Numarine 70 HT

4 MINUTES READ

U pohodu na Europu

Tursko brodogradilište Numarine, osnovano 2002., vraća se na scenu s modelom od 70 stopa. Ovaj hard top izgledom i osobinama blizak konkurentskim europskim modelima, od njih je cjenovno pristupačniji, pa se čini da je Numarine na dobrom putu da osvoji Europu

Lako prepoznatljiv po upadljivom izbočenju što mu štiti bokove, Numarine 70 HT privlači pogled lijepim sivoplavim lakom, savršeno odabranim za njegove sportske linije. Bez pretjerivanja s otvaranjem unutrašnjosti i na trupu i na nadgrađu, ova jahta ipak obećava dovoljno prirodnog svjetla, a staklene površine su i na trupu i iznad njega neobičnih, privlačnih oblika. Prednje je staklo izvedeno u jednom komadu i jamči preglednost u svim smjerovima, a pramčani dio ispred njega uređen je kao salon s naslonjačem i sklopivim stolom, ali i tendom i dva sunčališta (slično kao na modelima Sessa C68 i seriji MCY). Očigledno je da se Numarine nadahnuo europskim jahtama ovog tipa, ali ne bilo kojima – nego ponajboljima. U unutrašnjost se može ući i s pramca, kroz vrata upravljačkog mjesta, a prvi pogled na interijer iznenađuje – ne biste nikada rekli da se nalazite na turskom brodu.

Numarine 70
Numarine 70

Stil uređenja je talijanski – bijeljena hrastovina na podu, naslonjači presvučeni svijetlim tkaninama, diskretan namještaj skladnih linija, svijetli tepisi. Klasično, ali istovremeno i moderno uređenje nosi tek pokoji znak svojeg orijentalnog porijekla, poput stola u blagovaonici izrađenog od travertina, kamena tipičnog za Tursku. Numarine godišnje gradi dvadesetak brodova, a svoje klijente sluša vrlo pomno. Iako njihovi modeli nisu čak niti semi-custom, naručiteljima nude mogućnost prilagodbe određenih rješenja, pogotovo što se tiče uređenja. Tako model koji smo mi posjetili ima salon i kokpit na istoj razini, za što je trebalo smisliti sustav za eventualno odvođenje vode (smješten tik do staklene pregrade između ta dva prostora). Izvediv u verzijama s tri ili četiri kabine, Numarine 70 je fleksibilan i u smještanju drugih prostorija, pa tako kuhinja može biti izvedena ili na glavnoj palubi, kao dio salona nasuprot upravljačkog mjesta, ili na donjoj palubi, s lijeve strane.

Numarine 70 - VIP kabina
Numarine 70 – VIP kabina

VIP kabina nalazi se u pramcu, a uređena je slično vlasničkoj. Nijedna nije ekstremno luksuzna, no priznajemo da nam se više svidjelo ovo rješenje koje nudi dovoljno prostora za kretanje, velike ormare i prostranu kupaonicu od pokušaja da se u manji prostor utrpa previše sadržaja, kao što to rade neki konkurenti. Ono u čemu je Numarine pogriješio što se tiče donje palube jest nedovoljna količina prirodne svjetlosti, u čemu bi se kuća trebala ugledati na Galeon. Vanjski je salon lijepo izveden i uređen, ugodan i dovoljno prostran za dvanaestak osoba, dobro zaštićen pravokutnom tendom.

Numarine 70 - salon
Numarine 70 – salon

Jedina je mana tog prostora smještaj klupice pored stola za obroke, koja donekle priječi izravan pristup bočnom prolazu, no ne toliko da bi doista smetala. U kokpitu se nalaze i hladnjak i aparat za led. U izvedbi bez garaže tender se smješta na hidraulički pokretanu krmenu platformu, a s nje lako i brzo spušta na vodu. S krme se ulazi u strojarnicu, gdje se nalaze dva motora Caterpillar C18 od po 1.150 KS, no Numarine nudi i mogućnost zamjene ta dva motora MAN-ovima. Strojarnica Numarine 70 je pregledna i uredna, nismo joj našli nikakve zamjerke, a rekli bismo čak da u općem dojmu nadmašuje neke europske konkurente. Numarine 70 HT testirali smo u vodama ispred turskog gradića Göceka, gdje nas je dočekao usidren pored još toliko novih brodova da nam se učinilo da se nautički sajam iz Cannesa ove godine preselio u Tursku.

