Preskoči na glavni sadržaj
Chopard: Priča o inovaciji, umijeću i umjetničkoj izvrsnosti

Chopard: Priča o inovaciji, umijeću i umjetničkoj izvrsnosti

Datum
Vrijeme čitanja 5 min

Od luksuznog nakita do vrhunskih satova, kuća Chopard utjelovljuje spoj tradicije, vrhunske izrade i sofisticiranog dizajna. Prepoznatljive kolekcije već desetljećima su simbol bezvremenskog luksuza i istančanog ukusa

Chopard: Od željeznica do crvenih tepiha

Sonvilier je malo selo u regiji Jura, okruženo zelenim brežuljcima i pašnjacima koji prizivaju prizore iz filma 'Moje pjesme, moji snovi', gdje smireni ritam svakodnevice stvara dojam mjesta u kojem je vrijeme stalo. Iako naizgled skromno i udaljeno od velikih središta, upravo je u ovom slikovitom kutku Švicarske započela priča jedne od najcjenjenijih kuća luksuza.

Caroline Scheufele
Caroline Scheufele u stvaranju kolekcije Insofu

L.U. Chopard osnovao je 1860. godine Louis-Ulysse Chopard. Na poticaj svog oca, pčelara po zanimanju, još kao dječak počeo je učiti urarski zanat, iskazujući izniman talent i strast prema preciznoj izradi. Sa samo 24 godine otvorio je svoju prvu radionicu u rodnom Sonvilieru, specijaliziranu za izradu džepnih kronometara. Dok su se mnogi urari tog vremena fokusirali isključivo na proizvodnju mehanizama za druge proizvođače, Louis-Ulysse je vrlo rano shvatio da će pravi uspjeh postići samo ako samostalno izrađuje i prodaje gotove satove.

U počecima je Chopard koristio komponente iz specijaliziranih radionica u regiji, koje je potom dorađivao, precizno usklađivao i sastavljao prema vlastitim, strogo definiranim standardima. Od tih mehanizama nastajali su iznimno tanki i funkcionalni džepni satovi, savršeni za svakodnevnu upotrebu.

chopard, obiteljski posao
Chopard je ostao jedna od rijetkih velikih kuća luksuznog nakita i satova koja je u obiteljskom vlasništvu

Njegova predanost besprijekornoj mehanici i estetskoj profinjenosti brzo je prepoznata, pa je postao službeni dobavljač satova za Tir Fédéral (Švicarsko streljačko društvo) i švicarske željeznice. U potrazi za novim tržištima, Chopard je putovao diljem Europe, gdje je izlagao svoje radove i privukao klijente iz Skandinavije i Rusije. Među njima se isticao i najpoznatiji – ruski car Nikolaj II.

Obiteljska priča o preciznosti

Nakon smrti Louis-Ulyssea 1915. godine, njegov sin Paul-Louis Chopard nastavio je graditi nasljeđe obitelji, usmjeren na proizvodnju pouzdanih džepnih kronometara i elegantnih satova za žene. Godine 1922. preselio je poslovanje u La Chaux-de-Fonds, centar švicarskog urarstva, da bi se 1937. godine, s vizijom globalne distribucije, preselio u Ženevu. Nakon Paul-Louisove smrti 1943. godine, tvrtku je preuzeo njegov sin, Paul-André Chopard, koji je nastavio širenje obiteljskog brenda.

chopard-watches-retrospective-00.jpg

Tijekom Drugog svjetskog rata, većina europskih tržišta brenda bila je uništena. Čak i nakon rata, ona su ostala opterećena dugovima i nesigurnostima. Paul-André Chopard, iako iskusan i strastven urar, nažalost nije bio tako vješt u poslovanju. Ipak, uspio je održati obiteljsku tvrtku dovoljno dugo da dočeka njezinu stotu obljetnicu 1960. godine. Iako su još uvijek imali nekoliko bogatih i lojalnih klijenata u Skandinaviji, preostalo je samo pet zaposlenika. 

Osim toga, nije imao nasljednika koji bi željeli nastaviti obiteljski posao. Chopard je shvatio da će prodaja obiteljske tvrtke biti jedini način da je spasi od propasti. Gotovo slučajno, 1963. godine, pojavio se savršen kupac – Karl Scheufele III., talentirani njemački urar i zlatar iz Pforzheima.

satovi chopard
Povijest satova Chopard priča je o inovaciji, izradi i umjetničkoj izvrsnosti

Ova je akvizicija označila početak nove ere za Chopard. Obitelj Scheufele unijela je svježinu i ambiciju, zadržavajući pritom duboko poštovanje prema nasljeđu brenda. Pod njihovim vodstvom, Chopard se počeo transformirati iz cijenjenog proizvođača satova u istinsku kuću luksuza, proširujući svoj asortiman na raskošne kolekcije nakita.

