Luxi 33

4 MINUTES READ

(I) na sunčev pogon

Prvo plovilo novog talijanskog brodogradilišta svoju inauguracijsku turneju imalo je ovog ljeta na Jadranu. Osim što smo imali prilike uživo vidjeti jahtu koja ima puno stila, mogli smo iz prve ruke čuti kako može izgledati nautika na sunčev pogon

Kada smo ovog proljeća dobili obavijest da na svoju jadransku premijeru stiže Luxi 33, nismo bili jedini koji smo se zapitali – Luxi što…? Ubrzo smo saznali da se radi o prvom plovilu novog brodogradilišta sa Sardinije, i o Cantiere Savona smo pisali u prošlom broju. Uz brojne novotarije koje bismo i očekivali od novog subjekta na tržištu, možda pametan način financiranja brodogradilišta o kojem bi mogli puno naučiti i domaći poslovni subjekti, dobro odražava stavove i ideje koje stoje iza samog projekta. U međuvremenu je Luxi predstavljen u Porto Montenegru, Dubrovniku i Hvaru, pa nismo ništa manje očekivali ni od njihovog prvog modela, te smo se iz prve ruke uvjerili o čemu se radi. Na naše zadovoljstvo, ovog ljeta smo testirali plovilo u Hvaru i napravili lijep dnevni izlet na Paklene otoke. Pretpostavljali smo da je hibridna tehnologija, odnosno dizelsko-električni pogon, glavna uzdanica novog plovila, ali ispostavilo se da je to samo jedna od njegovih kvaliteta. U prvom redu nam je u oko upala njegova veličina, niti blizu 33 stope koliko smo mislili da ima do tada ga vidjevši samo na fotografijama, Luxi je puno bliže 40 stopa duljine preko svega. Pred nama se tako našao ‘praviji’ brod od dnevne igračke, plovilo koje u svakom detalju podsjeća na svoje ‘noble’ porijeklo i tipičnu sardinijsku profinjenost. Jahtica ima ogroman kokpit sa sunčalištem/ležištem u krmenom dijelu, udobnim sjedištem u sredini i kormilarnicom u prednjem dijelu kokpita. Na pramcu se nalazi dodatno sunčalište, a pod samim pramcem nalazi se jedina kabina na plovilu sa svojim toaletnim prostorom. Krma je otvorena, a cijelo plovilo natkriveno je tvrdim krovom koje ima i ekstenziju za stvaranje hladovine na samoj krmi. Nedvojbena je namjena novog plovila – uživanje na moru uz moguće društvo većeg broja prijatelja. Bokovi ovog glisera imaju visoke zaštite koje štite kokpit i od valova i od radoznalih pogleda, ali su u centralnom dijelu prekinuti, te ispunjeni staklenom konstrukcijom tako da je pogled na more iz kokpita idealan, a silueta nedirnuta.

Luxi 33
Luxi 33 je u svim elementima izvedbe u skladu s okolišem

Plovilo je opremljeno brojnim ‘finim’ detaljima, a najprije ćete uočiti tkaninu na jastucima koju je za Luxi posebno dizajnirao talijanski dizajner Maras i koja se zaista lijepo slaže s detaljima u tikovu drvu. Općenito, cijela jahta odiše pomalo retro izgledom, što joj još više daje na ekskluzivnosti. Uživanje na moru uz primjetnu dozu luksuza – ima li nešto što bolje oslikava sardinijski način življenja? Međutim, to naravno nije sve. Luxi karakterizira i moderan hibridni pogon koji odražava i pravu ambiciju svojih tvoraca – ekološki prihvatljiva i lijepa plovila. Kako izgleda njihov prvi korak u tom smjeru, uvjerili smo se zaplovivši samo uz pomoć elektromotora. Uživali smo u potpunoj tišini dok smo plovili brzinom od sedam čvorova, dok pokretana samo baterijama ima autonomiju od petnaest milja. S druge strane, pokretana jednim dizelskim motorom jahtica hvata lijepih 18 čvorova brzine. Prema riječima Andrea Colomba, idejnog pokretača brenda i direktora brodogradilišta, kada su prije pet godina počeli s radom, počeli su od ideje da bi u potpunosti iskoristili električnu energiju koju sami možete proizvoditi, ne samo za servisne svrhe, već i za pogon, a predstavljena jahta je prvi korak u tom smjeru. Razvoj tehnologije, u prvom redu u automobilskoj industriji, i te kako pomaže u tome jer već danas, godinu dana nakon porinuća prve jahte u more koja ima litij-ionske baterije ukupnog kapaciteta 10 kw/h, ukupne težine 140 kg, moguće je na tržištu za istu težinu naći baterije čiji je kapacitet četiri puta veći. Mali problem pritom predstavljaju propeleri koji su optimizirani za dizelski pogon i maksimalnu brzinu, pa je pri manjim brzinama potrebna promjena kuta krila propelera (pitch), za što se idealno rješenje još traži. Kako kaže Colombo: ‘Budućnost brenda su potpuno električni brodovi, izazvali smo puno interesa, puno je ljudi došlo vidjeti brod, od kojih mnogi žele hibridnu verziju. S druge strane, dizajn jahte se svima sviđa i jako je bitan za prodaju. Sada radimo drugi primjerak Luxija, ali i dizajniramo za sljedeću sezonu novi model Veloce (brz) koji neće imati hibridni pogon i imat će drugačije korito. Rađa se i limo tender čija će se veličina moći mijenjati. Trenutno razgovaramo s velikim brodogradilištima u Turskoj i Italiji da izgradimo model od 95 stopa.’

