Pepe García-Aubert

5 MINUTES READ

Pepe García-Aubert – MB 92 – s vjetrom u leđa

Marina Barcelona 92 vodeći je servisni centar i brodogradilište za megajahte koje pruža usluge popravka i održavanja za najveće jahte na svijetu, a s novim partnerom, Dogus grupom, svoje poslovanje planira proširiti budući da tržište velikih jahti bilježi snažan rast

U MB 92 se popravlja ili održava 60 posto najvećih jahti na svijetu, ovaj ‘škver’ ovlašteni je servisni centar za brodogradilišta poput Lürssena ili Heesena, a zahvaljujući najnaprednijoj tehnologiji i vrhunskim stručnjacima, klijentima može ponuditi visoku kvalitetu usluge. Naime, upravo je predsjednik uprave MB 92 Pepe García-Aubert zaslužan za uvođenje profesionalnog poslovanja i značajno proširenje infrastrukture kompanije koja je postala zaštitni znak u sektoru superjahti. S gospodinom Garcíom-Aubertom imali smo prilike porazgovarati krajem rujna u šibenskom D-Resortu, koji je u vlasništvu Dogus grupe, što nije slučajnost jer ista grupacija ima i 70 posto udjela u MB 92 te namjerava katalonsko iskustvo remonta i održavanja superjahti proširiti i na Hrvatsku. Razgovor smo ipak počeli s ‘prvom ljubavi’ španjolskog menadžera koji je veliki zaljubljenik u jedrenje.
Volite jedrenje. Što smatrate svojim najvećim postignućem u tom sportu?
Mislim da bi to bilo sudjelovanje na nekoliko svjetskih prvenstava i na europskim natjecanjima na toj razini. Teško se odlučiti, jer jedrim jako dugo i doista uživam u jedrenju. Smatram se i velikim sretnikom jer jedrim sa španjolskim kraljem Felipeom VI., koji ima krasnu jedrilicu od 80 stopa. Ponekad jedrimo i na regatama.
Što mislite o novom formatu America’s Cupa i novom tipu katamarana s hydrofoilom?
U svakom su slučaju fascinantna inovacija. Da vam iskreno kažem, kad sam prvi put čuo za njih, bio sam u šoku. Mislio sam da je to kraj jedrenja, ali kad sam na televiziji uhvatio prijenos America’s Cupa iz San Francisca, zadivili su me. Taj mi je prijenos bio uzbudljiv usprkos tome što snimke jedrenja znaju biti dosadne. Kad vidite takve velike katamarane kako se izdižu toliko iznad vode, neće vam biti dosadno. Takve su utrke atraktivnije i sigurno će privući nove gledatelje, a to je dobro za sport. Sad sam toliko zagrijan za njih iako sam im se isprva protivio.
Poznajete li Jadran?
Da, svake godine dolazim ovamo. Jedan moj dobar prijatelj ima kuću u Milni na Braču i gotovo ga svake godine posjećujem. Jako mi je lijepo ovdje. Volim ovu zemlju i njezine ljude. Poznajem mnogo Hrvata i kod vas se osjećam kao doma.
Što mislite o Hrvatskoj kao nautičkoj destinaciji?
Hrvatska ima golem potencijal. Djelomično je i ostvaren, no ima ga još mnogo jer je hrvatska obala kao malo koja druga. Fantastična je. Nadam se i želim da ostane očuvana, posebno njezina divlja ljepota. Hrvatska je uistinu izvanredno odredište za odmor.
Koji je razlog ovog posjeta?
Ovdje sam stigao na poziv naših prijatelja iz Dogus grupe. Kao što sigurno znate, Dogus grupa je od prosinca 2015. dioničar naše tvrtke, MB 92, zbog čega smo vrlo zadovoljni i počašćeni. Otkako su nam se pridružili, narasli smo i više od očekivanja i očekujemo velika buduća ulaganja. Rast naše tvrtke je upravo fantastičan. Trenutno u D-Resortu u Šibeniku imamo sastanak upravnog odbora, pa smo iskoristili priliku da dođemo razgledati imovinu i poslovanje Dogus grupe u Hrvatskoj, ali i istražiti potencijalne prilike za ulaganje u vašoj zemlji, uključujući brodogradilišta specijalizirana za preuređenje i obnavljanje superjahta.
Kakvi su planovi za brodogradilište MB 92 sada kad surađujete s Dogus grupom?
Imamo velike planove za širenje. Predstavili smo svojim novim partnerima ambiciozan plan za pogon u Barceloni, ali i u nekim drugim svjetskim nautičkim centrima. Naša im se zamisao jako svidjela i dobili smo zeleno svjetlo. U suradnji s njima, možemo ispuniti očekivanja i, rekao bih, u tri do pet godina ostvariti planove. Osmislili smo zanimljivu strategiju i možemo je provesti u djelo.
Može se reći da je Dogus grupa svojim partnerstvom dodala vrijednost MB 92.
Apsolutno. Naš je posao orijentiran na tržište koje se u posljednjih četvrt stoljeća posve promijenilo. Ono što se prije 25 godina smatralo superjahtom, danas to više nije. Ja sam u ovom poslu od 1993., a tada je sve bilo nekako na amaterskoj razini. Danas je ovo pravi biznis. Mislim da naša odluka o partnerstvu s Dogus grupom pokazuje našu zrelost i dokazuje da smo jedna od najprofesionalnijih kompanija u ovom segmentu.

