Mastercard Love Index

2 MINUTES READ

Navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazao je godišnji Mastercard Love Index, kreiran na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama od 2015. do 2017. Sentimentalna potrošnja od 11. do 14. veljače je rasla 6% od 2015., a broj transakcija ususret Valentinovu za 17%. Love Index je otkrio i da je najpopularniji način za osvojiti srce druge polovice kroz izlaske u restorane pa se 40% udjela u ukupnoj potrošnji i 75% svih transakcija vezanih uz razdoblje oko Valentinova odnosi upravo na spoj uz večeru. Sve popularnija postaju i putovanja (avionom ili vlakom). Broj transakcija vezanih uz putovanja je porastao za 23% u 2017., a na takve aktivnosti odlazi 22% ukupne potrošnje tijekom najromantičnijeg razdoblja u godini.

Mastercard Love Index
I dalje se kupuju tradicionalni darovi, no primjetna je smjena prema iskustvima

Podaci potvrđuju sve veću popularnost iskustava te da sreća i zadovoljstvo proizlaze iz stvaranja uspomena – koje se mogu objavljivati na društvenim mrežama – u usporedbi s kupnjom raznih predmeta. Tako je potrošnja na tradicionalne darove za Dan zaljubljenih poput cvijeća pala za 3% iako se broj transakcija povećao za 14%. Ovo pokazuje da cvijeće i dalje predstavlja simbol romantične geste, a jedan je cvijet popularniji od cijelog buketa. Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 teritorija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donijela je uvid i u dodatne trendove u kupnji. Tako je utvrđeno da smo sve manje spontani kad je riječ o kupnji darova za Valentinovo pa ne čekamo zadnji tren nego ih većinom kupujemo 11. veljače (48,8 milijuna transakcija na globalnoj razini u razdoblju oko Valentinova tijekom protekle tri godine).

Mastercard Love Index
Europljani troše na hotele, Amerikanci na hranu

Podaci za Hrvatsku pokazuju da je potrošnja od 11. do 14. veljače rasla za 36% u odnosu na 2015., dok je broj transakcija 46% veći. S više od 24.000 transakcija 14. veljače u protekle tri godine, kod nas se darovi najčešće kupuju u zadnji tren, na cvijeće trošimo 78% više nego prije tri godine, a na nakit 19% manje. Najviše trošimo na hotele i restorane. Potrošnja na usluge prijevoza u ovom razdoblju ususret Valentinovu narasla je u tri godine za 104% i zauzima 17% ukupne potrošnje. Kad je riječ o regionalnim trendovima, potrošnja u razdoblju od 11. do 14. veljače u Europi se povećala za 19% od 2015., a kao i prošle godine, najviše se trošilo u hotelima i na usluge prijevoza, dok je potrošnja u restoranima stabilna. U SAD-u se najviše troši u restoranima, hoteli su najpopularniji na Bliskom istoku, u regiji Azija i Pacifik također se najviše troši na restorane i hotele kao i u Kanadi.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Prestige 590 Jahting

Prestige Yachts novosti za Düsseldorf

Brodograditelj Prestige Yachts izlaže nove modele Prestige 420 i Prestige 590S, kao i poznate Prestige 520, Prestige 630S i Prestige 680S. Prestige 420 odlikuje se …

Jahting

Novi Fairline modeli spremni za premijeru

Fairline Yachts u Boot Düsseldorf dolazi s najnovijom verzijom modela Targa 45 GT – i nizom zanimljivih modela među kojima će svatko naći nešto za …

Jahting

Fountain Pajot predstavlja Astréa 42 i novi model 59

Posjetitelji Boota imat će priliku vidjeti novi katamaran kuće Fountaine Pajot, Astréa 42, brod koji obećava slobodu kretanja i povezanost s morem. Veliki kokpit je …

Jahting

Prvi Evojet 70

Williams Jet Tenders, svjetski predvodnik u proizvodnji pomoćnih brodica za jahte, predstavila je novi, najnapredniji i najluksuzniji model Evojet 70. Namijenjen jahtama duljine 40 i …

Jahting

Lagoon 42 i 46 na Bootu

Model Lagoon 42 krase promišljen dizajn, karakter kakav se rijetko viđa i zavodljive linije. Fluidnost linija modela i pametan raspored i iskorištenost prostorija jamče ugodan …

Jahting

Čak osam novih modela Beneteau

Kuća Beneteau na Boot dolazi s čak osam novih modela. Ljubitelji jedrenja moći će se upoznati s modelom First Yacht 53, vrhunskom jedrilicom koja spaja …

Ovo je fotografija zlatnog sata Luksuz

Zlatni satovi: Sedam modela koji će oduševiti i kralja Midu

Zlatni satovi ponovno su u modi, a mi vam donosimo nekoliko novih modela prestižnih urara koji jedva čekaju zasjati na vašem zglobu H. MOSER & …

Quintessentially Luksuz

Quintessentially: Vodeći svjetski privatni klub za luksuzni stil života

Quintessentially je najbolja i najnagrađivanija svjetska firma za upravljanje luksuznim životnim stilom. Počeci Quintessentiallya vežu se za London i 2000. godinu, kada osnivači Aaron Simpson, …

Ovo je fotografija panoramskog pogleda na Biograd Boat Show Jahting

Biograd Boat Show: 23 godine uspješne priče

Novo izdanje sajma održat će se od 20. do 24. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru srednje i istočne Europe slavi svoju …

Ovo je fotografija Technohull T7 u plovidbi Testovi

Technohull T7 na testu: Mini Techno

T7 predstavlja novu generaciju gumenjaka Technohull, poznatih prvenstveno po odličnim performansama i kvaliteti izrade, a ovaj model nije nas razočarao ni po jednom ni po …

This is photo of a new Fjord 53XL running Jahting

Fjord 53XL: Najveći i najluksuzniji model

Novi dragulj u kruni Fjorda će biti najveći i najluksuzniji model ovog sjevernonjemačkog brenda motornih brodova, te ponoviti mnoge dizajnerske osobine uspješnog modela Fjord 41XL. …

Ovo je fotografija Absolute 56 Fly Jahting

Magnetski privlačan model Absolute 56 Fly

Tehničke inovacije, talijanski dizajn i strastven pristup svakom detalju Snažna, samouvjerena osobnost modela 56 Fly prvo je što će svatko primijetiti, a provjerena kombinacija udobnosti …

Scroll to Top