Nico Rosberg: Novi život svjetskog prvaka



5 min

Nico Rosberg za mnoge je nekadašnji svjetski prvak u Formuli 1 i sin legendarnog Keke Rosberga. U svom ‘drugom’ životu, Nico je i dalje ljubitelj brzina, vodi tim u E-Championshipu, a privatno je i vlasnik ‘Nevere’ – hyper električnog automobila Mate Rimca, no natjecateljski nagon usmjeren je u sasvim drugom pravcu

Naime, u svijetu održivih tehnologija i eco startupova, Nico je opet prvak, ali i filantrop, te jedan od najvažnijih promotora električne mobilnosti u svijetu, pri čemu ga prati milijunski auditorij na društvenim mrežama. S nekolicinom suradnika osnivač je i Greentech Festivala, platforme koja okuplja startup tvrtke, aktiviste za zaštitu okoliša, političare i sve zainteresirane za zelene tehnologije. Zahvaljujući videopozivu, Nico nam se javio iz svog doma u Monaku.

Ovo je fotografija Nico Rosberg na Sunreef katamaranu

Kao i vaš otac Keke, osvojili ste jedan naslov, a potom na vrhuncu odlučili napustiti Formulu 1. Kako to da ste odlučili napustiti utrkivanje?
Utrke u Formuli 1 su vrlo intenzivne, borba za naslov svjetskog prvaka nešto je čemu čovjek mora biti posvećen 100 posto. Imam divnu obitelj, ostvario sam san da postanem svjetski prvak, ali za mene je bilo jako važno otići dok sam na vrhu. To je poput investiranja: ne želite više ulagati ako cijena postane previsoka. Za mene je naslov bio sjajan trenutak, pa sam odlučio više vremena provoditi sa svojom obitelji i započeti novi život. Bila je to lijepa odluka. Naravno, žao mi je zbog navijača, ali za mene je to bila dobra odluka. Nikad nisam razmišljao o natjecanju s ocem, bilo statistički ili na bilo koji drugi način.

Danas se uspješno bavite održivom mobilnosti. Kako je došlo do te transformacije i što je utjecalo na vašu odluku da se posvetite zelenim tehnologijama?
Psihički sam patio tijekom svoje sportske karijere. Bilo mi je teško, taj sport vodi ego, tjerate sami sebe samo na iduću pobjedu. U svom novom životu želim drukčije doprinijeti društvu i pomoći drugima, a to sam pronašao u održivosti. Trenutno postoji ogromna prilika za inovacije, za napredak koji su itekako potrebni, pogotovo u slučaju zaštite oceana. Ako svaki dan koristimo ljepotu naših oceana, naša je dužnost o njima se i brinuti, a ne povećavati emisije CO2 ili uništavati morsku travu sidrima i slično.

Ovo je fotografija Nico Rosberg i Francis Lapp
S Francisom Lappom veže ga strast prema brodovima i novim tehnologijama

Osnivač Sunreefa Francis Lapp, s kojim ste sklopili partnerstvo, veliki je avanturist s kojim ste brzo pronašli zajednički jezik i tako postali Sunreefov ambasador. Možete li nam reći nešto više o toj avanturi?
Sve je počelo kad smo kupili Sunreef 80. Uz Rafaela Nadala i Fernanda Alonsa (svi posjeduju jahte Sunreef) pomažem tom brendu da ispriča svoju priču o ekološkim inovacijama, što je i moja strast. Sunreef trenutno analizira kako iskoristiti svoj potencijal u tome, pa tako razmjenjujemo ideje. Zato i jesam ponosan što sam ambasador Sunreefa, jer se oni doista silno trude inovirati. Posjetio sam njihovo sjedište u Gdanjsku, gdje izrađuju savitljive solarne panele, fantastični su. No, sa Sunreefom nismo uključeni samo u utrke, nego i u dobrotvorne kampanje.

Sunreef je sa svojom serijom Eco katamarana napravio veliki korak naprijed i predstavio zelenu, održivu liniju jahti, što klijenti prepoznaju. Ima li mjesta za još inovacija u proizvodnji?
Tri od četiri kupca dolaze u Sunreef po jedan od modela serije Eco. Fantastično je kako se mišljenje potrošača mijenja. Stavovi vlasnika se mijenjaju i takvu je promjenu lijepo vidjeti. To je stvarno sjajna vijest, ali s aspekta profitabilnosti u kratkom roku za Sunreef nije najbolja. No, Francis (Lapp) stvarno drži do ekologije i dugoročno je to definitivno pravi put. Trenutno rade na uređajima za pročišćavanje vode, na klimatizaciji, recikliranom drvu, recikliranju tikovine i pokušavaju razviti spoj bazalta i lana za gradnju trupa, što bi bio odličan korak za odmak od stakloplastike, pa istražuju sve mogućnosti. Ipak, najvažnija je učinkovitost baterija, a tu Sunreef traži inovacije od svojih partnera. Osobno me to ispunjava, osjećam ponos svaki dan zbog inicijative u kojoj sudjelujem i zbog utjecaja koji imam. Dobar je to osjećaj.

