Prolaznost vremena ne šteti prirodnoj senzualnosti talijanske glumice Monice Bellucci, kao ni provokativnim, upečatljivim, jednostavno dizajniranim satovima i nakitu francuske draguljarske kuće koja slavi svoje ikone
Kada je Aldo Cipullo, dizajner nakita u draguljarskoj kući Cartier, 1969. u New Yorku osmislio narukvicu Love, ženi na čijoj ruci blista čitav niz tih zlatnih krugova Monica Bellucci imala je tek pet godina. Dok se ona u rodnoj Umbriji zabavljala gledajući mamu i baku kako se prije izlaska iz kuće kite ogrlicama i naušnicama, u Americi je počeo bujati hipi pokret. Cipullova jednostavna zlatna narukvica s vijcima simetrično istaknutim na njezinoj glatkoj površini osvajala je mlade generacije minimalizmom, pročišćenim dizajnom i porukom – ljubav.
Dobro je pristajala i ženama i muškarcima, a u paketu s njom nalazio se i odvijač. Za pričvršćivanje vijka na kopči, naime, trebale su dvije osobe, pa je Love (Ljubav) pomalo podsjećala na dragocjene lisice. Narukvica je odmah postala veliki hit. Prvo su je izrađivali od žutog zlata, potom od bijelog i ružičastog, pa optočenu dijamantima, a jedanaest godina nakon premijere kolekciji su dodali i prsten identičnog dizajna.
Već više od pola stoljeća njezina je forma ista, savršeno izbalansiranog odnosa linija i volumena, a voljom kupaca stekla je status ikone u svijetu nakita. Protok vremena uopće joj ne šteti, njezina je ljepota bezvremenska, baš kao i Monice Bellucci, talijanske glumice koju je Cartier prije petnaestak godina izabrao za svoju ambasadoricu. Francuska draguljarska kuća u novoj je kampanji tako objedinila sve svoje ikone, želeći naglasiti bezvremenski dizajn zbog kojeg su njihovi satovi i nakit uvijek poželjni u svojoj prvobitnoj izvedbi.
Zrela, senzualna ljepota Monice Bellucci u savršenom je skladu s čistim linijama, odnosom volumena i proporcija te moćnim detaljima na satovima i nakitu
Za lice te kampanje nisu izabrali neku androginu mladu dolazeću zvijezdu, nego zrelu ženu istaknutih oblina, senzualnu prirodnu ljepoticu u svim dekadama svog života. Kao što je Cartier svojim jedinstvenim kreacijama zauzeo visoko mjesto u povijesti urarstva i draguljarstva, tako i Monica Bellucci ima svoje mjesto u povijesti filma. No, glumi je prethodila karijera modela. S 15 je počela nositi revije i pozirati fotografima, a kada joj je ponuđen solidan modni angažman, napustila je studij prava u Perugii i preselila se u Milano.
Svoju prvu naslovnicu magazina Sports Illustrated zaradila je 1991. pozirajući u kupaćem kostimu. S 30 je bila uspješna i poznata, s 40 je rodila prvu kćer, a s 50 je postala najstarija djevojka Jamesa Bonda u filmu ‘Spectre’. Igrala je u malim nezavisnim filmovima, ali i u holivudskim blockbusterima. Glumila je u ‘Drakuli’, Mel Gibson ju je izabrao za Mariju Magdalenu u svojoj ‘Pasiji’, u dva nastavka ‘Matrixa’ igrala je Persefonu, u pariškoj operi utjelovila je divu Mariju Callas, no nezaboravno zrači u filmu ‘Malena’ redatelja Giuseppea Tornatorea.
Na snimanju francuskog trilera ‘L’appartment’ 1996. zaljubila se u kolegu Vincenta Cassela, rodila mu dvije kćeri, ali su se nakon 14 godina braka razveli. Njihova starija kći Deva zaštitno je lice mirisa Dolce& Gabbana, istih dizajnera u čijoj je crno-bijeloj reklami na početku karijere nastupila i njezina mama, kojoj i fizički jako liči, a očito je od nje naslijedila i sklonost za učenje stranih jezika.
Monica, naime, govori talijanski, francuski, engleski, perzijski, španjolski i pomalo portugalski. Već tri desetljeća Bellucci uvrštavaju na različite liste najseksepilnijih, najpoželjnijih i najljepših žena svijeta, a ona ne propušta naglasiti da su njezini ideali ljepote dvije joj zemljakinje: Gina Lollobrigida i Sophia Loren. Voli reći da su joj bore draže od plastike, jede sve što poželi, ali u malim količinama, čvrsto i gipko tijelo održava plivanjem i jogom i obavezno čisti šminku s lica prije spavanja.