Luxi 33
Luxi 33 nudi i priličan komfor pa je savršen izbor za opušten odmor

Paralelno s razvojem novih modela, brodogradilište radi i na razvoju nove tehnologije, primjenjive na jahte dulje od 30 metara. Riječ je o solarnim ćelijama koje se same prilagođavaju sunčevoj svjetlosti i kada se ugrade u jahte, predstavljat će pravi tehnološki iskorak u budućnost. Četiri do pet puta su efikasnije od postojećih solarnih rješenja na tržištu i u njima brodogradilište vidi veliku budućnost. Opremljen takvom ‘elektranom’, za vrijeme mirovanja brod može i proizvoditi energiju, u zimskim mjesecima primjerice. Tu tehnologiju je moguće i staviti u marine, a moguće je da napredna tehnička rješenja brodogradilište sa Sardinije ponudi i drugim proizvođačima jahti. Sudeći po njima, budućnost nam već kuca na vrata, a Luxi je dokaz da dolazi sa stilom.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 11,20 m
Širina: 3,29 m
Gaz: 0,8 m
Istisnina: 5.120 kg
Spremnik za gorivo: 320 l
Spremnik za vodu: 90 l
Motori: Hyunday Seasall
Snaga motora: od 170 do 250 KS
Najveća brzina: 23 čv.
Brzina krstarenja: 19 čv.
Električni motori: Amperetta GmbH
Snaga električnih motora: 15 kW @ 3000 rpm
Brzina krstarenja na električni pogon: 5 čv.
Graditelj: Cantiere Savona (Sardinija, Italija)

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Nova X5⁶: Svestrana jahta pod jedrima

Na godišnjem sastanku s novinarima danski brodograditelj X-Yachts predstavio je dva svoja nova modela, krstaše od 56, odnosno 60 stopa – prvi, X5⁶, u proizvodnju …

Extra 93 Jahting

Extra 93: Novi standard za brodove do 100 stopa

S modelom Extra 93 brodogradilište Palumbo Superyachts u prvom je redu htjelo unaprijediti standarde na brodovima kraćim od 100 stopa u smislu povećanja volumena prostorija, …

Azimut/Benetti Jahting

Azimut/Benetti je najveći graditelj megajahta

Slaveći 50. obljetnicu postojanja, brodogradilište Azimut/Benetti potvrdilo je svjetski primat u gradnji luksuznih megajahta. Prema listi narudžbi za 2020. godinu, koju je objavio časopis Boat …

Royal Huisman Jahting

Royal Huisman: Dva nova projekta

Godina 2020. je počela izvanredno dobro za nizozemsko brodogradilište Royal Huisman: po završetku u pogonima u Vollenhoveu, gnijezdo je napustio Sea Eagle II, koji se …

Pardo 60 Jahting

Pardo 60: Trawler vrhunskog stila i elegancije

Cantiere del Pardo priprema i značajno iznenađenje – model Pardo Endurance 60, najavljen kao prvi brod nove linije trawlera oplemenjenih vrhunskim stilom i elegancijom. U …

Sajam nautike Jahting

Sajam nautike imat će više od 300 izlagača

Već tradicionalno Zagrebački velesajam započinje novu poslovnu godinu u veljači sa Sajmom nautike, koji je najposjećeniji i najposlovniji nautički sajam u Hrvatskoj, a u svom …

Ovo je fotografija grad Rovinj Hrvatska

Rovinj: Grad u kojem Istra ljubi more

Rovinj su slikari, pisci i moderni turistički nomadi proglasili jednim od najromantičnijih europskih gradića. U njemu ljeti na terasama gore svijeće, a putnik namjernik – …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Ovo je fotografja rolex satovi explorer Luksuz

Novi Rolex satovi za 2021. godinu

Rolex predstavlja najnovije kreacije koje su oživljene njihovim jedinstvenim urarstvom. Ovi nas satovi vode od najdubljih špilja do najviših planinskih vrhova, od vanjskih dijelova Sunčeva …

Ovo je fotografija Porsche Ladies Day 2021 Automobili

Porsche Ladies Day 2021.: Prvi Porsche event samo za žene

Povodom Dana žena, prvi put u Hrvatskoj organiziran je Porsche Ladies Day 2021., vozački event Porschea samo za žene. Odabrane dame imale su priliku isprobati …

Scroll to Top