Numarine 70 - krma
Numarine 70 – krma

Isto smo tako primijetili i da je većina jahta nosila američku zastavu – zbog visokih poreza u Turskoj, mnogo je domaćih brodova registrirano u saveznoj državi Delaware, koja je najpopularniji izbor za izbjegavanje fiskalne obaveze. Bilo kako bilo, na dan testa dočekalo nas je krasno vrijeme uz vjetar nedovoljne snage da uznemiri Numarine 70, pa smo se morali zadovoljiti polaganim krstarenjem. Prelazeći preko valova koje je ostavio naš vlastiti trup, ipak smo ustanovili da je Numarine 70 stabilan brod koji plovi bez vibracija, bez stvaranja čudnih zvukova ili bilo kakvih drugih simptoma loše gradnje. Pokretan s dva motora od po 1.150 KS, u manje od 15 sekunda je dosegnuo brzinu krstarenja, a s 15 osoba i 80% goriva u spremnicima umalo je dosegnuo brzinu od 32 čvora, što je bilo više od očekivanog. Brzina krstarenja ove jahte iznosi 25 čvorova, a dva Caterpillara pri toj brzini gutaju 350 litara goriva, pa se autonomija kreće oko 330 milja. Pri brzini od 20 čvorova, koju preporučuje i sama kuća, autonomija iznosi znatno zanimljivije 473 milje. Iako je upravljačko mjesto vrlo tiho u plovidbi, otvor ventilacije strojarnice nije idealno smješten, pa neki dijelovi jahte nisu tako tihi, no brodogradilište je obećalo da će već na drugom primjerku taj problemčić biti riješen. Numarine 70 HT je lijepa i kvalitetna jahta koja ni u čemu ne zaostaje za svojim europskim konkurentima, a u odnosu na njih ima i prednost niže cijene. Dodamo li tome spremnost brodogradilišta na ispunjavanje želja klijenata, jasno je da je Numarine na dobrom putu za osvajanje europskog tržišta.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 21,60 m
Širina: 5,45 m
Gaz: 1,60 m
Težina s punim opterećenjem: 37 t
Spremnik za gorivo: 4.500 l
Spremnik za vodu: 1.000 l
Motori: Caterpillar C18
Snaga: 1.150 KS ( 850 kW)
Najveći broj okretaja: 2.350 okr./min
Najveća brzina: 31,4 čv.
Autonomija pri 20 čv.: 473 nm
Projektant: Tony Castro
Dizajn interijera i eksterijera: Can Yalman
Graditelj: Numarine (Antalya – Turska)

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Omer Malaz Jahting

Omer Malaz

Omer Malaz – Uspješno u novi segment Tursko brodogradilište Numarine, poznato po gradnji kompozitnih jahti, ušlo je u sasvim novi segment tržišta gradnjom linije explorera; …

Numarine Jahting

Numarine

Numarine – Porinuta prva dva primjerka 105HT Kuća Numarine objavila je porinuće prva dva primjerka modela 105HT, moderne i tehnološki napredne jahte izvanredno lijepih vanjskih …

Putovanja

Blue Kotor Bay Premium Spa Resort: Moć mora

Dignite sidro i uputite se prema marini Blue Kotor Bay i Retreatu De’MAR u čijem je središtu filozofija wellbeinga Vrhunsko spa odmaralište Blue Kotor Bay …

Automobili

Porsche 911 GT3 RS ultimativni je cestovni bolid

Novi Porsche 911 GT3 RS službeno je predstavljen kao ultimativni sportski cestovni automobil, koji je, s 518 konjskih snaga najsnažniji serijski Porsche s atmosferskim motorom …

Franz Schillinger Jahting

Franz Schillinger: Ispunjavanje snova

Austrijski poduzetnik za naš magazin govori o usponu brenda Sanlorenzo u regiji, poslovnoj filozofiji, Frauscherovim brodovima i Hrvatskoj kao ekskluzivnoj destinaciji Sanlorenzo Adria pokazuje znakove …

Hoteli

Prijeko Palace: Dodir renesanse

U srcu grada Dubrovnika, hotel Prijeko Palace i restoran Stara Loza savršeno skladno spajaju prošlost i sadašnjost Ako tražite nezaboravno i drukčije mjesto za odmor …

Cranchi E26 Rider u plovidbi Testovi

Cranchi E26 Rider na testu: Talijanski žigolo

Klasične gliserske linije i prekrasna tamnoplava boja s efektom, koju je Christian Grande savršeno spario s tamno crvenim kožnim tapecirungom, čine Cranchi E26 Rider modernim …

Putovanja

Nikki Beach: Nova destinacija za jahtaše

Doživite ljetnu idilu kompleksa Nikki Beach Montenegro uz nezaboravan spoj zabave, uživanja i gastro–avanture Nikki Beach Montenegro, dio svjetskog lanca luksuznih odmarališta, je restoran i …

Scroll to Top