Ovo je fotografija Nico Rosberg u Sunreef pogonu
Svoju karijeru u F1 Nico je zamijenio onom ‘zelenog poduzetnika’

Vaš natjecateljski DNK je još uvijek aktivan, pa s Rosberg Xtreme Racing Teamom i dalje sudjelujete u prvenstvu Extreme E, ali s drukčijim ciljem. Kakav je osjećaj natjecati se protiv klimatskih promjena umjesto utrkivanja u oktanskom cirkusu?
Moj tim sponzorira Sunreef, a sad smo pred posljednjom utrkom, u Velikoj Britaniji: tim Rosberg protiv Hamiltona, sve iznova! Znate, ja još uvijek volim pobjeđivati (smijeh), pa drugo mjesto ne dolazi u obzir. Ljepota E-Championshipa je u tome što se utrkujemo kako bismo pomogli u borbi protiv klimatskih promjena. Zato se utrkujemo baš na tim mjestima, kako bismo mogli pokazati što se događa u svijetu. Bili smo u Senegalu, koji ima velike probleme s kvalitetom zraka i sušom, tako da radimo na mjesnim dobrotvornim inicijativama. Sa Zakladom princa Alberta u Senegalu smo proveli projekt pod nazivom ‘Vođeni svrhom’, gdje smo pomoću satelitske tehnologije skenirali krajolik i usmjerili stočare prema izvorima vode i pašnjacima, te identificirali klimatske trendove. Tako smo uz pomoć radija mogli savjetovati farmere kamo da idu tijekom sljedećih tri-šest mjeseci, izbjeći sušu i spasiti živote. Ovo je trenutak u kojem bi sport mogao preuzeti takvu ulogu, bilo da se radi o Olimpijskim igrama, o svijetu nogometa, Formuli 1 ili bilo kojem drugom sportu, stoga moramo koristiti platformu koju sport nudi. Sad je pravi trenutak, kako zbog pandemije koronavirusa, tako i zbog klimatskih promjena i drugih problema. Našli smo se u velikim problemima i trebamo iskoristiti snagu sporta.

Ovo je fotografija Nico Rosberg na katamaranu Sunreef

U industriji električne mobilnosti nije sve ‘zeleno’, od rudarenja kobalta u Africi, bušenja morskog dna, do proizvodnje i recikliranja baterija. S obzirom na vaš inženjerski background, što je budućnost: električna energija ili vodik?
Oboje, rekao bih. Važno je sagledati oboje, jer vodik ima svoje prednosti, ali električna tehnologija je brže napredovala i već je primjenjiva. Ali što se tiče brodogradnje, vodik je vrijedan istraživanja, a i znam da Francis Lapp već radi na tome i da su već u ranoj fazi razvoja te tehnologije. Njezina je mana što je upotrebljiva samo ako je vodik ‘zelen’, a to je izazov, jer ako ne možete dobiti vodik na održivi način, nema smisla, i dalje ovisite o cijeloj infrastrukturi. Nicolas Lapp, izvršni direktor Sunreefa, misli da bi krajnji cilj bio proizvesti vodik na samom plovilu, koristeći elektrolizu iz morske vode, koristeći solarnu energiju dok se brod ne koristi. Ali do toga nas vjerojatno čeka još dvadesetak godina.

Vaši korijeni su u Finskoj, rođeni ste u Njemačkoj, odrasli ste i živite u Monaku. Gdje je usidren vaš Sunreef i koja je vaša omiljena destinacija za krstarenje?
Odrastao sam na brodovima, tako da cijela moja obitelj voli plovidbu. Uvijek mi je najljepše biti na moru, a imamo Sunreef 80 stacioniran u Španjolskoj, pa cijeli kolovoz provodimo na Ibizi, to je naša omiljena destinacija. S obitelji sam bio i na Hvaru i zaista sam impresioniran kulinarstvom i ljepotom otoka. Tamo se plovi senzacionalno, pa planiram ploviti Hrvatskom sljedećeg ljeta.

Tekst Filip Bubalo
Fotografije Arhiva Sunreef

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above