Pershing 7X na testu: Leteći ‘penthouse’



5 min
00:00:54
00:00:54

Pershing 7X  juri morskom površinom brzinom od pedeset čvorova, noseći prepoznatljivi DNK brenda nastalog prije tri i pol desetljeća, ovaj put na temeljima novih tehnoloških rješenja, ne zanemarujući pritom nimalo udobnost plovidbe i visoke estetske norme

Ne krijem da su mi testovi modela Pershing jedni od najdražih dijelova novinarskog posla. Za mene Pershing predstavlja ‘leteći penthouse’, smjelu ideju o jahti visokih performansi i luksuznog interijera, pretočenu u djelo još prije trideset i pet godina, koja se s razvojem tehnologije i dalje usavršava, pa je nastao brend koji zapravo nema konkurencije.

Pershing 7X predstavlja posljednji korak evolucije

Ovo je fotografija jahte Pershing 7X u plovidbi
Stilski oblikovan kao mješavina borbenog aviona i sportskog automobila, novi Pershing istodobno nudi i profinjenu unutrašnjost i vrhunske performanse

Upravo je takav slučaj i s njihovim novim modelom Pershing 7X, koji ne možemo usporediti ni s jednim drugim proizvodom na današnjem tržištu, a predstavlja posljednji korak evolucije brodograditelja iz ‘susjednog’ Mondolfa. Stoga smo bili zaista sretni kada smo dobili poziv iz grupe Ferretti da početkom listopada u La Speziji isprobamo novi model, u ‘pet do dvanaest’ prije negoli se Italija zbog korone ponovno zatvorila. Tu nam se otvorila lijepa prilika da novu jahtu testiramo u ‘pravim’ uvjetima.

Što može nova Pershingova jahta?

Naime, kada smo došli u marinu brodogradilišta, rečeno nam je kako tog dana, zbog velikih valova uzrokovanih prolaskom ciklone, test neće biti moguć. Međutim, uz dosta nagovaranja (i svesrdnu pomoć britanskih kolega) uvjerili smo domaćine da promijene mišljenje te smo uz vodstvo iskusnog skipera, koji je jahtom plovio iz Jadrana do Ligurskog mora, napustili sigurnost marine. Luku u La Speziji štiti dugi valobran izgrađen oko dvije milje južno prema izlazu iz zaljeva, a izvan njega smo zatekli situaciju koju smo samo poželjeti mogli.

Sklad dizajna, tehnologije u službi performansi, udobnosti i nepogrešivog stila koje smo zatekli na Pershingu 7X ponovno nas je oduševio

Dugi valovi visine do dva metra i tri milje donekle zaštićenog mora bili su upravo idealni da vidimo što novi Pershing 7X zapravo može. Nakon što smo oprezno dodavali ručicu gasa, ohrabrili smo za sve bržu vožnju. Pri brzini od 32 čvora, koja je njegova ‘najmanja normalna’ brzina krstarenja, valove nismo ni osjećali, a tako je bilo i s brzinama do 40 čvorova.

Osmijeh na licu pri 50 čvorova brzine

Cijelo to vrijeme potrošnja se kretala oko 12 litara po nautičkoj milji. Međutim, ubrzavanjem preko 40 čvorova počeli smo preskakivati valove, a iako čvrsti karbonski trup nije više bio miran, osmijeh na licu skipera govorio nam je da se prepustimo trenutku i isprobamo što novi Pershing zapravo može.

Dodavanjem okretaja motora preko 2000 dosegnuli smo 45 čvorova, a na maksimalnih 2450 okretaja čak 51 čvor brzine ploveći niz val! Neke valove smo preskakali više u zraku negoli u moru, kao da smo u gumenjaku – zaista nevjerojatan doživljaj. Isto nismo mogli ponoviti ploveći uz valove jer je brod na brzinama većim od 35 čvorova s valom u pramac previše poskakivao, ali smo s guštom na dijelu s mirnijim morem i vjetrom i manjim valovima u pramac uhvatili nešto malo preko 49 čvorova brzine!