Draguljar vidi ljepotu tamo gdje je drugi i ne primjećuju, pa običan komad metala pretvara u dragocjeni nakit
Kada sam je prije desetak godina intervjuirala u Parizu, na predstavljanju jedne Cartierove kolekcije nakita, zapamtila sam njezine riječi: da vjeruje u misterioznu energiju, onu kakva ispunjava oceane za vrijeme plime, koja sjedinjuje prirodu i bića. Očito, takva misteriozna energija uspostavljena je između nje i kuće Cartier, čije unikatne i ekstravagantne kreacije nosi na filmskim premijerama.
Tako je 2006. u Cannesu nosila njihovu ogrlicu ‘dva krokodila’. U tu upečatljivu kreaciju ugrađeno je više od dvije tisuće žutih i bijelih dijamanata, a 1975. je napravljena po narudžbi meksičke glumice Marije Felix. Legenda kaže da je ona s dva mladunčeta krokodila u naručju ušetala u Cartierov pariški dućan kako bi draguljarima što plastičnije objasnila kakvu ogrlicu želi.
Nakon Marije Felix, Monica Bellucci prva ju je nosila u javnosti, a bijela košulja i dugačka crna suknja u kombinaciji sa žuto-zelenim blještavilom oko vrata, naglasili su bezvremensku ljepotu nakita i glumice. Stilski sklad postigla je i Barbara Baumel birajući odjeću za snimanje kampanje Cartierovih ikona, pa svaki Monicin izgled prati i pripadajući komad nakita ili sat. ‘Intuicija draguljara vidi ljepotu tamo gdje je drugi i ne primjećuju’, govorio je Aldo Cipullo. Čovjeku koji je prije pedeset godina najobičniji čavao transformirao u dragocjenost – treba vjerovati.
Posve radikalno ravni čavao pretvorio je u okruglu narukvicu koja savršeno prianja uz zapešće, a njezini cjevasti lukovi otvaraju se pomoću kopče skrivene ispod glave čavla. U toj narukvici nazvanoj Juste un Clou (Samo čavao) objedinjeni su svi principi Cartierova dizajna: čistoća linija, točnost oblika, preciznost proporcija i dragocjenost detalja. Cipullov koncept narukvice u proteklih pola stoljeća proširen je i na naušnice, prstenje i privjeske.
U Cartierove ikone ubrajaju se i tri sata: Santos, Pantera i Tank. U vrijeme dominacije okruglih džepnih satova Louis Cartier za svog prijatelja Santosa Dumonta, pionira avijacije, 1904. dizajnirao je prvi ručni sat, četvrtastog oblika, s vidljivim funkcionalnim zakovicama na kućištu. Već 110 godina taj je model predmet želja muškaraca sportskog duha, a otkako su 1978. počeli izrađivati i Santos od poliranog čelika, mnogi si ga mogu priuštiti.
S druge strane, žene su kao svoju ikonu prihvatile sat Panthere, četvrtasti model sa zaobljenim kutovima i vidljivim zakovicama. Sat izrađen 1983. pod motom spajanja draguljarstva i urarstva nazvan je prema narukvici od poliranih poveznica ultrafleksibilne strukture, koja ergonomski prianja na zapešće i pri tome imitira pokrete divlje zvijeri omiljene Cartieru. Sat Tank četvrtastog oblika, Louis Cartier dizajnirao je 1916., no tek tri godine kasnije izradili su samo šest primjeraka i odmah ih prodali.
Specifičan je po harmoniji oblika, linija i volumena, po rogu inkorporiranom na kućište s narukvicom, te po moćnoj grafici rimskih brojki integriranih u krug na pravokutnom brojčaniku. Prije 100 godina izradili su model Tank Cintree, preteču Tank Americainea iz 1988., a sada su potiho, samo za kolekcionare, napravili limitiranu ediciju Tank Cintreea. U mašti Louisa Cartiera 1924. rođen je i kultni prsten Trinity, spoj tri jednostavna mobilna kruga od bijelog, žutog i ružičastog zlata. Moderan, a istodobno i vintage, i njegov je dizajn izdržao test vremena, ostao je simbol elegancije, šika i neodoljivosti, poželjan svima koji slave emocije i prirodnost.
Monica Bellucci posve se uklapa u sve vrijednosti koje promiče Cartierov dizajn. Čekajući TV serijal u kojem glumi Tinu Modotti, talijansku fotografkinju, glumicu i političku aktivisticu, ova kampanja samo je mali podsjetnik na raskoš njezine osobnosti.
Tekst Dubravka Tomeković Aralica
Fotografije Thiemo Sander © Cartier
Frizure John Nollet
Šminka Letizia Carnevale
Styling Barbara Baumel