Happy Diamonds, trajno nasljeđe

Dok je njegova supruga Karin upravljala poslovnim zadacima u Pforzheimu, Karl Scheufele III. putovao je svijetom, stvarajući poslovne veze i povećavajući vidljivost Choparda na međunarodnim tržištima. Putujući Bliskim istokom otkrio je velik interes za muške satove ukrašene dragim kamenjem. Stoga je 1976. godine Chopard patentirao i lansirao dizajn poznat kao Happy Diamonds. 

chopard happy diamonds
Happy Diamonds

Izvorno napravljen za muškarce, sat je sadržavao 30 dijamanata koji su slobodno plivali oko središnjeg brojčanika. S obzirom na tvrdoću dijamanata, svaki bi kontakt s površinom, čak i između dvaju safirnih stakala, mogao izazvati oštećenja.  

No, in-house dizajner Ronald Kurowski dosjetio se elegantnog rješenja: svaki je dijamant obložio finim slojem zlata kako bi se smanjilo trenje i spriječilo grebanje. Upravo je ta inovacija Chopardu donijela prestižnu nagradu Zlatna ruža Baden-Badena – svojevrsni Oscar u svijetu nakita, a Karin Scheufele tada je duhovito primijetila: 'Ti su dijamanti sretniji kad su slobodni.'

chopard-Insofu-Collection-00.jpg

Sat je ubrzo postao omiljen među imućnom klijentelom, što je potaknulo nastanak ženske verzije s deset dijamanata postavljenih na isti način. Nedugo zatim, Happy Diamonds profilirao se kao isključivo ženski model koji je poslužio kao influencer i za prvu Chopardovu kolekciju nakita. 

Sadašnja supredsjednica i kreativna direktorica kuće Caroline Scheufele 1985. godine, kao tinejdžerica, osmislila je privjesak u obliku klauna s malim 'plesnim dijamantima' koji su se vrtjeli u njegovu trbuščiću. Na poticaj oca, taj je veseli motiv u tajnosti izradila Chopardova radionica, a upravo je taj klaun postao prvi komad nakita s potpisom kuće i omiljeni dar očeva svojim kćerima.

Supredsjednica i umjetnička direktorica Choparda Caroline Scheufele
Supredsjednica i umjetnička direktorica Choparda Caroline Scheufele na predstavljaju kolekcije Insofu

Od radionice do svjetske pozornice

Kako je Chopardov zvjezdani sjaj nastavio rasti, prirodno je pronašao svoj odraz u svijetu filma i automobilizma, dvama područjima gdje strast, preciznost i ljepota dolaze do izražaja u najčišćoj formi. 

Od 1988. godine Chopard je partner jedinstvene utrke klasičnih automobila Mille Miglia, koja poput žive slike prolazi kroz neponovljive krajolike najljepših dijelova Italije od Brescie do Rima i natrag. Na utrci s jednim od svojih oldtajmera redovito sudjeluje i Chopardov supredsjednik Karl-Friedrich Scheufele, a svake godine predstavlja se i legendarna linija satova Mille Miglia.

Mille Miglia utrka
Švicarski brend poznat je po red carpet glamuru i legendarnoj utrci Mille Miglia

Deset godina nakon Mille Miglie stvoren je čarobni savez s Filmskim festivalom u Cannesu. Postajući službeni partner, Chopard je preuzeo ulogu kreatora prestižne Zlatne palme, ultimativnog simbola filmskog postignuća. 

No, više od toga, Chopardovi su ateljei postali alkemistička radionica iz koje izlazi očaravajući nakit koji krasi brojne glumice na legendarnom crvenom tepihu. Svaki komad, satkan od najfinijih dragulja i plemenitih metala, priča je za sebe, blistajući pod svjetlima reflektora i slaveći ljepotu žena.

bella hadid, chopard
Bella Hadid, ambasadorica brenda

Oblikovanje luksuza, pokretačka promjena

Strast prema savršenstvu proteže se i na Chopardovu predanost održivom luksuzu. Brend je pionir u korištenju etički dobivenog zlata i dragog kamenja, postavljajući nove standarde odgovornosti u industriji. Ova posvećenost etičkim principima dodatno je učvrstila Chopardov ugled kao brenda koji ne samo da stvara iznimne proizvode već i brine o budućnosti.

julia roberts chopard
Julia Roberts globalna je ambasadorica Choparda

Fotografije Chopard, Greg Williams & Mille Miglia