Salon Pershinga 7X

Želio bih naglasiti kako se ni jedna mala stvar u brodu nije prevrnula ili pokvarila usprkos plovidbi koja je bila vrlo zahtjevna, a u luku smo, nakon još ponešto ‘mrcvarenja’ i nove jahte i domaćina, uplovili nakon sat vremena, sa širokim osmijehom na licima. Nevjerojatna lakoća plovidbe, po našem mišljenju, impresivnija je od visokih performansi koje smo postigli, a utjecaj površinskih propelera na plovidbu po nemirnom moru je nezamjenjiv.

Trup od karbonskih vlakana

Za fenomenalno držanje na moru odgovorna je i napredna konstrukcija koja krasi ‘šasiju’ nove Pershingove jahte, čiji trup i nadgrađe su potpuno izgrađeni od karbonskih vlakana.

Krmeni lounge kao stovren je za uživanje u nekoj skrivenoj jadranskoj uvali

Osim toga, težine ostalih dijelova broda su svedene na minimum, korištenjem olakšanih panela za konstrukciju interijera, te zamjenom čeličnih dijelova aluminijskima tamo gdje je to moguće (poput okova staklene stijene salona) uštedjelo se čak tonu i pol težine, pa ukupna težina Pershinga 7X ne prelazi 35 tona.

Nemojmo zaboraviti da se radi o luksuznoj jahti sofisticiranog dizajna koja se ne diči samo performansama na moru. Ali dok smo još na moru, valja spomenuti da smo prilikom manevriranja u luci još jednom na djelu vidjeli blagodati joysticka, rješenja spojenog na površinske propelere koji omogućava bezbrižno privezivanje u skučenim prostorima, uz mogućnost dodatne upotrebe potisnika.

Pershing 7x podsjeća na borbene avione

Ovo je fotografija Pershing motorna jahta
Zadivljujuće performanse i jurnjava morskom površinom brzinom od pedeset čvorova zaštitni su znak jahte Pershing 7X

Vanjski dizajn oplemenjen je detaljima koji podsjećaju i na borbene avione, poput danas već čuvenih bočnih krila, ali i na sportske automobile, poput ispuha od inoksa, zadržavajući osnovni dizajn koji od početka brenda majstorski njeguje Fulvio De Simoni. Elegancija prinove u Pershing floti naglašena je novom nijansom srebrne boje i skladno uklopljenim površinama izvedenim u crnoj mat boji.

Otvarajući tvrdi krov, posebne sjedalice na kormilarskom mjestu koje je izradila Poltrona Frau pod nazivom ‘Interior in Motion’, vjetrobransko staklo iz jednog komada, ogromne staklene površine u salonu ili krmena stijena koja potpuno nestaje u podu, samo su neke od naprednih rješenja koja ovaj model nudi, a lista pažljivo razvijenih detalja proteže se od pramca do krmenog sunčališta.

Tri kabine u potpalublju

Ovo je fotografija vlasničke kabine na Pershingu 7X
Nova prozorska okna, koja su u vlasničkoj kabini postavljena okomito, nude mogućnost prozračivanja potpalublja kakvo do sada nije bilo moguće

U potpalublju on skriva tri kabine i tri WC-a te brodsku kuhinju, a osim visine od dva metra, ti prostori mogu se pohvaliti novim prozorima koji se vide u sportskom dizajnu bočne siluete jahte. U krmenoj garaži je smješten Williams 345 jet, a, što je najvažnije, u strojarnici se nalaze dva MAN motora od 1800 konjskih snaga koji u paru s Top System T85X površinskim propelerima ovoj jahti daju zavidne performanse. Ali kako je ona istodobno i prava oaza udobnosti, na testiranom prototipu smo zatekli i dva Seakeeper NG6 stabilizatora koji umiruju svaki njezin pokret na nemirnom moru.

Sklad dizajna, tehnologije u službi performansi, udobnosti i nepogrešivog stila koje smo zatekli na Pershingu 7X ponovno nas je oduševio, a novi model cijeli brend podiže za stepenicu više.

Pershing 7X tehnički podaci

Duljina preko svega: 21,11 m
Širina: 5,35 m
Gaz: 1,52 m
Istisnina: 35.000 kg
Spremnik za gorivo: 3600 l
Spremnik za vodu: 800 l
Motori: 2 x MAN V12 1.800 KS
Najveća brzina: 50 čvorova
Doseg: 300 nm
Zastupnik: MennYacht

Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Pershing

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above