U organizaciji udruge Hrvatska nautička proizvodnja, koja okuplja pojedince i tvrtke vezane za nautiku te potiče razvoj hrvatske nautičke proizvodnje, petnaest domaćih proizvođača predstavljalo je našu zemlju na METSTRADE-u, najvećem svjetskom sajmu nautičke industrije u Amsterdamu.
Kako se radi o industriji koja ostvari godišnji promet od gotovo 9 milijardi dolara, ostvarenje višegodišnjih nastojanja da Hrvatska konačno dobije nacionalni paviljon te zasluženo mjesto među liderima industrije, ogroman je uspjeh za tvrtke, lokalne zajednice u kojima djeluju, ali i hrvatsko gospodarstvo u cjelini. Među zemljama koje godinama imaju nacionalni paviljon ističu se Francuska, Njemačka, Italija, Španjolska, Turska i SAD.
‘Ovo je povijesni dan i divno je vidjeti toliko okupljenih hrvatskih tvrtki koje su respektabilne i mogu se nositi sa svjetskom konkurencijom. Nadam se kako će uspjeti doprijeti do mladih ljudi koji bi htjeli ostati u Hrvatskoj i raditi na ovim visoko kompetitivnim poslovima’, poručila je veleposlanica RH u Kraljevini Nizozemskoj, Dubravka Plejić Marković.
Udruga Hrvatska nautička proizvodnja ima snažnu savjetodavnu ulogu te brine o promotivnim aktivnostima, kao što su organiziranje sajmova i stručnih skupova o izazovima nautičke proizvodnje, poručio je član Uprave udruge, direktor Capaxa i suosnivač Adria Docksa, Teo Petričević:
‘Ukupan je petnaest hrvatskih izlagača izlagalo na ovogodišnjem METS-u, a devet ih je bilo unutar Hrvatskog paviljona. Uistinu je bilo lijepo biti Hrvat kroz tri sajamska dana i na Superyacht FORUM-u, a kruna je bila Croatian Yachting Night, čiju je organizaciju potpomogla Hrvatska turistička zajednica’, poručio je Petričević dodavši kako su na večeri, uz lidere tvrtki koje upravljaju flotama jahti bili i predstavnici najvećih svjetskih proizvođača opreme te predstavnici međunarodnih nautičkih udruga ICOMIA-e i IMCI-a – uključenih u organizaciju svih svjetskih događanja pomorske industrije.
O potencijalu ove industrije najbolje govori podatak kako prosječan prihod od održavanja i remonta jahti iznosi preko 345.000 eura po plovilu. Kada dodamo činjenicu da se većina remonta odvija zimi, kada posade brodova borave u destinaciji samog remonta, jasno je kako bi takvi gosti visoke platežne moći mogli približiti Hrvatsku cilju cjelogodišnjeg turizma.
Hrvatsku su na paviljonu predstavljale tvrtke TEMA, SENSE4BOAT, DIFFERENT Home & Nautic, MRS Electronic, Locomarine, ATT Nautica, Adria Winch te istarska tvrtka Marservis koja je na sajmu osvojila i nagradu DAME DESIGN AWARDS u kategoriji Environmental Design Award s projektom EcoCube.
‘U našoj industriji ovaj sajam je, na svjetskoj razini, centralno mjesto okupljanja, jer ovdje mogu izlagati samo proizvođači, a ne i preprodavači opreme. Hrvatski paviljon nam daje globalnu prepoznatljivost, što čak i Slovenija, već dugo, radi fantastično. Ove godine se pokazuje da je i naša firma dio šire obitelji hrvatskih proizvođača što nam je posebno drago’, rekao je Jerislav Bobić iz tvrtke Locomarine.
Treću godinu za redom, jedini domaći izlagači u Superyachts paviljonu bile su tvrtke Capax i Adria Docks sa zajedničkim štandom, kao lideri domaće industrije servisa i remonta luksuznih plovila, koji kontinuirano rade na promociji Lijepe naše kao lidera istočnog Mediterana u nautičkoj industriji.
‘Voljeli bi da naše napore podupre i Hrvatska gospodarska komora, jer već godinama primjerom pokazujemo kako se ulaganje u izvrsnost, u jednoj od najizazovnijih branši na svijetu, isplati. S tim ciljem educiramo mlade kroz in-house treninge i akademije, aktivno promoviramo domaću industriju u svijetu, ali i ističemo naše gradove kao cjelogodišnje destinacije što je prepoznala i Hrvatska turistička zajednica’, zaključio je Teo Petričević.
Fotografije udruga Hrvatska nautička proizvodnja