Pepe García-Aubert
Ključna osoba za razvoj i proširenje MB 92 García-Aubert glavni čimbenik za daljnji razvoj te tvrtke vidi u partnerstvu s Dogus grupom

Koja je najveća jahta servisirana u MB 92?
To bi bila Eclipse, dugačka 165 metara.
Koji biste posao preuređenja jahte izdvojili kao najdraži?
Sve su mi jahte jednako drage. U našem je poslu lijepo to što je većina jahti jedinstvena i razlikuje se od ostalih barem u nečemu i zanimljiva je na svoj način. Ima jahta kojima je adut estetika, a ima onih koje zadivljuju performansama. Nikad ne znate na čemu ćete raditi. U svijetu ima doista lijepih jahta, a svaka je svome vlasniku poput doma. Ako upitate vlasnika zašto voli svoju jahtu, iz njegova ćete opisa shvatiti zašto je posebna. Kada vidite koliko uživaju na svojim brodovima i kada shvatite da su građeni baš da bi njih usrećili, shvatit ćete u čemu je njihova ljepota.
Kad je riječ o preuređenju jahte, s kime direktno surađujete – s kapetanom, vlasnikom ili brodograditeljem?
Najčešće to nije vlasnik osobno, nego netko koga je on zadužio za kontakt s nama, no znamo surađivati i s vlasnicima koji toliko vole svoje jahte da žele osobno sudjelovati u preuređenju. Najviše ipak surađujemo s kapetanima ili menadžerima. Ponekad i vlasnici dođu vidjeti kako napreduje preuređenje, što nas uvijek veseli. Žele vidjeti i taj dio života svojega broda.
S čime je lakše raditi: kompozitom i karbonom, ili čelikom i aluminijem?
Čelik je priča za sebe. Karbon i kompozit svakako predstavljaju budućnost, tu nema sumnje. Karbon i kompozit su vrlo skupi, no ipak se prije nekoliko godina velikom jahtom od kompozita smatrala ona od 20 metara, a danas je to naraslo na one od 40 ili 50 metara. Za takve stvari treba vremena, no primjećuje se promjena. Kvaliteta, cijena i performanse će uvijek utjecati na ponudu na tržištu.
Što klijenti najviše traže od vas? Po čemu je brodogradilište MB 92 posebno?
Naš je adut profesionalan pristup. Od prvog kontakta s klijentom ponašamo se vrlo profesionalno. Nekada bi vas vlasnik proveo po svojem brodu i rekao: ‘Želim da mi ovo preuredite ovako, ovo onako…’ To je znalo biti jako amaterski. A mi bismo prije početka preuređenja pokušali dobiti što više podataka, prije nego što bi brod uopće došao u naš pogon, kako bismo se mogli što bolje pripremiti. U početku, industrija nije bila spremna na takve poslove. Mislim da su ljudi tek s rastom dimenzija brodova shvatili da je nužan profesionalan pristup. Ugled MB 92 jača svakoga dana, kako zbog opremljenosti naših pogona, tako i zbog profesionalnosti s kojom obavljamo svaki zadatak. Do sada smo svaki put uspjeli ispuniti očekivanja vlasnika, bili oni privatni vlasnici ili tvrtke. S ponosom bih istaknuo da nikada nismo prekoračili ovlasti dane nam ugovorom po pitanju vremenskog roka ili budžeta.
Ključ uspjeha MB 92 bilo je pravodobno ulaganje u prave stvari. U što namjeravate ulagati u budućnosti?
Uvijek sa zadovoljstvom ističem da se svi naši dioničari slažu da nema važnijeg ulaganja od onoga u pogone i tehnologiju, u obrazovanje radnika i zaposlenika, stvarajući profesionalan tim. Na temelju iskustva koje sam stekao u automobilskoj industriji znam koliko je tehnologija važna za napredak. Posjedovanje prave tehnologije i njezina primjena ključ su za uspjeh i rast kompanija u našem sektoru, a svaka kompanija koja želi napredovati mora u tehnologiju ulagati u pravilnim razmacima. Naravno, ne smijem zaboraviti ni ulaganje u kadar.
U kojem se smjeru kreće tržište?
Tržište je trenutno iznimno snažno i raste lijepim tempom. Naravno, nismo još zaboravili krizu koja je počela 2008., ali ona je najviše štete napravila na nižim granama naše industrije, u segmentu brodova ispod 50 i 60 metara. Segment većih jahti nije osjetio usporavanje aktivnosti. Naš dio segmenta, dakle preuređenje i popravak superjahta, ovisi o gradnji onih novih. Koliko se novih jahta nađe na tržištu, toliko će jednoga dana doći na preuređenje u naše pogone. Trenutno se superjahte grade pristojnim tempom, s naglaskom na uistinu one velike. Mislim da idućih deset do petnaest godina uistinu obećava.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Booking Manager Summita Jahting

