Lagoon Seventy 7 na testu: Stvaranje remek-dijela

3 MINUTES READ
00:03:50

Lagoon Seventy7 spada u sam vrh ponude ovoga francuskog proizvođača i vrh svjetske ponude velikih katamarana s jedrima. Umjesto da vam pružimo opis ove iznimne jedrilice na dva trupa, pokušat ćemo vam predočiti tijek dizajna i izrade prvog primjerka, koji je svoju premijeru imao na nautičkom sajmu u Cannesu 2016. godine

Cilj pri dizajnu ovog dvadeset i tri metra dugog katamarana bio je jednostavan – napraviti elegantnu veliku jahtu s obiteljskim duhom namijenjenu prvenstveno za privatne vlasnike, kojima će pružiti poseban tretman i osjećaj prostranosti, bez utrošenog neiskorištenog prostora. I uistinu, Lagoon je napravio superjahtu u svijetu katamarana. Poučen iskustvom rada na modelu Lagoon 620 te razvojem novih tehnoloških mogućnosti, Bruno Belmont je kao voditelj projekta znao da će novi model morati dizajnirati od početka: ‘Kada je došlo vrijeme, nakon nešto manje od deset godina, da razmišljamo o većoj jahti, znali smo da to ne može biti samo uvećani 620.’ Za dizajn vanjštine bio je zadužen Patrick Le Quément u uskoj suradnji s pomorskim arhitektom Marcom Van Peteghemom. Povećanjem dimenzija projekta Lagoona Seventy7 otvorile su se mnoge mogućnosti za inovaciju. S obzirom na predviđenu veličinu broda povećana je visina trupova kako bi se osigurala prostranost u unutrašnjosti i ostvarile maritimne sposobnosti kakve se i očekuju od ovako velikog katamarana. Ovo povećanje omogućilo je i ugradnju terase na desnome trupu iz vlasničke kabine koja se otvara i ima direktan pristup moru, a kada je zatvorena, savršeno se uklapa u trup.

Lagoon 77
Salon je kod svih verzija smješten u nadgrađu između dva trupa, odlično je osvijetljen i dobro povezan s vanjskim prostorom

Osim estetskih i funkcionalnih novosti, Seventy7 unio je i veliku inovaciju u pogledu jedrilja. ‘Na Seventy7 vidljive su prednosti jarbola koji smo smjestili više prema krmi, što je promjena koja je sada usvojena na svim novim modelima i koja je donijela bolje performanse, ali i jednostavnost rada’, ističe Marc Van Peteghem. Upravo zbog toga prostrani natkriveni kokpit je kod ovog modela podijeljen na dio za opuštanje i za rad, no ta podjela nije ekskluzivna te ne sprječava kretanje na samom kokpitu. Unutrašnjost je prostrana, pa Lagoon nudi čak šest verzija uređenja. Na primjer, dvije VIP kabine mogu postati soba za sastanke ili kinodvorana. Možete birati između kuhinje postavljene u krmi ili u pramcu s vlastitim kabinama za osoblje, ili između različitih rješenja smještaja vlasničke kabine, s dvije ili tri VIP i kabine za goste s bračnim krevetima ili pojedinačnim krevetima. ‘Za interijere smo kombinirali i odabrali elegantne detalje, luksuzne dorade i materijale kakve smo navikli koristiti i na našim mnogobrojnim projektima superjahti’, kazao je Massimo Gino iz dizajnerskog studija Nauta Design. Dio koji je kod svih verzija identičan je salon smješten u nadgrađu između dva trupa i sadrži prostor za objedovanje te dnevni boravak. Prostor je odlično osvijetljen dnevnim svjetlom te predstavlja odličan spoj vanjštine i unutrašnjosti. Uz dizajnere unutrašnjosti i vanjštine i pomorske arhitekte, u dizajnu broda veliku ulogu ima projektni ured.

Lagoon 77
Unutrašnjost nudi različite kombinacije rasporeda, a posebno je lijepa terasa na desnom trupu kojoj se pristupa iz vlasničke kabine

