Mastercard Love Index

2 MINUTES READ

Navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazao je godišnji Mastercard Love Index, kreiran na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama od 2015. do 2017. Sentimentalna potrošnja od 11. do 14. veljače je rasla 6% od 2015., a broj transakcija ususret Valentinovu za 17%. Love Index je otkrio i da je najpopularniji način za osvojiti srce druge polovice kroz izlaske u restorane pa se 40% udjela u ukupnoj potrošnji i 75% svih transakcija vezanih uz razdoblje oko Valentinova odnosi upravo na spoj uz večeru. Sve popularnija postaju i putovanja (avionom ili vlakom). Broj transakcija vezanih uz putovanja je porastao za 23% u 2017., a na takve aktivnosti odlazi 22% ukupne potrošnje tijekom najromantičnijeg razdoblja u godini.

Mastercard Love Index
I dalje se kupuju tradicionalni darovi, no primjetna je smjena prema iskustvima

Podaci potvrđuju sve veću popularnost iskustava te da sreća i zadovoljstvo proizlaze iz stvaranja uspomena – koje se mogu objavljivati na društvenim mrežama – u usporedbi s kupnjom raznih predmeta. Tako je potrošnja na tradicionalne darove za Dan zaljubljenih poput cvijeća pala za 3% iako se broj transakcija povećao za 14%. Ovo pokazuje da cvijeće i dalje predstavlja simbol romantične geste, a jedan je cvijet popularniji od cijelog buketa. Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 teritorija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donijela je uvid i u dodatne trendove u kupnji. Tako je utvrđeno da smo sve manje spontani kad je riječ o kupnji darova za Valentinovo pa ne čekamo zadnji tren nego ih većinom kupujemo 11. veljače (48,8 milijuna transakcija na globalnoj razini u razdoblju oko Valentinova tijekom protekle tri godine).

Mastercard Love Index
Europljani troše na hotele, Amerikanci na hranu

Podaci za Hrvatsku pokazuju da je potrošnja od 11. do 14. veljače rasla za 36% u odnosu na 2015., dok je broj transakcija 46% veći. S više od 24.000 transakcija 14. veljače u protekle tri godine, kod nas se darovi najčešće kupuju u zadnji tren, na cvijeće trošimo 78% više nego prije tri godine, a na nakit 19% manje. Najviše trošimo na hotele i restorane. Potrošnja na usluge prijevoza u ovom razdoblju ususret Valentinovu narasla je u tri godine za 104% i zauzima 17% ukupne potrošnje. Kad je riječ o regionalnim trendovima, potrošnja u razdoblju od 11. do 14. veljače u Europi se povećala za 19% od 2015., a kao i prošle godine, najviše se trošilo u hotelima i na usluge prijevoza, dok je potrošnja u restoranima stabilna. U SAD-u se najviše troši u restoranima, hoteli su najpopularniji na Bliskom istoku, u regiji Azija i Pacifik također se najviše troši na restorane i hotele kao i u Kanadi.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Prestige 590 Jahting

Prestige Yachts novosti za Düsseldorf

Brodograditelj Prestige Yachts izlaže nove modele Prestige 420 i Prestige 590S, kao i poznate Prestige 520, Prestige 630S i Prestige 680S. Prestige 420 odlikuje se …

Jahting

Novi Fairline modeli spremni za premijeru

Fairline Yachts u Boot Düsseldorf dolazi s najnovijom verzijom modela Targa 45 GT – i nizom zanimljivih modela među kojima će svatko naći nešto za …

Jahting

Fountain Pajot predstavlja Astréa 42 i novi model 59

Posjetitelji Boota imat će priliku vidjeti novi katamaran kuće Fountaine Pajot, Astréa 42, brod koji obećava slobodu kretanja i povezanost s morem. Veliki kokpit je …

Jahting

Prvi Evojet 70

Williams Jet Tenders, svjetski predvodnik u proizvodnji pomoćnih brodica za jahte, predstavila je novi, najnapredniji i najluksuzniji model Evojet 70. Namijenjen jahtama duljine 40 i …

Jahting

Lagoon 42 i 46 na Bootu

Model Lagoon 42 krase promišljen dizajn, karakter kakav se rijetko viđa i zavodljive linije. Fluidnost linija modela i pametan raspored i iskorištenost prostorija jamče ugodan …

Jahting

Dva Technohull 38 Grand Sport

Technohull je istodobno porinuo dva primjerka modela 38 Grand Sport, koji se međusobno značajno razlikuju, ali dijele jednako luksuzan komfor i vrtoglavu brzinu, dostatnu i …

Ovo je fotografija Seakeeper brodski stabilizator Jahting

Brodski stabilizatori: Tehnologija za miran san

Svi veliki proizvođači najpoznatijih brendova jahti nude opciju ugradnje žiro stabilizatora prilikom kupnje njihovih brodova i to one najpoznatijeg brenda Seakeeper Nekim nautičarima su valovi …

Ovo je fotografija Dufour 470 Jahting

Dufour predstavio dvije nove jedrilice

Dvije nove Dufour jedrilice, 470 i 61, novi najveći modeli svojih serija, premijerno će se predstaviti u virtualnoj marini na sajmu Paris Virtual Nautic. Dufour …

Ovo je fotografija novi Porsche Taycan Automobili

Električni Porsche Taycan postao još poželjniji

Novi model u porodici Taycan odlikuje se stražnjim pogonom, karizmom i sportskim performansama kao i svaki Porsche. Početna cijena u Hrvatskoj iznosit će 681.500 kuna …

Ovo je fotografija Numarine 37XP Jahting

Superjahta Numarine 37XP dobila vlasnika

Numarine 37XP nova je superjahta dugačka 37 metara s velikim četvrtastim prozorima i snažnim karakterom, po čemu je prepoznatljiva već na prvi pogled. Na modelu …

Ovo je fotografija Premužićeve staze šetnja Hrvatska

Premužićeva staza: Velebitski Walk of Fame

Prije više od osamdeset godina nastala je Premužićeva staza, najljepši planinarski put u Hrvatskoj, koji i danas plijeni svojom ljepotom, ali i majstorstvom graditelja koji …

Ovo je fotografija mercedes c klasa nova Automobili

Nova Mercedes C-klasa: Naglasak na luksuzu

Nova Mercedes C-klasa pod kodnom oznakom W206 predstavljena je kao limuzina i karavan, a prodaja započinje krajem ožujka ove godine Tijekom posljednjih deset godina Mercedes …

Scroll to Top