Idući tjedan kreće 3. Booking Manager Summit

Booking Manager Summit nastavlja sa svojom misijom educiranja i osnaživanja charter industrije. Tri dana, od 10. do 12. studenog 2021., Hilton Garden Inn hotel u …

Brodogradilišta

Najveća investicija u Iskra brodogradilište Šibenik

Iskra brodogradilište Šibenik potpisalo je u Kijevu s ukrajinskim državnim brodogradilištem Pallada iz Khersona ugovor o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 metara, širokog 32 …

Luksuz

Zaboravite na novčanik, plaćajte Garmin satom

Garmin Pay je brz, siguran i praktičan način plaćanja na svim mjestima koja omogućuju beskontaktno plaćanje – sada uz Visa debitne kartice Zagrebačke banke Ponekad …

Jahting

Carl Rand: Nautički vizionar

Nije uvijek lako biti inovativan. Potrebno je puno odlučnosti i vjere da biste podnijeli brojne izazove. Kad u to uvrstite jedrenje i održivost, suočavanje s …

Ovo je fotografija panoramskog pogleda na Biograd Boat Show Jahting

Biograd Boat Show: 23 godine uspješne priče

Novo izdanje sajma održat će se od 20. do 24. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru srednje i istočne Europe slavi svoju …

Ovo je fotografija Romano Pičuljan Intervjui

Romano Pičuljan: Rapski kalafat

Priča o Pičuljanu priča je o strasti prema drvenim brodovima i nautičkoj bajci na otoku Rabu Možemo slobodno kazati da je Romano Pičuljan sinonim za …

Ovo je fotografija Rand Escape 30 Testovi

Rand Escape 30 na testu: Mala jahta velikih namjera

Vanjske linije modela Rand Escape 30, kao i svih ostalih, potpisuje Carl Rand i već na letimičan pogled otkrivaju da se radi o modernom dizajnu, …

Ovo je fotografija vanjskih linija novog modela Ferretti 860 Jahting

Ferretti Yachts 860: Evolucija koncepta flybridge

Nova flybridge jahta koju je stvorilo brodogradilište sa sjedištem u Cattolici donosi vrhunska dizajnerska i tehnološka rješenja u kojima stilski i strukturalni elementi skladno surađuju …

Ovo je fotografija ACI marine Dubrovnik Jahting

Nova ulaganja u ACI marini Dubrovnik

Nautičari zahtijevaju sve veću razinu usluge, a nova ulaganja u ACI marini Dubrovnik ukorak su sa svjetskim nautičkim trendovima Kako bi ACI marina Dubrovnik ostala …

Ovo je fotografija tima tvrtke Marinetek Jahting

Marinetek: Uspješna godina zaokružena inovacijama

Marineteku su odobrena bespovratna sredstva iz programa Norveškog financijskog mehanizma 2014-2021 – Business Development and Innovation Croatia. Radi se o sredstvima za poticanje poslovnog razvoja …

Ovo je fotografija modela s Chaumet dijamantnim nakitom kolekcije Josephine Chaumet Luksuz

Chaumet Joséphine: Probudite caricu u sebi

Današnji komadi dijamantnog nakita kolekcije Joséphine reinterpretacija su nakita koji se u prošlosti izrađivao za jednu od prvih svjetskih modnih influencerica Prva velika klijentica draguljarske …

Ovo je fotografija Tanje Deman Intervjui

Tanja Deman: Moj novi horizont nakon izolacije

Snimanje ekološki angažiranog dokumentarnog filma ‘Horizont’ na najizoliranijem jadranskom otoku temeljito je promijenilo i urbani stil življenja svjetski priznate umjetnice rodom iz Splita Nedugo nakon …

Scroll to Top