koji će biti predstavljen i u Londonu i u Düsseldorfu.
Bili ste u Hrvatskoj ovog ljeta?
To je predivna zemlja i uspio sam posjetiti mnoga mjesta. Započeo sam u Splitu, bio sam tamo i kao mladić prije mnogo godina, posjetio sam Hvar i Vis, jako mi se svidio NP Kornati… Bio sam devet dana na Sunseekeru i to mi je prvi put da sam bio tako dugo na jednoj od naših jahti.
Poznajete jako dugo i osnivača tvrtke Roberta Braithwaitea, svojedobno ste mu prodali i auto.
Viđam ga svakog tjedna, Robert dva puta tjedno dolazi u tvornicu i dio je našeg tima, a njegov brat je naš tehnički direktor. Upoznao sam ga još 1991., kada smo napravili suradnju s Range Rover automobilima.

Popham
Novi Sunseeker Manhattan 52 predstavnik je nove linije plovila s gornjim mostom
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Carl Rand: Nautički vizionar

Nije uvijek lako biti inovativan. Potrebno je puno odlučnosti i vjere da biste podnijeli brojne izazove. Kad u to uvrstite jedrenje i održivost, suočavanje s …

Ovo je fotografija panoramskog pogleda na Biograd Boat Show Jahting

Biograd Boat Show: 23 godine uspješne priče

Novo izdanje sajma održat će se od 20. do 24. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru srednje i istočne Europe slavi svoju …

Ovo je fotografija Romano Pičuljan Intervjui

Romano Pičuljan: Rapski kalafat

Priča o Pičuljanu priča je o strasti prema drvenim brodovima i nautičkoj bajci na otoku Rabu Možemo slobodno kazati da je Romano Pičuljan sinonim za …

Ovo je fotografija zaposlenika tvrtke Adriatic Wave Jahting

Adriatic Wave: Na valu uspjeha

Tvrtka Adriatic Wave iskazala se ovog proljeća nizom događanja koja su za svoje kupce organizirali diljem Jadrana, a uspjeh rovinjske tvrtke temelji se na dugogodišnjem …

Ovo je fotografija Mirjan Vlahović Jahting

Mirjan Vlahović: Elitni jahting

Voditelj novootvorenog ureda tvrtke Expersea Yacht Management u Hrvatskoj Mirjan Vlahović govori o jahtingu i svojoj domovini, kojoj se vraća nakon karijere provedene u inozemstvu …

Ovo je fotografija jahte Jahting

Adria Libar edukacije za kapetane na jahtama

Nakon godina edukacije pomoraca u različitim sferama, šibenski Adria Libar dobio je veliko priznanje od belgijskog ministarstva, u vidu edukacije kapetana u jahtingu Samo tri …

Ovo je fotografija Only&Only Portonovi Putovanja

Luksuzna zimska avantura One&Only Portonovi čeka na vas

Okružen samotnim plažama, slikovitim otocima i srednjovjekovnim gradićima, One&Only Portonovi nudi opuštanje uz more, vrhunske restorane i pionirski pristup wellnessu Smješten na ulazu u Boku …

Ovo je fotografija bundeva, jesenske delicije Gastronomija

Bundeva je gastronomska kraljica jeseni

Bundeva je jednostavna i nezahtjevna namirnica, nekad zanemarena, danas se na velika vrata vraća u restorane i kuhinje urbanih domaćinstava Cucurbita pepo ili u narodu …

Ovo je fotografija pogled odozgo na otok Silbu Destinacije

Otok Silba: Skriveni kutak Dalmacije

Premda je površinom malen otok, Silba obiluje pješčanim i šljunčanim plažama i uvalicama, područjima obraslim crnikom, te nesvakidašnjim znamenitostima Svaka usporedba otoka Silbe odnosno njegovih …

Hoteli

Ekskluzivni Spalato Spa je ozbiljan razlog da ove zime na wellness vikend odete u Split!

Nakon dobivanja pete zvjezdice ovoga ljeta i nedavnog završetka renovacije spa & wellness centra u sklopu hotela, više od 250.000 putnika diljem svijeta svojim glasovima …

Ovo je fotografija Tanya Houppermans, krokodil Umjetnost

Ocean Photography Awards: Priroda je najvještiji umjetnik

Ocean Photography Awards ima jednostavnu misiju: osvijetliti ljepotu našeg prekrasnog plavog planeta i istaknuti mnoge nedaće s kojima se suočava morski svijet Nedavno su proglašeni …

Ovo je fotografija Natali Dizdar Intervjui

Natali Dizdar: Punim jedrima u nove izazove

U svom profesionalnom životu Natali Dizdar spojila je tri zanimanja: skiperica, pop-pjevačica i psihoterapeutkinja, a svaki je brod, kaže, poput pjesme ili čovjeka – priča …

Scroll to Top