Petros Michelidakis: Boot je opet centar nautike



2 min

Direktor sajma Boot Düsseldorf najavljuje jako ovogodišnje izdanje s 1500 izlagača i brojne novitete, koji će biti raspoređeni u 16 hala

Nakon dvije godine pauze zbog pandemije, Boot Düsseldorf se vraća od 21. do 29. siječnja. Direktor sajma Petros Michelidakis najavio je jak sajam, na razini 2019. godine, koja je bila najbolja u povijesti. Unatoč odustajanju Hanse grupe, bit će prisutni svi veliki igrači. Kako su to organizatori slikovito opisali, u Düsseldorfu nas očekuje vatromet. Gotovo 1500 izlagača bit će raspoređeno u 16 paviljona na površini od 220 tisuća četvornih metara, što odgovara veličini od 31 nogometnog igrališta. Druženje s novinarima bila je prilika da s Petrosom Michelidakisom porazgovaramo o novostima koje nas očekuju na Boot Düsseldorfu. ‘Imat ćemo sjajno izdanje sajma. Nakon dvije godine stanke osjećamo se poput benda koji nije nastupao neko vrijeme. Jedva čekam da svijetu pokažemo što smo pripremili’, vidljivo je bio optimističan na početku razgovora gospodin Michelidakis u Beču.

Što se promijenilo u protekle tri godine otkako je održan posljednji Boot?
Rekao bih, sve i ništa. Tržište brodova je napredovalo jer je došlo do promjene životnih navika. Rad izvan ureda doveo je do porasta prodaje jer su ljudi na plovilima počeli raditi online i kvalitetnije iskorištavati vrijeme. Danas nije nikakvo čudo da budete vezani, primjerice, u marini u Hrvatskoj i poslujete s cijelim svijetom s prekrasnim pogledom na more. Posljedica te digitalizacije vidi se i kod dizajna brodova, postali su veći, s komfornijim interijerima i prilagođeni novom dobu.

Za novo izdanje Boot pripremili ste dva velika noviteta. U halama 13 i 14 bavit ćete se vezom između nautičkog i kopnenog turizma, te tzv. ‘plavim dokom za inovacije’.
U studiji koju smo napravili 2019. godine zaključili smo kako je kopneni turizam povezan s nautikom danas vrijedan 240 milijardi eura. Nautičari više ne žele biti samo parkirani u marinama ili na vezu, već žele istraživati destinaciju, upoznavati lokalnu gastronomiju i isprobavati nove stvari. Marine se moraju priviknuti na novu ulogu, više ne smiju biti samo parkirališta za brodove, nego nuditi savjete i iskustva poput conciergea. S druge strane, u plavom doku pokušat ćemo se baviti održivošću i novim tehnologijama. Brodovi na struju već su počeli dolaziti na tržište, očekuju se sintetska i hidrogenska goriva. To su važna pitanja za nautičku industriju koja zaslužuju odgovore.

Zadnje izdanje, održano 2019. godine, bilo je jubilarno, 50. Što je tajna uspjeha Boota?
Kombinacija strasti, hrabrosti i vizije. Počeli smo kao relativno mali sajam i postupno se razvijali osluškujući interese izlagača i posjetitelja. Ove godine smo shvatili kako su gumenjaci u trendu, pa smo za njih osigurali cijelu halu 9. Usput, Düsseldorf je jako dobro prometno povezan. Aerodrom je blizu, s vrlo dobrim vezama prema čitavom svijetu, tako da nije teško ujutro doletjeti, obaviti posao i vratiti se kući. Boot je od sajma postao način života.

Tekst Hrvoje Bulešić
Fotografija Boot Düsseldorf 

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above