‘Projektni ured osigurava funkcionalnost broda, robusnost, težinu, sukladnost s tehničkim zahtjevima i standardima’, opisuje Yannick Leroux, vođa projektnog ureda Lagoona.U ovoj dugoj fazi dizajna izrađen je i model za kalupe koji je zbog veličine napravljen u nekoliko dijelova. Završni kalup ima površinu od preko 600 m2 te teži više od 28 tona. Preciznost pri dizajnu unutrašnjosti mora biti savršena budući da se svi dijelovi unutrašnjosti izrađuju kao zasebni moduli i prije nego je izrađen prvi trup. Proces opisuje Mathieu Gizard, menadžer dizajna unutrašnjosti: ‘Pristup je razviti 3D prototipove i proizvesti izračun troškova materijala tih modula i cijelog broda.’ Nakon svog ovog rada preostaje ‘samo’ još izraditi prvi primjerak. Zajedno čitav dizajn ovakvog broda može uzeti više od jednu i pol godinu rada, a značajnu ulogu u procesu izrade ima i marketinški ured. ‘Željeli smo dati snagu ovoj novoj ambiciji da u Seventy7 prenesemo DNK jahting svijeta s dizajnom koji vizualno proklamira našu potragu za izvrsnošću.’ Ovim riječima dizajner Patrick Le Quément opisao je sav trud dizajnera, ali i inženjera te graditelja koji su radili na ovom uistinu inovativnom velikom katamaranu, koji unosi duh superjahti u svijet plovila na dva trupa. Na bazi ove jahte, Lagoon će na jesen u Cannesu predstaviti njegovu motornu inačicu, Seventy8.

Lagoon Seventy 7 tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina: 23,28 m
Širina: 11,00 m
Gaz: 1,9 m
Spremnik za gorivo: 2.800 l
Spremnik za vodu: 1.600 l
Istisnina: 56,8 t
Motori: Volvo D4 180 KS
John Deere N5 230 KS
Jarbol: 36,60 m
Površina jedara: 335,4 m2
Graditelj: Lagoon
Zastupnik: Nautika Centar Nava

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Yachts izlog 2021 nova plovila Jahting

Nova plovila 2021.: Uzbudljive premijere stižu i u Hrvatsku

Najavljujući nova plovila i njihov dolazak u Hrvatsku kroz Yachts izlog 2021 predstavnici vodećih jahting tvrtki priželjkuju još jednu lijepu i zanimljivu nautičku godinu u …

Ovo je fotografija Lagoon Sixty 5 zastupnik Nautika Centar Nava Jahting

Nautika Centar Nava: Vatromet novih plovila u Splitu

Direktor prodaje tvrtke Nautika Centar Nava Sergije Plavša opisao nam je stanje na tržištu, ističući veliki broj novih atraktivnih modela koje njihovi principali predstavljaju tržištu. …

Ovo je fotografija Lagoon Sixty 5 Testovi

Lagoon Sixty 5 na testu: Kao na privatnom otoku

Lagoon Sixty 5 u potpunosti zadovoljava obitelji koje žele provoditi što više vremena na moru. Ovaj katamaran nudi sve što vam treba za avanturu svjetskim …

Jahting

Lagoon 42 i 46 na Bootu

Model Lagoon 42 krase promišljen dizajn, karakter kakav se rijetko viđa i zavodljive linije. Fluidnost linija modela i pametan raspored i iskorištenost prostorija jamče ugodan …

Ovo je fotografija CRN M/Y 142 Jahting

CRN napreduje u gradnji M/Y 142

Kuća CRN, legendarno brodogradilište koje sad pripada grupi Ferretti, lijepo napreduje u gradnji custom jahte CRN M/Y 142. Ovu aluminijsku megajahtu dizajnirao je tehnički ured …

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi Testovi

ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

ClubSwan 36 iznenadit će vas performansama koje su plod izuzetno pametnih rješenja smišljenih u konstrukciji jedrilice, da bi je prilagodili modernim jedriličarskim trendovima u kojima …

Ovo je fotografija mercedes EQS Automobili

Mercedes EQS prva je električna luksuzna limuzina na svijetu

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji …

Ovo je fotografja rolex satovi explorer Luksuz

Novi Rolex satovi za 2021. godinu

Rolex predstavlja najnovije kreacije koje su oživljene njihovim jedinstvenim urarstvom. Ovi nas satovi vode od najdubljih špilja do najviših planinskih vrhova, od vanjskih dijelova Sunčeva …

Ovo je fotografija Porsche Ladies Day 2021 Automobili

Porsche Ladies Day 2021.: Prvi Porsche event samo za žene

Povodom Dana žena, prvi put u Hrvatskoj organiziran je Porsche Ladies Day 2021., vozački event Porschea samo za žene. Odabrane dame imale su priliku isprobati …

Ovo je fotografija garmin sat Luksuz

Garmin MARQ satovi: Inspirirani strašću

Garmin je predstavio MARQ kolekciju. Serija je to povezivih satova kreiranih u skladu s tradicionalnim urarskim načinom izrade, stvorenih na temelju Garminove dugogodišnje baštine na …

Scroll to Top