Najveći model švedskog brodogradilišta nudi inteligentna rješenja iz Skandinavije upakirana u elegantan dizajn 15-metarske jahte
Na obali pitoresknog otoka Donsö u Švedskoj početkom lipnja imali smo priliku testirati Nimbus 495 Flybridge, najveći model koji je ovaj švedski proizvođač, poznat po kvaliteti i odličnim maritimnim sposobnostima svojih modela, ikada izradio.
Ukupne dužine 15 metara, Nimbus 495 Flybridge svim svojim dizajnerskim elementima jasno pokazuje iz kojeg brodogradilišta dolazi, od visokog trupa s prepoznatljivim dugim prozorima na pramcu do zaobljenih prozora na krmenom dijelu nadgrađa.
Ovaj model posuđuje mnoštvo elemenata iz drugih Nimbusovih modela zadržavajući njihovu praktičnost.
Nimbus 495: Eksterijer
Ulazak na praktično opremljenu krmu
Na jahtu smo ušli preko prostrane krmene platforme koja se, kako je to standard u klasi, hidraulički spušta u more i na njoj su ugrađene stube koje je povezuju s glavnom palubom. Na krmi se nalazi i prostrano spremište te električni grill, prateći poznatu praktičnost Nimbusa.
I tako dolazimo do krmenog dijela, koji je dizajniran s puno pozornosti i rađen da bude uporabljiv i zimi, kada vrijeme nije dobro. Zbog toga se iz krova nadgrađa može spustiti staklena stijenka s ugrađenim sjenilima, koja s bočnim tendama čini jedan zatvoreni prostor.
Prostrani flybridge
Odavde stube vode na flybridge koji se može pohvaliti potpuno opremljenim upravljačkim mjestom te prostranom ležaljkom za sunčanje na svom prednjem dijelu, kao i prostranom sofom s velikim plastičnim stolom za objedovanje na stražnjem dijelu flybridgea, koji je pristojne veličine za ovakav tip broda. Za one koji vole sunčanje, na pramcu se nalazi još jedna prostrana ležaljka i na samom vrhu pramca mjesto za pomični stol.
Nimbus 495 Flybridge: Interijer
Prostor za kuhanje i objedovanje
Vraćajući se natrag na krmeni prostor, pored krmenih ulaznih vrata koja vode u nadgrađe je staklena stijenka koja, podignuta, otvara šank iz kuhinje prema krmenom dijelu. Sama kuhinja zauzima cijeli stražnji dio nadgrađa, te ima čak tri radne plohe i opremljena je indukcijskim kuhalom, pećnicom sudoperom, s čak tri hladnjaka te perilicom za suđe.
Prema pramcu, povišen za jednu stubu na lijevoj strani, nalazi se stol za objedovanje s četiri rasklopive površine, čime se njegova površina može udvostručiti, a okružuje ga velika polukružna sofa, dok je nasuprot jedna malena sofa, s pomičnim dijelom koji može služiti kao dodatno sjedište uz stol.
Prostor za odmor
Iza iste sofe je mjesto za televizor koji se podiže iz bočnog spremišta. Još naprijed prema pramcu, na lijevoj strani, još je jedna sofa, ova u obliku slova L, koja je zamišljena kao mjesto s kojega gosti mogu uz upravljačko mjesto uživati u plovidbi, a u sredini se nalazi i maleni navigacijski stol s ploterom na kojemu gosti mogu pratili lokaciju broda.
Tri kabine
Ugodnim stubištem koje vodi u unutrašnjost trupa spuštamo se u hodnik koji povezuje tri kabine ovoga broda: VIP kabinu u pramcu, s uzdignutim bračnim krevetom te prostranim bočnim prozorima s pogledom prema pramcu, kabinu za goste s krevetima na kat, umjesto koje naručitelji mogu izabrati kabinu s radnim stolom, te vlasničku kabinu.
Smještena na sredini trupa vlasnička kabina zauzima čitavu širinu trupa, te se u njezinoj sredini smjestio prostrani bračni krevet, a na desnoj strani uz bočni prozor još jedan dodatni ležaj, koji može poslužiti kao dnevna sofa, dok se na lijevoj strani nalazi prostrani stolić za šminkanje. Odmah pri ulazu u kabinu je kupaonica s odvojenom tuš- kabinom, dok VIP i gostinska kabina dijele jednu kupaonicu.
Dizajn interijera
Čitava unutrašnjost, u nadgrađu ili trupu, dijeli jednako uređenje s uporabom tamnog parketa, svijetlog drva na pregradama i namještaju, zelenkastim presvlakama sofa te pojedinim elementima na pregradama u tamnosivoj boji. U skladu s klasom ovog modela, Nimbus će klijentima ponuditi i dozu customizacije unutrašnjosti u suradnji s dizajnerima.
Nimbus 495 Flybridge: Plovidba
Osim predivnog dizajna na vanjštini i u unutrašnjosti, plovidba Nimbusom 495 Flybridge pravi je užitak, čak i ako ćete njime upravljati potpuno sami.
Tako unutrašnje upravljačko mjesto ima odličnu preglednost u svim smjerovima, a sve informacije o navigaciji i stanju motora dostupne su preko dva velika Garminova touchscreen multifunkcijska displeja.
Garmin je u suradnji s Volvo Pentom unaprijedio poznati docking sistem preko joysticka, dodavši mogućnost upravljanja čitavom plovidbom pomoću njega.
Tako pomicanje prema naprijed vrlo precizno povećava broj okretaja, a pomaci lijevo i desno vrlo precizno i brzo mijenjaju kurs.
Tijekom čitavog testa uopće nismo koristili klasično kormilo, što je pomalo šteta jer je upravljač predivno dizajniran po uzoru na sportske automobile.
Sam docking sistem odlično zadržava poziciju broda čim se pusti joystick omogućujući vam da iziđete na palubu i privežete brod sami.
Švedska kvaliteta
U plovidbi vrlo stabilan, kao i drugi modeli ovog proizvođača i jako ugodan u okretima, Nimbus 495 postigao je maksimalnu brzinu od 28,6 čvorova pri 3830 okretaja, uz potrošnju od 195 litara na sat, a optimalne brzine krstarenja kriju se između 3000 i 3500 okretaja pri brzinama od 18,7 do 24,3 čvora, kada će potrošnja biti 115, odnosno 157 litara na sat.
Praktičan, ugodan i nadasve možda i prelagan za upravljanje, Nimbus 495 Flybridge predstavlja najbolju švedsku kvalitetu u jednoj jahti.
Tekst Mlađan Marušić
Fotografije Nimbus Boats